100 mb in de maand, genoeg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:59

Ik heb 500mb daarmee kom ik altijd net uit terwijl ik thuis alleen wifi gebruik.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:59

Ik heb deze maand al bijna 12GB gebruikt. Máár, maar 177mb aan abbo, rest wifi :+

Is een sim only niet veel fijner voor jou?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:01

Geryon schreef:
Ik heb deze maand al bijna 12GB gebruikt. Máár, maar 177mb aan abbo, rest wifi :+

Als ze sim-only neemt, heeft ze geen telefoon :+

Lindor92

Arc_En_Ciel schreef:
Hoeveel betalen jullie gemiddeld per maand?
100 mb wordt hem dus niet.. Sms en belminuten heb ik eigenlijk niet eens nodig, het gaat me meer om het internet, de telefoon en vooral de prijs :P

Iemand een idee? :)

welke provider heb je? of bij welke provider wil je? en wat is je budget?

Bonnyyyyyy

Ik heb een huawei ascend P7, ook 4G geschikt, en heb met 1000 op het randje. Op mijn oude telefoon alcatel one touch dubbelsim kwam ik niet boven de 250mb. Verschilt dus ook met snelheid can de telefoon.
Ik zit ook alleen thuis op wifi.
En trein soms.
Ik App/facebook en bok wel veel.

Edit ik betaal 28,50 pm voor 300 belminuten/sms en 1000mb internet+telefoon bij Ben
Laatst bijgewerkt door Bonnyyyyyy op 14-09-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:02

LiiNd_Y schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Hoeveel betalen jullie gemiddeld per maand?
100 mb wordt hem dus niet.. Sms en belminuten heb ik eigenlijk niet eens nodig, het gaat me meer om het internet, de telefoon en vooral de prijs :P

Iemand een idee? :)

welke provider heb je? of bij welke provider wil je? en wat is je budget?

Ik heb op het moment KPN, maar ik wil ook best overstappen, dat maakt me niet uit.

En ik weet dat het echt een vrij laag budget is :') maar hoger dan 40 euro per maand gaat niet lukken helaas.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 14-09-14 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Re: 100 mb in de maand, genoeg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:04

40 euro vind ik niet laag := Waarom trouwens persee Iphone 5s? Moet er zelf niet aan denken om een iphone te hebben :+

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:05

Tele 2: 150 Minuten/sms + 1000 MB T22 €37,00 per maand €59,- eenmalig

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:05

Batlow schreef:
Geryon schreef:

Als ze sim-only neemt, heeft ze geen telefoon :+

Nee snap ik :P

Maar het lijkt mij even duur om een telefoon te kopen, daar jaren mee te doen, en een simpel sim only abbonement te nemen van bijvoorbeeld 13 euro per maand zoals ik. Maar dan heb je lekker meer mb :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:05

LiiNd_Y schreef:
40 euro vind ik niet laag := Waarom trouwens persee Iphone 5s? Moet er zelf niet aan denken om een iphone te hebben :+

Ik heb nu een iphone 4, en ik vind apple eigenlijk een heel fijn merk, dus vandaar :) en ik vind 40 euro ook veel geld, maar voor minder kun je eigenlijk amper een abonnement + iphone 5s krijgen, met internet :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:10

Arc_En_Ciel schreef:
Het is eigenlijk vooral voor op school.. Ik zit soms van 8'30 tot 16'00 op school, en thuis what's app ik echt heel veel. Op school is geen wifi helaas..

Wat is volgens jullie het best? Het gaat namelijk vooral om de iphone 5s, en het moet niet te duur worden..
50/60 euro in de maand gaat hem sws niet worden helaas.

Waarom een 5S? Ga een tandje lager qua smartphone zitten en compenseer dat met een iets uitgebreider abonnement.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:14

Hoe bedoel je een tandje lager? Een iphone 4s vind ik niet de moeite waard, is ook weer 2/300 euro, en het verschil tussen wat ik nu heb, en een 4s is zo klein.. iPhone 5c vind ik niet erg mooi en iPhone 5.. Even over nadenken misschien :j

Wat Geryon zegt is eigenlijk ook geen stom idee. Ik heb nu namelijk 610 euro wat ik kan spenderen aan.. Wat ik maar wil :P Ik kan er ook voor kiezen om de iphone 5s los te kopen, en aan mijn moeder te vragen of ze een gewoon abonnement voor me wil afsluiten met heel weinig bel- en sms-tegoed, en wat meer internet.
Het probleem is alleen dat ik ook heel graag een bepaalde tas wil kopen, en die is 250 euro :') Ik dacht er slim vanaf te komen op deze manier, door een afspraak te maken met mijn moeder om dit abonnement af te sluiten. Zij stelde namelijk voor om dat dan voor mij te betalen, zodat ik de 610 euro nog gewoon heb..

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:17

pff als student zijnde op de middelbare zal ik er echt niet voor over hebben om zo'n dure telefoon te kopen. Moest ik trouwens ook niet mee aankomen zetten bij m'n ouders.

Er zijn ook prima Android toestellen voor een veel vriendelijkere prijs. Mijn vriend is ook van iphone naar android gegaan en hij is er erg blij mee!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:18

Froukje1993 schreef:
WhatsApp vreet heel veel mb, helemaal als je een aantal foto's stuurt/ontvangt. Dan is 100 mb wel wat weinig, en ik denk dat je er dan ook erg snel door heen bent.

Whatsapp vreet JUIST geen MB!!

0,01 MB per bericht!
Gewoon geen foto's sturen en openen.

Op hollandsenieuwe.nl is ergens zo'n tabel te vinden met hoeveel MB dingen kosten.

Ik heb 500 per maand en ruim genoeg.
En ik kijk ook af en toe youtube's op 3G.

100 is wel heel weinig maar 1000 is echt belachelijk veel en onnodig vind ik.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:19

LiiNd_Y schreef:
pff als student zijnde op de middelbare zal ik er echt niet voor over hebben om zo'n dure telefoon te kopen. Moest ik trouwens ook niet mee aankomen zetten bij m'n ouders.

Er zijn ook prima Android toestellen voor een veel vriendelijkere prijs. Mijn vriend is ook van iphone naar android gegaan en hij is er erg blij mee!

Ik heb al android gehad en dat wil ik liever niet meer :) ik heb ook al bewust nagedacht over een iphone 5s, en dat is echt wat ik wil.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:24

ZeSteigert schreef:
Froukje1993 schreef:
WhatsApp vreet heel veel mb, helemaal als je een aantal foto's stuurt/ontvangt. Dan is 100 mb wel wat weinig, en ik denk dat je er dan ook erg snel door heen bent.

Whatsapp vreet JUIST geen MB!!

0,01 MB per bericht!
Gewoon geen foto's sturen en openen.

Op hollandsenieuwe.nl is ergens zo'n tabel te vinden met hoeveel MB dingen kosten.

Ik heb 500 per maand en ruim genoeg.
En ik kijk ook af en toe youtube's op 3G.

100 is wel heel weinig maar 1000 is echt belachelijk veel en onnodig vind ik.

0.01 mb per bericht ja, ik weet niet, maar volgens mij sturen de 'pubers' van tegenwoordig zo 100en berichten per dag, groepsapp erbij waar elke minuut 3 berichten geplaatst worden en voila. :$ Als je alle berichten optelt van iemand die heel fanatiek is met WhatsApp kun je net zo goed 10 minuten op facebook kijken, kost je net zoveel mb.

Hier een abbonement met 500mb en dan gebruik ik facebook en bokt toch regelmatig, dat is in sommige maanden net genoeg.

100 mb is echt te weinig als ik hoor wat TS allemaal wil doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:25

Arc_En_Ciel schreef:
Hoe bedoel je een tandje lager? Een iphone 4s vind ik niet de moeite waard, is ook weer 2/300 euro, en het verschil tussen wat ik nu heb, en een 4s is zo klein.. iPhone 5c vind ik niet erg mooi en iPhone 5.. Even over nadenken misschien :j

Wat Geryon zegt is eigenlijk ook geen stom idee. Ik heb nu namelijk 610 euro wat ik kan spenderen aan.. Wat ik maar wil :P Ik kan er ook voor kiezen om de iphone 5s los te kopen, en aan mijn moeder te vragen of ze een gewoon abonnement voor me wil afsluiten met heel weinig bel- en sms-tegoed, en wat meer internet.
Het probleem is alleen dat ik ook heel graag een bepaalde tas wil kopen, en die is 250 euro :') Ik dacht er slim vanaf te komen op deze manier, door een afspraak te maken met mijn moeder om dit abonnement af te sluiten. Zij stelde namelijk voor om dat dan voor mij te betalen, zodat ik de 610 euro nog gewoon heb..

Dus eigenlijk moet je kiezen tussen meer mb per maand, of de tas? :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:26

Geryon schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Dus eigenlijk moet je kiezen tussen meer mb per maand, of de tas? :P

Ehm ja, eigenlijk wel :') Eigenlijk tussen de telefoon of de tas, maar het ligt eraan hoe ik het regel.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:27

Sorry hoor, maar 1000 berichten op een dag is 10 mb :+

Wil je zeggen dat je elke dag van de maand 1000 berichten verstuurt?

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:28

purny schreef:
Totaal veel te weinig! 1000 MB moet je minimaal hebben en dan nog overal op wifi zitten.

:') Wat doe jij allemaal met je telefoon dat je 1000 MB nodig zou moeten hebben? Ik heb standaard 500 MB per maand, heb geluk als ik de helft op maak..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:29

Jeetje wat loopt dat uiteen! Ligt het er niet ook aan dat er op de achtergrond nog applicaties openstaan die internet verbruiken? Misschien dat de mensen die minder mb verbruiken, ook echt alleen wapp open hebben?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:35

Allereerst: KPN is reteduur, die meot je neit hebben. De enige reden is dat ze nog bestaan is dat oude mensen berieid zijn veel te betalen voor een bedrijf dat ze kennen :Y) .
Bij T-mobile kan je een simonly abbonement nemen voor 10,50 per maand, dan krijg je 500 mb en 10000 smsjes. (en als je over de 500 mb heen gaat krijg je trager internet maar kan je nog steeds gratis appen, alleen geen filmpjes kijken enzo).Voor 3 euro extra krijg je 90 belminuten voor als je echt moet bellen.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 14-09-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:36

Ik heb bij kpn voor minder dan 40 per maand een abonnement met iPhone 5S, ik heb 2000 mb, onbeperkt sms'en en geloof 300 min bellen? (Bel nooit), maaaaar dit komt omdat ik verleng voordeel (was 500 mb gratis) had, ik heb kpn compleet waardoor mijn hele abonnement verdubbeld is (het originele abonnement heeft dus 500 mb+ 500 x 2 = 2000). En met familie voordeel heb ik €10 per maand korting. Op internet kun je terug zoeken wanneer je aan deze eisen voldoet, heb je thuis ook tv, internet, telefoon van kpn bv?

@eef_bam: ik ben niet echt een oud mens dat teveel betaald. Als je alles van kpn hebt hebben ze hele mooie acties! Ook is kpn hier in de omgeving 1 van de providers waarmee je (op uitzonderingen na) altijd bereik hebt, dat is met andere providers wel eens anders. Dus beetje kort door de bocht wel.
Laatst bijgewerkt door Merell123 op 14-09-14 22:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:36

Batlow schreef:
Sorry hoor, maar 1000 berichten op een dag is 10 mb :+

Wil je zeggen dat je elke dag van de maand 1000 berichten verstuurt?

Nou, ik heb groepsgesprekken gezien waar in een paar uur tijd zo 600 berichten bijgekomen waren, x24x7x4.. Uh, tja.
Mij overkomt het niet, maar ik weet dat dat bij 15/16 jarigen wel zo is.

En nee, ik weet niet hoeveel berichten TS diet en krijgt, maar ik weet wel hoe hoog de kosten kunnen zijn als je onder je abbonement heen gaat. En dus zeg ik eerlijk dat ik niet denk dat ze genoeg heeft aan 100mb, helemaal niet als er af en toe nog wat andere dingen worden gedaan op internet.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:39

Whut, wat vreten jullie veel MB's in een maand := Ik heb een 1000MB-abonnement, ik kom meestal niet eens op de helft - en dan gebruik ik toch W'App, FB, Bokt, Weeronline, nieuws, alles gewoon. Op de school waar ik werk, op stal, als ik in de auto sta te wachten tot de poort van de school van mijn dochter open gaat... Best knap dan blijkbaar? :))

Ik heb een abonnement bij YouFone, 1GB internet dus en 250 belminuten, ik betaal 14 euro pm.