Mijn laptop (een windows) kan er wat van (komt door de windows 8.1 update die totaal niet werkt op mijn laptop, maar dat is een ander verhaal), maar die macbooks van mensen uit mijn klas ook hoor !

Ik vind het verschrikkelijk om op een mac te werken omdat ik het niet gewend ben. Soms help ik klasgenoten uit mijn klas en 9 vd 10 mensen hebben dus een mac. Ik snap geen reet van het trackpad (iedereen heeft hem ook weer anders ingesteld), maar als je het eenmaal een beetje door hebt is het volgens mij best handig. Ook zijn de opladers vaak erg slecht.
Mijn volgende laptop wordt misschien wel een mac, duur grapje, maar eigenlijk heb ik dat nodig voor het werk wat ik later wil doen (een mac is nu dus verplicht gesteld voor de opleiding die ik volg). Ik wil dan dus wel iets van een 15 inch of iets groter (mijn laptop is nu 15,6 inch en ik wil hem eigenlijk niet heel veel kleiner dan dat
), maar ik hou eigenlijk echt van Windows..Wel kan mijne gewoon de zware programma's van Adobe prima aan (InDesign, Illustrator, Premiere pro, After effects etc) en ook tegelijk dus Windows kan het wel
Programma's die we op school gebruiken kan ik vaak niet downloaden, het heeft maanden geduurd voor ik het systeem snapte, en nog steeds kan ik foto's en video's niet makkelijk terug kijken. Voordeel is wel dat mijn macbook pro een geweldige batterijduur heeft en nog altijd snel is (hoewel hij nu, na drie jaar, vast loopt als er te veel tabbladen open staan). Dit waren voor mij de twee redenen om een macbook te kopen, en daar ben ik nog steeds heel tevreden over.
ik zou afhankelijk hier van kiezen voor een macbook of Windows.