Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Quad schreef:Gowlan schreef:Bedankt voor je reactie.
Nog een reden om wel voor apple te gaan: ik heb mijn 2,5 jaar oude iphone 4 met 8 gb in 1 ochtendje verkocht voor €120, omdat ik er gauw vanaf wilde want ik dacht 'ik haal vanmiddag een nieuwe telefoon'.. tot ik bedacht 'ohhh de iphone 6 komt ook uit, en de sony komt in de aanbieding'.
Ik had er zelfs €150 voor kunnen krijgen achteraf, maar bedoel er maar mee te zeggen dat apple toch wel een gewild merk blijft en mensen er eigenlijk altijd voor betalen.
Eigenlijk is dit een beetje onzin, want reken je abonnement eens door bij beide toestellen, wacht ik zal het even voor je doen.
Sony Xperia Z2 €0
Abonnement €993,60
Totaal €993,60
iPhone 6 16GB €139,95
Abonnement €1320
Totaal €1459,95
Verschil over 2 jaar: €466,35 in het voordeel voor de Xperia Z2.
Dat scheelt je ruim €19,43 per maand.
Stel, over 2 jaar krijg je dus ~ €250 terug voor de iPhone 6, dan nog is de Xperia Z2 veel meer voordeliger, waar je wellicht ~€175 voor terug krijgt.
Mocht je het toestel laten vallen of wat dan ook, je houdt dan zat geld over voor het vervangen van een scherm bijvoorbeeld, of je gaat er lekker een weekend met je vriend mee weg.
Tel erbij op dat de Xperia Z2 water en stof dicht is, hij opener is qua gebruiksgemak en vrij weinig gedoe kent qua bestandsuitwisseling.
Nee, in jouw situatie weet ik het wel en zou ik zonder blikken of blozen voor de Sony Xperia Z2 kiezen, tenzij je geld te veel hebt, dan is de Iphone een prima keuze, maar die kies je dan enkel voor vanwege IOS en iTunes.

Gowlan schreef:_Friemel schreef:Mijn ervaring is dat android mensen altijd weer terugkeren naar android als ze overstappen en mensen die van Apple komen gaan weer terug naar Apple. Ik zie het vaak gebeuren dat mensen een iPhone hadden en een Samsung bij me bestellen vaak de s4/s5(mini) om vervolgens binnen een paar weken alsnog een iPhone aan te schaffen omdat ze het zo gewend zijn.
Maar ik ben bang dat Sony door zijn namaak variant net zulke troep is als de s5 van samsung, en dan beland de telefoon binnen een week in de prullenbak.
LhinnOlijf schreef:En als je eens kijkt naar andere merken/ modellen? Ik vind apple fijn, maar ik vertik het om zo'n duur kreng aan te schaffen. Is een Huawei niks of HTC? Die zijn qua specificaties ook goed en kosten een stuk minder, vooral als je het abonnement door rekent
Dus ga gewoon lekker voor Android, bespaarr je een hoop geld.
(en je kunt er ook nog eens mee bellen
) 
Meraki schreef:Als ik dat allemaal zo hoor over die iPhone 6zou ik alles behalve de 6 willen
edit:
[ Afbeelding ]
De Nexus 4 is een telefoon uit 2012
Ja en moet je zien wat je betaald. Sjonge jonge.