Dasty zou ik ook proberen! Komt weer helemaal in me boven hoe smerig alles kon zijn.... bovenop de keukenkastjes, kabels, pannen die al een eeuwigheid op het platte dak stonden.....
Succes
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) kwam een keer met Dasty aanzetten en dat is helemaal geweldig!SAKKIA schreef:Het is echt geen moeite om dagelijks na het koken even het fornuis schoon te maken. Ik denk idd dat ik daar sneller mee klaar ben dan alufolie leggen. Dat moet precies om de pitten en dan verschuift het weerNee als je een goede ontvetter hebt, is het ding in 2 tellen weer schoon na het koken
SAKKIA schreef:miccamaaike schreef:Ooit in een studentenhuis gewoond Sakkia?
Nee maar het was meer om aan te geven dat het leggen van alu folie waarschijnlijk langer duurt dan het schoonmaken
SAKKIA schreef:Het is echt geen moeite om dagelijks na het koken even het fornuis schoon te maken. Ik denk idd dat ik daar sneller mee klaar ben dan alufolie leggen. Dat moet precies om de pitten en dan verschuift het weerNee als je een goede ontvetter hebt, is het ding in 2 tellen weer schoon na het koken
oomens schreef:SAKKIA schreef:Het is echt geen moeite om dagelijks na het koken even het fornuis schoon te maken. Ik denk idd dat ik daar sneller mee klaar ben dan alufolie leggen. Dat moet precies om de pitten en dan verschuift het weerNee als je een goede ontvetter hebt, is het ding in 2 tellen weer schoon na het koken
Dat precies om de pitten leggen is niet zo moeilijk: Je haalt de pitten eraf, rolt een strook van de juiste lengte af en prikt de 'gasbuisjes' van de pitten erdoorheen met terugleggen. Nauwelijks gedoe, al moet je even oppassen dat je de uitgestanste rondjes niet in de opening laat zitten.
Voordeel van alufolie is ook dat je dan helemaal al die etensresten eronder niet hoeft schoon te maken. Hoe meer oud vet op je fornuis, hoe beter de alufolie op zijn plek blijft plakken
Ik heb namelijk geen gasbuisjes om ergens door heen te prikken. Of die buisjes heb ik wel, maar die zitten weggewerkt in het fornuis. Dus ik zal toch echt zelf gaten e.d. moeten gaan maken. SAKKIA schreef:Waarom is het zo moeilijk om dingen gewoon schoon te houden en afspraken met elkaar daarover te maken. Als je later op jezelf gaat wonen wil je toch ook niet op een vuilnisbelt wonen?
liedje89 schreef:Ik gebruik altijd de ontvetter van cillit bang, gewoon goede ontvetter even met een gewone schuurspons erover vet gaat er helemaal niet zo moeilijk af meestal.
Cif ontvet volgens mij helemaal niet zo goed je kan beter iets gebruiken wat bedoeld is voor fornuizen/ontvetten, gaat ook niet krassen.
Glassex moet je altijd echt alleen voor glas gebruiken, op ander materiaal bijt het vaak uit terwijl het de vlekken niet weghaalt.

Maar ik zit er nog maar 2 weken, het is dus de zooi van mijn voorgangers
Heb er twee weken aan weten te ontkomen door gewoon niet te koken haha. Heb net ook nog 'vileda microfaser scheuer schwamm 2in1' doekjes gekocht, ziet er wel goed uit want staat een fornuis op de voorkant 
BaileyMix schreef:Het erge is dat dit fornuis maar met 2 gebruikt wordt, de andere 3 hebben een eigen (smerig) keukenblokMaar ik zit er nog maar 2 weken, het is dus de zooi van mijn voorgangers
Heb er twee weken aan weten te ontkomen door gewoon niet te koken haha. Heb net ook nog 'vileda microfaser scheuer schwamm 2in1' doekjes gekocht, ziet er wel goed uit want staat een fornuis op de voorkant
Bedankt voor alle tips en wish me luck!
De onderkant daarvan was één vieze dikke laag vet, echt onbeschrijflijk smerig.
De onderkant maar gelaten voor wat het was want daar ga ik echt van over m'n nek. Boven- en zijkanten zo goed mogelijk proberen schoon te krijgen, mission impossible. Vrij zeker dat het niet alleen hardnekkig vet, maar ook schimmel is... Echt niet schoon te krijgen, hij is nu iets schoner (lees: geen etensresten en oppervlakkig vet meer) maar alsnog oude laagjes vet erop.
):D elenaMM77 schreef:BaileyMix schreef:Het erge is dat dit fornuis maar met 2 gebruikt wordt, de andere 3 hebben een eigen (smerig) keukenblokMaar ik zit er nog maar 2 weken, het is dus de zooi van mijn voorgangers
Bedankt voor alle tips en wish me luck!
de deur uitgooien, tweedehands 'nieuwe' zoeken. die plaatsen en tegen je medegebruiker zeggen !schoonhouden!