Telefoon op onverklaarbare wijze kapot??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:48

Met Samsung (ik had toen de Galaxy S1) heb ik ook geen goede ervaringen hoor. Mijn vorige Sony was wel erg goed, die is zo vaak gevallen en heeft ook nog eens een trap van een paard overleefd. Hij overleed pas toen mijn vader hem ik bad liet vallen. :') De Iphone 4 is mij ook erg goed bevallen, mijn vader heeft hem nu en hij doet het nog perfect. Heb ook al een LG (die extra snelle) gehad maar die was na 2 maanden overleden, de eerste keer dat ik hem liet vallen was het beeldscherm gelijk kapot.

Voor nu denk ik dat ik voor een Huawei ga, het liefst rond de 100 euro gezien mijn abonnement verloop in september en ik dus geen honderden euro's ga uitgeven. Heb mij zelf al wel influistert dat ik ook een bescherm mapje er om heen koop die ook het glas beschermt mocht ik hem een keer laten vallen.

Zijn die bescherm mapjes nog goed te verkrijgen van Huawei? Ik zag dat ze bij de kijkshop flinke korting geven dus ik denk dat ik hem daar ga kopen. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:51

demo_love schreef:
Welke van Sony had je? Dan moet ik die iig niét hebben. :D

Het gaat hier om de waterdichte Sony.

ilaan

Re: Telefoon op onverklaarbare wijze kapot??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:52

Bij de waterdichte sony zit het scherm te strak in de behuizing. Dot is een bekend probleem bij deze telefoon. Laatst nog op tv geweest dat dit spontaan gebeurde. Ook zonder dat de telefoon warm was.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 11:56

Hm nu lees ik ook behoorlijk wat negatief over Huawei, vooral ook over de batterij.

Nog meer bokkers met ervaringen?

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:03

Huawei is een traag sloom toestel. Weinig geheugen. Vwb de accu geen idee.
Heb ooit een aantal apps moeten installeren op de huawei van een kennis. Drama zo'n ding. Ik ben een half uur bezig geweest per app. Goedkoop ja goed toestel nee.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 12:13

Iemand ervaring met Alcatel (C7)?

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:16

Nokia Lumia is ook een goedtoestel waar je mooie foto's mee kan maken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:17

Ik had hiervoor een duurdere Samsung Pocket, maar die was trager, liep steeds vast en de batterij haalde het eind van de dag ook niet.

Op het werk zie ik er steeds meer op Huawei overstappen, de Y300 is populair, maar niet de snelste met de meeste opslag, maar ja wat wil je voor nog geen € 100.-
Andere collega heeft een iets groter en luxer model en is er zeer tevreden over, ding was € 150.- ofzo :')
Voordeel van die is dat er een functie op zit waarmee je de gevoeligheid van het touchscreen in kan stellen zodat deze ook met handschoenen bruikbaar is.
Op onze productieafdeling zijn speciale handschoenen verplicht, maar die hebben natuurlijk niet van die speciale telefoontopjes. Maar op haar Huawei kan ze de werkhandschoenen gewoon aan houden :D

Hoesjes zijn er ook voor, das geen probleem.

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:17

Ik zou nooooit meer anders gaan als een apple. Geen gezeik, werkt altijd en is waardevast. Net mijn 4S verkocht voor E250..
Nu een HTC en een samsung beide als noodoplossing voordat mn 5 komt, maar noooooooooit meer wil ik anders.. Voor mij alleen apple.. dan maar duurder, maar werkt tenminste altijd

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:19

ik heb een samsung galaxy fame en dat scherm wordt bijna 50 graden. vindt het gewoon eng soms

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:20

Sweetgirl1 schreef:
ik heb een samsung galaxy fame en dat scherm wordt bijna 50 graden. vindt het gewoon eng soms

Zit er geen stiekeme warme handen app voor de winter op?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:20

Helaas niet LBLGypsyCobs..
Mijn eigen telefoon is gebarsten en dit is een leen toestel die ik nu 2 maanden heb geleend tot ik geld heb voor een nieuwe

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:24

Ik zit nu toevallig dit topic te lezen op mijn waterdichte Sony en dit herinnert me aan de kras die ook op mijn scherm zit, hij zat er inderdaad ook opeens uit het niets, dacht dat het door m'n sleutel in m'n tas kwam ofzo :+

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:25

Ik heb een Samsung Galaxy Ace, het is niet de nieuwste maar hij is niet stuk te krijgen. Mijnes nog 2ehands ook en heeft bijna geen kuren. Hij is bij mij 3 x van de trap gevallen, verzorgpony is erop gaan staan, hij is een keer in bad gevallen maar dat ding doet het nogsteeds perfect. Wel een beetje weinig geheugen maar daar zijn oplossingen voor. Hij is lekker snel bij mij. Volgensmij kost ie nu rond de 100 tot 150 euro, maar dat weet ik niet zeker. Ik kan je hem iig echt aanraden, heerlijke telefoon :D

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:27

Dit gaat om de Z1? Ik zou toch terug gaan naar de winkel want hier word zeker iets mee gedaan omdat dit een bekende klacht is. Ookal vind je hem niet fijn, kun je hem wellicht omruilen? Geen idee of dit gaat hoor.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:41

Bij mij betreft het de Z.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:53

Kabouters?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:56

Petrichor schreef:
Nee het gaat om de waterdichte Sony. Ik heb hem niet verzekerd en ben ook niet van plan ik weet niet hoeveel geld te gaan betalen aan een reparatie.

Mijn vriend had ook de Sony beeldscherm ook geknapt repareren van beeldscherm was 400 euro. Maar mijn vriend had de hele telefoon stuk dus was het helemaal niet te repareren.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:00

Nokia Lumia heb ik gehad, maar ik vond het een vreselijk ding... Mobiel internet sprong elke keer zonder dat ik het wist op en ik was op 2 dagen 15 euro kwijt. Heb hem maar meteen terug verkocht en ben voor een Samsung S3 mini gegaan.
Daar ben ik voorlopig nog tevreden van haha :')

Maar nu ik weet dat Sony niet zo goed is, ga ik daar iig niet naar kijken...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:02

Alice13 schreef:
Petrichor schreef:
Nee het gaat om de waterdichte Sony. Ik heb hem niet verzekerd en ben ook niet van plan ik weet niet hoeveel geld te gaan betalen aan een reparatie.

Mijn vriend had ook de Sony beeldscherm ook geknapt repareren van beeldscherm was 400 euro. Maar mijn vriend had de hele telefoon stuk dus was het helemaal niet te repareren.

Whutt??

cha_biske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:09

Ik ben tot nu toe erg tevreden over mijn huawei y300, batterij gaat zeker 2-3 mee als je geen wifi... gebruikt. Ik heb mijn 3G altijd opstaan en zit thuis ermee op de wifi,ik laat hem elke nacht opladen en komt dan ruim toe ;-) van het geheugen ja het telefoongeheugen is klein maar stop er een geheugenkaart in en opgelost ;-)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:17

Het is een bekend probleem bij Sony. Als de telefoon nog geen twee jaar oud is hoort dit onder de fabrieksgarantie te vallen en repareren ze dit kosteloos, ook als je niet verzekerd bent. Ik ben heel erg tevreden over de service van Sony. Bij mij is de box en camera vervangen en kreeg ik daar gratis een nieuwe achterkant bij omdat er veel klachten over waren. Alles viel onder fabrieksgarantie dus was alleen mijn telefoon twee weken kwijt.

Ik zou je adviseren om naar de winkel te gaan waar je hem hebt gehaald en het bij hen voor te leggen. Ook het laden is een bekend probleem namelijk. Succes!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:27

Misschien dat ik hem inderdaad weg breng, maar voor nu koop ik een nieuwe want ik ben dat ding spuugzat. :)

Heb al een lijstje gemaakt met telefoons die in aanmerking komen en ga straks uitgebreid kijken, het is hier toch koopzondag. :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:49

Heb zelf een vrij basic samsung galaxy (namelijk the galaxy y), omdat ik hem toch alleen maar voor bellen en smsen gebruik. En ok ok soms wat filmpjes/foto's en patience.

Internetten op de Phone doe ik toch niet; doe het liever thuis op mn snelle pc met groot scherm dan te lopen pielen op een klein scherm (dat of een koelkast van een smartphone moeten halen= nee dank je), dus die kleine samsung was meer dan voldoende.
Ben er zeer tevreden mee en doet het al weer 2 jaar. Meerdere malen gevallen en niks aan de hand.

Sowieso eigenlijk nooit problemen met samsung telefoons gehad; blijft voorlopig dus mijn merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 13:58

Hier gaat de huawei bij intensief gebruik een hele dag mee. Indien het gewone gebruik 2/3 dagen.
Het is maar wat je wilt. Als je echt een gsm wilt voor constant spelletjes etc mee te spelen moet je inderdaad voor een zware samsung gaan. Maar als je een smartphone wilt voor enkel te bellen, sms'en en mails en fb is dat ding sterk genoeg.