Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Re: Boobytrap voor ongewenste bezoekers 's nachts op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:07

Kan je de stal niet op slot doen? Grote lamp met bewegings-melder zodat evt. overtreders flink in het zonnetje worden gezet en inderdaad een bewegings- melder met alarm. Stroomdraad lijkt me een prima idee!
Maar voor nu; aangifte doen en de merrie laten onderzoeken!

Wij hebben ons erf afgesloten met een poort, dat houdt mensen tegen en een verstraler lamp aan de schuur ( op zonne-energie) met een bewegings-melder. Zo gauw er iets of iemand langs loopt gaat die aan. Komt overigens bij de Aldi vandaan ( ca. 25,-) en is zo geïnstalleerd omdat je niets met stroom hoeft te doen!

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:09

Babyfoon.
Je wordt dan zelf wakker van de herrie op stal (iets achter de deur hangen wat rammelt als ie open gaat), kun je de politie bellen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:10

Mja maar een babyfoon zal haar echt wakker houden :P dat klinkt alsof ze door je huiskamer heen walsen...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:13

Je hebt toch van die melders die je iets lager dan je knieen op de muur bevestigd dat als je door de lijn heen loopt er een bel heel hard rinkelt.. ?

http://www.dugoshop.nl/doorgangsmelder

Zo'n ding. Evt een camera systeem incl. recorder. Let wel op. Dan zul je bij de ingang van je terrein een bordje moeten plaatsen dat je camera beveiliging hebt.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-01-15 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:14

Kijken of je ergens een koppel ganzen kunt lenen idd :j zijn minder makkelijk te pakken en te drogeren dan een hond, en maken echt een ontzettende herrie. Geen inbreker die daar nog langs komt :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:15

palousa_boy schreef:
Avanti schreef:
Wat grotere muizenvallen neerleggen?

Rattenval heet dat ;)

_/-\o_ :j _O- _O- _O- _O-

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:16

Alleen de vraag of je zelf nog binnen komt :)
Met de ganzen dan

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 20:48

dank jullie wel voor jullie reacties, we hebben drie honden, die erg gauw aanslaan wat voor het huis en vlak achter het huis gebeurd. Helaas kunnen ze via een landweggetje naast ons huis zo via de achterkant tussen door de planken van de bak in en lopen ze zo door naar de stal. Onze honden hebben dat niet snel door schijnbaar, vooral omdat je ook geen voetstappen hoort in de bak. Er hangen 4 lampen bij de stal dus alles is goed verlicht en we hebben ook twee lampen met bewegingssensor die aanspringen als je voorbij loopt maar die zijn zo waardeloos die heb ik standaard uit. Ik regel wel twee andere maandag of morgen. Ik heb visdraad gekocht en ga straks iets maken met om de hoek pannen/ deksels wat zo van een hoogte naar beneden zal vallen en mijn slaapkamerraam gaat op een kier. En dan breken ze hun nek maar. Ik zeg wel dat we vaak last hebben van Vossen als ik er gedoe van krijg. Ik wil ook aan het einde van de bak een paar lampen, zodat alles goed verlicht is, het is nu alleen licht in de tuin en bij de stallen. En ik zag de spyshop voorbij komen, ik wil daar zeker iets van camera's plaatsen. En naar de Aldi voor een verstraler zonder stroom die hang ik ook wel ergens op. Ik ben harstikke over mijn zeik eigenlijk, lekker onveilig gevoel dit. Lopen er geen paardenverminkers rond dan wel andere gekken. Even een tip ook voor de rest, er liggen wel wat handige aardappelschilmesjes in de stal en ook halsters en hoofdstellen, ik heb dat hier in de garage gelegd. Ik ga nu even kijken bij dat topic van iemand met een weideprobleem

Ik heb de da gebeld en ze kunnen slecht achterhalen of er een drug inzit en wat voor een drug. Wij hadden het hier al over GAB ofzo, volgens mij is daar makkelijk aan te komen. Ze is ook nagekeken en zo te zien is er niks aan de hand. We vermoeden dat ze wel iemand geraakt heeft omdat er ook gekreun is gehoord, ze heeft lopen slaan in de stal, toen even rustig en toen weer lopen slaan. Niks voor haar normaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:16

Ze heeft toch geen koliek gehad, gekreun, schoppen , slaan, er duf uitzien. Kun je aan haar vacht ook zien of ze gezweet heeft?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:17

garny95 schreef:
We vermoeden dat ze wel iemand geraakt heeft omdat er ook gekreun is gehoord, ze heeft lopen slaan in de stal, toen even rustig en toen weer lopen slaan. Niks voor haar normaal.

Ik hoop dat ze de persoon/ personen in kwestie een flink trap heeft verkocht!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:20

Ik hoop ook dat ze flink getrapt heeft.
Eng idee hoor. :o

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:28

Is het niet mogelijk je paard tijdelijk te verplaatsen? Ik zou het doodeng vinden!
Of idd een goed hangslot op de stal.
Eng hoor ik hoop dat deze mensen niet meer terugkomen!!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:12

Stroomdraad spannen bij de bak waar ze er doorheen komen.... Dikke kans dat je honden wel aanslaan als ze gevloek horen...

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:15

ganzen zijn ook goede waakhonden

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 23:31

bigone schreef:
Ze heeft toch geen koliek gehad, gekreun, schoppen , slaan, er duf uitzien. Kun je aan haar vacht ook zien of ze gezweet heeft?

nee ze staat op vlas, had ze gelegen dan had ik dat zeker gezien. Ze is nu gewoon weer allert, met een heldere blik en goed orenspel

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 23:34

ElCid schreef:
garny95 schreef:
We vermoeden dat ze wel iemand geraakt heeft omdat er ook gekreun is gehoord, ze heeft lopen slaan in de stal, toen even rustig en toen weer lopen slaan. Niks voor haar normaal.

Ik hoop dat ze de persoon/ personen in kwestie een flink trap heeft verkocht!

Ja ik denk dat ze haar in een hoek van de stal hebben gedreven en ze toen ze niet vluchten kon in de trap/vechtmodus is gegaan, aan de hand van wat ik heb gehoord moet ze hem geraakt hebben of hij hij is gevallen of iets toen hij de bak uitklom.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 23:45

De politie is nog langs geweest en als ik weer wat hoor, kan ik of de honden naar buiten gooien ( mogen ze niet adviseren ) of ik kan meteen 112 bellen, ze weten op welke manier ze er op het snelst bij kunnen komen, ze rijden wat extra langs vanacht en ze hadden het ook over extra lampen met bewegingssensor en dan goed veel licht en zeker een camera op te hangen. Tegenwoordig is dat niet zo duur meer en je kan het ook als app op je mobiel zetten. De dierenpolitie wordt op op de hoogte gesteld. Ik was wel blij met hun komst, ik heb hier wel ergere dingen in de buurt meegemaakt en dan duurde het een hele tijd voordat ze kwamen of ze kwamen niet.
Als er vanavond iemand bij mijn paard probeert te komen dan hoor ik dat zeker, overal ligt/ hangt visdraad en mijn halve pannenuitzet met deksels staat ergens hoog verdekt opgesteld. En vanavond mijn raam op een kiertje.
Langs de bak aan de buitenkant ga ik morgen wat strengen schrikdraad plaatsen zodat je er gewoon niet meer doorheen kan op geen enkele hoogte en van de week maak ik er een lichtshow van als je via de achterkant probeert binnen te komen. Ik weet nog niet hoe ik moet gaan slapen, vind het allemaal zo onwerkelijk en raar.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 23:50

amie1965 schreef:
Babyfoon.
Je wordt dan zelf wakker van de herrie op stal (iets achter de deur hangen wat rammelt als ie open gaat), kun je de politie bellen.

vind ik ook geneens een raar idee eigenlijk, thanx

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 23:53

Romyv schreef:
nou.... Juridisch gezien pakt het wellicht wat minder handig uit wanneer iemand zn nek breekt door een bodytrap := Dat het jouw niet interesseert zegt niet je hier geen verantwoordelijkheid in hebt (je wilt namelijk opzettelijk iemand verwonden, dan ben je aansprakelijk)

Iets nu op een onlogische plek neerzetten, tja. 1. hoelang ga je dat dan blijven doen? Ga je vanaf nu alles laten slingeren voor wanneer iemand terug komt? 2. WAt voor jou onlogisch is omdat je weet waar het hoort, voor iemand die daar nooit is geweest is het altijd goed opletten hoe en wat dus dan is het onverwachtse er een beetje af

dan moet je zorgen dat ze nooit meer gevonden worden :))

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 00:12

ik zie het wel als tijdelijk tot alles in het schrikdraad staat en verlicht kan worden als er beweging is, en een camera. Als ze uitbreekt dan heb ik ook een probleem met die draadjes

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:23

Dan zijn die doorgangs melders ook goed die maken echt herrie en dat is gewoon een infrarood lijntje.. En dan bij de ingang van de stal..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 00:31

ze heeft een buitenbox dan moet hij al buiten hangen kiwiwitje, ik weet niet of dat kan en dat is volgens mij ook zichtbaar

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:34

Alarm in combinatie met een schrikdraad met flink wat stroom erop op heup/bovenbeenhoogte misschien? Schrikt dubbel af, en het is een heerlijk gevoel om te weten dat de inbrekers een flinke schok gehad hebben. }:) ~~}>

Wat een naar gevoel, dat er zomaar mensen bij je paarden zijn geweest, zou er ook moeilijk van slapen. Succes deze nacht, ik hoop dat ze niet meer terug komen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:42

Ik zou niet durven te slapen! Maar probeer het toch maar :p
Ik ben ook een hele vaste slaper dus zou van die pannen enzo echt niet wakker worden.
Hopelijk blijven ze weg vannacht of schrikken ze eens goed, komt de politie en weg ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 00:54

Let er op dat je geen gevaarlijke dingen gaat spannen rond kniehoogte etc. want als jij met spoed je paard uit die stal moet hebben en je vergeet in de paniek even dat er een draadje hangt...