Hondenpoepprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:37

Ik zou het ook met humor proberen:

Afbeelding

Dit plaatje met daarbij de tekst: "Omdat ze het zelf niet kunnen, ruimt u het toch wel even op?"

Ook een optie om een bakje met plastic zakjes neer te hangen of een kinderschepje aan de boom met een bord "Gratis te gebruiken - hondenpoepschepper" erbij. Dan valt het kwartje wel lijkt me.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:40

Jolien87 schreef:
AmyII schreef:
Ik betaal ook belasting (meerdere soorten zelfs) mag ik dan ook op straat schijten?

Ik heb (helaas) geen voortuin (gewoon meteen de stoep) en je wilt niet weten hoe frustrerend het is als je 's morgens helemaal lekker schoon en fris de deur uit gaat om naar je werk te gaan; flotsj in de hondenpoep. Tsja... Is ook gemeentegrond hè...

Be my guest. :D

Wij hebben hondlief geleerd om op gras -en het liefst nog in de bosjes- zijn behoefte te doen. Maar veel mensen hebben er helaas "schijt" aan wanneer hun hond voor andermans deur of midden op een pad poept.

Op gras of in de bosjes of bij de perkjes van de bomen of de goot- geen enkel probleem.
De mensen hier in Amsterdam hebben er een handje van om hun hond gewoon maar daar te laten schijten waar ze lopen. En dat is op de stoep. Bij mensen voor de deur aangezien je hier in de straat zo vanuit je deuropening de stoep op stapt. Je wil niet weten hoe het 's zomers hier ruikt.

Nu begrijp ik sowieso niet echt wat je met een hond hier in de buurt moet; er is hier weinig ruimte om je hond echt lekker los te laten.

Edit; over het berichtje, ik zou gewoon een vriendelijk verzoek ophangen, dan kun je vaak meer op medewerking rekenen dan wanneer je sarcastische of grappige boodschappen gaat ophangen. Als geen hondeneigenaar zijnde erger ik me soms ook aan de berichten die mensen ophangen.

Heike
Mede-oprichtster

Re: Hondenpoepprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:46

Niet iedereen met een hond is opgevoed.

Maar ik zou ook eerst vriendelijk bordjes ophangen. Misschien hebben mensen het idee dat het daar wel mag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 16:57

tis ook idd echt niet overal even duidelijk aangegeven of bekend waar wat wel en niet mag.
onze huidige gemeente kan nog als voorbeeld dienen voor veel andere gemeentes

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 09:08

een a4 met een vriendelijk verzoek lijkt de meesten van jullie dus beter? ik wacht op de zomer collectie bij de action en wilde dan al een 'leen' schep kopen. maar het stuk is 1 km lang. niet iedereen komt langs mijn tuin. dan zal ik dus meerdere scheppen op moeten hangen.
Het gras wordt daar niet gemaait dus dat moeten we zelf doen achter onze eigen tuin. iom eten mijn paarden achter 4 tuinen het gras netjes kort. ook spelen er heel veel kinderen, rijden de pubers met brommers en quads en is het mijn wandel route van en naar de wei.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:31

Ik vermoed dat het gros van de mensen denkt dat ze daar niet hoeven op te ruimen... ook doordat het zo een lang stuk is.
Paar flyertjes ophangen langs de route met vriendelijk verzoek is een goeie start denk ik.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 10:34

het MOET ook niet opgeruimd worden. maar je moet opletten waar je loopt en de boel ligt vol. dat merken de baasjes toch zelf ook zou je denken? het is geen plicht maar het is toch meer iets als fatsoen

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:53

kimmie261 schreef:
is het gemeente grond of eigen grond??

gemeente grond..tja..meeste mensen betalen hondenbelasting...lijkt me dat je dan je hond wel mag laten poepen op gemeente grond??

Dit dus, hierom kan ik me zo boos maken!
Het interesseert jou dus niet dat als een straat of speelveldje vol met hondenstront ligt als het toch maar gemeentegrond is?! Is het zoveel gevraagd om met elkaar rekening te houden?
Ik heb honden en heb ze geleerd hun behoeftes op de uitlaatstrook te doen. Ongelukjes tussendoor op wiens grond dan ook ruim ik op. Ook al betaal ik hondenbelasting. Ik doe dit voor de medemens, zodat hij/zij 'schoon' door de straat kan lopen of op een veldje kan spelen. Vind ik voor mezelf ook net zo fijn als ik een keer zonder honden door de straat loop.

Grote kans dat de hondeneigenaren niet in de gaten hebben dat het geen uitlaatveldje is. Probeer het eerst vriendelijk idd. Ikzelf als hondeneigenaar zou om die foto met die schep moeten lachen en de honden ergens anders uitlaten. Als er daarna toch nog honden worden uitgelaten, dan wat 'ernstigere' teksten plaatsen. Hebben jullie een stadswacht? De stadswacht of wijkagent bij ons laat zich vaker zien en spreekt hondeneigenaren aan (eventueel boete) als ze een klacht ontvangen.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:59

Yvank_ schreef:
Hondenbelasting is lang overal niet... Bovendien kennen veel gemeentes wel een opruimplicht.

Het mooie is, wij betalen wel belasting maar wat gebeurd er mee? Niks, maar dan ook helemaal niks! Is gewoon een extra geldlaatje voor de gemeente -O-

Daarnaast ruimen wij het wel op (behalve op plekken waar niemand er last van heeft), maar een paar extra vuilnisbakken op strategische plekken zouden erg fijn zijn en evt met zakjes voor als je het een keer vergeten bent. Erg fijn om zo lang met je poepzakje in de rondte te lopen :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:03

suuzepuus schreef:
het is geen officiele uitlaatplaats maar een onderdeel van onze tuinen en wordt alleen door aanwonenden gebruikt. mijn paarden eten in de zomer de boel leeg maar met al die stront ga ik ze daar niet neerzetten.... de gemeente gaat en kan hier niks mee maar hopelijk met wat a4 papiertjes met deze boodschap wordt de overlast wat minder..... ff met een schepje de slootkant in mikken is een kleine moeite lijkt mij (heb zelf ook 2 grote honden)

Dus het is gewoon privéterrein?

maar van wie is de stront dan?

aanwonenden: Gaan flyeren, het is toch ook hun achtertuin, willen ze dat niet schoon houden?

mensen van buitenaf: Borden neerzetten dat het priveterrein is waar ze niet mogen komen. Dan kun je maatregelen nemen als ze het toch doen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 11:13

het is prive terrein maar beschikbaar gesteld voor iedereen. eigenlijk komen er alleen maar aanwonenden en af en toe iemand uit de buurt met een paard (langs de 80 km weg of over een graspad is de keuze ) de eigenaar van het terrein bemoeit zich er niet mee komt er bijna nooit en staat hier eigenlijk buiten. waar onze erven ophouden is er een groenstrook van zo'n 3 meter en dan komt de sloot. de stront is van de honden van een aantal aanwonenden of net daar buiten. diegene die daar alleen hun hond uitlaten hebben geen last van de viezigheid maar de mensen met kinderen bijv. wel. (ik ben niet de enige die zich hier druk om maakt hoor :) )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:15

suuzepuus schreef:
het MOET ook niet opgeruimd worden. maar je moet opletten waar je loopt en de boel ligt vol. dat merken de baasjes toch zelf ook zou je denken? het is geen plicht maar het is toch meer iets als fatsoen

Ik merk het hier en in het vorige dorp, de plaatsen waar opruimplicht geld , daar word (redelijk) opgeruimd , de plekken waar dat niet geld of waarvan mensen denken dat het niet geld, word niet geruimd en word het dus gewoon een bende tenzij de grondeigenaar er met een poepzuiger(seriously, het bestaat) overheen gaat.
Ik ruim in ons huidige dorp ook echt helemaal niks op, op de opruimplicht vrij stukken, maar die stukken zijn goed geplaatst en aangewezen.
In het vorige dorp ruimde ik wel op het losloopstuk omdat dat net zo een situatie was als bij jullie... vind het niet tof om dan poep te laten liggen.
Maar zodra er een gedachte heerst dat het ergens mag blijven liggen, zij mensen gewoon geneigd om niks op te ruimen... in die zin is een "moetje" wel handig

Prive terrein en borden etc om mensem te weren is ook al zou je het willen niet altijd even simpel te realiseren. Recht van overpad kan gelden en zo zijn er meer issues.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 02-03-15 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:16

suuzepuus schreef:
het is prive terrein maar beschikbaar gesteld voor iedereen. eigenlijk komen er alleen maar aanwonenden en af en toe iemand uit de buurt met een paard (langs de 80 km weg of over een graspad is de keuze ) de eigenaar van het terrein bemoeit zich er niet mee komt er bijna nooit en staat hier eigenlijk buiten. waar onze erven ophouden is er een groenstrook van zo'n 3 meter en dan komt de sloot. de stront is van de honden van een aantal aanwonenden of net daar buiten. diegene die daar alleen hun hond uitlaten hebben geen last van de viezigheid maar de mensen met kinderen bijv. wel. (ik ben niet de enige die zich hier druk om maakt hoor :) )

Dan die aanwonenden vriendelijk aanspreken en de mensen van buitenaf duidelijk maken dat wanneer ze hun stront niet op gaan ruimen, jullie je terrein gaan sluiten voor mensen van buitenaf.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:18

Dat is niet zo simpel Gypsy, kan zijn dat er recht van overpad geld, maar zo zijn er meer issues waardoor afsluiten van die strook niet zomaar kan of mag.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:20

Sonja_vR schreef:
Dat is niet zo simpel Gypsy, kan zijn dat er recht van overpad geld, maar zo zijn er meer issues waardoor afsluiten van die strook niet zomaar kan of mag.

Dat zou je dan in het kadaster na kunnen gaan, maar TS heeft nergens beschreven dat die mensen van dit pad afhankelijk zijn om op hun terrein te komen dus dat zal wel loslopen. En anders kun je altijd nog een beetje bluffen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:30

MissYvette4u schreef:
Dit dus, hierom kan ik me zo boos maken!
Het interesseert jou dus niet dat als een straat of speelveldje vol met hondenstront ligt als het toch maar gemeentegrond is?! Is het zoveel gevraagd om met elkaar rekening te houden?

nee interesseert mij niet,speelveldjes is goor,dat is ook gewoon asociaal om daar je hond te laten poepen ( katten schijnen dat dan weer wél te mogen) ,maar gemeentegrasstrookjes als er geen uitlaatzones zijn,nee hoor geen haar op mijn hoofd die zich daar druk over maakt.

3 meter bij ons vandaan loopt een sloot met gras,daar lopen elke dag wel 100 honden,ze gaan hun gang maar...nog nooit last van gehad.

overigens lopen mijn honden alleen op eigen terrein...al járen....dus hoef met niets of niemand rekening te houden..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:20

Een aantal van die schepjes ophangen lijkt me ook een goed idee. Als die bij de Action te krijgen zijn zullen ze vast geen drol kosten ;) :D

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:34

Angelaa2 schreef:
Yvank_ schreef:
Hondenbelasting is lang overal niet... Bovendien kennen veel gemeentes wel een opruimplicht.

Het mooie is, wij betalen wel belasting maar wat gebeurd er mee? Niks, maar dan ook helemaal niks! Is gewoon een extra geldlaatje voor de gemeente -O-

Daarnaast ruimen wij het wel op (behalve op plekken waar niemand er last van heeft), maar een paar extra vuilnisbakken op strategische plekken zouden erg fijn zijn en evt met zakjes voor als je het een keer vergeten bent. Erg fijn om zo lang met je poepzakje in de rondte te lopen :+

Over die honden belasting gesproken ik zie er niks van terug hier hoor weet je waar voor ze het hier gebruiken naar de bakker te gaan en voor de bijstand mijn man heeft zon beest dus die zoekt het maar uit met die stomme hond en belasting. :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 14:44

U heeft plezier van de hond en laat hem uit op onze grond, maar omdat de poep opruimen u niet aanstond, zitten wij met de stront.

Doe ons ook een plezier en haal de uitwerpselen weg met plastic of papier.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:20

suuzepuus schreef:
wij hebben een prachtig gras pad achter onze tuinen lopen maar het wordt steeds moeilijker om er overheen te lopen. het ligt vol met hondenpoep..... een enkeling neemt netjes een schep mee en gooit het in de slootkant, maar de meesten laten het lekker liggen.... nou zou ik graag wat a4 papiertjes met sarcastische teksten ophangen om de hond eigenaren erop te wijzen een schepje mee te nemen en de stront op te ruimen. heeft iemand nog leuke ideeen?

Wil je niet ontmoedigen maar dat soort briefjes gaan niet helpen. Mensen die het fatsoen niet hebben om de poep van hun hond op te ruimen gaan het dan ook niet doen.
En voor mensen die altijd wel netjes opruimen is het heel vervelend om er altijd op aangekeken te worden en werkt het niet motiverend.
Als ik tussen drie "vreemde" drollen die van mijn hond aan het opruimen ben dan denk ik ook wel eens: waar doe ik dat nog voor? Als ik dan ook nog allerlei schreeuwerige anti-hond teksten tegenkom kan ik me daar wel aan irriteren. Zet liever iets vriendelijkers neer, mensen doen tenslotte liever iets voor een complimentje. En vraag de Gemeente of ze het pad regelmatig schoon willen komen maken van het geld van de hondenbelasting.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:24

Vanessa24 schreef:
Is het een officiële hondenuitlaatplaats? Zo niet, had ik aan de gemeente gevraagd om een bord waarop staat dat het verboden is om je hond uit te laten. Als het wel een officiële plaats is had ik om een prullenbak en zakjes gevraagd. Zal lekker ruiken in de zomer :n

Als het een openbare weg is mag je er met je hond lopen. Daar hoeft het geen officiële uitlaatplaats voor te zijn. En als je denkt dat aangelijnd lopen iets met poep opruimen te maken heeft, heb je het erg mis.

Amy11: hoezo zijn perkjes, grasveldjes en in de goot geen probleem? Ik vind het te smerig voor woorden. In de goot zie je toch ook liggen? En op grasveldjes spelen vaak kinderen, of je loopt er zelf overheen met je hond. Gewoon ALTIJD opruimen. Enige uitzondering die ik maak is als mijn hond met een snoeksprong midden in een groep prikstruiken duikt :D

Sonja_vr: het gros van de mensen let daar helemaal niet op want heeft sowieso geen zin om op te ruimen. En het feit dat je belasting moet betalen stimuleert alleen maar de gedachtengang "ik betaal er toch voor? ".

Ts: ruim jij de mest van je paarden wel op als je ze daar neerzet? En de passerende ruiters? Want ook de aanwezigheid van paardenpoep wordt door veel hondeneigenaren gezien als een vrijbrief om ook de hondenpoep te laten liggen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 15:49

Sonja_vR schreef:
Ik ruim in ons huidige dorp ook echt helemaal niks op, op de opruimplicht vrij stukken, maar die stukken zijn goed geplaatst en aangewezen.

Ik vind het dus echt bizar dat je je blijkbaar alleen maar laat leiden door een bordje en niet zelf de verantwoordelijkheid kan nemen om je eigen rotzooi op te ruimen. Alsof het opeens niet vies meer is als er geen bordje bij staat...

Bij ons in het bos zie je in de zomer altijd van die plekken waar mensen een bbq of picknick hebben gehad. Er staan geen borden maar wel heel veel prullenbakken. En toch ligt alle rotzooi inclusief kapotte bierflesjes en afgekloven kippenbotjes gewoon in het gras. Dit is een bos waar heel veel honden (toegestaan) los lopen.
Dan denk ik: je kan toch zelf nadenken? Moet er nou echt iemand een bordje gaan plaatsen met "ruim je rotzooi op?" En weet je, dat zou niet gaan helpen. Het is nl de mentaliteit van "het is niet mijn probleem" die dergelijke overlast veroorzaakt.