Wit beddengoed weer wit krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wit beddengoed weer wit krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:50

En niet bang zijn om je onderlakens warmer te wassen dan 40 graden. Dat houdt ook je wasmachine gezond (alle zeepresten eruit).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:54

Ik was mijn beddengoed standaard op 60-90 graden (wit altijd op 90, de rest van mijn beddengoed op 60). Misschien niet zo goed voor het milieu maar wil graag dat het gewoon lekker schoon wordt.

Onderaan de vorige pagina stond een reactie over mijn vorige topic. Ik snap niet helemaal wat dat te maken heeft met wit beddengoed weer wit krijgen. Ik slaap eigenlijk alleen op/onder mijn witte beddengoed in de zomer, en aangezien mijn kamer een sauna is verschoon ik in de zomer sowieso elke week mijn bed. Dat grauwe kleurtje heeft imo niet zo veel te maken met niet genoeg wassen, wel met verkeerd wassen en gewoon gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:55

Als het echt grauw is geworden dan krijg je dat bijna niet meer wit. Is dan echt verkleuring in de stof. Dat heb ik ook met wat onderlakens. :j

Ik was zelf ook met regelmaat 60-95 graden, zeker beddengoed, handdoeken & onderbroeken, sokken. Dat is gewoon lekker fris, bacterietjes allemaal dood :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:57

Emmaa_ schreef:
Dat grauwe kleurtje heeft imo niet zo veel te maken met niet genoeg wassen, wel met verkeerd wassen en gewoon gebruiken.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik zei al in een eerdere post dat iedereen anders is. Ik was ook wekelijks mijn beddengoed uit, voor mij geen probleem, voor de lakens van mijn man moet ik niet veel langer wachten, want die krijgt ook die grauwe plekken erin, en dat is er dan ook haast niet uit te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:58

Onderbroeken was ik altijd op 40, als er echt vieze onderbroeken tussen zitten (gebeurt wel eens als je de maandelijkse gezelligheid op bezoek hebt) altijd op 60. Sokken gooi ik eigenlijk altijd bij mijn onderbroeken want die verzamel ik in dezelfde wasmand. Handdoeken standaard op 60, donker beddengoed ook op 60 en licht beddengoed op 90.

Heb overigens gister mijn witte lakens gewassen op 90 graden met een flinke schep Vanish en het is weer zo goed als wit geworden, dus ik ben tevreden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:04

Onderbroeken doe ik altijd op 95 omdat 40 tot 60 de bacterieen erin niet doodt :+ en als je gevoelig bent voor blaasontsteking gaat het dan snel mis :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:08

Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad dus zou dat ook niet weten :')

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:19

Ander vraagje. Heb je alleen een hoeslaken om/op het matras of gebruik je ook een molton hoeslaken? Dat is namelijk beter voor je matras en zweet voor jezelf een stuk minder. Ook die moet je trouwens geregeld heet wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 00:24

Marie111 schreef:
Ander vraagje. Heb je alleen een hoeslaken om/op het matras of gebruik je ook een molton hoeslaken? Dat is namelijk beter voor je matras en zweet voor jezelf een stuk minder. Ook die moet je trouwens geregeld heet wassen.

Ik heb er inderdaad ook een molton onder :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:13

Ik heb om 11 uur een steradent bij een vergeelde rijbroek gedaan, maar hoe lang kan/moet ik hem hierin laten zitten?
Vond de karnemelk tip die ik had gekregen veiliger, maar dat vergat ik steeds te kopen

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:55

Moet je gewoon in de wasmachine doen toch? (geen ervaring mee).

Ik zou die broek gewoon op 60 graden met Ariël en een schep Vanish wassen en daarna in de zon te drogen hangen.