foto aan de muur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:31

Ik denk dat de gemiddelde consument ook erg snel tevreden is. Als je paard er leuk op staat is het al snel goed. Een fotograaf kijkt toch kritischer.

Fem

Re: foto aan de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 09:34

Ik kijk ook kritischer als (hobby)fotograaf..
Maar ik vind niet dat mijn foto's werkelijk onrecht aangedaan zijn bij de beide leveranciers die ik noemde..
En al helemaal niet prijs-kwaliteit gezien..

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:01

Dan ben je niet erg kritisch, Fem. Je zou eigenlijk twee verschillende afdrukken naast elkaar moeten leggen, van een goede printer en van de "consumenten" printers. Dan zie je het verschil pas heel goed. Ga maar eens heel scherp naar de afdruk kijken en houd de foto bij de hand. (Natuurlijk is een afdruk op canvas anders dan op fotopapier, maar dan zie je wel het verschil in scherpte in contrast heel goed)

Ik lever alleen kwaliteit en daarom betaal ik liever wat meer voor een canvasafdruk en meld dit ook aan mijn klanten en die betalen dan ook graag wat meer.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:09

Thanks voor die Tip Richard en Agossie :j
Ik ben onlangs overgestapt naar Profotonet mee omdat ik gewoon aan m'n eigen foto's begon te twijfelen. Voor canvas was ik er nog niet over uit, maar deze twee leveranciers maken een hoop goed.
Eens uittesten!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:15

Fem schreef:
Het gaat er ook om of de consument tevreden is toch?
Tot nu toe heb ik meerdere mensen foto's op canvas cadeau gedaan via:
- herinneringen op linnen
- Canvas deal

Stuk voor stuk waren ze allemaal tevreden.
Daar gaat het toch om?
Daarbij komt dat canvas in mijn opinie beter tot z'n recht komt als je het van een afstandje bekijkt.
Net als bij een schilderij inderdaad.

En wat Purny laat zien is wel echt diep en diep triest..
dat leveren herinneringenoplinnen en canvasdeal echt niet.. (Behalve als jou foto zelf zo slecht is)...

Idd dit is geen canvas maar pixels wat je zelf met je eigen handen maakt. Dit is een pixelhobby schilderij met 32000 pixeltjes zelf gemaakt.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:29

Meraki, ik heb juist gisteren voor het eerst canvas besteld bij Profotonet, ik zal je laten weten hoe de kwaliteit is, ik verwacht hem begin volgende week binnen. :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:39

Ik las het inderdaad, graag!
Mocht je trouwens nog een adresje weten voor reclameloze foto-albums.. := wát een zoektocht is dat.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:55

Hoezo superservice? Er zou een levertijd van 4 werkdagen op de canvas zitten, maar ik heb hem vandaag tegelijk met alle andere afdrukken gekregen.

De kleuren zijn echt geweldig! Mooi contrast gehouden en mooie kleuren en scherpte. Ja, hier ga ik vaker bestellen. :j

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:01

Picanova.nl :j

Heb daar 2 weken terug canvas besteld van 120x80 en 100x75

Programma van hun geeft ook aan of je wel of niet de foto op dat formaat kunt uit laten vergroten.
Hebben nu een actie, deze formaten kosten nu 20 euro :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:24

Ik wil anders ook wel even een fotootje sturen van iets wat ik bij de HEMA besteld had. Dit was niet eens op canvas (verwacht daar al helemáál niks van) maar als poster.
Zelfs toen ik hem net kreeg (was 13 en was niet eens hobbyfotograaf) kon ik zien dat het echt geen mooie kwaliteit was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 18:45

suuzepuus schreef:
Ik wil heel graag een foto laten uitvergroten op canvas of zoiets dergelijks. heeft iemand een tip waar ik dat het beste kan doen? en waar niet? (ik wil zoals iedereen goed en goedkoop :+ )

Voor de combi goed en goedkoop zou ik naar Profotonet gaan.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je een niveau hoger zit dan consumentenkwaliteit.
En dat de kleuren die je aanlevert (met juiste kleurprofiel) ook daadwerkelijk exact zo afgedrukt zullen worden.

Voor nog een niveau beter (en dus ook duurder) zijn er verschillende vaklaboratoria die handwerk leveren van topkwaliteit. Maar daar hangt dan inderdaad ook een prijskaartje aan.

Agossi had op de eerste pagina al een linkje geplaatst van mijn canvas test van een tijdje terug.
Die "slechte" is afkomstig van webprint; een leverancier door veel consumenten toch als "goede" printservice gezien wordt.
Maar leg 'm (zoals in de test) eens naast een écht professioneel afgedrukt canvas en je ziet het verschil:
http://weblog.hypofocus.com/2014/05/tes ... jk-de.html

:)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 11:15

Femke schreef:
suuzepuus schreef:
Ik wil heel graag een foto laten uitvergroten op canvas of zoiets dergelijks. heeft iemand een tip waar ik dat het beste kan doen? en waar niet? (ik wil zoals iedereen goed en goedkoop :+ )

Voor de combi goed en goedkoop zou ik naar Profotonet gaan.
Dan weet je in ieder geval zeker dat je een niveau hoger zit dan consumentenkwaliteit.
En dat de kleuren die je aanlevert (met juiste kleurprofiel) ook daadwerkelijk exact zo afgedrukt zullen worden.

Voor nog een niveau beter (en dus ook duurder) zijn er verschillende vaklaboratoria die handwerk leveren van topkwaliteit. Maar daar hangt dan inderdaad ook een prijskaartje aan.

Agossi had op de eerste pagina al een linkje geplaatst van mijn canvas test van een tijdje terug.
Die "slechte" is afkomstig van webprint; een leverancier door veel consumenten toch als "goede" printservice gezien wordt.
Maar leg 'm (zoals in de test) eens naast een écht professioneel afgedrukt canvas en je ziet het verschil:
http://weblog.hypofocus.com/2014/05/tes ... jk-de.html

:)

Profotonet is idd aan te raden.
Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met Webprint, maar dan met de afdrukken op forex. Kleuren zijn zoals aangeleverde foto en afdrukken zijn absoluut niet pixelig.