Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 05:14

Je GC is via K1, of niet? Ik denk dat je het beste tijdelijk iets kan huren in NL. Je kan in principe 90 dagen (niet 3 maanden) onder ESTA reizen, maar dat is een non-immigrant "visum" (niet echt een visum, maar je snapt wat ik bedoel?). De VS heeft een streng immigratie beleid en kleine fouten kunnen grote gevolgen hebben ...

Zoek gewoon een goedkoop tijdelijk onderkomen (misschien een vakantiehuisje?) zodat je tijd hebt om alles te regelen en je zoontje wat meer tijd geven om aan het idee te wennen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:38

NYC schreef:
Sorry ik zie het nu pas. Paar nulletjes te veel. :') mocht willen dat ik dat geld had!!!!

Sorry mensen moet jullie teleur stellen, we hebben een bod van maar €250.000 gehad. _O- als het huis voor die prijs verkocht word, maak ik wel €1.250 winst. :$ Heb zoon al beloofd dat we als we verhuisd zijn gaan kijken waar Mickey mouse en al zijn vriendjes wonen gaan kijken. Het geld is dus voor een reisje Disney Land. :)) kunnen we daar 2 cola kopen is het ook al op. _O-

Oei, vind je wel heel optimistisch om dat je zoontje al te beloven. Denk je werkelijk dat je na je emigratie met zoon en paard die 1250 euro nog "over" hebt? Zou eerst zorgen dat alles rond is en dan je zoontje verrassen als je geld over hebt...

Voor wat betreft je vraag ga ik mee met eerder genoemde antwoorden. Inboedel in de opslag (en misschien vanuit daar verkopen) en tijdelijk in een vakantiehuisje zitten.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:38

Op directwonen.nl kan je tijdelijke huurwoningen vinden (wel eerst inschrijven). Niet de goedkoopste woningen, maar je kan vaak heel snel terecht.

JMH

Re: Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:43

De verkoop van de woning van mijn ouders ging ook (veel) sneller dan gedacht en van hun nieuwe woning krijgen ze pas per 15 november de sleutel. Zij hebben last minute een vakantiehuis op de Pharshoeke in Heeg (Friesland) kunnen huren voor deze periode, misschien voor jou ook een optie?

Weet in het midden van het land (Driebergen) ook een vakantiepark waar ze ook voor kortere periodes huizen verhuren als overbrugging bij verbouwing/scheiding/verhuizing.. Kosten zijn lager dan in de vakantieperiodes en alles is gemeubileerd.

Succes TS met de afhandeling, op naar de VS voor een nieuwe start! +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:51

Gefeliciteerd met de snelle verkoop van je huis, je kunt er maar van af zijn. En waar te wonen ? Er zijn voldoende opties. Vakantie huisjes, caravan, een te koop staand huis huren via een makelaar, intrekken bij familie of bekenden enz.

Wij zaten met een zelfde probleem voor we hierheen verhuisden. Huis snel verkocht en de mevrouw wilde er binnen 3 weken in. Maar wij konden pas minstens 4 maanden later in ons huis terecht. Eerst rondgevraagd naar vakantie huizen waar we terecht konden met honden. Dit bleek toch een dure optie. Uiteindelijk een caravan gekocht met een voor en zijtent. Spullen in de opslag gezet camping gezocht waar we terecht konden voor het vakantie seizoen begon (laatste week van februari moesten we eruit). Per 1 maart konden we terecht op een camping, voor de week ervoor een vakantiehuisje bij centreparcs geboekt. Alleen bleek op 1 maart dat de camping toch niet open wilde. Toen halsoverkop een ons bekende camping gebeld waar we meteen terecht konden. Was officieel niet open nog maar we hadden plek. *\o/* is ons heel goed bevallen, fijn goedkoop leuk plekje en het maakt bewust met hoe weinig je uitkunt. Uiteindelijk nog 6 weken moeten camperen in het huis omdat de vloer te laat kwam en we nog 6 weken in de caravan op de oprit hebben geslapen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:09

Op een vakantie/bungalowpark een huisje huren? aangezien het een paar maanden betreft zou dat haalbaar moeten zijn

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:20

Wat mij heel erg opvalt is dat je wel reageert maar niet ingaat op alle tips en informatie.. Heeft dat een reden?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:23

Dat viel mij ook op :j. Vind het een warrig verhaal. Een heel warrig verhaal met info wat niks met het verhaal te maken heeft...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:30

Ik zou voor 2 maanden iets proberen te huren in NL. Desnoods op een vakantiepark met een opslag voor de meubels.
Je hebt nu de mogelijkheid je huis te verkopen, wie weet hoe lang dit anders gaat duren.

In de 2 maanden kun je nog mooi alles regelen wat je in NL moet regelen (vervoer paard, verkoop meubels etc.).

Hoe het met je zoontje en de nieuwe man in zijn leven vergaat kom je maar op 1 manier achter en staat denk ik verder los van hoe je deze 2 maanden aanpakt.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 10:46

Huis verkopen, en snel een beetje! Echt, zo'n kans krijg je niet meer! Voor die paar maanden zijn er genoeg alternatieven te regelen (zie hierboven: vakantiehuisje, stacaravan, etc. etc.). Mt de al geplande verhuizing naar het buitenland in zicht, mag je jezelf in je handen knijpen dat je je woning mooi op tijd, tegen een gunstig bedrag, kwijt kunt.
Echt, ik snap je twijfel totaal niet - weet je wel hoe de NL woningmarkt op 't moment werkt?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:01

Roadracer schreef:
Huis verkopen, en snel een beetje! Echt, zo'n kans krijg je niet meer! Voor die paar maanden zijn er genoeg alternatieven te regelen (zie hierboven: vakantiehuisje, stacaravan, etc. etc.). Mt de al geplande verhuizing naar het buitenland in zicht, mag je jezelf in je handen knijpen dat je je woning mooi op tijd, tegen een gunstig bedrag, kwijt kunt.
Echt, ik snap je twijfel totaal niet - weet je wel hoe de NL woningmarkt op 't moment werkt?

Ben het wel met Roadracer eens, je mag in je handen knijpen dat je je huis kwijt bent, dat zij zulke voorwaarden stellen is niet helemaal eerlijk maar zij weten waarschijnlijk ook je situatie waardoor ze dat denken te kunnen doen/maken.
Kijk eens op Marktplaats voor een stacaravan voor de tussenliggende periode om die te overbruggen. Dan heb je net even die extra tijd om alles goed te kunnen regelen tot december.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:49

Er zijn een aantal zaken die ik in je verhaal niet snap.
1) wat maakt het uit hoeveel je hypotheek is en wat je voor je huis krijgt
2) wat maakt het uit wat je ex wel en niet doet (komt op mij nogal stokerig over)
3) hoe kan iemand die een eigen bedrijf heeft (gehad) zulke fouten met getallen maken
4) hoe kan iemand die een eigen bedrijf heeft (gehad) zo weinig eigen inzicht hebben.

Wat was er mis met: mijn huis is ineens verkocht. Koper wil er snel in (1 oktober). Ik vertrek in december naar Amerika. Iemand een idee wat ik in de tussenliggende periode moet doen?

En in antwoord op je vragen:
a) huisjespark benaderen met vraag of je gedurende x periode ergens mag zitten
b) beslissing nemen of je huisraad naar VS gaat of niet en dit regelen (opslag gedurende de tijd dat je niet nodig hebt en evt via mp de boel verkopen. Wat je niet verkocht krijgt evt schenken aan mensen die nog wat nodig hebben of aan opkoper)
c) transporteur voor je paard regelen (zou ik ruim van te voren doen ivm alle voorbereidingen) dus ook regelen waar het paard in amerika komt te staan
d) controleren of jij uberhaupt wel met je kind zo ver van je ex mag gaan wonen (voordat hij een kort geding aanspant omdat je hem de kans ontneemt zijn kind te zien)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:56

Of zorgen dat je nu zo snel mogelijk alles geregeld krijgt, of kijk voor een tijdelijke woning op bv vakantie park. 1 oktober is nog ruim 2 weken, dan kun je al een hoop regelen qua opzeggingen ed

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:04

Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden... Het hele verhaal geeft de indruk dat er iets niet klopt. In haar openingspost schrijft TS dat haar ex weigert alimentatie te betalen, maar ik lees net het volgende in een andere post van TS:
NYC
--------------------------------------------------------------------------------
De helft van de allimitatie doe ik in 2 potjes; studie en spaarrekening
De spaar rekening en het geld voor zijn studie spaar ik op tot zijn 18de.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:05

Welke regio woon je? Ik weet hier in de buurt wel een vakantiepark waar je gemakkelijk een langere periode kunt huren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:07

Heb je voor jezelf al wel op een rij wat er allemaal moet gebeuren rondom je vertrek naar Amerika? Waarom zoek je iemand anders om het op te zeggen? Over het algemeen ben je zelf degene die de handtekeningen meot zetten en dergelijke.

Een paard naar Amerika vliegen is ook niet iets wat je 123 regelt. Dat is enorm kostbaar (ik lees hier op Bokt zeker meer dan € 5000,-) en daar gaan maanden aan voorbereiding aan vooraf.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:28

Kruimeltje86 schreef:
Ik weet niet echt wat ik van dit verhaal moet vinden... Het hele verhaal geeft de indruk dat er iets niet klopt. In haar openingspost schrijft TS dat haar ex weigert alimentatie te betalen, maar ik lees net het volgende in een andere post van TS:
NYC
--------------------------------------------------------------------------------
De helft van de allimitatie doe ik in 2 potjes; studie en spaarrekening
De spaar rekening en het geld voor zijn studie spaar ik op tot zijn 18de.

Klopt dit vind ik ook raar.
Daarbij ook nog eens dat ze pas sinds 1 september op bokt zit en al meerdere topics heeft geopend die allemaal 'soort' van hetzelfde onderwerp zijn?!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:37

Als haar hoofd hiermee vol zit kan ik me voorstellen dat ze het graag kwijt wil.

TS: ik denk dat je vooral moet zorgen dat je overzicht houdt. Je gaat de komende maanden een aantal grote veranderingen tegemoet en eerlijk gezegd is een tijdelijke verhuizing daar naar mijn idee maar een heel klein stapje in. Zorg dat je precies weet wat je wanneer moet regelen en waar je rekening mee moet houden. Dus bijvoorbeeld:
- Jij moet per 1 oktober je huis uit. Daarvoor moet het volgende gebeuren:
1) tijdelijke woonruimte regelen
2) meubilair opslaan (of alvast laten verschepen)
3) verhuizing regelen (verhuisbus/verhuizers, spullen inpakken in dozen, etc)
4) Overdracht regelen (papierwerk, huis schoon, etc)

Al deze punten kun je dan weer specifieker maken en ook bijvoorbeeld de kosten bij zetten. Hetzelfde geldt voor je verhuizing naar de VS. Heb je al geregeld dat je zoontje mee mag? En je paard? Dit zijn natuurlijk geen dingen waar je hier antwoord op hoeft te geven, maar voor jezelf moet dit gewoon duidelijk zijn. Wanneer vlieg jij, wanneer vliegt je paard, waar en tot wanneer staat 'ie in quarantaine, moet jij hem ophalen of wordt 'ie afgeleverd (en waar ga je hem stallen), etc, etc.

Succes!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:39

Axel_Valerie schreef:
Wat mij heel erg opvalt is dat je wel reageert maar niet ingaat op alle tips en informatie.. Heeft dat een reden?

Yv_ schreef:
Dat viel mij ook op :j. Vind het een warrig verhaal. Een heel warrig verhaal met info wat niks met het verhaal te maken heeft...

Wat mij persoonlijk op valt is het feit dat mensen enkel berichten plaatsen met een enigszins negatieve toon richting TS maar vervolgens niet met een oplossing komen. Ik zeg niet dat jullie met een oplossing moeten komen, absoluut niet zelfs. Maar het nut van berichten zoals bovenstaand is mij onduidelijk. Is dit een nieuwe hype op bokt?

On-topic, het lijkt mij verstandig een aantal zaken goed uit te zoeken, je vertrekt wel naar de andere kant v.d. wereld, mét kind. Super dat je al 2-3 maal al naar de USA bent geweest, dan heb je in ieder geval een beeld van jullie toekomstige leven.

Daarnaast zou ik zsm het bod accepteren, zoals eerder gezegd in deze tijden is ieder (realistisch) bod een buitenkans.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:46

Ik vraag oprecht naar een rede. Ik zie dat helemaal niet als negatief. Misschien zit TS ergens mee waardoor ze niet op alle opties in kan gaan. Bovendien zijn er al een heleboel opties genoemd dus dan kan ik ook wel weer gaan zeggen dat ze een vakantiehuisje kan gaan huren en een opslagbox kan zoeken maar als er iets is waardoor dat niet kan heeft dat imo geen nut. Jij plakt er nu het label "negatief" aan vast.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:50

Ik twijfelde of ik het woord negatief zou gebruiken, misschien wat overdreven. Wat ik alleen niet begrijp is waarom mensen (in mijn optiek) een bericht plaatsen die totaal geen nut heeft, geen waarde toevoegen en waardoor mensen anders naar TS gaan kijken. Vind dat oprecht jammer.

Net als de opmerking (a)sociale huurwoningen, alsof iedereen die in een sociale huurwoning woont per definitie asociaal is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:53

Als je 4 jaar geleden gescheiden bent waarom heb je je niet gelijk bij de woningbouw ingeschreven? Die tijd kon je mooi overbruggen om in stilte op de lijst te staan zodat je als je in dit soort situaties terecht zou komen. Nu zit je met de gebakken peren dat je hopelijk nog ergens terecht kan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:56

Adem in, adem uit, volhouden tot je dood gaat.

OK, huis is dus verkocht per 1 oktober en per 1 december ga je verhuizen naar de VS. Het is nu 9 september dus je hebt 3 weken om een ander huisje te zoeken voor de 2 maanden dat je na de verkoop van je huidige huis nog in Nederland bent. Tijd genoeg om op de particuliere huurmarkt een woning te zoeken en de spullen die je niet wilt meenemen naar de VS op te slaan.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:57

Ik weet niet waar je gestationeerd bent maar je zou wel voor twee maanden in mijn huis kunnen. Ik zit momenteel opgescheept met twee huizen :+

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 18:05

Bedankt voor de tips allemaal.

Het is geregeld. :9 We gaan bij vrienden op het terrein in een caravan logeren.
Heb een tijdelijke kleine opslag geregeld dat ik rustig kan kijken en uitzoeken wat ik wel en niet wil verkopen / weggeven.