Schoonmaakschema van je huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Schoonmaakschema van je huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:00

Hier elke dag stofzuigen , stoffen en dweilen. Boven 3 keer in de week stofzuigen , dweilen en stoffen.
Om de dag wc, 3 keer in de week badkamer. Elke dag keuken met detol , aanrecht, muren en kastjes.
2 keer in de week bedden verschonen.
1 keer in de maand de ramen en alle kasten. Nu ben ik wegens ziekte thuis maar zo heb ik het altijd gedaan. Werkte gemiddeld 32 uur. Wij wonen gelukkig klein 80 m2 hebben 2 honden en 3 katten. Mijn wederhelft is allergisch voor alles wat los en vast zit . Zoonlief is redelijk netjes.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:32

Een keer pw stofzuigen beneden, 1 keer per twee weken boven. Dweilen ook 1 keer per 2 weken, probeer ik in elk geval ;)

Verder weinig stof dus stoffen doe ik heel zelden. Elke week een keer bleek door de wc en 1 keer in de twee weken toilet&badkamer wat uitgebreider.

Ik heb er een schurfthekel aan, maar vind het ook vreselijk als het vies is :P

Mensen die dagelijks stofzuigen, is dat omdat je huisdieren hebt?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:10

Elke dag stofzuigen (ivm 4 katten) en 1x per week stoffen beneden..
1x per week de wc grote beurt, we hebben er maar 1. En de douche doen we indien nodig (is maar 2 m2 :D ).

Wekelijks stofzuigen boven en 1x per week alle bedden. Verder per dag wat bijhouden en waar ik zin aan heb. De wasmachine draait wel elke dag ook. Met twee en straks 3 kleine kids drukte genoeg. Ik heb liever een wat minder schoon huis tegenwoordig en tijd voor de kids dan andersom :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:12

Mijn schema: Schoonmaken als het smerig is. Werkt prima! Zo moet ik soms 3x per week afstoffen en soms maar 1x per week. Stofzuigen idem.
Alleen bedden doe ik elke week verschonen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:23

Het valt mij op dat veel mensen maar 1 x per week stofzuigen...
Zonder deze mensen te beledigen of wat dan ook moet ik wel zeggen dat ik er de kriebels van krijg.
Ik heb dan wel huisdieren maar ook zonder hun zou ik elke dag stofzuigen.
Je loopt continue vuil mee naar binnen, stof overal etc etc.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:27

Ligt er ook aan of je met schoenen binnen loopt bijvoorbeeld. Wij doen dat nooit en dat scheelt ontzettend veel troep en viezigheid.
In de zomer lopen we vaak met blote voeten in en uit en dan moet het idd dagelijks

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:43

tamaramt schreef:
Het valt mij op dat veel mensen maar 1 x per week stofzuigen...
Zonder deze mensen te beledigen of wat dan ook moet ik wel zeggen dat ik er de kriebels van krijg.
Ik heb dan wel huisdieren maar ook zonder hun zou ik elke dag stofzuigen.
Je loopt continue vuil mee naar binnen, stof overal etc etc.

Ik stoor me niet aan een beetje zand en kruimels, ik eet niet van de vloer...
Gelukkig is iedereen anders, ik moet er niet aan te denken om iedere te stofzuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:54

Ik stofzuig ook meerdeee keren per dag. Wordt gek van vuiligheid

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:14

Wij wonen op 50 m2 met z'n tweeën plus de hond. Om de dag stofzuigen en de andere dagen met de swiffer erdoor. Ongelooflijk hoeveel zand, stof en haar hier op de grond ligt iedere dag %)
Laatst bijgewerkt door Daenerys op 20-02-15 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:19

Wij 2 kleine kinderen van 3.5 die nemen ook overal zooi van mee hihi

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:09

Als je hele dagen werkt, daarna naar paard gaat en met donker thuis bent, zie je niet dat er wat zand/stof ligt :D . Maar een beetje kan ook geen kwaad, lijkt mij zelf beter voor je gezondheid dan een steriel huis.

Met 1 keer per week stofzuigen en dweilen, zal mijn bezoek echt niet in een vies huis terecht komen. En als ik weet dat er mensen komen die allergisch zijn voor katten, wordt er een keertje extra gedweild.
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde, ging al aan mezelf twijfelen of ik wel een goede huisvrouw was... Maar manlief vind het huis ook prima schoon. Genieten is ook belangrijk :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:11

In mijn studio heb ik geen huisdieren oid dus ik poets gewoon 1 keer per week. Dan doe ik alles af met een sopje en stofzuig ik en dweil ik. Badkamer wordt dan ook gepoetst. Meestal op woensdag.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:12

Wij doen om de dag stofzuigen en 1x per week dweilen.
De kattenbak even iedere dag de drollen en vieze plekken eruit scheppen en 1x per week helemaal schoonmaken. De wc om de dag en de badkamer 1x per week helemaal, evenals de slaapkamer.
De wasmachine draait bijna dagelijks. :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:14

Ik woon samen met m'n vriend wonen ook samen, wij hebben eigenlijk ook geen schema, wij maken 1x in de week het hele huis schoon en daartussen ook allemaal dingentjes maar we hebben geen schema

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:17

Ik heb niet echt een vast schema.
Moet wel een paar dingen doen in de week.

- elke dag stofzuigen (overal)
- om de dag dweilen (overal)
- om de dag overal doekje overheen
- 2x in de week wc schoonmaken
- 1x in de week badkamer (grondig 1x per maand)
- wassen (geen idee hoe vaak. 2-3x ofzo)
- keuken dagelijks. 1x per week grondig

En zo vast wel meer. Maar moet het goed bijhouden ivm allergie van mijn vriend.
Dus het stofzuigen, dweilen, en afstoffen/doekje zijn dingen die ik echt elke dag / om de dag moet doen.
Dat de afwas er nog staat is ie niet allergisch voor :Y)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:23

Ik veeg elke dag want elke dag ligt er weer zand van de honden, dat is helaas niet anders want ze stormen van buiten naar binnen. Dweilen dus ook als het nodig is. Stofzuigen paar keer per week.
Stoffen ook zo eens in de 3 dagen maar gaat weer teniet als je je omdraait.
Idd ook de douche als ik erin sta, gaat ook niet anders eigenlijk en ik gebruik van die spray na het douchen om wanden en douchewand mee in te sprayen :-) .
toilet heb ik van de action van die toiletreinigingsdoekjes, elke ochtend even doekje overal over heen.
Ik heb altijd enorm veel was met 2 man omdat het meestal dekens van de honden zijn :+ en vieze kleren van buiten van mijzelf.

ik heb fibromyalgie en reuma en voor mij zijn 'vaste schema's' niet aan te leren omdat ik niet weet hoe ik 's ochtends uit bed kom of zelfs hoe het overdag verloopt.
Ik zou liefst elke dag even stofzuigen en dweilen maar een dag als vandaag met die regen... en dan 3 grote honden met 4 baggerpoten tig keer per dag naar buiten en weer binnen.... -O- , ik heb nu ook de karpetten eruit gehaald, anders zit dat ook helemaal onder zand/ vieze poten -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:27

Ik zou echt helemaal knettergek worden als ik elke dag zou moeten stofzuigen := := bij ons wordt er één keer per week overal gezogen en gedweild, de keuken gesopt en de rest van het sanitair. En dat komt iemand doen omdat we het er beiden niet bij redden met fulltime banen. En ja we hebben huisdieren (katten), en nee, er ligt écht amper wat op de grond hier. Schoenen blijven bij de voordeur dus ook daar geen zooi van. Na het koken even doekje over het aanrecht en hoppa doorgaan.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:31

Hehe, voor mijn vriend deed ik dat ook maar 1 keer per week.
Maar dan kan hij niet lang bij mij zijn, laat staan slapen.
Nu blijft ie vaak van donderdag t/m maandagochtend :)

Amaris

Boheme schreef:
Hier elke dag stofzuigen , stoffen en dweilen. Boven 3 keer in de week stofzuigen , dweilen en stoffen.
Om de dag wc, 3 keer in de week badkamer. Elke dag keuken met detol , aanrecht, muren en kastjes.
1 keer in de maand de ramen en alle kasten. Nu ben ik wegens ziekte thuis maar zo heb ik het altijd gedaan. Werkte gemiddeld 32 uur. Wij wonen gelukkig klein 80 m2 hebben 2 honden en 3 katten. Mijn wederhelft is allergisch voor alles wat los en vast zit . Zoonlief is redelijk netjes.

:oo dat is veul. Dan was je je toch een ongeluk aan beddengoed?
Laatst bijgewerkt door Amaris op 20-02-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

diesel83

Das de reden dat wij een huishoudelijke hulp hebben ;-) zaligheid hoor ik hoef alleen nog elke dag te stofzuigen (althans mijn partner ik heb mijn been gebroken)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:32

Hier een huishouden met 2 volwassenen, een niet verharende hond en 2 katten.

- om de dag stofzuigen
- 1x in de maand dweilen (te vaak is echt funest voor laminaat)
- wc krijgt op vrijdags grote beurt, tussendoor als het nodig mocht zijn even gauw met van die speciale doekjes.
- afstoffen 1x in de week (weinig prullaria staan, zo doorheen)
- bedden verschoenen 1x in de 2 weken in weekend (stappen elke avond gedoucht in bed dus dat scheelt).
- boven stofzuigen op de dag dat ik de bedden verschoon.
- aanrecht als ik de afwas heb weggewerkt, deurtjes neem ik dan soms ook mee.
- badkamer 1x in de week de cabine, wastafel zodra ik tanden heb gepoetst en hele badkamer echt maar 1x in de 2 á 3 maanden hoor.
- in de kasten e.d. 1x in het half jaar ofzo.

Wij lopen niet met schoenen naar boven en beneden alleen op moment dat we weg gaan, anders slippers.
Verder ruimen we direct troep op zodra we het maken, scheelt een hoop.

Je kunt jezelf wel helemaal gek maken, maar er mag ook geleefd worden en niet alles hoeft spik en span.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:32

Ik verbaas mij meer dat er mensen zijn die 2 a 3 keer per week de badkamer schoonmaken. Waarom in vredesnaam? Wordt dat zo intensief gebruikt dan of door veel personen?
Als ik mijn tanden sta te poetsen en ik zie stof of vuil in/op/om de wasbak dan haal ik er even een doekje door maar echt de hele badkamer poetsen? Dat zie ik toch niet zitten.

Wij doen alles 1 x in de week echt goed. Dus stoffen, stofzuigen, keuken/wc/badkamer goed uitsoppen, dweilen en bedden verschonen.
Wij werken beiden meer dan full time en hebben 1 kat. Zijn dus niet veel thuis.
Wel hebben we een robot stofzuiger die de rest van de week door het huis gaat zodat het oppervlakkige vuil opgezogen wordt. De keuken wordt na het eten schoongemaakt en alle rommel wordt gewoon achter de kont of in ieder geval voordat we naar bed gaan opgeruimd.
Alle was werken we in het weekend weg.
Zo hoeven wij doordeweeks eigenlijk weinig te doen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:38

Amaris schreef:
Boheme schreef:

:oo dat is veul. Dan was je je toch een ongeluk aan beddengoed?

Doe ik ook, maar vl krabt zich in zijn slaap open door eczeem en dat vind ik wat minder. Dus van daar 2 keer in de week.
En de reden dat ik mijn badkamer zo vaak doe is dat wij de badkamer beneden hebben en daar ook de droger, wasmachine en de wc bij inzit. Het is een enkelsteens kamertje dus schimmel gevoelig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:24

Met 4 personen is onze badkamer in gebruik. Daar zijn twee kleine kindjes bij. Tandpasta druipt uit hun mond op de vloer, dochterlief laat haar haren los, zoonlief plast op het potje maar druppelt Nog wat na en kindjes in bad is een spetter festijn. 2x pw de badkamer grondig is echt geen overbodige luxe!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:33

Jeetje wat een schoonmaak fanaten hier zeg!
Om de dag stofzuigen hier en de badkamer 1 x in de week denk ik. Maar ik haal tussendoor een doek over de wastafel en de WC doe ik 3 x in de week.
Dweilen 1 x week denk ik. Ik kijk meer of het nodig is. Maar vuil is het nooit echt.