Film: Paard breekt been tijdens een race.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:00

ik hoop ook echt dat het met de computer is gedaan. Want vallen tijdens het galloperen kan nooit goed zijn voor een paard

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:00

Finliox schreef:
Ik gok dat het idd special effects zijn, bij die clip uit Ruffian ziet het er ook gewoon heel erg nep uit dus dat is wel mijn idee.

En paarden kan je leren om op commando om te vallen, maar hoe je dat bij hoge snelheden veilig doet? Misschien is dat ook gewoon computeranimatie.

Waren de technieken om films te 'photoshoppen' dan al net zo ver ontwikkeld als nu?
Ik vind The Ruffian er toch behoorlijk echt uit zien. :=

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:05

Heb je ooit Narnia gezien? Aslan (de leeuw) is ook met de computer levensecht gemaakt. Ze kunnen dat heel knap maken, daar verbaas ik me regelmatig over.

(even skippen naar 1:53)

Ruffian komt trouwens uit 2007, en deze narnia film komt uit 2005. Dus deze leeuw is dan al ouder en ziet er heel mooi uit (vind ik zelf).

ElineR

Re: Film: Paard breekt been tijdens een race.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:14

Fijn dat je hem gevonden hebt :D.
Weet uit een boek dat ze vroeger paarden met een ijderdraadje lieten vallen (die spanden ze dan op het pad).

Nu is het trucage/computerwerk inderdaad :j. Ze kunnen alles tegenwoordig.

Is Aslan geen echte leeuw :oo?

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:16

huh met een draadje lieten vallen? maar die paarden raakten dus echt gewond? moet het wel dik ijzerdraadje zijn.. anders hak je zo zn been eraf als hij met een flinke snelheid erop af loopt.

Aslan is trouwens echt heel mooi gemaakt. ik dacht toen die film uitkwam dat het een echt leeuw was :')

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:17

Maar dan ook echt vroeger hè, vroeger vorige eeuw.
Ja dacht ik ook al. Zal ook wel niet fijn hebben gevoeld :n.
Laatst bijgewerkt door ElineR op 18-03-15 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:17

ElineR schreef:
Weet uit een boek dat ze vroeger paarden met een ijderdraadje lieten vallen (die spanden ze dan op het pad).

Ik gok dat je een echte leeuw niet kan leren om majestueus uit een tent te lopen :')

Edit: ik heb trouwens wel een keer gelezen dat tijdens de productie van een serie over racepaarden er 3 paarden zijn gestorven tijdens de productie en dat de serie toen gecancelled is, maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:24

Petrichor schreef:
[ Video ]

Dankjewel spoenk, ik kan weer slapen. :)

Haha om je onderste zinnetje kon ik smakelijk lachen. :)) Na een heftig beeld kun je weer rustig naar bed gaan. :))

Ziet er inderdaad erg nep uit maar is geen fijn beeld. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:30

Tegenwoordig is veel natuurlijk met de computer gemaakt. Maar sommige dingen worden ook getraind als het mogelijk is.
Het paard in de roeiboot in pirates of the caribbean 2 wat je echt maar een paar tellen ziet was dus een echt paard.
Ook bij Lord of the rings zijn er een hoop paarden getraind, zeker de paarden van de hoofdrolspelers.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:02

Finliox schreef:
Heb je ooit Narnia gezien? Aslan (de leeuw) is ook met de computer levensecht gemaakt. Ze kunnen dat heel knap maken, daar verbaas ik me regelmatig over.

[ Video ]
(even skippen naar 1:53)

Ruffian komt trouwens uit 2007, en deze narnia film komt uit 2005. Dus deze leeuw is dan al ouder en ziet er heel mooi uit (vind ik zelf).

Ik heb Narnia nog nooit gezien :o , maar nu je het zegt lijkt die leeuw inderdaad heel echt! :))
Ze konden dus al meer dan ik dacht in die tijd. :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 22:03

Finliox schreef:
ElineR schreef:

Ik gok dat je een echte leeuw niet kan leren om majestueus uit een tent te lopen :')

Edit: ik heb trouwens wel een keer gelezen dat tijdens de productie van een serie over racepaarden er 3 paarden zijn gestorven tijdens de productie en dat de serie toen gecancelled is, maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.

Dat ben ik tijdens mijn zoektocht naar Ruffian tegen gekomen!

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:14

dieuwertje_ schreef:
ik hoop ook echt dat het met de computer is gedaan. Want vallen tijdens het galloperen kan nooit goed zijn voor een paard

ik keek net dat filmpje en het paard valt helemaal niet, wordt alleen nogal ruw tot een stop gebracht en dan springt de jockey eraf.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:17

Paarden kun je vrij eenvoudig op commando leren vallen hoor.... Het ijzerdraadje is al zeker 20/30 jaar niet meer in gebruik :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:21

Zeker weten Ruffian, dat stuk van de film is voor de rest van m'n leven op m'n netvlies gebrand.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:23

Niet écht paardvriendelijk, ze trekken aardig lomp door waar ik nogal de kriebels van krijg, maar kan gewoon op 'commando'

Dan zie ik liever dit := daar is het meer commando en minder getrek

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:31

Chibi2 schreef:
dieuwertje_ schreef:

ik keek net dat filmpje en het paard valt helemaal niet, wordt alleen nogal ruw tot een stop gebracht en dan springt de jockey eraf.

In de film dreamer valt hij wel.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:45

VisibreTeam schreef:
[ Video ]

Niet écht paardvriendelijk, ze trekken aardig lomp door waar ik nogal de kriebels van krijg, maar kan gewoon op 'commando'

Dan zie ik liever dit := daar is het meer commando en minder getrek
[ Video ]

sowheee dat eerste filmpje! van 1:30 tot 1:57. wat knap! maar ook heel naar om te zien %)
al moest ik stiekem wel lachen bij 1:51, best komisch om te zien hoe ze met zn allen in een keer precies hetzelfde omvallen :=