wat voor een auto?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 18:53

scooby09 schreef:
talithalotje schreef:
tevens gaat het om een auto voor mij voor erbij.
er is geen enkel 19 jarige die en studie heeft en paarden moet onder houden ff een auto van 10.000 euro kan gaan kopen. ik zal met deze auto na school en de paarden gaan. en als een paard met spoed na de da moet en voor de entingen (2,5)km verder op zal ik ze vervoeren. aangezien mijn moeder een uur moet rijden na haar werk vanaf oktober (dus kan hun auto niet mee)

Gewoon leuk klein auto`tje voor jezelf kopen en de DA laten komen als dat nodig is is veruit de goedkoopste en veiligste oplossing.

Precies!

Ik weet niet hoe vaak jullie met spoed naar de kliniek moeten, maar ik heb dat nog niet zo vaak meegemaakt dat het de moeite waard is om er een dikke auto voor aan te houden.
Voorrijdtarief ligt in de orde van 40-50 euro. Kun je niet heel veel auto van rijden...........

Daarnaast vind ik het veelzeggend als je ouders je niet steunen in penibele situaties.........

inverda

Re: wat voor een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 04:19

over mijn ouders hoeft helemaal niemand iets te zeggen. elke ouder mocht willen zo goed te zijn wvoor hun kinderen.

maar ook dat houd een x op.

wonend in een nieuw bouw wijk.
zwembad in de tuin
bubbelbad/sauna/stoomdouche in huis.
4 paarden lopen pas een stuk grond gekocht.
mijn broer en mijn rijbewijs betaald zowel scooters en autos. tevens moet mijn zusje ook nog.
alles wat we willen krijgen we om het voor ons aar goed te maken.
ja deze auto krijg ik ook! maar een zware auto kost me ook 1000 euros aan wegenbelasting en verzekering.
een trailer trekken kan gewoon.
mijn pa is zeker heel technisch werkt 60 tot 80 uur per week in de teckniek.

daar naast gaat het ook om het rijgedrag van je zelf! ik zie soms toch mensen met 80 over een drempel gaan met paard erin. nou ik rij heel netjes zowel met trailer als zonder.

tevens zoek ik een auto zonderr trekhaak weet ik zeker dat hij nooit overbeladen is geweest.
we hebben nu ook een andere auto op het oog gaan we va de week bij kijken.

mijn ouders hun auto kan ik niet mee is te duur voor hun. hun auto rijd 1 op 26 dus word een dure naar haar werk.

en nee gelukkig nog nooit een DA t hoeven laten komen (jah inenten).

mensen met fijne adviezen BEDANKT!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:59

Sorry dat ik nu inspring in dit topic. Maarre is het niet goedkoper om in het geval van nood een degelijke auto te huren? Dan kun je een goedkoop leuk klein zuinig wagentje kopen. En als je dan eens een keer naar de da moet, een auto huren.

Dat lijkt me nog wel de meest verstandige oplossing

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:22

Een auto zonder trekhaak, terwijl je een auto nodig hebt die je in geval van nood kunt gebruiken om je paarden te vervoeren? Weet je wel wat het kost om er dan een trekhaak onder te laten bouwen? Daar verkijk je je ook nog aardig op.. :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 23:33

xMayo schreef:
Een auto zonder trekhaak, terwijl je een auto nodig hebt die je in geval van nood kunt gebruiken om je paarden te vervoeren? Weet je wel wat het kost om er dan een trekhaak onder te laten bouwen? Daar verkijk je je ook nog aardig op.. :j

250 euro (voor de haak) en twee uurtjes werk......

(kwestie van de juiste auto kopen en weten waar je mee bezig bent)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:01

Nou zeg TS, mag het wat vriendelijker? Niemand zegt iets over je ouders alleen dat ze waarschijnlijk willen dat je veilig rijd! Een auto onder de 1000,-, met onder de 125K, die illusie had ik eerst ook. Nu dus een auto voor 2,5x zoveel, maar wel bij een goede garage gekocht incl garantie en APK. Kost wat maar goed dan heb je meer zekerheid dan bij een of andere gozer die er mee rondgeraced heeft en je niet weet wat er mee gebeurd is. Goedbedoelde adviezen worden gegeven, je wordt nergens afgekraakt. Abn typen wordt echter wel op prijs gesteld, leest wat makkelijker!

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:07

Ik zal zeggen probeer eerst maar eens keer uit voordat je zo combinatie koopt met zo lichte auto. Dan merk van zelf dat je beter toch voor wat grotere auto kan gaan wil je een trailer mee gaan trekken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:13

talithalotje schreef:
hallo,

ik ben opzoek naar een leuk klein autotje.
z'n auto hebben mijn ouders.[ Afbeelding ] (fiat punto evo)
zelf zoek ik een 2e hands auto.
5 deurs
max. 125.000 km op de teller.
onder de 1000 euro
kleur niet belangrijk (geen Geel)

ik wil een beetje z'n model als wat we hebben hou niet van die lange wagens.
er moet wel een trailer achter kunnen. dus 1000kg mogen trekken.

wie weet een leuke auto?

Een kleine auto dat 1000 kilo mag trekken wil je niet voor een trailer. Dat is levensgevaarlijk.
Jouw budget is vrij laag. Maar kijk es naar oudere bmw's en mazdas. Die krijg je niet kapot...
Edit:jullie hebben natuurlijk een ander systeem van wegenbelasting enzo. Hier betalen wij voor een 2.0 diesel ong 400 euro per jaar. En 200 inschrijving. Ik geloof dat dit bij jullie een pak meer is.
Kwa verbruik, hoe zwaarder de wagen en lichter de motor, hoe meer verbruik. Neem dus geen bmw 1.6 benzine. De wagen is veel te zwaar voor het motortje en zal 16 l op 100 km verbruiken...

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 06:14

bedankt! maar ik ben inmiddels voorzien van een leuke auto 1 jaar apk en nog niet eens aan mijn butget gekomen 97.000km gereden en kan 900 trekken. werkt prima!
mijn pa is erg technisch en kent autos aardig goed van binnen en buiten dus die heeft controle gedaan. en rijd inmiddels alweer 2,5 week in mijn eigen auto. ook nog een zuinige auto:D
dus van mij mag het topic opslot!

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 06:16

duhelo: jah bij ons wat duurder we betalen voor onze eigen auto weegt ledig 1120kg (ik dacht) €1200 wegenbelasting per jaar!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 06:57

talithalotje schreef:
over mijn ouders hoeft helemaal niemand iets te zeggen. elke ouder mocht willen zo goed te zijn wvoor hun kinderen.

maar ook dat houd een x op.

wonend in een nieuw bouw wijk.
zwembad in de tuin
bubbelbad/sauna/stoomdouche in huis.
4 paarden lopen pas een stuk grond gekocht.
mijn broer en mijn rijbewijs betaald zowel scooters en autos. tevens moet mijn zusje ook nog.
alles wat we willen krijgen we om het voor ons aar goed te maken.
ja deze auto krijg ik ook!

En bovenstaande is van belang in dit topic omdat?!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 07:13

talithalotje schreef:
bedankt! maar ik ben inmiddels voorzien van een leuke auto 1 jaar apk en nog niet eens aan mijn butget gekomen 97.000km gereden en kan 900 trekken. werkt prima!
mijn pa is erg technisch en kent autos aardig goed van binnen en buiten dus die heeft controle gedaan. en rijd inmiddels alweer 2,5 week in mijn eigen auto. ook nog een zuinige auto:D
dus van mij mag het topic opslot!

Fijn dat je voorzien bent van een auto.

Maar met 900 kilo trek gewicht ga je er geen trailer achter hangen hoop ik.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:03

Ik hoop idd dat daar geen trailer achter komt. Het gaat namelijk helemaal niet vooral om hoe netjes je zelf rijdt, het gaat juist om onvoorziene dingen en achterlijk gedrag van anderen waar je op moet kunnen anticiperen.
Als jij met je bakkie en volle trailer erachter op de snelweg ineens vol in de remmen moet dan ben je de pineut! En je paarden ook!
Dan kan je pa nog zo technisch zijn, helaas staat dat volledig los van je mogelijkheden en beperkingen in dat soort situaties. Levensgevaarlijk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:23

Allegra schreef:
Ik hoop idd dat daar geen trailer achter komt. Het gaat namelijk helemaal niet vooral om hoe netjes je zelf rijdt, het gaat juist om onvoorziene dingen en achterlijk gedrag van anderen waar je op moet kunnen anticiperen.
Als jij met je bakkie en volle trailer erachter op de snelweg ineens vol in de remmen moet dan ben je de pineut! En je paarden ook!
Dan kan je pa nog zo technisch zijn, helaas staat dat volledig los van je mogelijkheden en beperkingen in dat soort situaties. Levensgevaarlijk!

Drogreden! Bullsh*t!
Als jij met je combi op de snelweg vol in de ho-ijzers moet ben je gewoon een onoplettende knuppel! Dan maakt het geen ruk uit met wat voor combi je onderweg bent, je hebt op dat moment gewoon een probleem!

DE reden waarom je het niet moet doen is omdat je simpelweg niet binnen de toegestane gewichten kunt blijven op het moment dat je meer dan een Shet op je trailer hebt staan en daarmee dus in overtreding bent! (en daarmee je verzekeraar redenen geeft om hele vervelende vragen te gaan stellen)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:16

Niet perse, het kan ook zijn dat wat er voor jou remt een veel kortere remweg heeft en ondanks dat je voldoende afstand houdt je toch vol in de ankers moet. En dat er iets onverwachts gebeurd wil niet altijd zeggen dat je een onoplettende knuppel bent. Lekker kort door de bocht. Je bent gewoon mens, wat betekend dat je weleens iets mist wat om je heen gebeurd. Dat is helemaal geen schande, hoort bij het leven en daarom zijn er wettelijk bepaalde regels zodat de gevolgen enigzins beperkt kunnen worden.
Een geschiktere combinatie stelt je in staat adequater te handelen. Remmen zal beter gaan maar iets uitwijken bijvoorbeeld ook en mocht het ergste niet te voorkomen zijn, ook dan zit je beter in een geschikte auto dan in een klein autotje klem tussen je voorligger met je trailer achterop. Brrr...
Die gewichts- en trekeisen zijn niet alleen om te zorgen dat je je auto niet uit elkaar trekt, die zijn voor veel meer veiligheidsredenen in het leven geroepen.

Uiteraard is het heel vervelend als de verzekering niet uitkeerd, zeker als iemand invalide is geworden of erger, dan zit je je leven lang in de schuld. Dus dat is zeker een goede reden! Maar persoonlijk vind ik een leven op het spel zwaarder wegen. Just my humble opinion.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:26

Allegra schreef:
Niet perse, het kan ook zijn dat wat er voor jou remt een veel kortere remweg heeft en ondanks dat je voldoende afstand houdt je toch vol in de ankers moet. En dat er iets onverwachts gebeurd wil niet altijd zeggen dat je een onoplettende knuppel bent. Lekker kort door de bocht. Je bent gewoon mens, wat betekend dat je weleens iets mist wat om je heen gebeurd. Dat is helemaal geen schande, hoort bij het leven en daarom zijn er wettelijk bepaalde regels zodat de gevolgen enigzins beperkt kunnen worden.
Een geschiktere combinatie stelt je in staat adequater te handelen. Remmen zal beter gaan maar iets uitwijken bijvoorbeeld ook en mocht het ergste niet te voorkomen zijn, ook dan zit je beter in een geschikte auto dan in een klein autotje klem tussen je voorligger met je trailer achterop. Brrr...
Die gewichts- en trekeisen zijn niet alleen om te zorgen dat je je auto niet uit elkaar trekt, die zijn voor veel meer veiligheidsredenen in het leven geroepen.

Uiteraard is het heel vervelend als de verzekering niet uitkeerd, zeker als iemand invalide is geworden of erger, dan zit je je leven lang in de schuld. Dus dat is zeker een goede reden! Maar persoonlijk vind ik een leven op het spel zwaarder wegen. Just my humble opinion.

Zoals? Het trekken van gewichten is voornamelijk een constructie-aangelegenheid van de auto. Kort door de bocht zeggen hoge trekgewichten iets over de degelijkheid van de constructie........

En ja, als je op de snelweg iets mist, ben je een knuppel! Zeker met paarden aan de haak MOET 100% van de aandacht bij de weg en de gebeurtenissen daarop zijn!! Daar concessies aan doen getuigd van onkunde!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:36

Nou mij aandacht eas prima in ord hoor ikke!! Helaas de banketstaaf die op het laatste moment nog bedacht de afslag te moeten hebben wat minder...dat had echt op geen enkele manier door mij voorkomen kunnenworden , want hij reed gewoom netjes naast me op de linkerbaan voor hij hen er ineens voorgooide...wat een rare post zeg. :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:48

gekvanfleur schreef:
Nou mij aandacht eas prima in ord hoor ikke!! Helaas de banketstaaf die op het laatste moment nog bedacht de afslag te moeten hebben wat minder...dat had echt op geen enkele manier door mij voorkomen kunnenworden , want hij reed gewoom netjes naast me op de linkerbaan voor hij hen er ineens voorgooide...wat een rare post zeg. :Y)

Nee; niks raars aan. Verkeersgedrag is voorspelbaar :j

Ik weet wel dat Bokt daar niet aan wil, maar dat is niet mijn probleem.......

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:46

Een auto die 900 kg mag trekken en daar een trailer achter met dieren, moet gewoon strafbaar worden. Dieren kunnen ook bewegen.

En hoe je het ook went of draait, je kan een keer moeten remmen en dat ga je nooit redden. Iemand die met deze combi gaat rijden is sowieso al niet een verantwoordelijke chauffeur. Aan de toon van ts te horen is ze ook behoorlijk jong.....

Dat haar vader technisch is maakt geen donder uit. Mijn man is heel technisch, maar maakt vooral veel km's. Natuurlijk weet hij wat er in de auto gebeurd, maar dan nog heeft hij het verkeer niet in de hand en moet zelf nadenken. En als ik mn E haal, heeft hij niet in de hand hoe ik rij met al zijn technische ervaring.........

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:50

Ik ben zelf nog geen half jaar geleden eindeloos op zoek gegaan naar de juiste auto.
Ongeveer zelfde eisen als jij, trekhaak zodat ik dingen kan vervoeren (niet zozeer gericht op trailer oid)
Ik heb 3 maanden lang iedere dag gezocht op elke autosite en garage in de buurt.
Ook wekelijks langs garages gelopen om te kijken.

Wat jij wil, onder de 1000 euro met trekhaak en dan ook nog max. 125.000 km
Dit bestaat niet, maar daar was je denk ik al achter als je de prijzen op autotrack etc. voorbij heb zien komen. Ik zou je budget verhogen naar 2000, of de km stand flink omhoog gooien.
correctie het KAN, maar dan heb je het over auto's uit jaartallen van 20 jaar geleden en zonder apk of bijna aflopende apk, ligt eraan wat je wilt. Als je aanschafkosten laag houdt maar het niet erg vind om vele reparatie kosten te krijgen is het prima
Heb je tevens al gekeken naar de kosten voor wegenbelasting?
Goedkopere auto's zijn meestal in benzine en wegenbelasting vrij duur.
OF je moet kijken naar kleinere minder zware auto's, maar dat was volgens mij niet jou ding.
Is een Toyota Corolla niet iets voor jou? Ze zien er niet uit, maar zijn vrij goedkoop, betrouwbaar en je kan er een trailer mee trekken,.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... lla_LE.jpg

Ik heb uiteindelijk een renault megane gekocht voor 1250 met 165.000 op de teller uit 1999
Ik durfde dit alleen aan omdat de garage waarvan ik hem heb gekocht al jaren lang met tevredenheid de auto's van mijn oom en tante onderhouden.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:07

Oefff... voor dat geld......
Staat er ongeveer 95% sloopschroot te koop...
Dat zijn bedragen waar je een tijdelijke auto voor koopt...

Heb ik vorig jaar ook gedaan, voor iets meer dan 800 euro had ik een autootje met APK er op, zo van de garage. Een garage waar eigenlijk alleen maar van dat sloopschroot stond. Maar hé, ik wilde op stel en sprong een auto (het vele bewegen sloopte mij volledig op dat moment). Dan moet je concessies doen...
De garagist had er een splinternieuw stuurhuis op gezet... En ja, na een maand of anderhalf ging het mis... Ik had het gas tot op de bodem ingetrapt maar kwam niet boven de 60km/h uit. Raar...
Bleken de remmen (klauwremmen) vastgelopen, het zuigertje had vocht en lucht gekregen en begon te roesten. Toen m'n handige vader daar achter kwam, zag hij ook dat de vooras niet was uitgelijnd en dat ik op canvas reed... Levensgevaarlijk!!!!!!!! Dat soort dingen gebeurden telkens bij die auto... :\ (na uitlijnen geen last meer met de banden gelukkig)

Na een klein half jaartje heb ik de auto ingeruild en 2500 uitgegeven aan een fatsoenlijkere auto, met wat meer vermogen. Ik wist bij aanschaf al dat de koppeling niet lang meer te leven had. Maar inmiddels een jaar verder is de auto twee weken terug APK gekeurd zonder enig gemor, slechts een paar hele kleine dingetjes die gewoon zijn... En het advies om de koppeling te laten vervangen...

Geen trekhaak, hoort er in mijn ogen ook niet op. Maar ik rij (het brandstofverbruik niet meegerekend, want dat ligt wat hoger dan bij de gemiddelde auto :P ) een stuk goedkoper dan met dat oude barrel van ruim 800 euro...

En met een lichte auto zou ik ook zeker geen trailer willen trekken... :n Het moet wel leuk blijven... :+ :+

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:11

ow ze is al voorzien :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:31

Janine1990 schreef:
Oefff... voor dat geld......
Staat er ongeveer 95% sloopschroot te koop...
Dat zijn bedragen waar je een tijdelijke auto voor koopt...

Heb ik vorig jaar ook gedaan, voor iets meer dan 800 euro had ik een autootje met APK er op, zo van de garage. Een garage waar eigenlijk alleen maar van dat sloopschroot stond. Maar hé, ik wilde op stel en sprong een auto (het vele bewegen sloopte mij volledig op dat moment). Dan moet je concessies doen...
De garagist had er een splinternieuw stuurhuis op gezet... En ja, na een maand of anderhalf ging het mis... Ik had het gas tot op de bodem ingetrapt maar kwam niet boven de 60km/h uit. Raar...
Bleken de remmen (klauwremmen) vastgelopen, het zuigertje had vocht en lucht gekregen en begon te roesten. Toen m'n handige vader daar achter kwam, zag hij ook dat de vooras niet was uitgelijnd en dat ik op canvas reed... Levensgevaarlijk!!!!!!!! Dat soort dingen gebeurden telkens bij die auto... :\ (na uitlijnen geen last meer met de banden gelukkig)

Na een klein half jaartje heb ik de auto ingeruild en 2500 uitgegeven aan een fatsoenlijkere auto, met wat meer vermogen. Ik wist bij aanschaf al dat de koppeling niet lang meer te leven had. Maar inmiddels een jaar verder is de auto twee weken terug APK gekeurd zonder enig gemor, slechts een paar hele kleine dingetjes die gewoon zijn... En het advies om de koppeling te laten vervangen...

Geen trekhaak, hoort er in mijn ogen ook niet op. Maar ik rij (het brandstofverbruik niet meegerekend, want dat ligt wat hoger dan bij de gemiddelde auto :P ) een stuk goedkoper dan met dat oude barrel van ruim 800 euro...

En met een lichte auto zou ik ook zeker geen trailer willen trekken... :n Het moet wel leuk blijven... :+ :+

Kan ik beter }:)

Voor 500 euro en dat ding doet het nog fatsoenlijk ook!! OK, er zit wat werk aan en strikt genomen had ie geen APK mogen hebben, maar dat waren geen zaken die de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Dat er een lager in de dynamo overleden is, tja, die had zich al aangekondigd toen ik het Frummel kocht.

Ik vind het een kwalijkere zaak dat ik hemel en aarde heb moeten bewegen om aan een paar simpele reactiearmpjes te kunnen komen om de auto weer APK-waardig te krijgen. Twee van die ***-armpjes van 50 euro per stuk zouden er bijna de oorzaak van zijn dat het Frummel naar de schroothoop moest! Het Frummel is, god betere net meer dan 20 jaar oud en dan kun je al niet meer aan dat spul komen, terwijl andere, minder relevante, onderdelen nog gewoon te koop zijn, zelfs bij de merkdealer!!!
Ik heb !!@#**&@ een 40 jaar oude bak staan waar ik simpeler aan onderdelen kan komen dan bij het Frummel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:33

Tsjah Ikke, ik wil ook graag een auto waar ik in gezien mag worden... Die kan ik persoonlijk niet vinden voor 500 euro :P Ik ben tenslotte een vrouw... Eentje die van snel en mooi houdt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 18:43

Janine1990 schreef:
Tsjah Ikke, ik wil ook graag een auto waar ik in gezien mag worden... Die kan ik persoonlijk niet vinden voor 500 euro :P Ik ben tenslotte een vrouw... Eentje die van snel en mooi houdt.

Even op www.gaspedaal.nl gekeken; er stond zelfs een Volvo 850 tussen binnen dit budget dus niet zeggen dat het er niet is........