Verzekeringen, wat wel, wat niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:20

linnie050 schreef:
Ik heb een rechtbijstand, aut, ongevallen verzkering auto, reisverzekering en een woon garant verzkering.

Dan heb ik denk ik geen aansprakelijkheids verzkering of wel? Of zit dit bij de rechtbijstand in?

nee aansprakelijkheid zit niet bij rechtsbijstand in

Linnie050

Re: Verzekeringen, wat wel, wat niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:38

Heb het even bekeken online er staat:
Door u verzekerd
Postcode: .....
»Inboedelgarantverzekering

Voor uw gezin
»Aansprakelijkheidsverzekering

Ik mis alleen nog een uitvaart verzekering.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:40

Weet iemand het verschil tussen een overlijdensrisicoverzekering en een uitvaart verzkering?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:46

Uitvaart verzekering dekt een gedeelte van de kosten van de uitvaart, ik vind ze aan de prijzige kant. Als je de financien hebt om een begrafenis uit eigen middelen te kunnen betalen dan kun je daar ook zelf een potje voor maken. Overlijdensrisico is een verzekering die je vaak afsluit bij een hypotheek, mocht een van de twee hypotheekhouders wat overkomen(overlijden,arbeidsongeschikt) dan kun je afdekken dat de hypotheek betaald kan worden. In het kort wat ik er van weet!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:50

Hier verzekerd:
zorgverzekering.
inboedel.
rechtsbijstand via cnv bond
auto wa+
uitvaart
bril
avp

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:53

Hier op zich veel verzekerd maar zeker niet alles. 3 autos die alle drie anders zijn verzekerd ivm leeftijd kilometers en kunnen missen. Maar allemaal wel met brand, inzittende, vandalisme en weer. Doorlopende reisverzekering inclusief transport en kampeermiddel. Rechtsbijstand (heel veel nodig gehad al) goede inboedelverzekering, aansprakelijkheidsverzekering ook. Ziektekosten wat nodig maar geen tandarts. Manlief een aov ook vanwege werk. Paarden zijn verzekerd, de een voor rare grote dingen en overlijden. De andere een uitgebreide verzekering.

Precies voldoende maar niet meer dan nodig.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 13:53

Inderdaad wat Bigone zegt. Onder een overlijdensrisico kom (eigenlijk kwam, dit is volgens mij aangepast) je vaak niet uit als je een hypotheek aangaat.

Maar een uitvaartverzekering is inderdaad alleen nuttig als je weet dat jij (of je nabestaanden) de uitvaart niet kunnen betalen of je graag 'hulp' hebt bij het regelen van de uitvaart. Mijn ervaring is dat uitvaartverzekeringen vaak heel beperkend zijn (dekken alleen dingen die via henzelf geregeld worden, elke afwijking van 'standaard' kost (heel wat) extra. In mijn familie was de natura-dekking populair, heb daardoor heel wat discussies moeten voeren (en bij moeten betalen....). Als je dus zelf alles naar eigen inzicht wil kunnen regelen: kies een uit te keren bedrag (of spaar zelf :D ).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:34

Dankzij dit topic heb ik m'n gezin Avp en uitvaart verzekerd, voel me helemaal volwassen :+ Zorg was natuurlijk al verzekerd. Verder hebben we niets van waarde, ook geen voertuigen en geen eigen huis, dus dit lijkt me voldoende of mis ik iets?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 16:02

Inboedel? Je hebt misschien geen dure spullen, maar je meubels, huisraad, kleding etc kosten stiekem ook een hoop om te vervangen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:13

hier checken we altijd alles ieder jaar na, ik merk en hoor veel dat mensen dubbel zijn verzekerd voor spullen.

laatst de vraag of we onze nieuwe dure camera wilde verzekeren koste niet veel, heb met onze tussen persoon gebeld en wij zijn daar dus al voor verzekerd. dus dubbel is zinloos

ook uitvaart hebben we niet waarom niet? we hebben het ruim en zouden dit dus gewoon zo neer kunnen tellen en willen het dan sowieso niet duur hebben! dus wij zijn goedkoper uit zonder verzekering.

lees ook gewoon goed de voorwaardes van de verzekeringen door. je bent vaak ook voor meer verzekerd als je denkt.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:32

phormicola schreef:
Dankzij dit topic heb ik m'n gezin Avp en uitvaart verzekerd, voel me helemaal volwassen :+ Zorg was natuurlijk al verzekerd. Verder hebben we niets van waarde, ook geen voertuigen en geen eigen huis, dus dit lijkt me voldoende of mis ik iets?

Good for you! Is het volwassen gevoel een lekker gevoel?

Een inboedel verzekering moet je zelf weten vind ik maar denk wel na over financiële gevolgen. Bij bijvoorbeeld brand en stel je moet je garderobe opnieuw aanschaffen een beetje spijkerbroek van een merk kost al 60 euro of meer.

Die buiten de deur en all risk inboedelverzekeringen zou ik voor mijzelf nooit afsluiten. Ik heb geen kinderen en zolang ik mobiele telefoons bezit heb ik er nog nooit 1 kapot laten vallen.