Nieuwe (tweedehands) auto kopen, HELP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:00

Mijn vriend heeft een Kia Rio van 2011. Mensen denken vaak slecht over Kia (of ze denken er helemaal niet aan), maar het is een topauto en zeker niet lelijk (heeft de Red Dot design award gewonnen).
Als je hem tweedehands bij een dealer haalt krijg je de resterende tijd van de 7 jaar garantie er ook gewoon bij, echt heel goede service.
Denk dat je een 1.2 benzine van 2011/2012 wel kunt kopen voor 10 tot 12.000 euro. :)
Dan heb je niet de meest luxe uitvoering, maar ook geen kale bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:08

crazygirl1 schreef:
VW Golf/Polo ben ik niet zo voor. Geen idee waarom maar de auto's spreken me niet aan.
De VW Scirocco daar integen is een pareltje <3 <3 (maar daar is de prijs ook naar.. )

haha grappig dat ik dit zie :j

VW Scirocco... Ja het zijn leuke auto's, lage kuip-stoeltjes en zitten/rijden lekker. Als je er een tweedehands aanschaft, let dan alsjeblieft wel op en vraag naar hoe het met de koppelingsbak zit, er schijnen nogal wat typische VW kwaaltjes in die auto te zitten. Vriendlief heeft 'm vorig jaar ingeruild omdat er een reperatie van dik 3.000 euro (excl. de werkuren en excl. btw) aan moest gebeuren en die had 'm echt niet compleet afgeragd, netjes in onderhoud geweest bij de garage, volgens mij ging ie z'n 4e of 5e jaar in, dus niet gek oud. T zijn absoluut mooie auto's maar het is een héle dure auto, niet alleen qua benzine maar dus ook als er wat aan mankeert :')

Konstantine

Re: Nieuwe (tweedehands) auto kopen, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:25

Hier beneden bij ons complex staat zo'n Scirocco, ik vind hem ook prachtig, maar ik vind het ook een beetje verdacht dat zijn eigenaar altijd fietst... :D
Hij staat er altijd, ik vraag me af of hij überhaupt wel kán rijden.

crazygirl1

Re: Nieuwe (tweedehands) auto kopen, HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:35

Hahaa Konstantine! Ja inderdaad, hoor er toch wat nagetieve verhaaltjes over. Prachtige auto maar staat niet in mijn 'werkelijkheids' lijste wegens duur in aankoop & onderhoud & autotaksen

Aangezien de frustratie hoog oplopen (1 auto voor 3 personen) ben ik al 3 dagen heel internet aan het afzoeken. Word er zo wat gek van!
Ik kan al 2 dagen niet naar mijn paard wegens 'geen auto' want mama of papa hebben hem nodig. En voor de komende dagen ziet het er niet beter uit. Ik kan ook geen garage/auto gaan testen want zit zonder auto. Aaaagrhhh! ZUCHT

Momenteel staan op het lijstje:
* Seat Ibiza of Leon (maar indien je deftig interieur wil, komen ze toch best duur te staan)
* KIA Ceed of Pro Ceed (exterieur & interieur mooi, 100-109 PK, max 100 000km, 5à7 jaar oud, voor 6000 à 8000 euro, afhankelijk van km's en/of opties)
* Hyundai i20 of i30 (idem KIA)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:27

Dat is de oude Cee'd zeker als hij 5-7 jaar is? Die is lang niet zo mooi als de nieuwe (model van 2013/14) O:) overigens qua rijden een hele prettige auto :D Ik ben nog steeds erg blij met de mijne :j

Qua garantie zou ik een wat jongere kia nemen overigens, dan heb je nog tot en met die 7 jaar. Daarbij zijn Kia's (en Hyundais) de meest waardevaste autos. Was voor ons de reden een hele nieuwe te kopen :j

Ik heb deze:
Afbeelding