Internet in het buitengebied, via de schotel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:54

Je kan het eventueel ook nog combineren. Dan heb je een speciale router waarbij het internetverkeer via 4G gaat en het downloadverkeer via de satelliet :)

Overigens heb je bij satellietinternet het meeste aan een provider waarbij je voor elke "relocation" moet betalen. Dat zijn aanbieders met wat kleinere satelliet dekkingsgebieden waardoor ze meer capaciteit hebben per gebruiker :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:26

Inmiddels al wat mensen blij gemaakt met upgrades van hun internet. Eentje gaat eind dit jaar van 2 naar 16Mbit. Net eentje van 8 naar 80Mbit.

Zelf ook een vraag? Dm je postcode/huisnummer en ik check wat er mogelijk is/wordt!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 11:45

Goed bezig! Leuk dat dit topic ook een aantal anderen helpt :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:50

Kpn in het buitengebied is hopeloos is mijn ervaring. Wij zitten op 3 km van de kast, en dat mag uit mijn hoofd 1.6 zijn.
Toen wij het HD pakket aanvroegen voor interactief kreten we pairbonding en schoten we ineens naar 22mb. Dat ging een jaar goed tot we storingen kregen. Volgens de monteur mogen wij helemaal geen pairbonding hebben ivm de afstand, dus terug naar singlebonding, en terug naar 8/10 mb.
En met geen mogelijk terug kunnen naar pairbonding -:(-

Choiix

Re: Internet in het buitengebied, via de schotel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:32

LadyMadonna, geef je postcode/huisnr eens in een PB? Dan kijk ik even of pairbonding weer leverbaar is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:42

eva1969 schreef:
Internet via de satelliet? Hmmmz als het werkt ben ik ook wel geinteresseerd. Zitten hier ook in het buiten gebied en de snelheid is hier ook drama (had ik maar 1MB). Vraag me wel af of dat dan ook werkt bij slecht weer want toen wij nog televisie via de schotel hadden miste ik vaak het einde van de film doordat het ging regenen en de ontvangst weg was. Ik volg je topic even.

Hier hetzelfde. Vaak werkt de schotel niet goed bij slecht weer of slecht weer op komst en onweer is helemaal een ramp. Hoort beetje bij in het buiten gebied wonen geloof ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 15:37

Ik zit volgens providercheck 5577 meter bij de wijkcentrale vandaan. Dat betekent een maximale snelheid van 1mb. In de praktijk betekent dat dat als ik naar uitzending gemist kijk, dat steeds vastloopt. En dat mijn man dan niet tegelijkertijd kan internetten. :+

Het hilarische is: als ik 5 kilometer fiets, sta ik in hartje centrum van Enschede. Maar blijkbaar vonden ze het handiger om me aan de wijkcentrale in een dorp verderop te hangen.

Nog opmerkelijker: De coax kabel loopt hier onder de weg door naar elders, maar onze buurt is daarop niet aangesloten. Dat kan wel, maar dan moeten we heel veel geld lappen.

En het aantal providers dat hier adsl internet aanbiedt wordt steeds minder. Mijn huidige provider is ook al afgehaakt omdat ze geen snelheid kunnen leveren. Ik zag dat er nu eindelijk weer een nieuwe bij is gekomen, want tot voor kort kon ik voor onder de 32 euro per maand geen internetaansluiting meer krijgen. En dat bedrag voor alleen internetten, met 1 mb, zonder bellen en tv :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:21

Het leuke is ook safina, als je dan zegt, stel 4g beschikbaar (dat hebben we hier gewoon), dan kan het niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 17:39

LadyMadonna schreef:
Het leuke is ook safina, als je dan zegt, stel 4g beschikbaar (dat hebben we hier gewoon), dan kan het niet....

Bedoel je dat ze je niet aansluiten? Of kan je met de PC niet op 4g?

Want om mijn tablets en telefoons te vervangen met 4g-spul en ook nog voor alles een abonnement afsluiten....dat trek ik niet! -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:38

Geen idee, is gewoon niet bespreekbaar

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 11:05

safina schreef:
LadyMadonna schreef:

Bedoel je dat ze je niet aansluiten? Of kan je met de PC niet op 4g?

Want om mijn tablets en telefoons te vervangen met 4g-spul en ook nog voor alles een abonnement afsluiten....dat trek ik niet! -O-

Je kunt ook een modem kopen waar je een 4g sim kaart in doet. Dan kunnen al je apparaten in huis via het netwerk internet verbinding maken (beetje vergelijkbaar met hoe het werkt met een kabel- of adsl modem).
Door dit topic ben ik op deze mogelijkheid gewezen, en sinds vandaag functioneert het ook bij ons in huis *\o/*

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 11:42

Wilawander schreef:
eva1969 schreef:
Internet via de satelliet? Hmmmz als het werkt ben ik ook wel geinteresseerd. Zitten hier ook in het buiten gebied en de snelheid is hier ook drama (had ik maar 1MB). Vraag me wel af of dat dan ook werkt bij slecht weer want toen wij nog televisie via de schotel hadden miste ik vaak het einde van de film doordat het ging regenen en de ontvangst weg was. Ik volg je topic even.

Hier hetzelfde. Vaak werkt de schotel niet goed bij slecht weer of slecht weer op komst en onweer is helemaal een ramp. Hoort beetje bij in het buiten gebied wonen geloof ik :')

Zou ik de schotels maar eens na laten kijken. Want hier loopt echt alles over de schotels, en ik heb maar zeldzaam uitval. En ja ik ben dus diegene waar Wendy al over had, die ook het internet via de sateliet heeft.
Werkt echt goed, helemaal als je voor die tijd alleen maar een 64 kb isdn lijn had :D En ja de ping is hoog, maar het stoort mij niet zo zeer dat een pagina soms wat langer erover doet om te laden. Ben en niet anders gewend, en met 64 kb is het nog erger :+ Probeer maar eens met 64 kb een banksite te openen :z

Downstream is echt goed te noemen, ik kan livestreams en alles volgen. En zelfs met 3 man op het net geen vertraging. Net mijn wederhelft die nog wel eens klaagt omdat zijn PC, met windows 8 blijkbaar ruzie maakt met de router. En dat lijkt zelfs een windows 8 probleem te zijn, aangezien een vriendin van me hetzelfde heeft. Ook 8 en die heeft wel ADSL.

Het weer heb ik echt maar zeldzaam last van. Bij onweer trekt ik uit voorzorg de boel eruit, maar dat is meer mijn tik dan dat de verbinding eruit vliegt :o Ook bij de tv, die via Canal Digitaal loopt heb ik geen last van HD zenders die wegvallen als er slecht weer aankomt. Het moet echt met bakken tegelijk vallen wil die hier opgeven. Nou hebben ze dit jaar mijn schotel vervangen, ik heb nu een 3 koppen systeem (astra 1, 2 en 3) op 1 schotel, die sensibeler is dan de oudere schotels, maar werkt perfect.

Tegenwoordig zijn er ook op internet via de sateliet flat rate paketten te krijgen. En ik heb dus ook geen last van teruglopende snelheden. Dat is dus wat vorig jaar (of was het al 2 jaar geleden :o time flies) veranderd is. Toen is er een nieuwe snellere sateliet de ruimte ingeschoten, en werden flate rates mogelijk.

Enigste nadeel van internet via sateliet, maar dat is maar eenmalig, is het instaleren. Dat kan je gewoon niet zelf doen. Moet te precies ingesteld worden om het zonder speciale apparatuur te doen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:10

Wendy schreef:
]
Je kunt ook een modem kopen waar je een 4g sim kaart in doet. Dan kunnen al je apparaten in huis via het netwerk internet verbinding maken (beetje vergelijkbaar met hoe het werkt met een kabel- of adsl modem).
Door dit topic ben ik op deze mogelijkheid gewezen, en sinds vandaag functioneert het ook bij ons in huis *\o/*

Hoe bevalt het Wendy, heb je goede 4G ontvangst met dat modem?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:19

@choiiix, is het ook mogelijk om in het buitenland (BE) op stal internet te krijgen?
Ik zou graag camera's ophangen die ik vanuit huis (NL) kan zien maar weet niet of dit mogelijk is?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:20

Wij wonen niet echt in het buitengebied, maar hier ligt ook geen kabel. Wij hebben nu internet en tv via de telefoonlijn. Wij hebben dit bij XS4all, maar misschien bieden meer bedrijven dit aan? Bij ons werkt dit prima. Downloaden en dergelijke gaat niet super snel, maar we kunnen wel fatsoenlijk internetten zonder frustaties. Ook filmpjes kijken en uitzending gemist enzo gaat prima.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:43

@timokyana In principe wel, maar onwenselijk. Heeft Belgacom echt geen telefoonkabel liggen naar stal toe waar je een DSL abbo op zou kunnen nemen? Video kost VEEL geld namelijk :) Geen woonhuis naast stal waar internet van te gebruiken is, of eventueel een eigen abbo op het tweede aderpaar van hun Belgacom lijn?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:46

Probleem is er staat een woonhuis naast,maar word apart verhuurd. weet niet of het mogelijk is daar een abbo op te krijgen.Dat tweede aderpaar zou ik kunnen vragen bij belgacom?
buurtjes hebben nu in elk geval geen internet . ( is ook buitenaf)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:27

Wendy schreef:

Ben benieuwd naar je ervaringen. Morgen start de military Boekelo en ik vrees dat ik de netstream wel weer kan vergeten....

Kreeg je het modem erbij? En heb je onbeperkt dataverbruik?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 16:33

Nee, ik heb zelf een modem gekocht omdat de mensen van KPN niet dachten dat dit mogelijk was, 4G gebruiken als alternatief voor een internetverbinding thuis :+ Van hen heb ik alleen een simkaart afgenomen.
Ik heb een abbo afgesloten voor 7,5GB verbruik per maand (mocht dat te weinig blijken, dan kan ik opwaarderen).
Wel heb ik voordat ik het allemaal aangeschaft heb, mijn zus even een speedtest laten doen met haar mobiel waar ze ook een 4G abbo op heeft. Want de kaartjes op internet zeiden wel dat ik dekking had, maar ik wilde het graag zeker weten.

@choiix: ik heb de buitenantenne nog niet buiten liggen, maar de snelheid valt zeker niet tegen. Ontvangst is goed, soms nog wel een tikkeltje onbetrouwbaar/onstabiel. Mijn man wil de buitenantenne tegen de schoorsteen aan maken, maar dat is één van de klussen op de lange lijst.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:21

En wat betaal je daar dan voor als ik zo vrij mag zijn?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:00

KPN 7,5GB is 40 euro per maand, maar 30 als je al een KPN Mobiel internet abbo hebt. Gebruik maken van een combi aanbod is helaas lastig, omdat als je KPN alles in één kan krijgen, het 4G verhaal al niet meer interessant is ;)

Wendy, heb je uiteindelijk dat modem gekozen die ik je had gePB't of je een andere (wellicht betere) laten adviseren? :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:30

Na wat uitzoekwerk heb ik dezelfde router besteld als die jij PB'de Choixx :)
Deze bleek namelijk het best aan te sluiten bij onze eisen, vandaar.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:35

Fijn dat het dan allemaal werkt zo Wendy!

Let wel op je dataverbruik. Ik weet niet of je oude ADSL nog in de lucht is maar eventueel zou je die kunnen gebruiken voor het downloaden van windows updates etc zodat dat niet bijt in je 7,5GB tegoed (al zal je heel snel gewend raken aan die snelheid... ;) )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 11:37

We zijn hier net naartoe verhuisd en hadden tot nu toe geen internetverbinding... dataverbruik is wel een dingetje ja, maar gelukkig kan ik dat via de modem in ieder geval ook goed volgen. De komende tijd maar eens in de gaten houden :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 11:45

Heb je niet een gewone telefoonaansluiting van de KPN? Daarmee hebben wij ook internet (buitengebied, geen kabel) en TV? 2 computers tegelijk filmpjes kijken e.d. gaat prima. Wij hebben wel alles met snoer omdat ik niet tegen draadloos kan.