Camper opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re: Camper opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:07

oh ik had niet eens goed gelezen dat jullie hem verkocht hebben Ethelate, hebben jullie er dan nu een andere voor in de plaats?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:52

Ahh Freya6 wat cool dat je dat zo doet! Niks voor mij hoor :') Vind een T2 oh zo leuk maar vind dat al veel te primitief. :')

Al vind ik zo'n enorm camper vrachtwagen unit ding echt vreselijk, gewoon een pop top-je vind ik net leuk. Maar dan wel eentje met een beetje comfort. :+

Ik stuitte vandaag voor het eerst van m'n leven op een caravan (ik vind campers eigenlijk veeeel leuker) waar m'n hart sneller van gaat kloppen:

Afbeelding

Laat ik die fiat 500 nou al hebben… :D Die mag 800kg geremd trekken en deze mini-caravannetjes zijn 550kg. Ik ben verliefd. :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 18:05

Zo een zagen mn vriend en ik laatst rijden! Heel klein, maar wel een geinig dingetje :D

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:23

_Nelleke_ schreef:
Ahh Freya6 wat cool dat je dat zo doet! Niks voor mij hoor :') Vind een T2 oh zo leuk maar vind dat al veel te primitief. :')

Al vind ik zo'n enorm camper vrachtwagen unit ding echt vreselijk, gewoon een pop top-je vind ik net leuk. Maar dan wel eentje met een beetje comfort. :+

Ik stuitte vandaag voor het eerst van m'n leven op een caravan (ik vind campers eigenlijk veeeel leuker) waar m'n hart sneller van gaat kloppen:

[ Afbeelding ]

Laat ik die fiat 500 nou al hebben… :D Die mag 800kg geremd trekken en deze mini-caravannetjes zijn 550kg. Ik ben verliefd. :D

ha, ja dat is een teardrop!! De vader van een vriendin van mij bouwt ze, nu hij zijn baan kwijt is is hij een eenmans bedrijfje begonnen en heeft er net eentje voor haar gebouwt om theatervoorstellingen mee te gaan doen. Als je wilt kan ik je zijn gegevens geven hoor.
Hij maakt ze van hout.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 18:29

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:01

Die Eriba's zijn ook zeker schattig!

Ik heb pas volgend jaar op z'n vroegst een beetje budget om iets te kopen maar kijken en meelezen vind ik wel erg leuk. :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:10

Leuk topic zeg! Ik werk bij een winkel die camperonderdelen verkoopt, dus dan zie je toch veel bekende spulletjes voorbij komen :) beetje reclame, maar voor de opknappers hier vooral gemakkelijk: www.jasicamp.nl :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-14 21:01

Oooooh, reclame,foei ;) Ga zo gelijk een kijkje nemen :D

@nelleke, een jaartje is zo voorbij! Gewoon lekker met onze verhalen meegenieten :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:46

We hebben toen 1 grote rondreis door Scandinavië gemaakt, daarna begonnen we met werken en was het geld voor een huisje, woon/werk verkeer auto nodig. Achteraf spijt, ja, wel eens gehad. Had hem graag als festivalbusje gehouden :D
Twee jaar later reed ik met een paar vriendinnen in Zeeland en ik zo "kijk zo'n busje... EEEJ DAT IS ONS BUSJE!!!" reed de man waar we hem aan verkocht hadden daar.

Wow Freya, heel wat primitiever maar ik vind hem cool!
Blijven die spullen op die plank staan tijdens het rijden?

Hond kon niet mee, toen kon je niet zomaar met je hond Noorwegen in. Regels zijn ondertussen wel versoepelt.
Alsof hij het aanvoelde, hond lag zodra hij de kans kreeg in de bus te wachten.

Mijn ouders (gepensioneerd :D ) hebben nu een camper, zo'n grote bus waar je in kan staan, met douche enzo ;) Die mag ik (als ze niet weg zijn) lenen, ga ik toevallig vanavond ophalen voor dit weekend :D
Gebruik ik ook voor meerdaagse wedstrijden met paard, ideaal!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:45

haha, nee die spullen op de plank blijven deels liggen deels rolt door de auto ;)
Had een beetje haast met het maken van de plank, er moet nog een latje op komen zodat de boel blijft staan.
Ik vind het echt al super de luxe, aangezien ik eerder op een milimeter matje sliep in kleine tentjes.
Voelde voor mij als een hotel haha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:50

Ik kan me voorstellen dat als je gewend bent om te liften en backpacken, dat dit als luxe voelt! Voor ons zou het net ff wat te klein zijn, ik moet echt een "huisje" hebben waar ik me kan vermaken als het slecht weer is en waar de hond ook haar kont kan keren, haha.

Het lijkt me ook heerlijk om, zoals Ethelate in de camper van haar ouders heeft, een eigen douche te hebben. Maar ik moet zeggen dat ik het al luxe vind, dat we straks ruimte hebben voor zo'n PortaPotti :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:53

Ja ik vind die mini-'huisjes' zo leuk… <3

Ik vind camperen en festivals heel leuk, alleen het slechte slapen in een een tentje op een (lek) luchtbed kan ik eigenlijk niet goed hebben omdat ik helaas niet helemaal gezond ben. Dus een campertje of een mini-caravan kan daarbij net even wat meer comfort bieden zodat ik wat lekkerder kan slapen. Daarbij vind ik het ook wel fijn om ergens mijn eigen eten te kunnen koken omdat ik 4 dagen festivalfood niet overleef :+

Dus ik hoef geen mini huisje maar wel een campertje waarin ik EN lekker kan slapen, EN m'n eigen eten kan bereiden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:53

Barb da's wel het toekomst plan om in mijn campert te gaan wonen. Zorg er voor dat alles wat ik nodig heb er in zit en dan lekker de vrijheid opzoeken :D Ik ben afgekeurd, kan wel auto rijden (alleen geen uren achter elkaar) en heb dus alle tijd.

Freya in zo'n autootje hebben mijn stiefzus en ik heel wat af gekampeerd op de camping :D Ouders en zusje zaten in de caravan, stiefbroer in een tentje en wij in de auto. Wij hadden een rode met bloemetjes gordijntjes :')
Wij hadden ook op de zelfde plek plankjes, daar hadden we manden op met inhoud en aan de zijkanten van die netten voor het "rol en zwerf" gevoelige spul.

Heb foto's van hoe camper was en hoe die aan het worden is en wat er in komt, maar ff te weinig MB's om ze te plaatsen -O- (mobiel i-net)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:40

oh leuk zeg! Ben heel benieuwd, ja ik vond het ook heel prima toeven in t kleine ding. Lekker warm ook, ik kan onder mijn bed allemaal kratten kwijt met spullen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:07

Misschien heb je als je alleen bent dan wel genoeg aan zo'n kleine bus om in te wonen......ik denk dat ik gillend gek zou worden omdat de ruimte te klein is. Onze camper is 7,5 meter lang (ook met douche etc) maar dan kan ik mijn kont soms al niet keren (....misschien zegt dat wel wat over mijn kont haha)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:20

Ik moet eerlijk zeggen dat de meeste standaard campers niet mijn voorkeur indeling hebben. Dat is iets waar ik wel rekening mee hou met inbouwen. Zo is het hoofd/voeteneind van mijn bed straks ook een 2 zitsbankje :D Die moet er verplicht in zitten.

Ik heb er eentje gezien van een kennis (6 m. lang, ze woont al 3 jaar in dat ding) en daar zit een vast 2 pers. bed in een zit hoek voor 4 pers. (ook tot 2 pers. bed te maken) EN een 2 pers. bed boven de cabine :? Dan ook nog een een kaptafel MET wasbak :? en in het badkamertje een wasbakje. Terwijl ze een mooi keukenblokje heeft met wasbak. Dat vind ik teveel van het goede. daar kan naar mijn idee wel het een en ander uit. Heb je gelijk veel minder kruip door sluip door. Zelf voor kleine achterwerken was haar camper al een gedoe om van de ene kant naar het ander te komen.

Mensen die gaan verbouwen, houden jullie rekening met de eisen die gesteld zijn wat een camper betreft? Of hebben jullie daar poep aan?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:45

En als mensen in een camper gaan wonen, waar ga je dan in vredes naam staan?
Of reizen ze continu rond?
hmm, misschien wel een idee als ik uit mijn huis gezet wordt haha (antikraak)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:53

@Aikon: onze camper was sowieso al een camper, dus we hebben gelukkig niet te maken met "ombouw regels". Verder knappen we hem op, maar willen we hem zo veel mogelijk in de oorspronkelijke staat houden. We gaan geen grote dingen verbouwen/verschuiven, het is echt de rotte plekken eruit halen en de boel weer opfrissen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 00:58

Freya gewoon lekker rond hobbelen en hier en daar een tijdje staan. Mijn kennis toert door half europa, zomers in het noorden, 's winters in het zuiden.

Joyce ik doel meer op mensen die aan een grote verbouwing doen (zoals ik)

Ik gehoord dat campers tegenwoordig allemaal een vuilwatertank moeten hebben, alleen kan ik daar op de rdw site niks vinden. Weet iemand het hier toevallig?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 08:50

RDW bepaald wanneer een camper ook voor campertarief in aanmerking komt. Die hebben dus een aantal vereisten waar mede door bepaald wordt dat je niet kan sjoemelen met een bestelbus op goedkoop belastingtarief. Over een vuilwatertank zal je daar inderdaad niet iets vinden.

Ander ding is natuurlijk dat er wellicht tegenwoordig heel veel campings zijn waarbij je een vuilwatertank moet hebben. Dat zou je misschien via de ANWB ofzo kunnen uitzoeken? Of via een campinggigant? Ik heb geen idee. Als het sowieso niet je doel is om naar dat soort campings te gaan dan hoef je ook geen vuilwatertank te hebben.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:40

Ik keek namelijk vreemd op toen ik het hoorde, van boten weet ik het wel dat het verplicht is. Deze mensen waar ik het van hoorde zeiden dat de camper NIET door de keuring kwam als er geen vuilwatertank onder/aan zat.
Als dit een onderdeel van een APK keuring is zou het een regel moeten zijn van het RDW lijkt mij. Kan het mis hebben, maar ik heb er nooit over gehoord. Heb mijn camper 2 jaar terug pas gekeurd gekocht ZONDER vuilwatertank. En vorig jaar ook gewoon goedgekeurd :?

Daarbij als je een emmer onder een afvoer zet heb je toch ook een vuilwatertank. En dan netjes de emmer legen in de daarvoor bedoelde afvoer plek.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 11:35

Mijn campert :Y)

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4SOMXGVS.jpg

Binnen kant, achter het gordijn zijn de achterdeuren. Bed kan opgeklapt worden om ruimte te maken voor een maratonwagen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-VTSCXZBY.jpg

Tegen de cabine aan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QGIC46IE.jpg

Dit was dus niet mijn economische indeling :n Alles is er uit, ook de vloerbedekking op de wanden (wat een werk was dat er af te krijgen :( )

En dit komt er weer in aan verwarming/koken/aanrecht.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-B7M6JVW6.jpg
Gasfornuisjes en houtkacheltje Met de nadruk op TJE :D Gasfornuisje heeft een metamorfose onder gaan, is nu blauw met wit (hamerite) Ziet er weer veel beter uit, was officieel beige, zusje had hem zwart gemaakt en ik nu blauw :Y) Keukentje word ook ouderwets blauw/wit :)) Gasfornuisje komt uit een oude sloep die we ooit hadden en het kacheltje komt uit een kleine binnenvaart scheepje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-AEEJBEUZ.jpg
En een heel oud aanrechtblad uit een oude stacaravan, ook deze is opgeknapt en weer mooi wit :j

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:03

Wow wat een ding Aikon!! jeetje zeg wat een ruimte ;)
En wat een leuk topic dit, wordt helemaal vrolijk.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:43

Zow, wat een grote wagen inderdaad! Als je die voorbij ziet komen zou je niet denken dat er een mini huisje in zit :D Mis je de ramen niet? Ik kan er zelf niet goed tegen om lang in een hele donkere ruimte te zitten, ik hou van licht en het kunnen zien van de buitenlucht! Of zitten er ramen aan de achterkant?

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:26

Mijn vriend heeft een oude VW T2 en is hem nu aan het opknappen. Het busje is al even in de familie maar het kost nogal wat onderhoud en heeft een tijd stil gestaan. Hij is nu net (licht)blauw geschilderd met wit dak en bumpers en natuurlijk het wiel voorop, zo leuk! We hopen er aan het einde van de zomer mee op weg te kunnen naar Frankrijk. Ik bereid me alvast voor op een aantal ANWB bezoekjes :P

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/imag ... B0HtSNeNHG Zo ongeveer :)