Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Finliox schreef:Ik gok dat het idd special effects zijn, bij die clip uit Ruffian ziet het er ook gewoon heel erg nep uit dus dat is wel mijn idee.
En paarden kan je leren om op commando om te vallen, maar hoe je dat bij hoge snelheden veilig doet? Misschien is dat ook gewoon computeranimatie.
.
. Ze kunnen alles tegenwoordig.
?
ElineR schreef:Fijn dat je hem gevonden hebt.
Weet uit een boek dat ze vroeger paarden met een ijderdraadje lieten vallen (die spanden ze dan op het pad).
Nu is het trucage/computerwerk inderdaad. Ze kunnen alles tegenwoordig.
Is Aslan geen echte leeuw :oo?

Finliox schreef:Heb je ooit Narnia gezien? Aslan (de leeuw) is ook met de computer levensecht gemaakt. Ze kunnen dat heel knap maken, daar verbaas ik me regelmatig over.
[ Video ]
(even skippen naar 1:53)
Ruffian komt trouwens uit 2007, en deze narnia film komt uit 2005. Dus deze leeuw is dan al ouder en ziet er heel mooi uit (vind ik zelf).
, maar nu je het zegt lijkt die leeuw inderdaad heel echt! 
Finliox schreef:ElineR schreef:Fijn dat je hem gevonden hebt.
Weet uit een boek dat ze vroeger paarden met een ijderdraadje lieten vallen (die spanden ze dan op het pad).
Nu is het trucage/computerwerk inderdaad. Ze kunnen alles tegenwoordig.
Is Aslan geen echte leeuw :oo?
Ik gok dat je een echte leeuw niet kan leren om majestueus uit een tent te lopen
Edit: ik heb trouwens wel een keer gelezen dat tijdens de productie van een serie over racepaarden er 3 paarden zijn gestorven tijdens de productie en dat de serie toen gecancelled is, maar ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb.
Chibi2 schreef:dieuwertje_ schreef:ik hoop ook echt dat het met de computer is gedaan. Want vallen tijdens het galloperen kan nooit goed zijn voor een paard
ik keek net dat filmpje en het paard valt helemaal niet, wordt alleen nogal ruw tot een stop gebracht en dan springt de jockey eraf.