Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

1 x in de week een scheutje water en ze staan in het half donker. Quir schreef:4 jaar?! Jeetje, bij mij redden ze het een week of 6 tot 10 maximaal...
Maar zo te horen krijgen ze bij mij echt te veel water, ik verdrink ze gewoon zelf...
Wel mooi dat er een hele hoop orchidee moordenaars zijn, was er heilig van overtuigd dat ik de enige was... bij iedereen staan ze er altijd zo mooi bij!
Sjolvir schreef:Net mijn orchideetjes maar weer wat water gegeven, geloof dat het 3 wkn geleden was.
Staan hier in de directe zon.
Hou het maar op spataphylums.. daar zie ik aan wanneer ze dorst hebben en dan kan je ze nog redden.
(maar vind orchideetjes zo mooi..)
Quir schreef:Sjolvir schreef:Net mijn orchideetjes maar weer wat water gegeven, geloof dat het 3 wkn geleden was.
Staan hier in de directe zon.
Hou het maar op spataphylums.. daar zie ik aan wanneer ze dorst hebben en dan kan je ze nog redden.
(maar vind orchideetjes zo mooi..)
Waarop?! Spataphylums?
Ik heb mijn Orchideetjes dus gewoon veel te veel verwend!
Oh Amaris, dat kan wel schelen. Ik had die op de vensterbank staan, dus die had erg veel licht.
Ik ga de witte even verhuizen (als ik een plekje kan vinden), kijken of ie het dan ook wat beter wil doen.
Oh en meteen nog een vraag, ik heb een HELE gave plant... maar geeeeen idee wat voor plant dat is, heeft hele grote bladeren. Zal er zo eens een foto van maken, misschien dat iemand kan helpen wat voor plant dat is?

Citaat:Verzorging
De alocasia is geen gemakkelijke kamerplant. Ze heeft behoefte aan zeer veel warmte, een hoge luchtvochtigheid en veel water geven. Ze houdt het in de huiskamer daarom meestal maar een paar maanden uit.
), staat wel naast de verwarming... 
Citaat:De alocasia is geen gemakkelijke kamerplant. Ze heeft behoefte aan zeer veel warmte, een hoge luchtvochtigheid en veel water geven. Ze houdt het in de huiskamer daarom meestal maar een paar maanden uit.
het is niet jouw schuld, je hebt gewoon een k*tplant
Ik zie dat veel meer mensen dezelfde tip hebben, dus het zal wel werken