Tinkers4ever schreef:Ik ben zelf werkzaam in deze sector en kan je wel vertellen dat bovengaand echt niet zo zwart wit is. Wij hebben de ervaring dat de in jouw ogen B merken geen mindere service bieden. Samsung is geregeld drama duurt erg lang en gooien het vaak op eigen schuld. Apple is stuk beter.
Ik heb het hier dan wel over de consumenten sector.
Moraal van het verhaal, ts er is geen enkele reden om niet voor de Huawei te gaan.
Geen idee wat het verschil is, hoeveel meer invloed zal het soort klant hebben op het merk?
Overigens heb ik het nergens over B merken, ik zou LG, Sony, Huawei nooit B-merken noemen! Ze hebben allemaal hun eigen topmodellen en variaties daarop. Samsung heeft ook een Galaxy Core of iets? Ik weet het niet meer, zelf niet gehad, maar dat noem ik een B-model. Terwijl ik de Galaxy S serie, de G serie van LG, de P serie van Huawei en de Z serie van Sony allemaal A-modellen noem.
Ik heb mijn Galaxy S4 in november aangeschaft, ik ging naar de winkel met het idee terug te komen met een Huawei Ascend P7 of een LG G2. Eerst naar de Vodafone winkel (zit bij Vodafone en wilde bij Vodafone blijven) waar een arrogante bal eerst aangaf nooit een G2 te hebben verkocht bij Vodafone en dat ik dan naar een andere winkel moest. Toen ik vroeg naar de Ascend P7, wilde hij me die ook liever niet 'aansmeren'. Toen ik vroeg wat hij me dan aanraadde kwam hij meteen met de S4. Die wilde ik nog steeds niet. (dit was overigens na dat telefoontje van mijn collega met dat bedrijf, die ook de S4 aanraadden)
Ben vervolgens naar de BelCompany gegaan, omdat ik daar al twee keer eerder goed ben geholpen. Een vriendelijke man legde mij dus uit dat Huawei niet zijn favoriet was en hij die liever niet verkocht aan iemand met mijn budget (slechte after sales, of hoe jij het ook noemde
), toen vroeg ik naar de LG G2, die had hij zelf een maand gehad en vond hij een rampzalige telefoon (niet vanwege die knopjes op de achterkant overigens), die ook snel gebreken vertoonde.
Toen ik vroeg wat hij mij aanraadde was het wederom de S4 in mijn budget. Het was de beste telefoon die ik kon krijgen met abonnement dat ik zou nemen (smart 500).