Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Net een eigen huis, (chaos en verbouwen)wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:19

Proudje, wat een project, lijkt de onze wel dertig jaar geleden dus ik snap helemaal waar je het voor doet. Veel succes, net even in je andere topic gekeken en ben wel benieuwd hoe het er nu voorstaat.

Proudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:22

Het is inderdaad een enorm maar geweldig project, duurt even maar dan heb je ook wat zeg maar. :D

Laatste update is alweer even geleden ja bedacht ik me. Time flies en druk druk druk. Maar zal weer eens even rondgaan met de camera en een update posten :o .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 05:01

Waauw Proudje, wat een leuke boerderij! Ik ben ook best benieuwd naar een statusupdate!

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 06:41

Dinsdag de sleutel gehad en nu missen in ons ambitieuze 3 weken plan van muren doorslaan, stucen, vloeren leggen, keuken en badkamer vervangen. Over 1,5 week verhuizen we dus fijn om te horen dat het fysiek wel mogelijk is om in een bouwput te leven. Gelukkig hebben we wel vakantie.

Maar als ik het vergelijk met mijn zwager die in april de sleutel van zijn ex-wietplantage woning heeft gekregen, dan doen wij het echt watjes stijl.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 08:58

Leuk om die verhalen te horen van iedereen :D
Ik heb ook wel ergens foto's...ergens..

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:34

Hier in 3 weken tijd gesloopt, nieuw plafond erin, nieuwe badkamer + toilet aangelegd boven, vloeren vernieuwd, gestuuct en heel veel geschilderd. As we speak zijn er twee mannetjes bezig met de dubbele beglazing boven, dus er kunnen dit weekend weer lekker veel kozijnen geschilderd worden :D
Op de planning staat nog het buitenschilderwerk, maar dat hebben we uitbesteed, en talloze kleine klusjes.
Toen we allebei vrij waren vond ik het prima te doen, nu we allebei weer aan het werk zijn word ik er af en toe een beetje moe van :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:45

Leuk topic! Leuk om de ervaringen te lezen!
Wij krijgen 25 augustus de sleutel en nemen dan ruim een maand de tijd voor de klusjes die we willen doen, voor we er gaan wonen. Voor dat we erin gaan willen we keukenvloer, halvloer en wc-betegeling vervangen en nieuw werkblad in de keuken. Verder willen we de trap renoveren (tapijt eraf en opschuren en wit verven). Boven nieuw laminaat en In 1 slaapkamer de schrootjes eruit en stuccen. Ook standaarddingen zoals alles sauzen! En verder nog kleine klusjes zoals vensterbanken, trapleuningen, voegen in de douche.
Voor lange termijn ook buitenschilderwerk en talloze andere dingen ;).

Heb er echt zin in!

Ben heel benieuwd naar de foto's!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:00

Loesss, Knap als je dat in een maand red, wij in ieder geval niet

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:18

@ Rider01: ze moet de sleutel nog krijgen he ;)

Wij dachten ook in 1 maand tijd de boel te strippen, achter in de woning de slaapkamers te bouwen en de badkamer af te krijgen. No way in hell dat dat ging lukken. Nu, met 1 maand vertraging, zijn we bijna op dat punt aanbeland. Op zich viel het aantal onvoorziene dingen nog wel mee maar de uitvoering nam simpelweg veel meer tijd dan gedacht.

Ben stiekem wel apetrots op de badkamer :)
Afbeelding
Afbeelding

Nog steeds genoeg aan te doen maar het begint toch wel echt serieus ergens op te lijken :)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:24

Wij zijn al 10 jaar bezig met onze boerderij >;) , kijk al zó lang tegen de bouwrommel aan dat ik 't niet meer zie :n

Succes TS !! Hopelijk doen jullie er niet zo lang over.....

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:25

Ohjee, was dat ook zo gepland? Of zijn er andere dingen tussendoor gekomen?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:27

M_i_R, ooh dat wordt wel mooi :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:28

Dank dank! Nog geen dag spijt gehad van de tegelkeuze. de marmertegeltjes waren prijstechnisch wel even slikken maar goed, daar leg je gelukkig niet je hele vloer mee vol :')

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:31

M_i_R schreef:
Ohjee, was dat ook zo gepland? Of zijn er andere dingen tussendoor gekomen?

Drukke banen en een een echtgenoot die vaak voor z'n werk naar het buitenland moet. En dan...heb je geen zin meer of zijn bepaalde klussen zó kostbaar dat je eerst moet sparen, of hebben faciliteiten voor de paarden voorrang of...of...of...en... :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:38

Hahahaha, tja en als er eenmaal vertraging is dan wordt de volgende denk ik ook makkelijker geaccepteerd.

Ik ben erg benieuwd hoe lang het bij ons gaat duren. Ons doel is om rond kerst met goed fatsoen mensen te kunnen ontvangen. Daarvoor moet een vliering worden gemaakt, een keuken geplaatst, het dak moet worden geïsoleerd en afgewerkt, er moet worden gestuuct en gespackt, muurtjes moeten worden gebouwd, trap moet worden geplaatst, alle deuren moeten nog geschuurd en gelakt worden (net als de radiatoren trouwens die ze in de mid 70 jaren allemaal bruin hebben geverfd %) .... en dat zijn alleen nog maar de grote dingen want volgens mij moeten we nog wel een keer zoveel doen aan kleine dingen die zich gaandeweg aandienen. We zien wel, kop d'r veur zeggen we dan maar :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 10:42

Hier was alles ook bruin maar behalve de buitenkant is dat al weggewerkt.
Vandaag zijn de heren met de schoorsteen bezig, die moet opnieuw opgemetseld worden bovenin en schoongemaakt.

Wendy89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:57

Ik meld mij ook! Wij hebben 1 juli de sleutel gekregen van ons eigen stulpje. Huisje buitenaf met paardenstallen. We zijn nu net 3 dagen begonnen en nog vol goede moed ;)
We lopen nog volgens schema, maar zou niet best zijn als we nu al afweken :')

Tot nu toe was het verhuizen van onze spullen vanuit het huurhuis naar de schuur van mijn ouders de grootste klus. Pff, daar heb ik mij wel even op verkeken zeg! Wat je in 3 jaar allemaal kunt verzamelen! :wow:

We doen alles in etappes. Belangrijkste is nu dat de slaapkamer zo snel mogelijk af is, zodat we er in ieder geval kunnen slapen. De badkamer is voor eerst prima, evenals de keuken. Het is niet onze smaak, maar alles zit erin en het is nog prima in orde. Dus daar is het een kwestie van even over sausen en dan is het prima. Slaapkamer, woonkamer, wc beneden en kozijnen zijn de grootste punten. Dan even weer sparen en dan op den duur de rest. Het wordt bij ons ook een kwestie van goed plannen. Hebben beide een fulltime baan, dus het zal in de avonduren moeten gebeuren. Gelukkig komt de vakantieperiode eraan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:53

jaaaaa, hiero :wave:
dinsdag de sleutel gekregen, de zolder is bijna helemala gestript, de bijkeuken zijn we halverwege met strippen, de trap naar zolder word zaterdag ingemeten en in de tussentijd ga ik schuren, schuren, schuren.
nieuw keukenkastje moet besteld worden(kraan is lek, daardoor is er een kastje aan het schimmelen, de vloer moet er uit gehaald worden , (gaan we nummeren, want hij moet opnieuw gelegd worden) , plavuizen in de hal, de trap afbijten en opnieuw in de verf , alles schuren, plamuren verven, beetje stucwerk, pui van de keuken opknappen en dubbel glas er in (de rest is wel in orde)
heel veel schoonmaken (de oven is schoon, leek wel of ze hem als frituurpan hadden gebruikt :=)

maar eerst wil ik dit weekend de tuin dicht hebben , de conifeerhaag moet iets voorkomen zodat de hond in de tuin kan, dan kan ik die normaal meenemen tijdens het klussen
en dan vergeet ik nog ene hoop

edit: en een bosmaaier regelen, de tuin is niets aan gedaan sinds van de winter...onrkuidus ontploffus :roll:

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:00

*Meld zich*
2 weken terug de sleutel gekregen van onze nieuwbouw, een 2-onder-1-kapper aan de rand van het dorp, met koeien in de achtertuin <3
We hebben 'm vrij kaal op laten leveren. Over een week of 2 worden de trappen geplaatst, alles moet worden afgetimmerd + geschilderd, glasvlies behangen, PVC vloer erin, keuken erin... Spotjes in de keuken moeten worden verplaatst omdat de installateur de tekening verkeerd om heeft gehouden + keukenplafond moet dan opnieuw worden gespackt omdat ze de oude gaten moeten opvullen, en overal met smerige handen aan hebben gezeten >;)
Met de badkamer zijn ze nu bezig. De tuin is uiteraard een slagveld, we willen z.s.m bestrating om het huis hebben zodat je niet continu zand naar binnen loopt. En eigenlijk willen we er eind augustus in, maar dat gaan we niet redden dacht ik zo :')
Ik zie door de bomen het bos niet meer.. Maar op zich hebben we wel de juiste mensen erbij, dus uiteindelijk moet t goed komen! 8-)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:22

Ik herken jullie verhaal helemaal!

Wij hebben 1 mei de sleutel gehad en toen hebben mijn vriend en vader 1 week vakantie gehad om het complete huis te strippen.

Naar een hoop geregel verder zijn we nu bijna zover dat we er volgende week in kunnen.

Er zijn al zat dingen gebeurd zoals lekkage,kapot badmeubel geleverd, geen bevestiging materiaal van de douche wand( 2x voor langs geweest 2weken geleden heb ik het vandaag maar zelf opgehaald in Waalwijk bij brugman en nu hadden ze er maar 1 in plaats van 2 besteld -:(-
Dus zouden ze ons vandaag terug bellen maar dat hebben ze dus niet gedaan! Dus ga ik morgen weer langs de vestiging om nog 1x duidelijk te maken dat dit echt niet kan zo.
Maar er zijn al wel meer dingen gebeurd bij brugman _-:(
Gisteren is er een verwarmings leiding geklapt dus het vieze water spoot tegen het plafond en de muur.
Net gestuct en er lag net 1 dag nieuw tapijt in :(:)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:13

Rider01 schreef:
Loesss, Knap als je dat in een maand red, wij in ieder geval niet

We hebben in principe nu alles in bestelling staan en we doen eigenlijk niks zelf. Alleen het slopen. Daar hebben we 2 weken voor en gelukkig veel hulp. Maar het opbouwen laten we doen.

Mocht het wat uitlopen is het niet zo mega ramp, dan blijven we nog ietsje langer thuis. We moeten wel 29 september boven klaar hebben, maar dat komt wel goed, daar is alleen nieuw laminaat en nieuwe vensterbanken.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:21

We zijn zo'n 2,5 jaar bezig geweest en over 2 weken komt het gras in de tuin en is alles af. Alleen de binnenmuren zijn blijven staan, de rest is vervangen, aangebouwd en vernieuwd.
Afgelopen tijd ook weinig tijd en zin gehad in leuke dingen doen, fulltime werken en m'n paard heeft al een tijdje een lange vakantie met af en toe een ritje. Ik hoop dat ik over 2 weken weer zin heb om te gaan rijden.

Maar ik zou het zo weer doen, vind verbouwen echt leuk.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 06:26

Inmiddels heb ik pijn op plekken waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Maar daar staat tegenover dat op de draagmuur en twee kleine zaken in de badkamer na die beiden morgen gesloopt worden alles gestript is qua puin.

Verder zijn we in de twee slaapkamers voor in het huis al bezig met de vloer; komt vandaag het plafond in de master slaapkamer en inloopkast, en mogen de mensen die morgen op mijn verjaardag komen lekker schilderen, slopen en de keuken demonteren. Daardoor kan waarschijnlijk dinsdag het eerste deel gestuct worden.

Dus ondanks dat de planning een takenlijst is geworden boeken we nog wel voortgang :D.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 08:52

Schoorsteen kwam helaas niet in 1 dag af, vandaag dus nog verder met opbouwen voor de regen gaat vallen.
Die grijze luchten voorspellen niet veel goeds.
Intussen ook nog bij de pony's geweest, die na de training even los mochten in de bak en niet meer terug wilde naar de wei. Het zand bevatte minder dazen en was net lekker nat gesproeid :P modderpony's

Dus nu maar snel weer verder buiten :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:01

Hopelijk krijgen jullie het af voor de buien! Geen afdekzeil bij de hand? Hebben ze voor een paar euro bij de action anders wel :)

Hier staat het voegen en kitten van de badkamer op het programma, het plaatsen van de sierlijst langs het plafond en hopelijk ook nog wat schilderwerk :) eens zien wat daar allemaal van gaat lukken