Advies!! Samsung VS Iphone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Advies!! Samsung VS Iphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:16

Ik heb een sticker voor mijn scherm gekocht (heb een iPhone) die ook breken tegen zou gaan. Heb het nog niet uit durven testen maar hij zit er nu 2 maanden op en nog geen stofjes er onder etc.! Ideaal!

1810naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:19

Ik heb nu 2 maanden een Iphone te leen omdat mijn samsung gestolen is en ik kan je zeggen dat ik blij ben dat ik in februari weer terug kan naar een samsung.
Niks mis met een Iphone hoor maar ik ben gewoon meer van de samsung en vind het fijnere telefoons.

Ik denk dat het heel persoonlijk is en dat je voor jezelf moet nagaan wat je graag zou willen. Voor- en nadelen heeft iedere telefoon.

Succes met je keuze!

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:20

chanicha schreef:
Mijn dochters zijn ook bezig, de oudste heeft nu een Iphone 6 maar de jongste gaat voor een Samsung Note omdat je bij de Iphone met Itunes moet werken en er geen navigatie opzit, dit heb ik dan van horen zeggen van hun. Ik heb zelf een Samsung en ben erg tevreden alleen is de batterij snel leeg.

Itunes hoeft toch niet? Soundcloud kan toch gewoon op iphone? Want ik vind itunes ingewikkeld

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:24

ik ben 3 weken geleden over gestapt van samsung naar I phone. Ik heb de 5c. En ik moet zeggen Wauw wat een fijne telefoon. Ik heb geen tot amper moeite gehad met wennen eraan en vind het echt een hele erge fijne telefoon so far.! :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:24

Na 3 jaar is mijn iphone alleen een beetje langzaam geworden en de batterij wat sneller leeg, regelmatig op de grond, trap, asfalt etc. laten vallen en nog geen barst te zien ! Ook heeft ie al een paar zware regenbuien overleeft :j
Wil inmiddels een andere, maar alleen omdat 8gb net te weinig is voor mij door alle foto's en apps. Maar wordt zeker weten weer een iphone

Ken trouwens genoeg mensen met samsungs die schermen vol met barsten hebben, dat gebeurt bij iphones echt niet sneller.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:29

Mijn iPhone is nu ruim anderhalf jaar oud en er zit nog geen barst in. Wat héél belangrijk is, is dat je een hoesje uitzoekt dat over de randjes van de voorkant gaat. Dan valt dat glas minder snel stuk. Mijn iPhone is al zó vaak gevallen en ook hard en op poedersuiker, maar nog helemaal heel :D

domosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:35

chanicha schreef:
Mijn dochters zijn ook bezig, de oudste heeft nu een Iphone 6 maar de jongste gaat voor een Samsung Note omdat je bij de Iphone met Itunes moet werken en er geen navigatie opzit, dit heb ik dan van horen zeggen van hun. Ik heb zelf een Samsung en ben erg tevreden alleen is de batterij snel leeg.

De iphone heeft kaarten (ookwel maps) automatisch geïnstalleerd, deze werkt prima als navigatie! :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:55

Ik zou zeker weten voor een iPhone gaan :j Ik heb zelf een iPhone en ben daar erg tevreden mee. Hiervoor had ik een Samsung en daar kon ik totaal niet mee overweg. Ik vind de iPhone een stuk soepeler en praktischer in gebruik. Ik heb mijn iPhone vaak laten vallen en daar zie je niks van, zelfs geen krasje. Ik gebruik de Samsung van mijn vader wel eens en dan word ik er elke keer aan herinnerd waarom ik zo blij ben met mijn iPhone :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 07:37

Hier ook een iphone :)
Het systeem van apple is gewoon heel erg stabiel en efficiënt, waardoor het allemaal lichter draait en dus niet zo snel langzaam wordt of vast loopt. Op de telefoon zit inderdaad niet zo gek veel opslag, maar apple heeft dat opgelost met de iCloud; je kan instellen dat je foto's daar automatisch heen worden geüpload en niet op je iphone worden opgeslagen zodat je ze wel vanaf elk apparaat kan bekijken maar het niet je geheugen opvreet :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:48

Ik ben ongeveer 2 jaar terug ook overgestapt van Samsung naar iPhone en ik ga nóóit meer terug.
iPhone zijn echt heerlijke telefoons :)).
Het snelle stukgaan waar zoveel mensen het altijd over hebben valt echt reuze mee, ik heb mijne al zo vaak op zijn scherm laten vallen en er is nog geen barst te bekennen.

Dus echt; ga voor iPhone!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:44

mws-> htt

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:47

Ik werk zelf alleen met Android voor mijn werk :)
Zelf zou ik nooit een IPhone willen hebben. Ook niet als die gratis van het werk komt.
Naar mijn mening betaal je je scheel aan de prijs en is het meer een mode-verschijnsel dan dat het een goede mobiel is. Maar mocht dat allemaal niet baten, ze gaan allemaal toch wel ooit kapot.. :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 15:48

De Iphone 6 is wel mooi hoor!!
Ik heb vanmorgen een bescherming op mijn Samsung laten zetten, lijkt wel plexiglas en je merkt er niets van, was €10,- met erop zetten erbij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 16:57

Charica, het is zeker geen modeverschijnsel hoor. Als grafisch ontwerper kun je echt niet zonder mac. Ze zouden nooit zo'n prijzen kunnen vragen als het systeem niet vlekkeloos zou werken ;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:03

Ik heb zelf de Samsung S5 en mn vriend met iPhone vindt mijn telefoon fijner. Ik heb altijd al Samsung gehad dus ik ik ben bevooroordeeld. De mijne gaat ongeveer 2,5 dag mee op een volle batterij.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:04

Mijn vriend heeft ook altijd Apple gehad en is sinds een paar maanden overgestapt op Samsung.
Nouuu, hij wil echt niet anders meer!

Het scherm is groter, kleuren zijn een stuk helderder en echt 'kleur', het is wennen maar aan iets anders ben je toch zo aangewend :)

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:04

CCCCC hoelang heb je de samsung S5 al?
Mijn S3 heeft het na 1,5 jaar opgegeven.. en twijfel of ik voor de S5/S4 of een HTC ga :P

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:34

meganproperx schreef:
CCCCC hoelang heb je de samsung S5 al?
Mijn S3 heeft het na 1,5 jaar opgegeven.. en twijfel of ik voor de S5/S4 of een HTC ga :P

2 maanden! Note 2 gehad hiervoor en die heeft het ook 2 jaar volgehouden. Helaas laten vallen anders had ik nog geen nieuwe genomen!

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:36

ponypret123 schreef:
chanicha schreef:

Itunes hoeft toch niet? Soundcloud kan toch gewoon op iphone? Want ik vind itunes ingewikkeld

Je kan ook spotify downloaden

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:36

Ik heb mijn Iphone onlangs omgeruild voor een Huawei G620s. Tof ding, heb hem al 3 dagen en gebruik heb ook veel 1x opgeladen, 8 mp camera en mega snel. Plus stuk goedkoper :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:46

Ik zou persoonlijk voor allebei niet gaan :+ Ik heb een HTC One M8 en ben hier echt heel enthousiast over. Sony Xperia Z2 is ook een goeie.

Ik was mijn iPhone helemaal zat maar wilde ook geen Samsung. De HTC is echt een hele mooie telefoon - niet zo 'plastic' als veel Samsungs en je kunt er veel meer mee dan met een iPhone. Vind Android, zeker voor HTC, ook heel gebruiksvriendelijk. En de camera is echt onwijs goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:55

domosan schreef:
chanicha schreef:

De iphone heeft kaarten (ookwel maps) automatisch geïnstalleerd, deze werkt prima als navigatie! :)

Ik vind Maps op Android een stuk fijner werken, zeker als je hem echt als navigatie gebruikt. Is gewoon heel persoonlijk denk ik.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:00

Is echt een voorkeurskwestie. Ik heb zelf altijd een iPhone gehad en wil ook niet anders - maar ik heb ook geen behoefte aan het 'open systeem' van de samsung phones.
Het IOS is zoals al eerder gezegd stabiel en efficient. Je kan alleen niet zoveel 'customizen'. Ik vind dat niet erg. Andere mensen vinden dat juist vreselijk en hebben liever het open systeem van Samsung.

Schoonzus heeft een Huawei.. is ook echt geen verkeerde telefoon.

Veel mensen vinden iTunes ingewikkeld.. daar ben ik het dan niet mee eens. :') maarja. 'Tis maar wat je gewend bent. Je kan ook gewoon Spotify of Soundcloud of Deezer gebruiken.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:01

Ik heb altijd samsung gehad, Xcover.

Daarna een iphone 4, moest heel erg wennen maar vond het een veel fijner toestel, sneller, geen gedoe met geheugenkaartjes en moeilijk om m vol te krijgen.

Nu een Iphone 5s, Ik had eerst een siliconenhoesje maar daardoor ging het beschermfolie steeds van het glas af. nu heb ik een walletbook eromheen( voor pasjes e.d.) en het folie blijft zitten. Die van mij valt regelmatig op een stenen of houten vloer, ik val regelmatig van het paard af, heb m nu een half jaar en nog niks geen krasjes op zitten.
Hij is erg snel, maar heeft wel vaak een update nodig. Vergt niet veel van de batterij en is zo klaar dus dat scheelt.
Camera is erg scherp en fijn.
Hij is vlot.
Laad erg snel op in vergelijking met samsung.

Een kennis van mij heeft ook een iphone 5s, die heeft er op paard 2015 een extra glasplaat overheen laten zetten ter bescherming.. als ie nu valt is eerst dat scherm de pineut voor je eigen scherm... maar weet niet of dit ideaal is.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:09

Ik ben een echte samsung fan!! Ik heb een S4

Er zit een betere camera op!
En als je samsung gewend bent heb je sowieso geen last van het gebruik, want je weet hoe alles werkt! ;)
Ik vind dat er meer mogelijkheden op zitten!
Zoals dat je een apart voorscherm hebt waar je de belangrijkste apps op kunt zetten en daarnaast nog een menu.

Mijn batterij gaat helaas wel snel leeg, weet niet hoe dat met een iphone is... Echter, elke nieuwe telefoon zal lang meegaan!!

Zelf heb ik ook een ipad, werkt erg fijn! Ik heb destijds voor een ipad gekozen omdat de resolutie van het scherm enz. Veel beter waren. Op een telefoon merk je daar weinig van! :j

Sterkte met je keuze!!! :')