Welke provider voor internet+televisie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:08

Zou ik voor ziggo kiezen!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:10

Internet en TV kun je in Nederland op een aantal manieren verkrijgen waarbij "over de kabel" (via de coax-aansluiting, de groene kabel voor de TV die in je woning binnenkomt) en via ADSL (de telefoonlijn) het meest voorkomend zijn. En hier en daar wordt ook FTTH (glasvezel) aangeboden maar als dat er niet al ligt is het een prijzig grapje om aan te laten leggen ;) Scheelt het dat een groot gedeelte van het kabelnetwerk in Nederland al reeds glasvezel is alleen dus niet "to the home" maar tot de wijkcentrale, bijvoorbeeld.

Het kabelnetwerk in NL is verdeeld in een aantal regio's waar een aantal aanbieders actief zijn, welke provider je kunt ontvangen hangt dus af van waar je zit. Gezien jouw locatie (limburg) verwacht ik dat jouw kabelleverancier Ziggo zal zijn. ADSL is redelijk "vrij" verkrijgbaar, hierbij kun je ongeacht je locatie kiezen uit een aantal aanbieders, zoals KPN, Telfort, etc.

Het grote verschil tussen kabel en DSL qua internet is de snelheid die je kunt halen. Op het telefoonnetwerk treedt veel meer verlies op dan op het kabelnetwerk waardoor de snelheid over de kabel over het algemeen hoger ligt. Bij DSL hangt je snelheid er van af hoe ver je van de wijkcentrale zit. Bij een gelijkwaardig abonnement (zeg 50mbps) zul je over de kabel minder snelheidsverlies zien dan over de telefoonlijn. En dat verschil kán best groot zijn.

Waar je voor kiest is dus echt even een afweging die je voor jezelf moet maken. Voor mij was de internetsnelheid van groot belang en daarom zijn wij voor de kabel gegaan. Ik betaal voor 120mbps en bedraad háál ik ook 120mbps. Via ADSL behaalden wij maximaal 14mbps, maakt nogal verschil ;)

Speedster

Re: Welke provider voor internet+televisie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:25

Ik ben tevreden over telfort, het is ook nog eens goedkoper dan ziggo. Met het opnemen is bij telfort echt zoveel fijner! Ik neem standaard alles op wat een film lijkt qua duur, als het moet 6 dingen tegelijk, dan kijk ik later wel wat ik weggooi :D.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:05

Ik heb toevallig gisteren ook internet+tv aansluiting aangevraagd. Ook veel te laat natuurlijk (verhuis ook per 1 november) Ik heb voor telfort gekozen, de bestelling heb ik via breedbankwinkel.nl gedaan (zij vragen het dan voor je aan, de rest loopt gewoon via telfort). Hier schijn je veel korting te krijgen en de reviews erover klonken positief, dus ik heb het maar gewoon geprobeerd. Overigens moet je wel een stopcontact in je meterkast hebben of maken voor telfort hoorde ik, dus dit zou je dan even moeten nakijken.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:23

Liselot schreef:
Kitty_ schreef:
Kies voor de kabel of glasvezel. Met ADSL heb je meer kans op trager internet en storingen.

Dat is echt de grootste onzin. Ik heb adsl van telfort en die bevalt mij 10x beter dan kabel internet van ziggo. Met die laatste telkens storingen of heel traag internet, met telfort nergens last van. Heb ik 4 jaar tijd 1x een paar uur geen internet gehad omdat tijdens wegwerkzaamheden een kabel door was gesneden.

Om dus antwoord te geven op je vraag: ik heb telfort internet en interactieve tv. Je krijgt een router en tv ontvanger in bruikleen, dus je hoeft zelf niets aan te schaffen. Bevalt mij heel goed en de prijs is ook nog eens leuk :)

Dan heb je denk ik het geluk dat je dicht bij de centrale kast zit ;) Er staat bij ADSL abonnementen niet voor niets bij tot 30 mb. Televisie snoept ook vaak wat bandbreedte weg ivm IP TV en als je gebruik maakt van een losse ontvanger kun je vaak geen HD zenders ontvangen mits je een duurdere ontvanger aanschaft. Voordeel van de kabel en glasvezel is dat je voor een 2e tv gewoon kunt doorlussen ipv een 2e ontvanger te moeten kopen/huren.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:31

Wij zijn nu een half jaar overgestapt van UPC naar Telfort en dat bevalt uitstekend. UPC liep altijd vast en was ook nog eens €20 duurder per maand.
Mijn mobiele abonnement loopt ook bij Telfort, dus ik krijg elke maand gratis dubbele belminuten, mb's en smsjes, omdat ik nu ook Telfort thuis heb.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:52

Bij internet via DSL is de afstand tot de centrale van belang. Zou je eens op DDS.nl/adsl de postcodecheck van je nieuwe adres willen doen en de resultaten hier willen delen? Dan kunnen we kijken of Telfort of wat voor provider dan ook een goede keuze is :)

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:53

Wij zitten al jaren bij Tele 2 en weinig tot geen storingen gehad de afgelopen jaren.
We hebben een standaard tv pakket met 30 mb internet en telefoon
We betalen 40,= per maand

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:58

Ik heb ooit bij Versatel gezeten en dat ging toen over in Tele2 en dat was echt perfect. We hadden vrijwel nooit storingen oid. Alleen de snelheid was enorm beperkt bij Tele2.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:28

Onsbrabantnet (glasvezel) levert ook in Limburg! Je zou eens op eindelijkglasvezel.nl kunnen kijken of er plannen zijn om in jullie woning glasvezel aan te leggen.

Zelf hebben wij UPC en zijn daar super tevreden over.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:36

ik heb ook telfort zonder telefoon, (alleen mobiel), en dat bevalt prima!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:53

wij hebben ook Telfort, maar ik vind het geen aanrader
Meerdere male storing van de TV gehad of haperend beeld door te lage snelheid...
Erg vervelend als het vaak in het weekend gebeurt (vorig weekend weer geen TV).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:53

IK heb gekeken, maar is gewoon kpn, dus zou toch zelfde moeten zijn? Wij hebben hier nu 3jr KPn en werkt doorgaans goed. Heel af en toe moeten we alles opnieuw opstarten, duurt ongeveer 10min.
Telfort is wel stukje goedkoper.....Wij zijn voor KPN tv en internet 65 euro kwijt met alleen een extra zenders pakket. Die hadden we gekozen voor zenders die er allang vanaf zijn, maar goed.....

Heb ook bij Tele2 zitten kijken. Is ook stuk goedkoper, maar lees zoveel negatieve dingen dat ik dat niet durf.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 11:15

Choiix schreef:
Bij internet via DSL is de afstand tot de centrale van belang. Zou je eens op DDS.nl/adsl de postcodecheck van je nieuwe adres willen doen en de resultaten hier willen delen? Dan kunnen we kijken of Telfort of wat voor provider dan ook een goede keuze is :)

Analoge lijn ISDN lijn
DDS ADSL 4 Ja Ja
DDS ADSL 8 Ja Ja
DDS ADSL 20 Ja Nee
DDS ADSL 50 Nee Nee
DDS ADSL 80 Nee Nee
De geschatte haalbare snelheid is 20Mbit/s.

We twijfelen tussen Telfort of Ziggo.. Qua prijs is er niet echt een verschil, maar hoor dat hier in de buurt mensen die Ziggo hebben ook vrij vaak gratis storing erbij krijgen.. Hier thuis hebben we voor zover ik weet niet zo vaak last van storingen, internet valt wel eens weg maar dat ligt meestal aan de router..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:19

Kan zijn dat die mensen nog een oud modem/router hebben. Vaak liggen de internetstoringen aan de binnenhuisapparatuur, bijvoorbeeld goedkope kabels. :j Zelf heb ik bijvoorbeeld kabels van kabelkeur liggen, een nieuw modem/router én nooit last van storingen. :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:26

Ziggo heb ik altijd ellende mee. Van te langzaam internet tot aan modems die niet werken tot verzin het maar. Voor dat het Ziggo was alles prima maar daarna....

Nu sinds 1,5 jaar KPN glasvezel. Geen problemen meer.

En ja ik weet het...... Bij KPN kan het heus ook mis gaan.

Maar ik had echt effe geen zin meer in Ziggo.

Bij KPN hebben wij het hoogste pakket. Kijken veel tv via internet en we gebruiken het zakelijk.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:27

Bagheera_206 schreef:
En je hebt natuurlijk ook Horse & Country TV nodig. :+

Zie die maar eens met glasvezel te vinden, voor een normale prijs ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:37

Wij hebben jaren bij telfort gezeten, via adsl. Beviel prima :j
Prijs/kwaliteit verhouding was ook goed voor wat wij wilden.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 12:39

Zijn uiteindelijk toch maar voor Ziggo gegaan, fingers crossed dat alles goed gaat...

Hebben die met CI+ module, dus hopelijk qua TV geen probleem. Een kennisje van me werkte er trouwens, en zij zei me dat het enige probleem idd een crappy router was, die maar iets van 5 meter bereik had. Dus als die op een centrale plek in het huis geplaatst zou worden zou het wel meevallen zei ze. Scheelt dat we echt een kabouterhuisje hebben :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 12:42

Telfort is een grote rommel, goed dat je voor Ziggo hebt gekozen.

Wij hadden 1 jaar Telfort met als belofte dat we 3 televisies aan konden, uiteindelijk konden we maar 1 televisie aan en kon ik naast een dvd'tje niks kijken op mijn kamer.
Je had 14 dagen bedenktijd en de 15e dag kwam pas de aansluiter om alles aan te sluiten.
2 weken lang stonden die materialen bij ons in huis waar we niks mee konden..

Wij gaan nu naar vodafone, die heeft sinds kort ook tv. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Ook met glasvezel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:34

Ben toch erg benieuwd waarom Telfort zo slecht werkt, aangezien alles van KPN is??

Wij betalen nu als ''oude'' klanten veel meer bij KPN dan alle aanbiedingen, dus zoek ook een beetje.

Nu hebben we 2 tv ontvangers, maar willen er eigenlijk 3. Zoonlief kan alleen maar ps spelen op zijn kamer en wil ook tv kunnen kijken. Is best lastig om 3 tv's aan te sluiten bij verschillende zie ik.

Toen we KPN kozen op postcode moesten we iets duurder i-net nemen ( de middelste keus ofzo ). Aansluiten kon niet omdat de vorige bewoners gerommeld hadden, dus monteur kwam. Die zag datw e bij lange na niet aan de snelheid zouden komen die we betalen eigenlijk, maar goed........

Heb ook wel gedacht aan een schotel, dan kun je wel alle zenders ontvangen. Vind het vooral storend dat KPN zomaar zenders verwijdert, met name zenders waarvoor wij het extra pakket destijds hadden.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:38

Misschien dat het per regio verschilt. Dat heb je ook met de mobiele providers, de ene werkt in een bepaald gebied fantastisch waar een ander het helemaal niet doet en andersom.

Wij hebben nog geen enkele storing gehad van Telfort, terwijl we met UPC minimaal 1 x per week storing hadden.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:31

Telfort, KPN etc is afstandsgebonden. Zit je dicht bij de centrale is alles OK, verder weg is drama. Meeste Bokkers met paarden wonen buitenaf en hebben om deze reden ook vaak slecht internet. UPC, Ziggo etc is inderdaad heel erg afhankelijk van de binnenhuisbekabeling, maar in sommige gebieden is ook de core gewoon prut (been there, done that). Op een gegeven moment belde ik Ziggo zo vaak dat ze me maar een technisch contactpersoon hebben gegeven en pas toen werd er serieus geluisterd naar waarvan ik dacht wat het probleem was. Sindsdien ook weinig (blok)storingen meer gehad, maar nu met 4G zal het aantal storingen op de kabel weer flink toenemen. Ja maar die kabels zijn al jaren goed en nu ineens niet meer!?! Nee, die kabels zijn al jaren slecht maar pas nu merk je er wat van ;)

Overigens, wat KabelKeur betreft: De Hirschmann KOKA799 kabel is ook KabelKeur gecertificeerd. No way dat die alle 4G straling tegen houdt hoor :P Als ik een snelheidsmeting doe met mijn iPhone terwijl ik op de bank zit kan m'n vriendin niet meer naar SBS6 HD kijken, die valt dan compleet weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:35

Ziggo heeft wel goede modems tegenwoordig, ik kan tot op zolder in mijn nieuwbouwhuis gewoon prima draadloos op mijn Ziggomodemrouter :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:38

Welke heb jij tegenwoordig Jans? Ik ben niet verder gekomen dan de EVW3200 en EPCnogwat. Daar is het bereik nou niet bepaald je van het van :P