Buurkatten in je moestuin...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

judith__

Re: Buurkatten in je moestuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:06

Wat vervelend! Wat je ook nog zou kunnen proberen is koffiedik in je tuin verstrooien, het is goed voor de tuin en katten blijven er gegarandeerd bij weg. collega van mij neemt elke avond koffiedik van het werk mee naar huis en strooit dit in haar tuin. ze heeft nu nergens last meer van. dus mocht je eraan kunnen komen zou het zeker het proberen waard zijn, succes!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:35

bridgetF schreef:
naar de dierentuin en vragen of je een emmertje zaagsel e.d. mag van de leeuw. (of te wel leeuwen-pis)
Ik kan je verzekeren als je dit rondom je tuin strooit dat ze met een enorme boog uit de buurt blijven.

Wat een geniaal bedrijfsplan! Leeuwenpis verkopen tegen katten in de tuin.... _/-\o_

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:57

Heb 4 aanlopertjes op stal waar ook ons moestuin is... en ik vind het ook niet echt fris als ze daar hun behoefte doen (maar wat wel logisch is,als net gespit en lekker zacht), dus ook de kattenschrikkorrels... maar ik gebruik 2 verschillende : de Eco (knoflook ) en een (moet ik ff kijken, kom zo niet op de naam) met citroen geur. Dat gooi ik allebei gewoon op de randen (zo een 15 cm) en rust is. ... alleen helpt t jammer genoeg niet tegen de rest (slakken en rupsen), grrrrr

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:30

Onze shetlander lenen :Y) die vind de katten een leuk speeltje, maar heb geen vreemde katten meer gezien

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:23

Yucca schreef:
bridgetF schreef:
naar de dierentuin en vragen of je een emmertje zaagsel e.d. mag van de leeuw. (of te wel leeuwen-pis)
Ik kan je verzekeren als je dit rondom je tuin strooit dat ze met een enorme boog uit de buurt blijven.

Wat een geniaal bedrijfsplan! Leeuwenpis verkopen tegen katten in de tuin.... _/-\o_

Ehm, kun je zelf dan nog wel fatsoenlijk in je tuin zitten? Leeuwen ruiken/stinken nogal nl.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:05

cissy schreef:
bridgetF schreef:

Ehm, kun je zelf dan nog wel fatsoenlijk in je tuin zitten? Leeuwen ruiken/stinken nogal nl.

Ja het stinkt behoorlijk, maar als je het nu doet, dan ben je er een hele lange tijd vanaf, de geur ruik je na een week of drie al niet meer, maar katten blijven wel zeker een half jaar uit de tuin weg.

Mijn ouders kenden vroeger mensen vanuit het circus, en namen af en toe leeuwenzeik mee, katten waren dan de hele zomer niet meer in de buurt te bekennen. Maar de eerste drie weken rook je het goed, behhh. Nu waren ze ook niet zuinig met het verspreiden er van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:08

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:14

Dan zou ik eerder vier tientjes investeren in het apparaatje van pagina 1.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:30

Maar wat als je wel je honden in de tuin wilt hebben maar niet de schijtende katten. Het is zo smerig om weer eens in kattenstront te grijpen als je bieslook wilt knippen. :r los nog van de ziektes ed. Ik heb de bakken nu voorzien van een flinke laag gaas al is dat niet echt praktisch helaas.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:36

Mijn eigen kat schijt in mn tuin. :(
Dus ik ga de tip van de Afrikaantjes zeker proberen.

Wat is dat 'kattenschrik'? Is dat niet gevaarlijk voor kinderen?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:37

De katten van de buren schijten hier gewoon op de tegels echt te bizar. Dus ga denk ik mijn apparaatje weer aanzetten. Batterij is snel leeg maar goed dat moet dan maar

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:40

Goedkoop en het proberen waard, koffiedrap in je tuin strooien.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:41

Als het nu de buurtkatten waren en ik zou zelf geen kat hebben dan zou ik een Sssscat kopen.
Maar ik ben bang dat mijn schijtlijster dan helemaal de tuin niet meer in komt. :+

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:45

Je eigen kat mag niet in je eigen tuin kakken? Lijkt me een beetje krom. Waar moet hij dan heen? De buren?? Jouw kat dus je moet het zelf opruimen lijkt me.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:47

Bij voorkeur de overburen. :+

Nou, wat dacht je van de kattenbak? ;)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:49

Mareintje schreef:
Je kan bijvoorbeeld saté prikkers in de grond steken op het padje dat hij graag loopt of je legt er aluminium folie neer. Dat vinden ze naar om over te lopen. En bij het tuincentrum verkopen ze kattenkruid, dat vinden katten stinken en dan blijven ze ook weg. Als het droog is, zou je ook nog "Mispoes" op je tuinhek kunnen sprayen, dat vinden ze ook smerig. Dit kan je bij de dierenspeciaalzaak kopen. Succes!

Heel even een correctie op kattenkruid!!

Heel veel katten vinden dat héérlijk <3
Daar zit een geur aan die ze het zelfde effect kan geven als een soort van joint bij ons.
Gaan ze in rollen, likken , kwijlen, eten.......niet doen dus als je katten wilt wég houden!!!!!
Zelfs grote katachtige zijn er bevattelijk voor, dus heb altijd een takje bij je......voor het geval een leeuw of tijger je pad kruist :D

De gedroogde versie wordt vaak gebruikt om kattenspeeltjes aantrekkelijk te maken.
Vloeibaar wordt gebruikt om katten te interesseren voor bijvoorbeeld plekken waar ze wél mogen krabben e.d

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:55

Ik heb precies hetzelfde probleem. Woon in een stukje stad met echt veel te veel katten! Schijten werkelijk waar mijn hele tuin onder. En sommige keutels zijn ook groot :wow: !! Vraag me soms echt af wat die beesten te eten krijgen! Ga denk ik inderdaad investeren in zo'n sproeier op sensor.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:12

Jammer dat je niet weet wie de eigenaar is. Ik vind dat ik als katten eigenaar verantwoordelijk ben voor waar mijn kat schijt, dus als dat in de moestuin van de buren zou zijn kom ik hoogstpersoonlijk een netje spannen. Gelukkig heb ik mazzel en schijt van onze 3 katten maar eentje buiten, diep in de struiken van de gemeente waar niemand er last van heeft. Is er geen manier om te achterhalen van wie de kat is? Ik vind het belachelijk dat jij een duur apparaat zou moeten aanschaffen, terwijl het niet eens jouw kat is!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:15

Hier hetzelfde probleem.. en na heel wat pogingen gedaan te hebben om ze uit mijn moestuin te houden heb ik helaas mijn moestuintje op moeten doeken, alle buurkatten leken hier wel lekker in mijn losgewoelde aarde te komen poepen en plassen.
Hier een lijstje van dingen die ik geprobeerd heb en allemaal helaas bij een aantal van de katten niet werkten.

Koffie dik.. vonden ze allemaal geen ramp
sateprikkers ik denk dat ze het niet erg vonden dat die dingen in hun poepert prikten had er zoms zelfs drolletjes op liggen.
Cacoa doppen .. nope graafden ze gewoon aan de kant.
Mijn hond in de tuin.. naast een super irritant buurmeisje waar ik de slang wel op wouw zetten.. heeft een van de katten zelfs uitgehaald naar mijn hond waardoor hij een kras op zijn snoet had ..ook geen optie dus.
Tuinslang.. iederekeer als ik zat te posten kwamen ze natuurlijk niet.
Een net.. plantjes groeiden er in vast en het was voor mij heel erg vervelend net omhoog te houden en ondertussen plantjes om te spitten etc.. en daarbij ben ik panish voor spinnen en die vonden het net een perfect begin van hun web.

De enigste optie die ik nog zag was idd zo een elektrish ding maar ben bang dat de hond er last van krijgt, of een dichte kas aanschaffen die helaas ver boven mijn budget waren, ze hadden ze toen bij de lidl maar waren binnen een uur uitverkocht hier ...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:21

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:43

Je tuin konijnen proef maken. Wel hekje om de moestuin natuurlijk. En een konijn af en toe los in de tuin laten lopen. Hier al 10 jaar geen kat meer die in de tuin durft te sch#ten!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:48

Oe dat ziet er inderdaad veelbelovend uit, maar heb bij de vorige moestuin zonder overdrijfen 100 den euros uitgegeven aan het neerzetten aarden etc plantjes en daarbij niet eens materiaalen gerekend die we nodig hadden om poging kat wegjagen te doen.
Ik ben ook niet van plan voorlopig een nieuwe moestuin te maken heeft al zovel gekost.
En ik ben gek op katten maar ik kan echt pislink ervan worden.. ik betaal honden belasting voor mijn hond, die mag alleen op mini stukjes gras los lopen loopt hij ergens anders los of poept hij op een veld waar hij niet los mag kost het me zo 100 euro.
Loopt hier doodleuk een groepje katten rond die.. gratis en voor niks van de eigenaar doodleuk mijn voortuin en achtertuin volkakken... heel frustrerend vind ik dat.
Dan denk ik altijd scheelt de eigenaar wel kattenbak grit lol.. echt heel vervelend ik vind katten geweldig daar niet van maar zou het niet erg vinden als er verandering in regels voor katten komen, mischien is het probleem van de katten die eigenlijk zwervertjes zijn ook opgelost. Lopen er hier meerdere die echt enorm mager zijn en er niet uit zien, arme beestjes zijn gewoon op straat gezet of achtergelaten ( dierenambulance doet er niks aan ze kunnen vangooien uitzetten maar dat is het)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:00

Katten zouden vandaag de dag ook gewoon binnen of beschermd buiten moeten zitten.
Nu zijn ze gewoon loslopend wild met alle gevolgen van dien.

Er zijn mensen die het ondanks de grote ergernis netjes proberen op te lossen, maar er lopen té veel mensen rond die hun ongerief op de katten botviert.
En die kunnen er niks aan doen.
Het zijn de baasjes die de verantwoordelijkheid moeten nemen....maar die komen dan weer jankend op SBS6 om te roepen hoe gruwelijke dood hun kat wel niet heeft gehad.
Sorry, maar ik kan me hier zó boos om maken!!!!

Als je nu in the middle of nowhere woont is het misschien nog een ander verhaal, maar laat dan op z'n minst de katten onvruchtbaar maken.
Maar helaas denken nog veel te veel mensen "Mijn kat doet ( nog ) niet aan sex "
Nee, waarschijnlijk niet, maar hij of zij plant zich wél voort.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 14:12

@iris82: Wat een geweldig ding dat Sssscat :D Dat Youtube-filmpje, helemaal geweldig. Weet alleen niet of zoiets buiten ook werkt... Ik moet dan een heel rijtje van die dingen neerzetten vrees ik (en dan wel filmen natuurlijk ;-))

@Bridgetf: Jij hebt met afstand de meest originele oplossing ;-) Nou woon ik bijna om de hoek bij dierenpark Amersfoort, dus als ik er binnenkort weer eens ben zal ik gewoon eens vragen. Ze zullen me ongetwijfeld wat glazig aankijken, maar niet geschoten is altijd mis. Ik meld me zeker weer als deze truc werkt! (en dan is er een gat in de markt gevonden :D)

@Junia: Tja, ook al zou ik weten welke kat het is, dan nog moet je maar afwachten of de eigenaar er iets aan kan en wil doen. En het is echt lastig te traceren hier, de gemiddelde actieradius van een kat is op zich niet zo heel groot, maar met veel steegjes, achterommetjes, gekke knikken in straten enzo, zijn er toch heel wat huizen die ik af zou moeten om te kijken of die ene rode kater daar wellicht woont... en dan nog: die verdenk ik, maar er lopen zo'n 10, 12 katten bij ons in de buurt, dus er zijn nog wel meer potentiële daders....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:53

Wauw, ik zit echt met verbazing te lezen dat het jankend op tv komen omdat je kat een gruwelijke dood is gestorven een soort van eigen schuld is? Zo komt het in elk geval over. Nee ik laat mijn kat niet loslopen maar het is NOOIT goed te praten dat een kat sterft doordat deze is beschoten, gewurgd of noem maar op. En die insinuatie wordt nu wèl gewekt. Dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun dier is helemaal prima, maar de insinuatie dat de eventuele gruwelijke dood van de kat eigen schuld is echt misselijkmakend.