Duidelijk... kan 'leuk' in de papieren gaan lopen dus.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat als je na 2025 nog met asbest aan komt zetten ???
Anomien
Geplaatst: 01-08-14 12:59
Bouwtechnisch onderzoek is echt niet zo technisch als mensen denken. Is echt een visuele inspectie, en niet eens door super vakkundige mensen.
Je mag keuren, maar denk niet dat je dan de gebreken op een rijtje hebt.
Kosten om dit te verbouwen 150.000 tot 300.000. Het is maar net wat je wilt, of je bereidt bent zelf wat te doen. Menigeen wat ik op foto zie. Kan gewoon zelfstandig leeggeruimd en gesloopt worden. Huur containers, sorteer goed. Sloop niet lukraak....
En bedenk wat je verder zelf kan.
Om kosten te drukken, verbouw stapgewijs. Ook erg goed om het voor een leek overzichtelijk en gemotiveerd te houden. Maak goede en logische planning. Maar ook hier... Weet wat je doet! Advies van een echt kundig persoon betaald zichzelf terug.
Wauw wat een prachtobject voor dat geld , ik zou idd bouwtechnisch alles na lopen .. Opzich het is binnen verouderd maar denk dat dat prio heeft ..
Sure_lee
Geplaatst: 01-08-14 13:31
DubbelDun schreef:
Duidelijk... kan 'leuk' in de papieren gaan lopen dus.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat als je na 2025 nog met asbest aan komt zetten ???
Daarom noemde ik het ook. Wij gaan binnenkort aan project asbest verwijderen beginnen. Dus dan gaat het dak eraf!
Winged
Geplaatst: 01-08-14 13:33
Hobby schreef:
2011-2012, dus het valt mee. Wel wat Btw-voordeel gehad, ik weet niet hoe die regelingen nu zijn.
BTW geldt tot eind dit jaar (6% ipv 21%)
Callisto04
Geplaatst: 01-08-14 13:34
Wij hebben tussen 2010 en 2012 een woning verbouwd van ongeveer 170 m2 bewoonbaar oppervlak. Alles veranderd behalve de houtstructuur van het dak. Dus nieuwe vloer, nieuwe gevel, isolatie, nieuwe dakbedekking, nieuwe badkamer, indeling binnen aangepast (muren uitgebroken, metalen steunbalken, gyproc muurtjes gezet), nieuwe ramen, nieuwe verwarming (vloerverwarming), nieuwe elektriciteit, geboorde put en leidingen, propaangastank en leidingen, ... Kostprijs was ongeveer 150 000 euro. Qua afbraakwerken (vloer, gevel, binnenmuren, ...) alles zelf gedaan, kleine dingen zoals ramen dichtmetsen enzo ook, de rest door vakmensen laten doen. BTW 6 % wegens verbouwing van woning ouder dan 5 jaar (België).