Hondenpoep wordt niet opgeruimd door bepaalde buurtbewoners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

siepenteun

Re: Hondenpoep wordt niet opgeruimd door bepaalde buurtbewoners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 16:29

Oh ja over een prullenbak, er staat op nog geen 10 meter van de plek een gewone ondergrondse container. Gisteren ook nog een melding gemaakt bij de gemeente en die gaan het nu in de gaten houden. Ben benieuwd wat er van komt.... :) En het ging hier trouwens om een plantsoentje midden in een woonwijk en ik denk dat het nog geen 20 vierkante meter is.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:03

Hondenpoep die niet opgeruimd wordt is zo vervelend! Ik ruim het zelf zo goed als altijd op, een enkele keer heb ik geen zakje bij me en dan loop ik later terug om het alsnog op te ruimen. Bij ons in de buurt wordt er ook door heel veel hondeneigenaren niet opgeruimd, waardoor ik moet uitkijken waar ik loop wanneer ik de hond uitlaat en een veldje op moet om haar ontlasting op te ruimen. Dan moet ik om de andere hopen heen lopen, heel vervelend dus. Hoewel ik andere mensen er niet op aan spreek, heb ik ook al gehad dat ik opmerkingen krijg omdat ik juist wel de poep van mijn hond opruim. Dat is dan weer vies of gek ofzo -O- .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:25

Ik weiger ook op te ruimen hoor. Betaal een flinke hondenbelasting en er is geen opruimplicht dus waarom zou ik? Ik ruim alleen op als hij echt een x op straat poept (wat werkelijl vrijwel nooit gebeurd) en als ik ergens ben waar wel opruimplicht is

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:39

Allemaal super aso en zo maar als je er strikt op gaat handhaven zul je ook die oude vrouwtjes met hun rollator moeten aanpakken. In mijn buurt zijn er daar best veel van. Die komen tijdens de natte periodes vast te zitten in het gras en kunnen amper hun eigen schoenen vast krijgen. Toch is het rondje met het hondje erg goed voor ze.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:17

Een ondergrondse container waar je een pasje voor nodig hebt? Wij hebben hier van die containers waar je alleen bijkomt met een pasje. In dat geval is zo'n container al nutteloos, want niet iedereen heeft een pasje. Daarnaast vind ik het aan de gemeente om betere opruim voorzieningen te regelen. We betalen wel hondenbelasting, maar vervolgens moeten we een halfuur lang met een zak stront op zak rondlopen, omdat er geen prullenbak te bekennen is. Waar een opruimplicht is, hoort gewoon netjes een bak te zijn en een voorraad aan zakjes.
Waar geen opruimplicht is en wat speciaal een uitlaatveld is, ruim ik geen stront op. Ik zie mezelf al gaan tussen de andere 100 drollen door en vervolgens weer lekker met een warm zakje rond lopen. Nee bedankt.
Mensen die het hebben over drollen door de brievenbus doen, moeten toch wel oppassen met zulke uitspraken. Je zal maar een keer de verkeerde treffen.
Sorry TS, maar in dit geval is het niet aan jou om zulke dingen te ondernemen. Plantsoen is van de gemeente en hun moeten er wat voor regelen. Meer dan medewerking vragen aan de buren kun je niet doen. Natuurlijk is het asociaal dat ze niet meewerken, maar daar stoppen jouw mogelijkheden wel.
Wat ik me wel kan voorstellen van de mensen daar is dat ze niet door een strontveld heen gaan lopen hun drol op te ruimen, als er om hun heen een boel hopen liggen. Hondenpoep aan je schoenen is zeer vervelend. Ik weet natuurlijk niet welk formaat het plantsoen is en de hoeveelheid aan drollen..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 19:32

tja heel eerlijk; op hondenuitlaatplaatsen ruim ik het ook niet op. Veldjes waar kinderen spelen komt de hond sowieso niet op; kan hij daar ook niet per ongeluk schijten.
En voor op de stoep heb ik zo'n papieren hondenpoepzakje bij me.

En ach weet je; ik zie hier ook wel eens mensen klagen over hondenpoep, en diezelfde mensen kom ik s'avonds laat tegen met hun hond. Blijkbaar als het donker is, mag de hond ineens wel schijten op speelplaatsen en grasveldjes bedoeld voor kinderen. MAAR de volgende dag bij daglicht natuurlijk grote schande spreken over al die aso's die hun hond naast de zandbak laten schijten.
Kan er zo al 2 mensen aanwijzen die ik daar dus al meerdere malen op betrapt heb en beiden zijn verre van type Tokkie.

Bij die ene denk ik ook altijd; wacht maar tot je kind de leeftijd heeft dat die buiten de tuin mag spelen (is 2 jaar geleden vader geworden namelijk), eens zien of je dan nog om half 12 s'avonds je hond uitlaat op het veldje voor hun huis waar altijd kinderen spelen. En waar dat desbetreffende blokje hun buurtbbq houden enz. Denk dat de lol er snel vanaf is als de kleine iedere keer binnen komt met een lading stront onder de schoenen. Ach krijgt hij het in ieder geval weer terug.
Ergste is ook nog; ze wonen op de hoek van een minibosje die tot honden uitlaatplaats is gebombardeerd door de gemeente. De ingang van dat bosje grenst aan hun tuinpad, maar toch gewoon sneaky om dat veldje heengaan s' avonds laat met het laatste uitlaatrondje. Terwijl er in dat bosje prima te lopen is in het donker, want lopen gewoon schelpenpaden doorheen...en anders heb je ook nog zoiets als een zaklantaarn...of smartphone :D