Hij schijnt te bestaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:10

Dat kun je omzeilen door een tweede mobieltje, 's avonds sim wisselen naar een mobieltje zonder je nummers erin. Mensen kunnen jou dan wel bellen op je blanco mobieltje maar jij weet de meeste nummers niet uit je hoofd (ik tenminste niet) en kunt dus alleen 112 oid bellen.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:13

En ik maar denken dat ik eng deed in mn slaap, jij bent nog veel erger. :')
Ik denk dat het het beste is als je een manier gaat zoeken zodat je weer rustiger kan slapen, dus ik zou zeker even met de huisarts overleggen.
Want wat sallandval zegt, ik vrees dat je vanzelf wel 'leert' die app aan en uit te kunnen zetten in je slaap. :(:)

Is een 2e telefoon geen optie?

Edit; sallandval was me -weer- voor :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:14

Dual sim kaart kopen en die in een goedkope telefoon steken zonder beltegoed.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:14

sallandval schreef:
Dat kun je omzeilen door een tweede mobieltje, 's avonds sim wisselen naar een mobieltje zonder je nummers erin. Mensen kunnen jou dan wel bellen op je blanco mobieltje maar jij weet de meeste nummers niet uit je hoofd (ik tenminste niet) en kunt dus alleen 112 oid bellen.

maarja ook dán: na een paar weken elke dag sim wisselen doe je dat op de automatische piloot en kun je het slapend... dus tijdelijke opties allemaal.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:15

Iris82 schreef:
Dual sim kaart kopen en die in een goedkope telefoon steken zonder beltegoed.

Zit beltegoed niet op de simkaart?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:17

Dat je het je kan herinneren! Gelukkig kon ik dat niet want dan had ik mezelf echt eng gevonden. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:18

Fellow schreef:
En ik maar denken dat ik eng deed in mn slaap, jij bent nog veel erger. :')
Ik denk dat het het beste is als je een manier gaat zoeken zodat je weer rustiger kan slapen, dus ik zou zeker even met de huisarts overleggen.
Want wat sallandval zegt, ik vrees dat je vanzelf wel 'leert' die app aan en uit te kunnen zetten in je slaap. :(:)

Is een 2e telefoon geen optie?

Edit; sallandval was me -weer- voor :')

Hahahaha ja, ik ben erg actief. Ga blijkbaar ook op de bank zitten, of bij m'n vriend int studenten huis aan de keukentafel. Dat is opstaan, badjas aan, deur van het slot, gang door, branddeur door, gang door, keukendeur door, licht aan en gaan zitten. En als hij me dan komt halen om verder te slapen doe ik het hele riedeltje omgekeerd en 's morgens weet ik er niets meer vanaf :P

Het is nu gewoon omdat ik ontzettend gestresst ben, en daarom onrustig slaap. Zodra het druk is in mijn hoofd gebeuren dit soort dingen. Een huisarts gaat me waarschijnlijk kopjes kamille thee en warme douches aanraden, dat helpt gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:19

Wellicht eens een bodyscan proberen? Geeft mij ook veel rust. Kun je gewoon net voordat je gaat slapen even beluisteren op je telefoon.

Edit: Je huisarts kan je ook doorsturen voor mindfulness. Kun je ook aan hem vragen. De bodyscan hoort hierbij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:20

Geryon schreef:
Dat je het je kan herinneren! Gelukkig kon ik dat niet want dan had ik mezelf echt eng gevonden. :+

Lang niet alles hoor. De discussies met mezelf, het schelden op mijn vriend, op de bank of aan de keukentafel gaan zitten: dat kan ik me niet herinneren. Het is net als met dromen: sommige dingen herinner ik me wel, anderen blijkbaar niet. Zo weet ik ook nog steeds niet waarom ik ooit mijn hele inrichting veranderd heb in mijn slaap.

tot nu toe lijkt de TimePin wel een goede optie, hoewel misschien overdag dan weer erg ingewikkeld. Ik blijf nog even zoeken.

Geryon

Re: Hij schijnt te bestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:23

Lijkt me zo eng. Zit er ineens iemand gewoon op de bank midden in de nacht, niets te doen :+

Ben blij dat ik hier de enge persoon was en niet megemaakt hebt wat ik allemaal heb gedaan (rondrennen, in de deuropeningen gaan staan, zwaaien en lachen)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:26

Geryon schreef:
Lijkt me zo eng. Zit er ineens iemand gewoon op de bank midden in de nacht, niets te doen :+

Ben blij dat ik hier de enge persoon was en niet megemaakt hebt wat ik allemaal heb gedaan (rondrennen, in de deuropeningen gaan staan, zwaaien en lachen)

Hahahaha ik vind het niet erg. Van de week heb ik mijn vriend 4x gevraagd of hij niet een beetje down was. De 4de keer vroeg hij waarom ik dat dacht.
Ik: "je bent zo traag en stil!"
Hij: "Ik slaap, muts!"
Ik: "Oh..."

En ik heb m ook weleens wakker gemaakt
*Schud* "schat schat, slaap je?"
Hij: "Nee. Nu niet meer. Je hebt me wakker gemaakt."
Ik: "Ok. Slaap lekker!" *draait zich om en slaapt verder*
Hij: "...." *klaarwakker*

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:30

Hahahaha _O- Dat laatste :')

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:30

iemand anders telefoon bij laten houden en verstoppen heb ik ook al vaak gehad maar omdat ik zo jong ben houden mijn ouders me tegen want ik was al een paar keer onderweg naar mijn pony in paardrijdkleren :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:33

LHlovertje schreef:
iemand anders telefoon bij laten houden en verstoppen heb ik ook al vaak gehad maar omdat ik zo jong ben houden mijn ouders me tegen want ik was al een paar keer onderweg naar mijn pony in paardrijdkleren :=

Ik woon in mijn eentje :)

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:37

oh in een kluis doen en sleutel inslikken zodat je hem niet meer vind :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:45

:) dank je wel.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:45

Dan vraag je het de buren :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 18:45

Thasja schreef:

He ja, die zijn me aankomen, iedere dag :P

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:46

LHlovertje schreef:

Wacht whaaattttt????? :')

Moet ze wel opstaan om de wekker uit te doen, alleen als ze gebeld wordt is het een beetje moeilijk :+

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:46

Vjestagirl schreef:
Thasja schreef:

He ja, die zijn me aankomen, iedere dag :P

Nou ja, als ze een beetje aardig zijn :+

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:56

Er schijnt een app te bestaan waarbij je voor je, je wekker uit kan zetten een rekensom moet maken. Wie weet bestaat het ook als beveiliging voor je telefoon? Of kan je in je slaap ook moeilijke sommen uitrekenen?

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:57

LHlovertje schreef:

Straks gaat ze hem nog in de wc zoeken :Y)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:06

LHlovertje schreef:

Gewoon meteen je hele telefoon inslikken, straks ga je nog in je slaap die kluis openbreken :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 19:18

ENOMIS schreef:
Er schijnt een app te bestaan waarbij je voor je, je wekker uit kan zetten een rekensom moet maken. Wie weet bestaat het ook als beveiliging voor je telefoon? Of kan je in je slaap ook moeilijke sommen uitrekenen?

Geen idee, voor zover ik weet heb ik dat nog nooit gedaan :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:26

Heb wel eens een paar van die dingen meegemaakt, en hoewel het enerzijds vermakelijk is, is het anderzijds ook wel scary. Toch kan het helpen om voordat je gaat slapen regels met jezelf af te spreken. Want je bent wel een beetje bij. Geen garantie, maar het kan wel iets helpen. En dan kunnen bepaalde acties ook een soort trigger zijn om nog eens na te denken - zelfs in je dromen. (Ik weet niet of je iets weet van lucide dromen, dus dromen waarin je je bewust bent van dat je droomt, maar een van de dingen daar is dat je een soort 'check' voor jezelf maakt waarmee je constateert dat je droomt. En hoe vaag het ook klinkt, dat kan dus werken.)

Daarnaast denk ik dat een app (waarmee ik verder geen ervaring heb) wel kan werken als je er een moeilijke code op zet die je niet vaak gebruikt. Want als je nooit de code in hoeft te vullen omdat het 's ochtends automatisch weer uitgaat, dan weet je die code ook 's nachts niet. Als je elke ochtend handmatig het ding moet ontgrendelen, dan kan het wel makkelijk routine worden, en dan is het dus ook makkelijker uit te voeren.

Btw: https://play.google.com/store/apps/deta ... lock&hl=en
Alleen is de tijdinstelling zo te zien niet zo goed?