Gratis alarminstallatie? Betrouwbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:29

F_Orumster schreef:
F_Orumster schreef:
Wat bieden ze, waar gaat je alarm heen? Naar hun meldkamer of ook lokale politie en brandweer?

Als het alleen naar hen gaat en zij beveiliging sturen dan is het goed om te weten wáár de dichtstbijzijnde centrale is en waar de dichtstbijzijnde wachtposten. Ik heb namelijk wel gelezen dat dat soms wel drie kwartier kan zijn, geen inbreker die er dan nog braaf is. Dan zou 112 die de lokale politie inschakelt een betere optie zijn.

Of een flink blaffende hond!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 19:30

Ja en daar hou ik dus al niet van, dat ze doen alsof ik 'uitgekozen' ben om het via een mooi verkooppraatje aan me te slijten, terwijl ik volgende week op een buurtfeest hoor dat iedereen zo'n 'gratis' systeem heeft gekregen. :')

Prima dat je een gratis systeem wegzet zodat je geld verdient met de maandelijkse kosten, maar begin dan je verkoop niet al met een leugen, zeker niet als het om veiligheid en betrouwbaarheid gaat. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gratis alarminstallatie? Betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:33

Ho ho, ik weet dus ook niet of dat echt zo is he :D Maar dat gevoel krijg ik wel altijd bij dat soort uitspraken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 19:40

Lijkt me de ultimo truc van boeven om zo in jouw huis binnen te komen en de zwakke, onbeveiligde plekken te ontdekken en vast te leggen! Ondertussen even kijken wat je aan waardevolle spullen hebt.
En waarschijnlijk begon hij met de vraag of je alarm hebt, waarop jij nee antwoordde en hij zijn verhaal deed. Ondertussen weet hij mooi dat jij nu dus geen alarm in je huis hebt!

Nooit doen dus!

Maar grote kans dat ie niet terug komt hoor! ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 19:44

simodi schreef:
Lijkt me de ultimo truc van boeven om zo in jouw huis binnen te komen en de zwakke, onbeveiligde plekken te ontdekken en vast te leggen! Ondertussen even kijken wat je aan waardevolle spullen hebt.
En waarschijnlijk begon hij met de vraag of je alarm hebt, waarop jij nee antwoordde en hij zijn verhaal deed. Ondertussen weet hij mooi dat jij nu dus geen alarm in je huis hebt!

Nooit doen dus!

Maar grote kans dat ie niet terug komt hoor! ;)

Ja dit is dus wat ik ook denk, maar dan zou je toch zeggen dat je wel iets zou vinden op i'net over het bedrijf. De verkoper was ook niet echt een louche figuur eigenlijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:03

Had je behoefte aan een beveiligingssysteem voordat je deze bezoeker aan de deur had, of denk je er sinds hem pas aan?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 20:24

F_Orumster, ik had toevallig eerder (paar maanden terug) al gekeken naar een alarmsysteem, maar vanwege de kosten was dat idee toch weer een beetje weggezakt.

Aan iedereen: super bedankt voor de berichtjes, pb-tjes etc. Ik heb afgebeld. Het zat me toch niet lekker dus ik wilde daarom de verkoper liever niet in huis hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:34

Vrienden van me hebben onlangs op heterdaad 3 inbrekers overlopen die bij hun naar binnen wilden.
Prompt werden ze de volgende dag gebeld door een beveiligingsbedrijf voor een alarminstallatie.............

Werkwijze die simodi beschrijft, lijkt me ook niet vergezocht voor potentiële inbrekers.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 20:36

Als het een groter bedrijf is zoals Securitas, die dus ook aan de deur komen, dan hoef je echt niet bang te zijn dat het inbrekers zijn die komen checken of jij een alarmsysteem hebt :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 21:59

Bij ons zijn ze gekoppeld aan g4s. Wij hebben toen de verkoper binnen kwam even gebeld met ze om te verificieren :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 05:53

Bij ons is 'uw huis veilig' ook aan de deur geweest, die nacht voelde mijn huis allesbehalve veilig! Wat een stel enge gluiperds!
Ik heb de politie gebeld omdat ze mij zo'n naar gevoel gaven, de politiemevrouw die ik aan de lijn kreeg had ze ook aan de deur gehad en begreep precies wat ik bedoelde.
Daarna heb ik het bedrijf gebeld voor een klacht, dat ze met zulke mensen aan de deur weinig zaken zullen doen.
Mijn gevoel was ook dat als ik ze binnen zou laten, ze dezelfde nacht mijn huis leeg zouden halen :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:03

Marley schreef:
Bij ons is 'uw huis veilig' ook aan de deur geweest, die nacht voelde mijn huis allesbehalve veilig! Wat een stel enge gluiperds!
Ik heb de politie gebeld omdat ze mij zo'n naar gevoel gaven, de politiemevrouw die ik aan de lijn kreeg had ze ook aan de deur gehad en begreep precies wat ik bedoelde.
Daarna heb ik het bedrijf gebeld voor een klacht, dat ze met zulke mensen aan de deur weinig zaken zullen doen.
Mijn gevoel was ook dat als ik ze binnen zou laten, ze dezelfde nacht mijn huis leeg zouden halen :')

Haha, dat is niet echt lucratief voor het bedrijf nee :')
Bij ons identificeerde de persoon zich en werden we later nog door het bedrijf gebeld of hij netjes en discreet had gehandeld en of we nog klachten hadden of ons onveilig hadden gevoeld.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:49

Al die dingen van een legitimatiebewijs en nabellen zeggen niks! Dat kan iedereen doen en legitimatie kan makkelijk vervalst zijn, dat ziet een leek toch niet!

Ik zou echt nooit op zulke initiatieven ingaan, zeker niet als ze zomaar aan de deur komen.

Wil je je huis beveiligen, zoek dan een gecertificeerd bedrijf en bel hen zelf voor een afspraak.
Vreemde mensen die spontaan aanbellen, moet je gewoon niet in je huis binnenlaten!
Ook niet als ze betrouwbaar over komen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 07:53

simodi schreef:
Al die dingen van een legitimatiebewijs en nabellen zeggen niks! Dat kan iedereen doen en legitimatie kan makkelijk vervalst zijn, dat ziet een leek toch niet!

Ik zou echt nooit op zulke initiatieven ingaan, zeker niet als ze zomaar aan de deur komen.

Wil je je huis beveiligen, zoek dan een gecertificeerd bedrijf en bel hen zelf voor een afspraak.
Vreemde mensen die spontaan aanbellen, moet je gewoon niet in je huis binnenlaten!
Ook niet als ze betrouwbaar over komen!

Securitas is een bekend bedrijf in de beveiliging en gecertificeerd.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:03

Dan nog kan iemand die op eigen initiatief aan de deur komt, doen alsof hij van Securitas is! Legitimatie is zo nagemaakt!

Dan zou je in zo'n geval eigenlijk zelf het telefonnummer van het bedrijf moeten opzoeken, hen bellen en navragen of die betreffende meneer voor het bedrijf op pad is om klanten te werven!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 08:06

Ik heb 14 jaar geleden ook een gratis systeem laten installeren.
Wij hebben alleen de kosten van de meldkamer.

Zeer tevreden mee hoor.
Er werd in die tijd veel ingebroken. We wonen in een Vinex lokatie waar overdag veel mensen aan het werk zijn. Dus vond het wel een veilig idee dat er op mijn huis "gepast" werd als ik er niet was.

Ze hebben alsnog 1 keer geprobeerd in te breken. Precies via het raam waar geen stikker op zat. (Maar wel een melder zat) Maar ze zijn niet verder gekomen dan het boren van een gaatje in het kozijn.
Of de dief gestoord is of op de achterdeur de stikker heeft zien zitten, geen idee.

Wat ze bij ons ook doen is het systeem vernieuwen als dat nodig is.
Zo'n twee jaar geleden was er een sensor kapot en die konden ze niet meer vervangen, dus hebben we een heel nieuw systeem gekregen. Het is een draadloos systeem, dus heb ook geen draden door het huis.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:28

simodi schreef:
Dan nog kan iemand die op eigen initiatief aan de deur komt, doen alsof hij van Securitas is! Legitimatie is zo nagemaakt!

Dan zou je in zo'n geval eigenlijk zelf het telefonnummer van het bedrijf moeten opzoeken, hen bellen en navragen of die betreffende meneer voor het bedrijf op pad is om klanten te werven!

Dat lijkt me logisch dat je dat doet. Je kunt niemand op z'n blauwe ogen geloven.