Onkruid bestrijden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Onkruid bestrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:22

Denk toch dat je beste chloor kan pakken, niet duur en lost met de zon in dag t onkruid op ! Is zo dag erna dood ! Als je smorgens met water mengt en eroverheen giet, kan je t de volgende dag zo wegvegen met een onkruidbezem of harde bezem (is ook maar paar euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:49

Ik heb de boel nu ingespoten met azijn, en een groot deel met de hand eruit getrokken. De paardenbloemen bijvoorbeeld. De kleinere plantjes willen niet echt loslaten, dus hoop dat daar t azijn voor gaat helpen de komende dagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:48

Stel het werkt niet met azijn, en ik kies inderdaad voor een product met glyfosaat. Hoe werkt dat dan. Inspuiten, paar dagen laten intrekken en dan kan je t weg schrobben/vegen? Of moet alles er alsnog met de hand uit getrokken worden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:49

Om wat voor onkruid gaat het? Ik heb zelf een tuin vol zevenblad gehad en daar is bijna niet vanaf te komen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:12

Dat is een goeie, geen idee eigenlijk. Veel paardenbloemen, gras, en ander groen spul wat ik niet herken :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:24

Ja die zitten dr ook tussen! Maar gelukkig nog niet zoveel..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:01

TurdusMerula schreef:
Ik zou ook liever met de hand uittrekken, dan te gaan spuiten...

Zonde dat dat hier nog bijna niet wordt genoemd, en veel naar roundup grijpen :(

Omdat het eigenlijk niet te doen is.
Als ik hier alles uittrek, kan ik dat in het weekend erop weer doen en het weekend erop weer. Het groeit harder dan ik het met de hand kan verwijderen.
Dan maar gif erop, en liefst zoveel mogelijk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:25

Goof schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik zou ook liever met de hand uittrekken, dan te gaan spuiten...

Zonde dat dat hier nog bijna niet wordt genoemd, en veel naar roundup grijpen :(

Omdat het eigenlijk niet te doen is.
Als ik hier alles uittrek, kan ik dat in het weekend erop weer doen en het weekend erop weer. Het groeit harder dan ik het met de hand kan verwijderen.
Dan maar gif erop, en liefst zoveel mogelijk :o

Ja precies dat. Wij hebben het de afgelopen jaren altijd met de hand gedaan maar het komt zooooo snel terug. Is echt geen doen als je niet van tuinieren houdt!

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:33

Je hebt trouwens verschil in ontkruiden he. De wortelontkruiden krijg je er bijna niet uit. Omdat je ze nooit helemaal weg krijgt of dood. In elk geval veel succes!!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:37

Mojito schreef:
Ja die zitten dr ook tussen! Maar gelukkig nog niet zoveel..

Niet schoffelen of de wortels breken. Voor iedere gebroken wortel komen er 2 plantjes terug. Zo nemen ze je hele tuin in bezit.
Normaal gif als roundup heeft ook geen enkel nut. Je moet er echt zware bestrijdingsmiddelen tegenaan gooien en je tuin minstens een half jaar (liefst nog langer) afdekken of alles tot heel diep in de grond af te graven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:53

Branden met een gasbrander, de enige manier zonder gebruik van de middelen van ons aller Monsanto en Bayer.
Anders heel gewoon op den knietjes met schoffel en steker.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:59

Onkruid, verschrikking.

Ik zit meestal op m'n knietjes aan planten te sleuren, paardenbloemen bvb zitten verrekt goed vast in de grond.
Gif gebruik ik niet graag vanwege vogeltjes en co en m'n eigen katten die in de tuin rondlopen.
Maar helaas ben ik wel verplicht om het bij te kunnen houden. Ben m'n terras nog niet volledig rond of het begint achter m'n rug al terug te groeien.
Dus gaat er zo nu en dan roundup op. Enige wat daar smakelijk om lacht zijn distels. Maar die heb ik vorig jaar rustig laten groeien en toen ze in bloei stonden (en anderhalve meter hoog met stengels als boomstammen) heb ik er de bosmaaier op losgelaten, waren ze minder blij mee.
Dit jaar nog maar enkele dappere babydistels die ik er zo uit kan trekken.