creatief! auto pimpen + tunen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:18

Ik ook! Bij mij is het zelfs zo erg dat ik nu twee auto's heb, omdat ik m'n pimpbakkie niet weg wilde doen. Ik heb een Opel Astra cabrio uit '96. Het interieur is van leer en het dashboard hebben er hoogglans zwart met zilver accenten gespoten, ik heb een gsi bumper voor, zijskirts, een gecleande achterklep (zonder logos of knopjes), andere grille, motorkap met luchthappers, achterbumper moet nog gespoten worden, maar die is helemaal custom made omdat de kentekenplaat erin moest komen. Ook heb ik natuurlijk andere velgen, zilvergrijze velgen met 8 spaken en ik heb m'n remklauwen knalgeel gespoten. Ik denk dat ik zo alles opgenoemd heb, maar weet het niet zeker.
Het grootste deel heb ik zelf gedaan met hulp van mijn vriend. Ik heb zelfs 3 jaar geleden nog zo'n Astra gekocht omdat ik niet aan voldoende onderdelen kon komen. Dus die hebben we helemaal gesloopt. Best handig, want ik weet nu precies hoe het ding in elkaar zit.

Zal wel een keertje een fotootje plaatsen van m'n Bertje (zo heet ie, haha)

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:21

laura1987 schreef:
De t weghalen had je zelf ook gekund hoor.
Gewoon een hete föhn er lang genoeg opzetten en hij laat vanzelf los. Zo hebben wij seat eraf gehaald.
Welke Audi kijk je naar? Ik hou van de recente audi's, helaas mijn bankrekening niet whahaha

Haha woonde in een flatje toen.. Bij mams.. Beetje lastig met een verlengsnoer vanaf de 6e etage haha
Dus een vriend van me heeft het gedaan
Yess me to! Zijn naar een audi quattro aan t kijken vanaf 2005.. Maar ik ben nogal een zeikerd. Doe deze audi niet zo snel de deur uit voor ik er 1 heb waar ik verliefd op ben haha

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:26

Oef, gevaarlijk om hier te zeggen, maar vind veel "gepimpte" al snel op een zeumpie bak lijken. De betekenis van het woord zeumpie kun je wel raden denk ik. Zelf vind ik het ook enorm zonde van m'n geld om vanalles aan m'n auto te doen om hem er cooler uit te laten zien, het ding staat er vooral omdat ie zo verrekte handig is. Dus mijn autootje krijgt geen vleugels, dure velgen of van die irritante lampen. Het enige wat ik aan m'n auto heb gedaan is een missend embleempje op de voorkant geplakt.
Maar, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening en iedereen moet doen wat ie leuk vindt!
Ik weet natuurlijk ook niet wat je van plan bent, maar ik vind iets met wat stijl wel heel mooi.
Mijn vriend heeft twee mooie oldtimers, dat vind ik gaaf!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 20:31

laura1987 schreef:
Zonde van de roest en kras eilleen!
Maar als je zelf opgeleid word voor automonteur dan is dit een leuk projectje toch?

Ik heb ook weleens een auto gezien die een roest kleurige gewrapte motorkap had, dit was best leuk hahaha

Ik ben helaas niet zo'n sleutelaar:p maar kleine dingetjes is goed te doen. Interieur, bumpertjes weer mooi zwart maken etc. Maar ingewikkelde dingen moet ik helaas uitbesteden.
Maar ik ben er wel voor om deze auto zo origineel mogelijk te houden. Dus verlagen of giga bumpers/spoilers ofzo vind ik niet zo passen.
De 5 verdwijnt uit het straatbeeld (eigenlijk zijn ze al zo goed als weg), dus ik wil de mijne vooral mooi en in goede staat houden/brengen zodat het straks de laatste, mooiste en origineelste 5 van Nederland is :p
Op een dag gaat ie weer goud waard zijn ;)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:06

kruimellover schreef:
Ik ook! Bij mij is het zelfs zo erg dat ik nu twee auto's heb, omdat ik m'n pimpbakkie niet weg wilde doen. Ik heb een Opel Astra cabrio uit '96. Het interieur is van leer en het dashboard hebben er hoogglans zwart met zilver accenten gespoten, ik heb een gsi bumper voor, zijskirts, een gecleande achterklep (zonder logos of knopjes), andere grille, motorkap met luchthappers, achterbumper moet nog gespoten worden, maar die is helemaal custom made omdat de kentekenplaat erin moest komen. Ook heb ik natuurlijk andere velgen, zilvergrijze velgen met 8 spaken en ik heb m'n remklauwen knalgeel gespoten. Ik denk dat ik zo alles opgenoemd heb, maar weet het niet zeker.
Het grootste deel heb ik zelf gedaan met hulp van mijn vriend. Ik heb zelfs 3 jaar geleden nog zo'n Astra gekocht omdat ik niet aan voldoende onderdelen kon komen. Dus die hebben we helemaal gesloopt. Best handig, want ik weet nu precies hoe het ding in elkaar zit.

Zal wel een keertje een fotootje plaatsen van m'n Bertje (zo heet ie, haha)

Ik ben heel benieuwd naar je bertje
Mijn vriend heeft ergens nog een uit elkaar gehaalde Astra gsi uit 96 staan.
Volgens mij zijn daar nog wel wat onderdelen van te vinden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:10

Cowgirl_K schreef:
laura1987 schreef:
De t weghalen had je zelf ook gekund hoor.
Gewoon een hete föhn er lang genoeg opzetten en hij laat vanzelf los. Zo hebben wij seat eraf gehaald.
Welke Audi kijk je naar? Ik hou van de recente audi's, helaas mijn bankrekening niet whahaha

Haha woonde in een flatje toen.. Bij mams.. Beetje lastig met een verlengsnoer vanaf de 6e etage haha
Dus een vriend van me heeft het gedaan
Yess me to! Zijn naar een audi quattro aan t kijken vanaf 2005.. Maar ik ben nogal een zeikerd. Doe deze audi niet zo snel de deur uit voor ik er 1 heb waar ik verliefd op ben haha

Dat is lastig ja haha.
Haha jij bent dus ook gehecht aan je auto!
Zelf vind ik de s3 rond dat bouwjaar wel leuk in een knallen de kleur, komt lekker vooruit ook :D

@eileen, zonde dat je de grotere dingen uit moet besteden, maar je vind vanzelf de juiste plekjes.
Ik heb nu ook een spuiter waar wij standaard komen enz.
Je wilt er dus ook geen Johnny auto van maken? Hehe

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:20

Ik heb een fotootje gevonden, kan hem alleen in link plaatsen want hij is te groot en hij is al geüpload. Anders kan ik hem niet via m'n telefoon plaatsen.

https://imageshack.com/i/cbj6i0j

Ik bedenk me nu dat ik m'n koplampen trouwens ook vervangen heb en die zijn in stijl met m'n mistlampen (ronde bmw lampen zeg maar)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:22

laura1987 schreef:
Is vast veel werk geweest dat paarse of niet?

Nee viel wel mee.
Het schermpje van de tijd en temperatuur enzo is met steeklampjes en die van de airco ook. Moet alleen een extra velletje om het minder fel te maken(*** hoe heet dat nou ook alweer?!)
De tellerplaat moet er helemaal uit en dan goed kijken welke ledjes je moet hebben en daar nieuwe op solderen.
Dat is het meeste werk want dat moet netjes gebeuren. In de raamknopjes zit ook een ledje.
Gelukkig zit mijn vriend in de electra en alarm/camera systemen dus solderen heeft ie wel ervaring mee. Dus dat is voor veel dingen wel handig. Hebben nog een ander alarm systeem liggen die we er eventueel op willen hebben. Maar er zit nu een goed werkend systeem in.. maar dat andere systeem heeft meer en leuke opties.
Sinds kort zit er ook eindelijk een trekhaak onder. Wel zo makkelijk.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:24

[code][/code]
kruimellover schreef:
Ik heb een fotootje gevonden, kan hem alleen in link plaatsen want hij is te groot en hij is al geüpload. Anders kan ik hem niet via m'n telefoon plaatsen.

Ik bedenk me nu dat ik m'n koplampen trouwens ook vervangen heb en die zijn in stijl met m'n mistlampen (ronde bmw lampen zeg maar)

Jeejtje wat ziet bertje er goed uit!!!!!!!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:28

kiwiwitje schreef:
laura1987 schreef:
Is vast veel werk geweest dat paarse of niet?

Nee viel wel mee.
Het schermpje van de tijd en temperatuur enzo is met steeklampjes en die van de airco ook. Moet alleen een extra velletje om het minder fel te maken(*** hoe heet dat nou ook alweer?!)
De tellerplaat moet er helemaal uit en dan goed kijken welke ledjes je moet hebben en daar nieuwe op solderen.
Dat is het meeste werk want dat moet netjes gebeuren. In de raamknopjes zit ook een ledje.
Gelukkig zit mijn vriend in de electra en alarm/camera systemen dus solderen heeft ie wel ervaring mee. Dus dat is voor veel dingen wel handig. Hebben nog een ander alarm systeem liggen die we er eventueel op willen hebben. Maar er zit nu een goed werkend systeem in.. maar dat andere systeem heeft meer en leuke opties.
Sinds kort zit er ook eindelijk een trekhaak onder. Wel zo makkelijk.

Dat is handig zo'n vriend.
Leuke functies op een alarmsysteem?
Ik vind mijn alartm leuk zolang ik niks hoor, want als ik hem wel hoor zit het fout :D :D

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:29

laura1987 schreef:
[code][/code]
kruimellover schreef:

Jeejtje wat ziet bertje er goed uit!!!!!!!

Thanks! Hij is ook niet voor niets m'n grote trots, haha. En staat nu lekker droog binnen tot de zon weer gaat schijnen.

laura1987

Re: creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:32

Haha zo twee horen ben jij net als ik.
Voor mij is het niet zomaar een stuk blik of vervoersmiddel maar ook mijn hobby.
Zet hem op parkeerplaatsen zo ver mogelijk bij anderen vandaan en wordt blij als ik hem weer zie hahaha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:36

Ik heb die van mij ook een beetje gepimpt. :))
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:39

laura1987 schreef:
Dat is handig zo'n vriend.
Leuke functies op een alarmsysteem?
Ik vind mijn alartm leuk zolang ik niks hoor, want als ik hem wel hoor zit het fout :D :D

Nu zit er een zoekfunctie(toeteren) op de auto. Maar dan zit er "key less" op. Dus hoef je de auto niet meer te ontgrendelen/op slot te doen. Dat doet het systeem zelf als je in een bepaalde afstand bent. Dan kan de auto "praten" op het moment dat er iemand probeert de auto open te maken en gaat dan ook af na de aantal waarschuwingen die je zelf instelt. Er kan raambeveiliging op. Dus als je er tegenaan tikt met je ring of iets hards om eventueel in te breken activeert het alarmsysteem ook door eerst een piepje te geven en daarna in alarm te gaan. Daar moet je nog wel serieus voor tikken dus niet bij amper aanraken hoor. Zo heeft het systeem nog veel meer opties echt wel leuk!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:41

Een behoorlijk uitgebreid systeem dus!!!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 21:56

Auto dame hier :').
Mijn eerste grote liefde heb ik helaas niet meer! Origineel BMW 318TI. 2.5 6 cilinder ingelegd. Deze liep helaas kapot waardoor er een 2 liter 6 lijn in terug kwam. Verlaagd, originele M3 wielen erop en compleet origineel M3 interieur!

Dat was echt mijn baby en mis mijn beemert nog elke dag :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu heb ik een Seat Ibiza cupra van 2000. Ramen getint en gechipt. 200 pk! 17" wielen onder gelegd en wordt nog verlaagd!

Afbeelding

Afbeelding

Staat wel op de planning om deze weer weg te doen en een Subaru impreza terug te halen! Deze heeft mijn vriend voorheen gehad en we missen hem beide enorm!

Maar heeft geen haast! Aangezien mijn vriend circuit rijdt (time attack op assen en Zandvoort) en hier aardig wat geld in zit :')!

Gelukkig is het ook mijn hobby :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:20

laura1987 schreef:
Een behoorlijk uitgebreid systeem dus!!!!

Ja. Zal niet zeggen dat het echt nodig is ofzo maar wel grappig. Heb het systeem al liggen maar het is zo'n werk. En ik weet heel zeker(behalve als hij in de prak gereden word ) dat hij nog heeeel lang zal blijven. Hij heeft nu dik 280.000 op de teller maar met dit blokje wat erin ligt worden ze ter inruil bij de dealer vaak pas tegen de 4/5 ton ingeleverd en dan lopen ze nog. Verder staat ie nu in super onderhoud door een VS monteur die dat privé doet dus hij kan er nog even tegen.

Edit: het zou dan om dit systeem gaan:
http://www.clifford.nl/nl/products-clif ... -ag55.html
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 15-12-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:21

Puur interesse, maar waarom verlagen mensen hun auto? Puur voor de mooi? Want ik zie ze nog wel eens hannesen omdat ze de drempel hier in de wijk niet overkomen zonder stukjes auto achter te laten:p
Maar heeft het nog meer functies behalve de looks?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:24

Het is vooral om het mooi. Maar het comfort word er niet echt beter van vind in persoonlijk.. En die drempels zijn vaak ook een drama.. Al vallen de lagere wel mee daar had ik weinig last van. Maar echt de hogere en nieuwe in-uitrit constructies waren gewoon bagger

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:26

Het is eigenlijk voor de wegligging. Mijn BMW lag laag en daardoor was hij aardig stug, hierdoor was de wegligging stukken beter en kon ik dus een stuk harder de bocht door :D

Maar over het algemeen wordt het voor de looks gedaan idd. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:30

Ja die van mij plakte ook heerlijk in de bochten en hij ligt echt wel beter in dat opzicht maar ook dat heeft alleen maar functie als je sportief rijd. Maar daar in tegen vind ik het in dorpen op stenen toch wel echt tegenvallen. En de drempels ook.. Dus toen toch gekozen om het hele zooitje eronderuit te halen. En er 17 Inch onder te leggen en dat vind ik ook niet tegenvallen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:33

Met 18 inch of groter merk je het vaak ook beter :) banden worden dan alsmaar platter en dan verminderd het comfort ook! :) ik heb over het algemeen meestal 17 inch zodat ik nog enigszins wat overhoud. Hoogte is 45 nu en dat vind ik prima! Wel moet de Ibiza echt nog lager. Hij ligt wel strak op de weg qua grip, maar de auto 'rolt' nog te veel naar links en rechts!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:43

eilleen333 schreef:
Puur interesse, maar waarom verlagen mensen hun auto? Puur voor de mooi? Want ik zie ze nog wel eens hannesen omdat ze de drempel hier in de wijk niet overkomen zonder stukjes auto achter te laten:p
Maar heeft het nog meer functies behalve de looks?

De mijne is ook verlaagd maar niet overdreven. Hij ligt hierdoor veel strakker op de weg dus bochten kan ik lekker hard doorknallen hahaha.
Kwa comfort vind ik hem niet veel minder, ondanks dat er ook 18 inch banden ( dus platte ) onder liggen.
De drempels hangt er vanaf hoe ik ze moet nemen. Sommige kan ik gewoon met 60 over heen bij wijze van, maar echt hoge neem ik iets schuiner inderdaad hHaha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:44

Met de set had ik er 15 inch onder liggen.. Toen de 17 inch gekocht en eronder geschoten.. Vond het nog net niet.. Lag op de snelweg met beide banden prima en in de bochten super. Maar moeten hier een flink stuk door woonwijk en drempels en door het dorp en daar vond ik het niks. Voor de drempels moest ie nog iets omhoog maar toen vond ik het verschil te weinig. Dus toen de set eronder uit en dan op de 17 inch verder en dat bevalt prima. Nou ligt deze ook niet slecht op de weg en is er goed sportief mee te rijden. Want hij is al niet hoog.. Alleen de wielkasten zijn heel diep..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 22:48

loez schreef:
Auto dame hier :').
Mijn eerste grote liefde heb ik helaas niet meer! Origineel BMW 318TI. 2.5 6 cilinder ingelegd. Deze liep helaas kapot waardoor er een 2 liter 6 lijn in terug kwam. Verlaagd, originele M3 wielen erop en compleet origineel M3 interieur!

Dat was echt mijn baby en mis mijn beemert nog elke dag :)

Gelukkig is het ook mijn hobby :)

Wat heb je gedaan om een 6-pitter kapot te draaien??? Die blokken hebben toch niet de neiging om het bij de eerste de beste scheet die verkeerd zit op te geven.

san4nie schreef:
Oef, gevaarlijk om hier te zeggen, maar vind veel "gepimpte" al snel op een zeumpie bak lijken. De betekenis van het woord zeumpie kun je wel raden denk ik. Zelf vind ik het ook enorm zonde van m'n geld om vanalles aan m'n auto te doen om hem er cooler uit te laten zien, het ding staat er vooral omdat ie zo verrekte handig is. Dus mijn autootje krijgt geen vleugels, dure velgen of van die irritante lampen. Het enige wat ik aan m'n auto heb gedaan is een missend embleempje op de voorkant geplakt.
Maar, dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening en iedereen moet doen wat ie leuk vindt!
Ik weet natuurlijk ook niet wat je van plan bent, maar ik vind iets met wat stijl wel heel mooi.
Mijn vriend heeft twee mooie oldtimers, dat vind ik gaaf!

Ik heb een oude Pinda op scorpion velgjes _O- _O- Die zaten erop toen ik het Frummel kocht, maar ik had toen wel zoiets van: die velgjes, die doen 't! Ik zocht een specifieke kleur en motortype en vond deze om de hoek MET leuke velgen :D :D Die velgen zijn waarschijnlijk nog haast duurder dan wat ik voor het hele Frummel heb betaald.
Laatst bijgewerkt door ikke op 15-12-14 22:50, in het totaal 2 keer bewerkt