Een vliegengordijn, werkt dat nou echt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:29

Kentaro schreef:
kiki1976 schreef:
Ja hoor, ze zijn ook niet zo licht als die standaard kralengordijnen die je ziet.

Dank je!

(geldt dit dan alleen voor de torresol gordijnen, of ook de andere met pijpjes?? Had op deze site erg leuke gezien :)
http://www.decocreations.nl/p/vliegengordijnen-112653

Ik heb die pijpjes zeg maar
Britta31 schreef:
Werkt de Torressol ook als kinderen er met spullen en in vol vaart doorheen rennen.Dat kan je 10 keer zeggen dat het niet mag maar ja.Hordeur ook gehad alleen hingen de katten boven in de hor naar binnen te kijken waar het lekkers bleef.En kinderen laten de hor 9 van 10 keer openstaan.

Hier hangt deze nu sinds 2005 (kids uit 2000 en 2004) en we hebben 2 honden (boxer en franse bull) en ze hebben hem nog steeds heel gelaten. En ja hij heeft heel wat te voortduren gehad

Anoniem

Re: Een vliegengordijn, werkt dat nou echt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:49

Bedankt voor alle tips!!!! +:)+

Ik heb intussen een Bruynzeel magneethor opgehangen. De versie gekozen waarbij de sluiting één lange magneetband is. Met korting bij de Praxis. Hij hangt mooi en sluit netjes als ik er doorheen loop.

Ik vond de bevestiging op het kozijn niet zo prettig. Het moet tussen klittenband en dat blijft niet zo goed zitten. Maar met een punaise hier en daar zit het nu wel stevig vast. De katten hebben er nog niet in gehangen. Ik heb wel het type katten dat zulke dingen erg graag doet (Siamezen), dus we zullen zien...

Volgende uitdaging: iets voor de openslaande tuindeuren en de schuifpui vinden. :\

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:53

Wij hebben inderdaad ook die van Bruynzeel, super handig ding. We gebruiken hem echter tegen de zwaluwen. De vliegen komen gewoon via de ramen binnen. :=

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:54

Ook ik woon op een boerderij en je ziet de vliegen gewoon voor de deur wachten tot ze naar binnen kunnen :n . Ik heb idd 3 jaar geleden het bruynzeel gordijn gekocht en het werkt super. Aanradertje dus.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:58

Safine, ik hoop dat ie bij jou lang werkt. De onze was na 1 week al stuk en de magneetjes sluiten niet meer. Toch een te enthousiaste Jack?

Wij denken nu aan een vliegengordijn met schuifpanelen. Iemand hier ervaring mee?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:01

Ah, ik lees dat je er inmiddels al eentje hebt gekocht!

Wij hebben gewoon zo'n simpel bamboo vliegengordijn van de Xenos. Ik dacht dat het niet zo werken, maar sinds het hangt hebben we geen vlieg meer binnen gehad en de deur naar de tuin staat bijna de hele dag (en soms ook bijna de hele avond) open. Voorheen had ik binnen een paar minuten een stuk of 5 vliegen in huis zitten en nu gelukkig al weken niets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:15

@joyce: misschien moet ik die dan voor de openslaande tuindeuren proberen. Daar past zo'n magneetgordijn niet. :-)

@Selka Ik hoop dat het hier beter gaat. Hier geen overenthousiaste honden, maar wel hyperactieve katten en een onstuimige man. En ben zelf ook niet al te voorzichtig. :=

@Missbeauty30 Hier zitten de vliegen ook op de deurpost te wachten. En er vliegen er altijd wel 1 of 2 mee naar binnen. |(

En ik vind ze zooooo irritant. Ze gaan altijd op mij zitten (om misverstanden te voorkomen: ik douche elke dag :o ). Of op mijn eten. Of tegen de ramen of op de monitor van mijn PC, waar ze dan van die vieze vliegenpoepjes achterlaten. Wat dan weer heel lastig te verwijderen is. -:(-

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 13:26

Voor openslaande tuindeuren had ik rolhorren aan beide zijden die in het midden tegen elkaar aan klikten. Bevielen mij super!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:08

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:29

Een kattenstaart-vliegengordijn komt bij ons in elk geval nooit voor de deur, mijn vader vind dat asociaal :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:31

antje_vip schreef:
Een kattenstaart-vliegengordijn komt bij ons in elk geval nooit voor de deur, mijn vader vind dat asociaal :')

Hahaha ik snap wat je bedoel, en op één of andere manier vind ik die dingen vies (geen idee waarom) :o

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:35

ardo_iggy schreef:
Die van Bruynzeel magneet horgordijn zijn de beste en gaan hier al voor het 2 jaar mee en nog absoluut niks van slijtage te zien terwijl die goedkope met een maand kapot was.

Hier precies het zelfde.
Ondanks dat de honden en kat zeer regelmatig naar buiten lopen.
Het kost wat maar dan heb je ook wat :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:37

Hier heeft datzelfde gordijn a € 30,00, ik vind dit nou niet bepaald prijzig te noemen een hele week gehouden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 14:44

ik moet er 1 zelf maken , de poes mag er niet door maar de muggen ook niet en hij moet open kunnen americana style zeg maar.. Moet wel lukken denk ik :P Heb alleen 2 linkerhanden :=