Opruimen, wie heeft er nog meer geen zin in?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Re: Opruimen, wie heeft er nog meer geen zin in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:36

misschien leuk om hier schoonmaak/opruim to-do lijstjes te plaatsen ?:D kunnen we elkaar aanmoedigen en het is leuk om afgestreepte lijstjes te zien :D

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 12:47

Leuk idee Miesemuisje!

Ik heb het vandaag gelijk maar grondig aangepakt dankzij jullie _/-\o_
Inmiddels hoef ik beneden alleen de bijkeuken nog!
Al is dat de grootste klus... Daar staan de meeste spullen los haha, dus even pauze, wat eten en dan ga ik maar weer verder :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:48

Ah goed bezig TS!

Beetje motivatie is altijd fijn.

Nu bijhouden samen en dan heb je weer een last minder. Het kan echt wel, het is even een zure appel qua aanwennen maar bijhouden is echt het beste en scheelt een berg irritatie.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:49

Goed bezig TS, fijn gevoel he als veel al gedaan is :D

ik begin wel, en dan zie ik wel of anderen t ook leuk vinden :D ga vandaag vooral de keuken goed schrobben.

x vaatwasser uitpakken
x vaatwasser inpakken
- aanrecht schoonmaken
-gasfornuis schoonmaken
- keukentafel schoonmaken
- magnetron schoonmaken
- inhoud kastjes uitzoeken/opruimen
- hopelijk ook nog even stofzuigen

verder:
- kleding voor vanavond, voor zowel mij als mijn vriend uitzoeken en strijken

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:53

Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd daar voel je je veel prettiger bij.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 12:55

Dat zeker!
Ik zit er zelfs aan te denken om het vloerkleed weg te doen..
Zit een enorme vlek in omdat onze hond ooit in een nacht besloot er overheen te kotsen ( gelukkig niet op de nieuwe bank )
en nog meer vlekken van drinken etc..
Hij was niet heel duur.. dus om hem schoon te laten maken is ook weer wat.
Of iemand nog een tip hoe ik dat er ooit nog uit ga krijgen? :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:56

Mijn man is heel blij met mij, want ik vind het huishouden doen echt heerlijk.
Ik werk 4 ochtenden een paar uur, (ook als schoonmaakster haha), en dus hebben wij onderling geregeld dat thuis alles op mij neer komt, hij werkt 40 uur per week.

Dingen waar jullie tegenaan hikken is hier een peuleschil, hoef er niet eens over na te denken, is gewoon een ritme die erin zit.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:00

Als ik maar een paar uur per week moest werken zou ik ook graag huishouden doen.. of toch liever.

Dagen hebben gewoon veel te weinig uren... zo simpel is het.

x Afwasmachine uitladen
x Wassen
x stofzuigen

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:06

Ja inderdaad, als ik maar een paar uur per dag zou van huis zijn, zou het echt geen probleem zijn. Maar als je hobby en werk al beide een full-time iets zijn. Dan kom je toch wel uren te kort.
CS veronderstel dat jij niet om 23u s'avonds begint met schoonmaken?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:09

Heb ik ook last van. Ik werk niet fulltime, maar heb ook 2 katten, 2 konijnen een hond, hamster en pony die aandacht van me nodig zijn, schoonmoeten, uitlaten.
Laten we het er maar op houden dat er te weinig uren in een dag zitten haha

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:16

Schoonmaken vind ik niet leuk en zie ik als noodzaak. Ik vind het belangrijk dat het huis gewoon netjes is en niet alleen als er bezoek komt.

Opruimen is geen probleem, ik ben zo'n type die de ladder al opruimt, terwijl mijn vriend deze nog nog heeft. I love opruimen.
Maar zodra er sop of electriciteit bij komt kijken zakt mijn motivatie, maar het moet, dus verstand op nul en gaan. Binnen 2 uur heb ik het hele huis wel aan de kant. Tussendoor een keer stofzuigen en een doekje ergens over, klaar. En verder zo'n een keer per jaar elke ruimte een keer goed aanpakken.

Was ruim ik meteen op (droger) en strijken doen we zo min mogelijk.

Mijn vriend maakt veel meer uren, maar kookt wel meestal en is ook niet te beroerd om wat in het huishouden te doen als het mij niet is gelukt. Hij maakt eigenlijk ook verder geen rommel en weet prima de wasmand en kleerhangers te vinden.

Verder ook een hond, caviaas en paarden, maar die klusjes zijn hobby :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:25

De wasmand vindt mijn vriend ook nog wel.

Maar het zijn eerder dingen zoals; ik bestel online een radio voor hem, laat die bij mij op het werk leveren, ligt klaar op de eetkamerkeuken als hij thuis komt.
Hij doet de doos open, radio installeren etc.
Maar de uitgepakte doos en papiertjes etc blijven liggen waar ze liggen, want ik heb de doos toch meegebracht >;).
Dat kan echt weken blijven liggen als ik het niet opruim.. -O-

Ons huisje is gelukkig ook niet zo groot, op korte tijd kan ik ook heel veel doen.

Een kuisvrouw (die ook was en strijk doet) staat toch wel op de planning, aangezien ik volgend jaar veel meer uren ga werken. Een afwasmachine hadden we eerst ook niet, maar die is er toch snel gekomen toen mijn vriend zag dat ik gek werd van al het werk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:28

Maar hoe doen jullie dat met honden bijvoorbeeld? Als je zoveel weg bent? :o Want als mijn moeder niet thuis zou zijn als huisvrouw op 2 ochtenden na, dan hadden we geen hond kunnen hebben. :n

Ik heb een vader die de tafel al af ruimt als we nog eten etc, en naast dat hij 70 uur per week werkt gaat hij ook heeel vaak stofzuigen en schoonmaken omdat hij enorm opgeruimt is. :')

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:33

Onze mechelaar blijft thuis als waakhond.
Mijn BC pup neem ik mee naar mijn ouders (wonen vlakbij mijn werk).

Edit: normaal heb ik vanaf volgend jaar een tuintje aan mijn werk en zal ze dus ook wel meegaan naar het werk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:41

Mijn vriend en ik werken beide fulltime. Ik keek er ook altijd enorm tegen op.

We hebben nu een schoonmaakster. Heerlijk! Zou niet anders meer willen :)

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:01

Ohh! Wat doet het mij goed om dit te lezen! Ik dacht dat ik de enige was die dit problem had. Altijd als je bij mensen over de vloer komt is het zo opgeruimd en schoon *\o/* en dan kijk ik bij mij thuis om me heen -O-
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er gewoon geen zin in heb. Als ik eens een vrij uurtje heb, wil ik ook echt eens relaxen.
En ik vind het gewoon niet leuk, terwijl ik echt wel heel blij word van een opgeruimd en schoon huis. Dan toch maar een keer een poetsvrouw inhuren :)

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:03

Geen honden hier.
Marlineroos: die instelling die je vader heeft wil ik ook! haha.

Ik wil ook een schoonmaakster, maar mijn vriend niet. Terwijl ik wel alles zelf moet poetsen. Hij vind het een akelig idee om een schoonmaakster onze spullen te laten schoonmaken. Terwijl ik wel de planning en begeleiding doe van schoonmaaksters als job al 3jaar. Dus ik ken ze ook persoonlijk en weet dus wie ik in huis haal... En ook korting krijg! Maar dan nog, geen discussie mogelijk.
Inderdaad Noa heb ik ook. Ik vind het bij iedereen altijd zo schoon. Als er iemand langskomt begin ik altijd als een complete maniak te poetsen en op te ruimen. En ben altijd erg kwaad op mijn vriend als hij iemand heeft binnengelaten als ik er niet was om op te ruimen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:15

Opruimen vind ik niet zo erg, ben redelijk opgeruimd van mezelf. Schoonmaken daarentegen vind ik niks aan. Moet ik me echt toe zetten.

Toen ik samenwoonde (doordeweeks alleen en weekend samen, ex die chauffeur is), ruimde ik altijd snel even op voor het slapen gaan. Kost hoogstens 5 minuten, alles even op plek waar het hoort, vaatwasser/wasmachine/droger aanzetten.
Schoonmaken plande ik altijd vast moment voor in, meestal was dat vrijdagmiddag. Muziek hard aan en gaan met die banaan. Nou scheelt het veel dat ik dus grotendeels alleen was en ook geen huisdieren, dus erg vies was het ook nooit.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 16:17

Het huishouden zal nooit mijn hobby worden. Of ik nou fulltime werk of alleen maar thuis zit. Ik besteed mijn tijd liever aan leukere dingen. Wat inhoudt dat we een vaatwasser hebben en dat er eigenlijk wel eens vaker gepoetst mag worden dan dat nu gebeurt. Maar ik kan me er niet druk over maken. Waarschijnlijk laat ik over een paar jaar gewoon 1x per twee weken een hulp komen, net zoals mijn moeder nu doet. :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 17:09

MarlindeRooz schreef:
Maar hoe doen jullie dat met honden bijvoorbeeld? Als je zoveel weg bent? :o Want als mijn moeder niet thuis zou zijn als huisvrouw op 2 ochtenden na, dan hadden we geen hond kunnen hebben. :n

Ik heb een vader die de tafel al af ruimt als we nog eten etc, en naast dat hij 70 uur per week werkt gaat hij ook heeel vaak stofzuigen en schoonmaken omdat hij enorm opgeruimt is. :')

Onze hond is de dagen dat wij aan het werk zijn gewoon alleen thuis.
Dus max 3/4 dagen in de week.
Nu we net verhuist zijn wonen we recht achter mijn moeder en aangezien ze zo dol is op onze hond haalt ze regelmatig Dio stiekem op haha :=

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:19

Op mijn werkdagen verblijft onze hond bij onze schoonouders, heel fijn dat dit kan, voor haar is het haar 2e huis.
Maar het kan een reden zijn om niet aan een nieuwe hond te beginnen. Schoonouders zullen nooit nee zeggen, maar onze hond is er best veel. En dit al ruim 16 jaar.

We hebben een plukhond, dus dat scheelt in elk geval weer in haaruitval :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:24

Ik heb alleen een hekel aan opruimen als ik het te lang heb uitgesteld :+.

Vriend en ik werken beide (meer dan) fulltime. Voordeel: als je weinig thuis bent, wordt het ook geen puinzooi, hooguit een beetje stoffig. In vakanties is het hier sneller een troep dan tijdens werkweken.
Het is vooral een kwestie van bijhouden.
En echt waar, een opgeruimd huis is zó schoongemaakt! Even hopfloptjop de stofdoek en de stofzuiger door het huis slingeren, dweilen en met een sopje over de tafels en kasten kost echt geen uren. We hebben wel een klein huis moet ik erbij vermelden :D. En wat ook tijd en geboen scheelt: Ik zorg er ivoor dat na het douchen, de douche goed wordt drooggemaakt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:28

Inderdaad, bij meer werken zou ik het niet kunnen, want dan ben ik zelf net een slappe vaatdoek.
Daarom werk ik ook weinig, ik mankeer iets maar ze weten niet wat, dus fulltime een baan zit er voor mij niet in.
En het huishouden kan ik op mijn eigen gemakje doen nu.

Om 23 uur? Ik heb weleens de was staan sorteren in mijn slaap, heel nuttig haha (slaapwandelen).

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:29

Heb zelf precies het zelfde probleem TS maar dan met klussen :P er moet nog zoveel gebeuren (kleine dingetjes) maar dan kom ik uit het werk en heb ik nergens zin meer in. Laatste tijd ook nog eens veel in het buitenland aan het werk dus maadag ochtend om 5uur de deur uit en donderdag avond pas weer thuis, en dan kan heb ik echt geen zin meer om thuis ook nog eens aan het werk te gaan

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:06

Toen ik net ben gaan samenwonen was dit ook even een tegenslag.
Alles zelf doen :(
We lieten alle afwas staan totdat we geen schoon bord/glas over hadden.
Na een paar keer heb ik daar van geleerd. Want ik heb zo'n hekel aan de afwas.
Nu spoelen we na het eten even alles af, anders koekt alles zo aan. Nog meer moeite doen met afwassen. En nu valt dat mee, elke avond even een afwasje.

Ook plan ik van tevoren wanneer en wat ik ga doen.
De was gebeurd altijd voor of na mijn werk, en dat kan dan s avonds opgehangen worden.

Stofzuigen doe ik altijd tussendoor, meestal 2x per dag even snel (enorm harige kat hebben wij)

Misschien kun je voor jezelf ook een schemaatje maken.
Mij heeft het goed geholpen :)

Toevallig deze week vrij, en laatste 2 dagen heel de keuken onder handen genomen.
Alles gesopt en weer schoon, en achteraf is dat heel fijn!! Kost even wat tijd maar dan heb je wel wat.
Oja en het scheelt, we wonen in een soort van studio (1 kamer dus), dus stofzuigen/dweilen is redelijk snel gedaan :)