Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonsparkle schreef:benangelique schreef:Maar een keuken laten opmeten kunnen de kosten toch niet zijn? Ik zou daar geen risico's mee lopen
Het kost 100 euro en dan doen ze het met eenzelfde apparaatje als die we hier hebben liggendus dat leek me wel degelijk iets om op te besparen. De winkel zou zelf trouwens ook pas opmeten als de muren klaar zijn althans dat leek hun wel ook het beste.
Shadow0 schreef:Ik denk dat het inderdaad een behoorlijk tempo is, maar dat een schema onzin zou zijn omdat je het toch niet kunt redden lijkt me niet. Belangrijk is dat je dan ook kunt zien als dingen echt teveel tijd gaan kosten - dan moet je of makkelijkere oplossingen vinden of meer hulp inroepen.
Het is ook goed om duidelijk te bepalen welke klussen je alleen kunt doen, en welke echt niet, en welke klussen uit te stellen zijn, en welke niet. (Radiatoren demonteren of deuren afhangen zijn echt veel handiger met z'n tweeen, trap verven is juist prima als er verder niemand in de buurt is.)
Maar hou er wel rekening mee dat dingen demonteren, afstomen etc onverwacht veel meer tijd kan kosten. Je weet lang niet altijd hoe slecht het is. Het demonteren van een parketvloer terwijl die heel moet blijven kan ook meer tijd kosten dan verwacht. Verder moet je het puin afvoeren.
Hou er ook rekening mee dat sommige dingen niet tegelijkertijd kunnen. De trap schuren terwijl je de kozijnen in de grondverf zet is bv geen goed idee. De trap in 1 keer schilderen als je ook nog boven aan het werk moet, wil ook niet.
Daarnaast haal je de binnendeuren wel weg, maar hang je ze ook weer terug? Idem voor gordijnrails en trapleuningen, en evt kachels / radiatoren?
Oh, en je hebt dag 8 dubbel!![]()
En ik zou naast een bouwlamp ook zeker een stopcontact houden voor thee/koffie en evt een radio
dus dan gaat het werken een stuk langzamer. Daarom dat ik nu enkel het eerste werk wat we met veel mensen aan kunnen pakken probeer te plannen.

En als je pech hebt komen er hele brokken muur en plinten e.d. mee waardoor je dat weer moet gaan repareren.
Als daar de bekleding met oersterke lijm op zit dan heb je die zomaar nog niet kaal èn netjes glad 

StalNollie schreef:Het is een mooie hou vast hoor dit schema. Zeker met handige klussers.
En zorg dat alles in huis is scheelt een hoop. Je zal wat achter gaan lopen omdat het een behoorlijk tempo is maar een hou vast is altijd fijn
Heb even erover heen gelezen wannneer de stucers kwamen voor offerte maar die zou ik de eerst dag laten komen.
moonsparkle schreef:benangelique schreef:Maar een keuken laten opmeten kunnen de kosten toch niet zijn? Ik zou daar geen risico's mee lopen
Het kost 100 euro en dan doen ze het met eenzelfde apparaatje als die we hier hebben liggendus dat leek me wel degelijk iets om op te besparen. De winkel zou zelf trouwens ook pas opmeten als de muren klaar zijn althans dat leek hun wel ook het beste.
Hielp ook niet dat we nauwelijks hulp hadden en alles dus echt zelf gedaan hebben, maargoed..
Evi84 schreef:Ik denk dat 1.5m op voorhand stuckadoors raadplegen wel héél erg optimistisch is. De echt goede zitten bij mijn weten eerder minstens 1 à 1.5j op voorhand al volgeboekt
Goof schreef:Een stucadoor huur je toch niet meteen in?
Gewoon bellen dat je een offerte op wil laten maken en aan de hand van diverse offertes beslist welke je belt.
er zijn toch super veel mensen die een huis kopen en die dan echt niet 6 maanden hoeven te wachten tot er een stucadoor komt. Ik kijk dus via werkspot en dan zie je gelijk alle reviews zowel de goede als de slechte. Twijfel wel of ik dan nu vast een advertentie erop zal plaatsen of dat ik anderhalve week wacht tot ik in ieder geval zeker weet dat t huis van ons is. moonsparkle schreef:er zijn toch super veel mensen die een huis kopen en die dan echt niet 6 maanden hoeven te wachten tot er een stucadoor komt. Ik kijk dus via werkspot en dan zie je gelijk alle reviews zowel de goede als de slechte.