Bed met ongewone afmetingen... Tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Bed met ongewone afmetingen... Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:21

Hm ik ben 174 maar bed is 220 en geloof maar niet dat ik ooit weer in een kleiner bed ga, als ik bij mijn ouders logeer lig ik al vervelend en dat terwijl ik ook altijd opgerold lig.

Je kunt het hoofdbord er toch precies zo opzetten als je hem eraf haalt? En anders is het een kwestie van een paar extra schroeven erin.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:23

als je echt slaapissues hebt (bijvoorbeeld last van je rug) en de kamer is klein.. dan kun je overwegen het matras direct op de grond te leggen (klinkt heel raar, maar de grond is vlak/hard.. zo hoef je dus alleen een matras met de juiste eigenschappen te zoeken).. Matras als je opstaat gelijk op de kant tegen de muur zetten zodat het goed kan ademen en iedere paar dagen even omdraaien (ondersteboven, daarna achterste voren, terug omdraaien, weer de correcte richting op).

klinkt wel erg 'kampeerderig' maar zo haal je de optimale ruimte uit je kamertje denk ik en kun je eventueel ook een wat breder matras kiezen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:25

Vind ik helemaal geen gek idee, bedombouw is maar beperkt nuttig en in dit geval zit het alleen maar in de weg.
Ff 2 haakjes in de muur met een bandje erdoor, kun je 'smorgens je matrasje met dekens en al omhoog zetten en vastzetten met de bandjes.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 00:34

@anneliesdj: kan ik inderdaad doen ja, als ik een goedkoop 2dehands bed vind dat aan de eisen voldoet. Anders worden het toch de pallets :-)

@elenaMM77: ik snap het 'nut' daar niet echt van? Dan kan ik even goed alsnog een palletbed maken (is ook vlak en hard) en daar een matras opleggen. Overdag ben ik niet echt wat met de extra 'ruimte' die dan gecreëerd wordt omdat ik behalve om te slapen of om te kleden toch nagenoeg niet op m'n kamer kom :-)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 00:39

Je wil een matras van 180x120? Even googlen, want die zijn er wel.
Ombouw kun je zelf maken, dat is gewoon knutselwerk.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 01:27

billionache schreef:
@elenaMM77: ik snap het 'nut' daar niet echt van? Dan kan ik even goed alsnog een palletbed maken (is ook vlak en hard) en daar een matras opleggen. Overdag ben ik niet echt wat met de extra 'ruimte' die dan gecreëerd wordt omdat ik behalve om te slapen of om te kleden toch nagenoeg niet op m'n kamer kom :-)

omdat de pallets (als je laag blijft ermee) eigenlijk weinig toegevoegde waarde hebben op een los matras.

ik dacht dat ik ook nog iets las over een vriend, maar daar kan ik mis zitten hoor, is al laat ;).
dan is een breder matras wellicht handiger en als het omhoog staat (superidee van analies met lussen en haken) kun je je er ook makkelijker met 'twee de kont keren' voor je het matras omlaag haalt en neerploft.

is feitelijk dan een opklap 'bed' zonder ombouw.

maar gaat er vooral om wat voor jou zelf het handigst is natuurlijk.. ik had vroeger behoefte aan een beetje prive thuis (maar ben ook zeer jong het huis uit gegaan door omstandigheden.. familieleven in harmonie is iets waar ik alleen maar verlekkerd naar kon kijken bij anderen), en had dus in ieder geval een beetje ruimte op mijn kamer nodig.. maar als je dat zelf niet nodig hebt, dan maakt het natuurlijk ook niet uit hoeveel oppervlak het bed inneemt in de kamer zelf en dan is een pallatbed een prima oplossing.

ik heb zelf snel last van mijn rug, op de momenten dat dit op speelt slaap ik op de grond (ondanks dat ik 6 bedden heb staan en we slechts met zijn tweeen wonen hier (vakantiewoning ook). Matrassen en bedden zijn hier ook niet het meest geschikt.. dus dan mik ik een matras op de grond en ben ik de volgende dag weer een stuk mobieler. Maar weet dus niet in hoeverre 'slecht slapen' gelijk staat aan fysieke problemen door het huidige bed.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 02:12

Ja zit vooral met de ruimte voor m'n nachtkastje dat verdwijnt als ik bovenstaand voorstel uitvoer. Heb echt op dat vlak een irritant ingerichte kamer. Alle meubels zijn ingebouwd en het zijn geen standaard 4 muren maar enkele hoeken en kanten erin... Ik zit wel vaak in de woonkamer, woon alleen met m'n moeder dus qua 'privé' valt dat best mee. Enkel computeren doe ik wel eens op m'n kamer, maar dan lig ik gewoon op bed met de laptop :-)

Mijn slecht slapen uit zich niet in rugpijn oid. Ik ben gewoon altijd al een lastige slaper geweest, en dat uit zich voornamelijk in niet in slaap kunnen vallen. Daardoor slaap ik vaak maar een 5-tal uur per nacht waardoor ik niet energiek genoeg ben overdag. In onze vorige woonst had ik dat al, maar sinds we hier wonen is het nog een stuk erger geworden. De matras ligt niet lekker en zou graag wat meer ruimte hebben in de breedte.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 05:11

Hoi wilde even mijn ervaring hier delen. Heb een paar jaar terug 4 maanden ergens intern gezeten voor werk met nog 6 anderen in een huis toen waren er ook geen bedden maar 2 pellets op de grond met matrassen erop. En dat was opzich wel te doen. Al moet ik zeggen dat 2 matrassen op elkaar net iets beter ligt bij een pellet. Dus als je ergens goedkoop aan matras kan komen zou ik er 2 nemen.