Tablet, welke en waarom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Tablet, welke en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:24

Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben maar met dit soort bedragen zou ik dat risico niet nemen. Een kennis van mij had een keer een refurbished iPhone gekocht die een Cloud lock bleek te hebben maw die was zeer waarschijnlijk gestolen. Hij kon $150 betalen om hem te unlocken dus had hij alsnog een duur toestel welke ook nog eens gebruiksschade vertoonde.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:26

Ik zou ook nooit refurbished producten kopen... die zijn toch om een reden niet meer als nieuw te verkopen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:28

Op zich heb ik daar geen probleem mee, ik heb ooit een refurbished HTC gekregen en die was gewoon nieuw. Ze vervangen de gehele buitenkant. Dat toestel is toen nog 2 jaar meegegaan, ik gok dat hij nog we werkt. Hij ligt in de kast omdat ik een nieuw toestel kreeg.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:28

Ik ben erg blij met mijn iPad, zeker in combinatie met de Apple tv. Alleen zou ik hem NIET in plaats van een laptop willen hebben, alleen al omdat hij geen flash ondersteunt en je dus meestal niet kunt streamen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:30

Een Galaxy Tab kent wel flash toch?

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:31

Iris82 schreef:
Een Galaxy Tab kent wel flash toch?

Jep :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:32

Ja, ik heb hem moeiteloos draaien op mijn Galaxy tab.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 16:32

Ik heb ook nog nooit problemen gehad en heb ook voor grote bedragen besteld. Nooit maar dan ook nooit maar iets gehad waarvan ik dacht 'oliebol!'.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 17:10

Bedankt voor alle reacties en meningen, hier kan ik wel wat mee!

Vanavond nog even thuis overleggen en dan misschien eind vd week al wel een winkel bezoeken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:40

Hier een iPad Air, echt een heerlijk ding <3
We hebben een aantal verschillende tablets bekeken en geprobeerd, en veel reviews gelezen, maar een iPad is toch net wat mooier qua uiterlijk en beeldkwaliteit, en stabieler, sneller en gebruiksvriendelijker dan andere tablets. Android blijft nogal eens vastlopen en wordt sneller langzaam.. maar goed, daar is de prijs dan ook naar.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:29

hier ook een samsung tab 3 8. Lekker formaat. Past in je kontbuus. Alleen niet gaan zitten. Past in je binnenbuus van je jas. de meeste dan. en hij werkt fijn. Heb hem nu ruim een jaar en ik raak de pc bijna niet meer aan.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:37

Ik heb de nieuwste Acer dacht ik, Iconia a1-840 :) Werkt heerlijk, allernieuwste android staat erop :D
Enige nadeel is dat ik tot nu toe geen passend hoesje heb kunnen vinden, hoop dat die binnenkort toch wel in de winkels liggen -O-

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:03

Ik heb de samsung note 10.1 hiervoor had ik de Ipad 2. Moet zeggen dat de samsung 10x zo snel is en veel meer mogelijkheden heeft. Maar denk dat het voor iedereen maar net is wat wils en wat je qua systeem gewend bent.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:15

Ik heb een ipad 3 32 GB(officeel heet het, de "nieuwe" ipad) en sinds kort een ipad mini 16 GB, omdat ik zo'n grote op de bank toch wel zwaar vind. Krijg op een gegeven moment last van m'n armen.

Ik vind ze heel fijn, gebruiksvriendelijk, zijn super snel en hebben door hun Retina scherm, super beeldkwaliteit.

Ipad mini is rond de 300 euro.

Wel eens android tablets vast gehad, maar daar kon ik niet mee overweg.

Ik zou als ik jou was lekker naar de media markt gaan en van alles uitproberen!
Als je toch al 1 laptop in huis hebt is een tablet ideaal voor bankhangen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:21

Zelf heb ik een Samsung tab 3 en die bevalt mij heel goed. Ik heb ook een Samsung telefoon, vandaar mijn keuze. Die telefoon en het tablet werken hetzelfde. Dat zal met de Ipad en de Iphone ook zo zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:27

Ik zelf heb een Asus besteld. Heb ik nu een paar maanden en heel erg tevreden ! 10 inch en 16gb. Ik heb er rond de 190 voor betaald. Weet even niet 1 2 3 waar ik hem besteld heb, maar is via internet overal wel te bestellen als je even google shopping gebruikt. Hij is niet duur, vind ik, en reageert snel en laad snel. Ik heb ook via 123bestdeals een hoes met toetsenbord besteld, was 30 euro ofzo, ook heel fijn als je ook mailtjes via je tablet doet of bepaalde programma's gebruikt met veel typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:31

Ik heb een Samsung Galaxy Tab en een IPad4 van mijn werk. Sinds die IPad zijn intrede deed in mijn leven, heb ik de Samsung niet meer aangeraakt. Zoveel makkelijker, mooier, sneller, fijner...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:33

Scheelt dat zoveel dan? Welke versie van de Samsung heb je?
Ipads zijn ook wel een stukje duurder natuurlijk.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 13:41

ik heb niet alle reacties gelezen dus als ik iets gemist heb zorry.
ik had hetzelfde probleem. mijn laptop kreeg kuren en gebruik hem het meest om rond te surfen op internet en om verslagen voor school op te maken . ik heb nu een acer espire switch 10 ,dit is een minilaptop 10.1'' maar daar merk ik eigenlijk niks van , het mooie eraan is dat je heel makkelijk gewoon het scherm los kan halen en dan heb je een tablet .ik vind het ideaal .je hebt dus eigenlijk een laptop en tablet in een . zeker de moeite waard om naar te kijken en nog niet eens heel veel duurder dan een tablet + dat ik er een gratis office student pakket bij kreeg bij mediamarkt. hij was 349 euro . maar dan is het wel een laptop en tablet

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:38

Ik heb de Samsung Galaxy tab Pro en ben er onwijs tevreden mee. Snel en STUK mooier als die stomme Ipad die iedereen al heeft *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:30

mbkaatje schreef:
Scheelt dat zoveel dan? Welke versie van de Samsung heb je?
Ipads zijn ook wel een stukje duurder natuurlijk.

Het scheelt vooral qua bediening. Android loopt nog wel eens vast en vind ik minder 'intuïtief' dan Apple. Apple is wat dat betreft wat overzichtelijker. Apple is naar mijn indruk ook wat selectiever in welke apps ze toelaten in de AppStore. Daardoor ben ik nog geen apps tegengekomen die veel geheugen vreten, vol met reclame zitten of die niets voorstellen. Bij Android wel. Daardoor blijft de IPad ook beter en sneller draaien, denk ik.

Wel één heel groot nadeel van de IPad: je kunt er niets op opslaan vanaf een extern apparaat. Alles moet in de "ICloud". Maar diezelfde ICloud synchroniseert met mijn (niet-apple) PC, dus zo heb ik mijn documenten ook in de PC. Maar een gedownloade film of MP3 erop zetten en afspelen is dus heel lastig (al kan je met wat 'jailbreaken' dat vast wel regelen, maar aangezien de IPad van mijn werk is.... O:) )

Ik weet niet welke versie ik van de Samsung heb. Heb hem uitgeleend aan iemand....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:41

Ik weet er te weinig van om op alles in te gaan. Wat de apps betreft klopt dat wel denk ik, maar ik download niet zoveel apps. Met name spelletjes met reclame ed. vind ik dusdanig irritant dat ik ze dan vervolgens toch niet gebruik en later wis. Mijn samsung is trouwens nog niet vastgelopen.

Het blijft een fijne uitvinding zo'n tablet. Ik vind het echt heerlijk. Maar ik hoorde dat de tablet een beetje uit zal raken omdat de telefoon die functie(s) over zal nemen. We zien het wel. Ik hoef eerlijk gezegd niet zo'n grote telefoon. Maar ik heb ook wel eerder gezegd dat ik geen smartphone wilde en nu heb ik er toch een en vind het superhandig.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:55

@ Safina, zo lastig is het niet om films en muziek erop te zetten. Je plugt hem in je pc of laptop (TS heeft in ieder geval 1 laptop) en je sleept hem naar je ipad in iTunes.
Moet je wel een pc hebben natuurlijk, anders is het idd lastig..
En anders heb je nog de optie om via itunes direct te kopen. Maar dat doe ik zelf nooit, download alles eerst en dan zet ik het op mijn ipad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:12

mbkaatje schreef:
Het blijft een fijne uitvinding zo'n tablet. Ik vind het echt heerlijk. Maar ik hoorde dat de tablet een beetje uit zal raken omdat de telefoon die functie(s) over zal nemen. We zien het wel. Ik hoef eerlijk gezegd niet zo'n grote telefoon. Maar ik heb ook wel eerder gezegd dat ik geen smartphone wilde en nu heb ik er toch een en vind het superhandig.

Ik wilde nooit een tablet, want ik had een hele goede smartphone. Maar de goede smartphone heeft mijn man van mij gekregen, want alles behalve bellen doe ik met de tablet. En ik zie mezelf niet vergaderen en aantekeningen maken op mijn telefoon, vergaderstukken lezen op mijn telefoon etc.... :+

@Miesie: handig! Ga ik proberen! +:)+

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 11:02

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Vorig jaar wouden we eigenlijk al een tablet, maar omdat we toen ook al een computer met beiden een eigen laptop én smartphone hadden vond ik dat toch te gek.
Nu zijn er inmiddels een aantal apparaten goed ziek en zelfs overleden, daarom nu toch de keus voor een tablet :)

Ik denk dat wij er aardig over uit zijn, het word denk ik de Samsung Tab4.