Nieuwe laptop kopen: advies gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bobomelo

Re: Nieuwe laptop kopen: advies gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:31

staat Asus beter aangeschreven dan acer? of hp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:12

Ik zou zelf voor een asus gaan als je wilt kiezen uit bovenstaande 3 merken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-15 15:29

Ik persoonlijk ook :) Asus, HP hoor ik altijd goede verhalen over, over Acer hoor ik alleen maar slechte eigenlijk. Lenovo is overigens ook wel goed, althans heb ik alleen maar positieve dingen over gehoord. Mijn ouders hebben een Lenovo G505 waar ik nu op werk tot ik zelf mijn nieuwe laptop heb gekocht. Prima dingetje eigenlijk, maar voor Photoshop zou ik wel naar iets sterkers kijken.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:23

Asus staat sowieso beter aangeschreven dan Acer. De winkel waar ik deze Asus kocht verkoopt zelfs geen Acer meer omdat het zo'n rotzooi is :') Ik spreek hier over een keten trouwens, geen klein privéwinkeltje, al ken ik een privéwinkeltje dat enkel Asus en MSI verkoopt. Packard Bell lijkt ook niet te best te wezen. HP kan ermee door denk ik maar ik heb hier zelf weinig ervaring mee. Een vriendin van me was er een aantal jaren terug wel tevreden over.

Ik heb zelf een Asus (ik kom van Dell) en ben hier ongelooflijk blij mee tot nu toe. Was een erg goede prijs/kwaliteit laptop en sterk genoeg om mijn spellen te draaien. Ik heb hem echter maar 4 weken ongeveer, nog niet eens, dus op lange termijn kan ik enkel zeggen dat een vriendin van me die meer dan een jaar geleden haar Asus kocht nog steeds enorm tevreden is over het ding. Loopt nog altijd super, blijft goed koel, geen problemen met traag worden of crashen, gewoon prima en fijne laptop. Zij draait overigens ook photoshop, illustrator en lightroom en dergelijke.
Ik zeg er wel even bij dat mijn laptop rond de 1000 euro gekost heeft en de hare toch ook iets van een 700 à 800, wel andere prijzen als die in de OP. Alleen zie ik verderop dat je toch in een hogere prijscategorie kijkt dus daarin zou je toch iets fijns moeten vinden.

Edit: Ik zie nu pas dat het niet enkel meer over de startpost gaat, maar ik denk dat de uitleg toch algemeen genoeg is :P

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:35

Ik heb zeker wat aan de uitleg hoor!
Ik heb gisteren een Asus gekocht, van 453 euro bij de scheer en foppen, was daar btw vrij en daarmee de goedkoopste van Nederland. dus zal normaal rond 550 euro kosten a 600 euro als ik op die vergelijkings site keek.
15,6 inch, i5 processor 4e generatie, 6gb en 500gb opslag wat ik zo weet. en een lichtere kleur ipv zwarte laptop. ziet er in elk geval gelikt uit :P

dus een kijkje nemen op de scheer en foppen website kan deze week geen kwaad :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:18

Oh mooi, altijd fijn als je iemand hebt kunnen helpen! :) Ik hoop dat het een goede aankoop zal zijn en je er tevreden mee bent. Voor zover ik heb kunnen zien geen slechte laptop voor de alledaagse dingen, zeker niet voor maar 450 euro.

Moesten er trouwens mensen zijn die niet zo goed overweg kunnen met een windows 8 en graag meer naar een windows 7 look terugwillen maar niet weten hoe ze dit kunnen doen, je mag altijd PBen. Ik kan screenshots van de mijne maken ter voorbeeld en eventueel hier en daar op weg helpen, aangezien ik hier veel klachten over terugvind, ook in andere topics.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:27

Windows 8 schijnt heel poep te zijn.
Heb nog 7 en vind het prima :).

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 17:54

bobomelo schreef:
Ik heb zeker wat aan de uitleg hoor!
Ik heb gisteren een Asus gekocht, van 453 euro bij de scheer en foppen, was daar btw vrij en daarmee de goedkoopste van Nederland. dus zal normaal rond 550 euro kosten a 600 euro als ik op die vergelijkings site keek.
15,6 inch, i5 processor 4e generatie, 6gb en 500gb opslag wat ik zo weet. en een lichtere kleur ipv zwarte laptop. ziet er in elk geval gelikt uit :P

dus een kijkje nemen op de scheer en foppen website kan deze week geen kwaad :)

Welke heb je gekocht? Scheer&Foppen dus ook kortig? Ga ik daar ook eens kijken :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 20:55

Ess_Ramona schreef:
Windows 8 schijnt heel poep te zijn.
Heb nog 7 en vind het prima :).

Met 7 menu is het prima te doen hoor :)
Merk geen verschil met 7.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:37

Voor de mensen die vooral op zoek zijn naar goedkoop:

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-35 ... 531-laptop

Geen snelheidsmonster, maar het lijkt wel een erg scherpe aanbieding te zijn. Weinig geld voor best veel laptop.

Via het Dell VIP programma krijg je nog wat extra korting:
https://app.dell.com/emea/enroll/eppemp ... nl&lc=nl&/

Moet je je wel even voor aanmelden.

Verder: 8K0F2ZFLCW0NSF voor gratis verzenden (geldig tot 29 feb). Dan ben je klaar voor 150 euro inclusief BTW en inclusief verzenden. Weet niet hoeveel extra korting je nog kan krijgen via het VIP gebeuren.

Maar, zoals ik zei, dit is geen snelheidsmonster. Prima voor wat mail lezen en Bokken, veel gekker moet je het waarschijnlijk niet maken :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:57

Even een aandachtspuntje voor de HP: ik heb sinds een half jaartje ofzo een nieuwe Pavilion die op zich heel fijn is, maar ik wordt (excuseer het taalgebruik....) echt scheitziek van de touchpad die belachelijk onhandig ver naar links zit onderin de laptop....

Zo'n ding hoort gewoon in het midden te zitten, dat is een logische plek.

Ik zie bij meerdere HP's dat ze dit hebben -O- _-:(

Ik had gehoopt en verwacht dat het een kwestie van wennen zou zijn maar nu maanden later (en ik zit behoorlijk veel achter de laptop, werk er echt dagelijks uren mee) zit ik nog steeds te mis-klikken omdat dat ding zo onlogisch en onhandig ver naar links zit.... vooral als je er mee op schoot zit dan is het nog 10x waardelozer omdat je hele evenwicht zoek is want het balanceert ook voor geen meter als je niet in het midden zit te klikken enzo...maar links van het midden....

Ik vraag me wel eens af of het geen laptops voor linkshandigen zijn :P

Als iemand anders er even wat mee wil doen zijn de moppers (en al snel vloeken...) ook niet van de lucht hierdoor, je zit gewoon steeds overal naast en het ontbreken van losse muisknopjes onder de touchpad maakt dat nog eens een graadje erger....pokkeding :o

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:43

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:02

pmarena schreef:
Even een aandachtspuntje voor de HP: ik heb sinds een half jaartje ofzo een nieuwe Pavilion die op zich heel fijn is, maar ik wordt (excuseer het taalgebruik....) echt scheitziek van de touchpad die belachelijk onhandig ver naar links zit onderin de laptop....

Zo'n ding hoort gewoon in het midden te zitten, dat is een logische plek.

Hij zit in het midden van het toetsenbord, anders zal je rechter palmrest constant op het touchpad zitten, dat is ook bijzonder onhandig, probeer het maar eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:13

Gefeliciteerd met de aankoop! Bevalt hij goed tot nu toe? :)

Quad: wel leuk dat hij in het midden van het normale toetsenbord zit, maar daar heb ik echt helemaal niks aan Y;(

Het blijft een waardeloze positie ten opzichte van je scherm en de laptop in zijn geheel, ik vind het echt waar-de-loos.

Bij voorgaande laptops zat hij wel gewoon op een normale plek en nergens last van. Daarop kon je tenminste de boel in evenwicht houden op je schoot :P Bij dit HP ding is het net alsof je gehandicapt bent ofzo en je hand op de verkeerde plaats zit waardoor je zo idioot ver naar links moet reiken als je wel gewoon recht voor je scherm wilt zitten :=

Afbeelding

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:45

Dan moet je een laptop nemen zonder nummeriek eiland. ;)

Beeld je maar eens in wat er gebeurd als jij op je laptop typt en het touchpad zit 10 CM naar rechts.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:47

Dat is bij de meeste laptops zo tegenwoordig pmarena. Mijn Asus heeft dat ook en mijn vorige Dell ook. Zelfs mijn eerste Dell had dit al een beetje, alleen wat minder extreem, en die is nu zo'n 8 jaar oud.

@ Quad: Ooooh, ligt dat daaraan? Dat zou best 'ns kunnen! Die eerste laptop had namelijk geen numeriek klavier en de andere 2 wel :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:16

Ik heb ze altijd met dat numerieke gedoe gehad :) Niet dat ik het gebruik, maargoed :P
En dus altijd gewoon netjes de touchpad binnen normaal rechterhandbereik, deze onnozele positie is echt nieuw voor mij....

Ik vind het echt extreem suf.... vandaar de waarschuwing want als ik dit had geweten had ik hem serieus niet gekocht zo irritant vind ik het :P

Ben toch best wat verschillende laptops gewend en als je dan overschakelt naar een andere dan zit je even een kwartiertje mis te tikken en dan is er niets meer aan de hand, maar op 1 of andere manier is dit de eerste die gewoon een rotding blijft :')

Het ontbreken van losse "muisknoppen" zal hier ongetwijfeld ook een flinke duit in het zakje doen.
Als die er nog hadden gezeten dan had het gevoelsmatig al makkelijker geweest denk ik om niet mis te klikken, nu moet je maar op goed geluk :P

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 13:58

xHaithi
Dank voor je uitleg, ben er heel blij mee!
En fijn dat we met vragen bij je terecht kunnen! Ik heb zelf wel meer aan een windows 7 look, maar het schijnt dat windows 10 dat ook meer heeft dat ooit op de markt komt?
Als ik je ga vragen om tips, weet waar je aan begint, want is ben zo'n leek op dit gebied dat ik alles dan stap voor stap moet weten hihi

amburtjoz
Een Asus, F555L
Sorry voor late reactie, was even tijdje niet op bokt...Aah en zie dat je ook al voorzien bent! Onze missie toch geslaagd dankzij de tips hier allemaal

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:24

Geen probleem bobomelo :D Als mensen daardoor meer en beter met hun windows kunnen werken vind ik dat niet erg. Ik heb al reviews gekeken van Windows 10 en die ziet er inderdaad meer Windows 7 achtig uit. De startknop en het startmenu is ook terug maar de mogelijkheid voor dat tegelscherm blijft er wel.

Ik wil trouwens ook nog kort aanhalen dat je niet verplicht bent een microsoft e-mailaccount aan je windows 8 te koppelen. Ik heb dit ook niet gedaan. Een gouden tip om dit makkelijker voor elkaar te krijgen: schakel je internet pas in nadat je je laptop al hebt geconfigureerd, niet tijdens die eerste 'zet je laptop op'-introductie. Dan vraagt hij niet eens naar een microsoft account (bij mij niet althans?) en moet je er ook niet achter zoeken waar die 'lokale account knop nu toch in vredesnaam staat' want blijkbaar hebben ze dat nogal lastig gemaakt :')

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:41

ehhh heb nu al geen idee waar je het over hebt. Moest wel 1 en ander synchroniseren oid, maar dat ging niet helemaal goed want je moest dan wachtwoord via een ander emailadres krijgen om te verifieren dat je het echt bent. Daar ging het bij mij mis want heb toen werkemailadres gedaan en die kon ik niet openen thuis toen ik mijn laptop voor het eerst aan deed.
ik heb welhetzelfde plaatje van mijn paard in beeld als ik mijn computer aan doe en wachtwoord moet invullen, maar al mijn foto's die op oude laptop staan zijn niet meegekomen.

snap je mijn verhaal? (ik zelf inmiddels al half niet meer)....

wel lief dat je anderen wilt helpen!!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 16:42

ik moest wel een heel stappenplan door toen ik computer aanzette...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 17:03

Veel mensen willen dit niet, hun hotmail-account aan hun windows koppelen, of er eentje maken om hun windows te kunnen openen. Ikzelf ook niet trouwens ookal heb ik verschillende hotmailadressen. Ik heb het zeker niet specifiek over dit topic maar als ik laptoptopics doorlees zie ik die klacht nog weleens naar boven komen: 'ik wil helemaal geen microsoft-account'. Vandaar dat ik het aanhaal :) Ik ben er trouwens niet 100% zeker van maar ik denk dat het met je internetverbinding te maken heeft. Ik heb mijn internet namelijk uitgetrokken en geen wifi geconfigureerd en ik had de optie niet eens om een microsoft-account aan te maken. Enkel een lokale account, zoals je ziet bij xp, vista en windows 7.
Dat synchroniseren waarover jij het hebt, dat is wat ik bedoel inderdaad. Het is blijkbaar nogal een gezoek als je géén gebruik wilt maken van een microsoft account en dus ook niet van dat synchroniseren. Ik weet niet wat er allemaal precies wordt gesynchroniseerd, ik weet wel dat windows 10 bv automatisch instellingen kan overnemen als je daar hetzelfde adres gebruikt om in te loggen als op je windows 8. Welke windows had je op je vorige computer? Ik weet niet of bestanden ook gesynchroniseerd worden maar vanuit een windows 7 wordt sowieso niets gesynchroniseerd (voor zover ik weet). Toen kon je op je computer nog niet inloggen met je microsoft account dus kan die uiteraard ook niets voor je synchroniseren.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:04

op de vorige had ik ook windows 8.
En dat je moet inloggen is inderdaad ook wel irritant. Het enige voordeel is dat als je op je oude laptop iets doet, bv een werkstuk maakt, en je wilt verder gaan op je nieuwe laptop dat de laptop dat dan automatisch overneemt. Dus dat je op beide laptops aan de gang kunt. Ik heb het niet nodig, en het mag er van mij zo af als dat lukt. En dat je automatisch te zien krijgt als er mails binnenkomen via Hotmail. Ik log liever af en toe gewoon es in om te kijken of er mails zijn :P
Maar geen idee hoe ik dat voor mekaar krijg