Wordpress, wie is er bekend mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: Wordpress, wie is er bekend mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 20:16

Iemand bekend met easyrotator?
En hoe implementeer ik dat in mijn WP?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:00

Ships! Kan iemand mij helpen?

Ik heb ook een wordpress site (nouja, had). Ik had een uitgebreid thema gekocht en wilde die dus nu net gaan uploaden. Volgens mijn webhostingsite moest ik dat via FTP doen. Dus ik heb verbinding gemaakt via Cyberduck, maar nu is mijn hele website weg!?!? Er kwam ook helemaal niet te staan wat er zou komen staan volgens de webhostingsite.

Ik krijg nu 404 NOT FOUND.

Edit: Ondertussen de FTP zooi alweer weggegooid in de hoop dat dit mijn site terug zou brengen. Helaas niet gebeurd!
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 01-02-19 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek gewijzigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:37

Ondertussen heb ik wordpress weer gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en ben ik hem lekker helemaal opnieuw aan het maken :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:45

Bedankt voor de naam van die bestelpagina plugin. :j

easyrotator ken ik niet, sorry!

Jeetje wat een rompslomp met FTP. Maar kon je dat thema niet zoeken via Wordpress zelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:09

magda_90 schreef:
Bedankt voor de naam van die bestelpagina plugin. :j

easyrotator ken ik niet, sorry!

Jeetje wat een rompslomp met FTP. Maar kon je dat thema niet zoeken via Wordpress zelf?

Ja dat had ik gedaan, maar ik wilde graag de uitbreiding daarvan zodat ik meer foto's op de home page kon plaatsten en de site ook mobiel gebruikt kon worden.. Ik geef het alleen nu op, geen zin om mijn site weer kwijt te raken en opnieuw te moeten maken haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:17

Ik hoop dat het snel weer lukt.

Heeft iemand hier wel eens zijn thema vertaalt met Poedit (http://www.wpsitemaken.nl/wp-themas/themas-vertalen)? Alle instructies gevolgd, maar ik blijf Engelse woorden op mijn website houden. -O-

Ik heb de beheerder van de website net gemaild maar wellicht hebben jullie ook een oplossing. :)

[edit] Probleem opgelost. Volgens de auteur moet je op een gegeven moment:

Citaat:
Noem je *.po bestand naar de taal waarin je hem vertaald hebt, voor Nederlands is dat “nl_NL” of alleen “nl”. Wanneer je alles vertaald hebt, sla je het bestand ergens op je computer op en upload je het via je FTP programma naar ../wp-content/themes/*naam van je theme*/languages.

De *.mo, die automatisch aangemaakt is in Poedit, moet ook mee naar FTP.

Mijn website is nu eindelijk Nederlands (tenzij ik iets over het hoofd gezien heb). *\o/*
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 26-09-14 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:25

Ik werk ook met WP
http://www.bikergearmotorkleding.nl
http://www.bikergear.nl

Weet niet of ik veel mensen kan helpen, idd veel geduld nodig dan kom je er vaak wel merk ik :P

Via ftp is wel lastig uitleggen via de comp

Je moet zorgen dat je het theme welke wilt uploaden in de juiste map zet.
Dan zou er nog niks met je website verder moeten gebeuren want daarna kan je hem 'selecteren' via wp

Ik weet niet hoe je Engels is maar misschien heb je iets aan dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=yQnQyI5WlKs

Via ftp kan je ook heel makkelijk een back up maken, namelijk gewoon de juiste map downloaden naar je pc

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:25

Mooie websites! Ik vind het altijd zo knap dat jullie dat lukken, die van mij vindt ik nog zo amateuristisch. :+

Ben momenteel aan het kijken voor nog leuke foefjes waardoor ik de website wat levendiger kan maken. O.a. dus ook bezig met de bestelpagina's.

Ik wil alleen graag ook een strakke header/logo, maar het ontbreekt aan creativiteit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:28

Stel dat je een leuke actie hebt, zouden jullie dan zo'n vaste balk bovenaan vervelend vinden? Zoiets bedoel ik dan: https://wordpress.org/plugins/wp-notifi ... reenshots/.
Als de actie weer voorbij is/ genoeg aanmeldingen, dan gaat de balk weer weg.

Dit lijkt mij wel leuk maar ik twijfel of ik de bezoekers hiermee niet stoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:35

Zo'n balk valt mij eigenlijk nooit op, omdat je er bijna automatisch vanuit gaat dat het spam is :+ maar als je het netjes bijpassend bij de website weet te krijgen dan valt dat mss wel weer mee :)

Zijn er hier mensen die hun site is twee talen hebben, en daar voor een plugin gebruiken?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:44

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:48

Ziet er niet slecht uit idd :) maar het is wel zo'n beetje dezelfde balk die ik krijg als er popups geblokkeerd worden.. Ik denk dat zo'n melding beter opvalt als je het in een banner onder het menu zou zetten bijvoorbeeld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:53

Daar zit ik inderdaad ook aan te denken en mee te experimenteren. :j

Bedankt. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 23:58

Ik zou er iets aparts van maken :j je ziet bv vaak zo'n post-it met een punaise.. Maar jij zou er bv een polaroid foto van kunnen maken met de melding.. Of een negatief-strip op een mooie manier bewerkt als banner.. Zoiets zou ik dan doen :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 00:00

Je leest mijn gedachten! Ik heb daar alleen nog niet een leuke plugin voor gevonden helaas.

Voor diegene die het afvroegen waar wij het over hadden, zie hier de twee print screes, want de pop-up is inmiddels weer offline:

Afbeelding

De melding zou maar één komen totdat jij hem wegklikt of naar een andere pagina toegaat. Dan komt die blauwe pijl rechts.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:12

Kun je er niet gewoon een sticky van maken, en als het mogelijk is de titel weglaten, zodat de banner gewoon altijd boven de eerste post staat op de home pagina?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:31

Ik denk dat ik daar zelf vrij snel overheen zou lezen, heb ik bij Bokt ook. Dan krijg je zo'n balk met een pb.. Dat zie ik soms gewoon niet uit mezelf.. Hoe het wel kan weet ik niet hoor.

Hebben jullie ook de plug in piwik? Ik vind dat wel leuk, ook als app te downloaden. Dan kan ik terugzien hoe mensen op mijn website zijn gekomen (bijv via dit topic) hoe lang ze op mijn site zijn geweest, welke pagina's, of ze er vaker zijn en welke browser + tablet/telefoon/pc

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:35

Dat kan ook ja, stom dat ik daar niet eerder aan dacht! Zelfs nog beter ook inderdaad, bedankt!

Die plugin ken ik niet, maar is de moeite waard zo te lezen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:39

Piwik heb ik ook gehad :j leuk om de grafiekjes te zien :)
Maar sinds ik van host ben gewisseld heb ik en niet meer erop staan. Ik keek er niet heel vaak op eigenlijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:01

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:12

Dat ziet er goed uit! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:24

Met dank aan jouw ingeving. :*

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 16:28

Hee wat leuk! Zelf ben ik ook aan het prullen met een wordpress website, hij is alleen niet van mij dus ik zet hem hier nog even niet hier neer. Alleen nu wil diegene graag een slideshow met foto's. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 20:43

Iemand een opzetje voor een bestelpagina? :)

Ik ben erg benieuwd!!

@Douce: Nextgen Gallery?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 21:01

Ik heb wel een oypo plug in, maar denk dat ik twijfel of ik dat wel wil qua nabestellen.. Je houd er zelf weinig aan over en zo veel bestellingen heb ik ook weer niet.

Ik gebruik nu wonderwall gallery ofzo. Ben alleen niet tevreden over de tumbinals.