welke 6p auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:35

Ik ook, maar meen dat dit inderdaad een probleem is bij de 3.0L V6. Zelf met een stuk of 8 Renaults nooit versnellingsbak issues gehad. Ook geen auto helemaal probleemvrij, maar dat is een ander verhaal. Ben er altijd tevreden over geweest, op eentje na :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 09:39

frisian_love schreef:
Seat Alhambra of Volkswagen Sharan.
Comfortabele 7 zitter, schuifdeuren en kan met gemak een trailer trekken.

ik kreeg ook Peugeot 806 door...

zal deze auto's ook eens gaan bekijken..

ik denk dat ik liever zo'n soort auto heb dan een busje, maar goed, alle opties zijn nog open. hangt ook een beetje van de inruilwaarde van mijn vectra af wat het gaat worden.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:43

Vippie schreef:
Suusje92 schreef:
uote="Lay_D"]
De Renault Grand Espace is iets langer als een gewone Renault Espace.

Ik zie telkens Renault langskomen, maar vergeet niet dat de versnellingsbak gauw kapot gaat bij een renault. is een bekend kwaaltje. Al helemaal als je ook een trailer trekt. Ik weet dat het uiteraard niet is bij alle renaults, maar wel een bekend kwaaltje.

Rij al jaren renault en nooit last van gehad hoor.[quote]

Daarom staat er ook, Niet bij alle renaults.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:51

Hier ook en ex Renault Espace rijder, trok met gemak een 2 paard trailer, paard van 1.80 mtr stuiterend erin, totaal geen problemen.
Verder een perfecte gezinsauto, stoelen makkelijk erin en eruit, veel ruimte, enige nadeel is dat je voor de diesel uitvoering ruim 300 euro wegenbelasting betaald, ze zijn erg zwaar.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:13

mijn vader heeft een wv transporter turbo diesel, en rijd gemiddeld 2000 km per maand ( soms meer) en heeft er 9 van de 10 keer een draaiorgel achter + zo'n 200/300 kg aan boeken. denk dat ie op de 1500 kg zit

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:42

juval schreef:
frisian_love schreef:
Seat Alhambra of Volkswagen Sharan.
Comfortabele 7 zitter, schuifdeuren en kan met gemak een trailer trekken.

ik kreeg ook Peugeot 806 door...

zal deze auto's ook eens gaan bekijken..

ik denk dat ik liever zo'n soort auto heb dan een busje, maar goed, alle opties zijn nog open. hangt ook een beetje van de inruilwaarde van mijn vectra af wat het gaat worden.

Vito is maar net een slagje groter dan die groep waar de Espace, 806 en C-max in vallen.
Die Vito heeft echter meer bagageruimte (is in de basis een 9-persoons, losse stoelen) en voor de slimmerikken dus die optie om 'm als camper te rijden.

juval

Re: welke 6p auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 11:55

oke, even een lijstje:
Peugeot 806,
Renault (grand)Espace
Seat Alhambra
Ford Galaxy
Chrysler Voyager
Mercedes Vito (oid)

Ik ga eens informeren wat ik nog terug kan verwachten voor mn vectra, dan kan ik wat gerichter zoeken.
bedankt tot zover.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:15

Sorry maar ik moet even een kanttekening zetten bij de wagens als VW Sharan (= Seat Alhambra) en de Ford Galaxy (ik heb op beide merken gewerkt) Ja het zijn 7 zitters, maar houd er rekening mee dat de achterste plaatsen echt alleen geschikt zijn voor (kleine) kinderen. Deze auto's hebben verschrikkelijk veel ruimte als je ze als 5 zitters gebruikt, maar bij 7 word het al krapper.

Ik zou toch gaan voor een busje, busjes zijn ook helemaal niet moeilijker in te parkeren, ik vind het zelfs makkelijker. Alles is recht, de zijkanten, de achterkant, het is heel overzichtelijk en makkelijk als je eenmaal de grootte van je auto aanvoelt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:58

juval schreef:
oke, even een lijstje:
Peugeot 806,
Renault (grand)Espace
Seat Alhambra
Ford Galaxy
Chrysler Voyager
Mercedes Vito (oid)

Ik ga eens informeren wat ik nog terug kan verwachten voor mn vectra, dan kan ik wat gerichter zoeken.
bedankt tot zover.

Chrysler Voyager betaal je je scheel..

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:02

Mijn ouders hebben een deel jaren een 2-paardstrailer getrokken (met 1 paardje van 1m50 in), ongeveer 4 keer per week. Toch heel regelmatig stukken hierdoor...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:05

kimberly1995 schreef:
juval schreef:
oke, even een lijstje:
Peugeot 806,
Renault (grand)Espace
Seat Alhambra
Ford Galaxy
Chrysler Voyager
Mercedes Vito (oid)

bedankt tot zover.

Chrysler Voyager betaal je je scheel..

Als je ze slecht behandeld wel, maar dat geldt voor elke auto.

In aanvulling op Lara_Silver: dit geldt ook voor de Espace en (veel) minder voor de Grand Espace. het lijkt niks als je de auto ziet, maar vanbinnen is het een wereld van verschil.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:30

Nou nee hoor ook als je goed voor hem bent ;-) De crysler is zeer goedkoop in aanschaf. echter ontzettend duur in wegenbelasting vooral de diesel. (wij betaalden voor benzine al 315 euro per kwartaal, reken voor een diesel maar zo rond de 500,-) verder absoluut niet zuinig rijden (max 300 km met een tank) en onderdelen duur!

Maar verder o zo fijne wagen!!! met gemak een grote trailer hij merkt er niks van een hoop ruimte van binnen. en super vast op de weg. Zo heerlijk.
Wij hebben hem alleen weggedaan voor de kosten, als hij goedkoper was geweest had hij gebleven.
we hebben hem ingeruild voor een VW mulitvan, een heerlijke bus, en idd erg makkelijk met parkeren. we hebben hem omgebouwd naar camper zodat hij goedkoop was in de wegenbelasting.
Dit was een automaat, en helaas terug uit kroatie heeft de versnellingsbak het begeven. omdat hij toch teveel moeite had met de caravan (grote 6 pers) niet direct maar langzaam aan. hij had geen moeite met het trekken zelf.

Nu hebben we een goedkope Mitsubishi 7 a 8 persoons. met de carvan naar Frankrijk merken we dat hij de meeste moeite heeft in de bergen, en zuipt ook erg veel met een caravan/trailer er achter. Hij red het allemaal wel. Normaal wel zuinig, goedkoop in onderhoud, en voordelig in de wegenbelasting.

Maar ik denk voor TS net te licht? Maar als je goedkoop wilt rijden, kun je wellicht eens kijken?
De middenbank en 2 achterstoelen zijn volwaardige zitters. ook als volwassene kun je er goed zitten.
De achterstoelen zijn er onafhankelijk van elkaar uit te halen.

Ondanks dat we de auto nooit als eerste keus hadden, zijn we er nu al een jaar zeer blij mee.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 13:40

wat voor mitsubishi is dat Wendyenbram?

mijn vriend heeft een dodge ramvan, dat is hetzelfde als de voyager, maar dan grijs kenteken, dus zonder achterbank. ik vind het inderdaad een fijne auto om in te rijden, maar we hebben er ook al het een en ander aan onderhoud aan gehad, dus een amerikaan is niet mijn eerste keus.
ik denk ook dat ik door die auto een beetje huiverig ben met parkeren, omdat het geen zijramen heeft heb ik voor mijn gevoel te weinig overzicht met parkeren en op rotondes... is misschien ook wel een kwestie van wennen.

vw multivan zal ik zo ook eens googleen.

7 zitter hebben we niet nodig, maar wel 6 personen (4 groten en 2 baby's, ik weet eigenlijk niet wie meer ruimte innemen :) ) MET bergruimte. dus bedankt voor de tip mbt de ford en seat/sharan/espace..

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:45

Wij hebben de spacewagon kan ook met 6 losse stoelen, ipv middenbank.
Wij hebben nu officieel 7 zitplaatsen 6 ruim en de 7e met heupgordel.op de middenbank. en er kan eventueel op de achterstoelen een midden/heup gordel geplaatst worden. is dan wel een plek voor een kind. en er kan dan dus een 8e persoon mee.

Dit vind ik fijn omdat we zelf 4 bijna 5 kinderen hebben, en er altijd wel vriendjes of neefjes/nichtjes meerijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:58

wendyenbram schreef:
Maar verder o zo fijne wagen!!! met gemak een grote trailer hij merkt er niks van een hoop ruimte van binnen. en super vast op de weg. Zo heerlijk.
Wij hebben hem alleen weggedaan voor de kosten, als hij goedkoper was geweest had hij gebleven.
we hebben hem ingeruild voor een VW mulitvan, een heerlijke bus, en idd erg makkelijk met parkeren. we hebben hem omgebouwd naar camper zodat hij goedkoop was in de wegenbelasting.
Dit was een automaat, en helaas terug uit kroatie heeft de versnellingsbak het begeven. omdat hij toch teveel moeite had met de caravan (grote 6 pers) niet direct maar langzaam aan. hij had geen moeite met het trekken zelf.

Wat ik zeg: netjes behandelen doet een hoop.
Hoe heb jij die automaat verteld wat ie moest doen met die caravan?

Een Spacewagon is kleiner dan de Espace/Sharan/C-max en daarmee heeft ie dezelfde problemen: gebrek aan ruimte bij volle stoelbezetting.

Ik wil je wel waarschuwen voor als je een busje koopt: ben je daar eenmaal aan gewend dan is de rest voor de mindere goden. Ik mis het gemak van die oude T3 nog regelmatig..........

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:59

Wij hadden een zafira met onze vier kids en qua ruimte gaat het wel voor de kleintjes, ik vond het een heerlijke auto lekker compact ondanks de 7 persoons.

Nu de kleintjes groter worden hebben we en Chevrolet Orlando, geweldige auto echt super!

Nog nooit problemen mee gehad en de ruimte is top, met zes personen erin kun je nog zoveel bagage meenemen.
Ik vind het een aanrader.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 14:00

ikke schreef:
Ik wil je wel waarschuwen voor als je een busje koopt: ben je daar eenmaal aan gewend dan is de rest voor de mindere goden. Ik mis het gemak van die oude T3 nog regelmatig..........

bedankt voor de waarschuwing :) .. ik denk dat ik dat wel aankan :7

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:05

Dat heb ik hem niet verteld maar mijn man ;-) Volgens mij kon je hem in een langzamere "stand"zetten zodat hij beter kon trekken (Stand 3 ofzo? geen verstand van.)

Verder heb ik er met gemak mijn 2-ling wagen in vervoerd, en zelfs mijn grote fietskar opgevouwen mee.
Straks kan ik er ook de grote kinderwagen in kwijt, wel moet ik dan zeggen dat boodschappen mee nemen lastig is, als ik ook de 4 dan 5 kinderen mee heb.

Opel zafira zou ik met 4 kinderen waarvan 2 kleintjes dan weer niet doen. ten eerste geen volwaardige stoelen. en 2-ling wagen kon er niet in vervoerd worden.
Toen ik zwanger was van de tweeling en dus van 2 naar 4 kinderen ging. heb ik de hele zwangerschap gedacht, we hoeven tenminste geen andere auto;-) nou de tweeling was nog geen 8 weken oud en we hadden de crysler wat een gedoe zeg met alles in en uit de zafira te krijgen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:43

juval schreef:
ikke schreef:

bedankt voor de waarschuwing :) .. ik denk dat ik dat wel aankan :7

:D :D :D

biaamber04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:51

ik heb een seat alhambra uit 2004
mag 1900kg trekken dus mijn 2 paardstrailer kan hij makkelijk hebben
ik heb namelijk ook 4 kids het is erg fijne auto met veel ruimte
ik heb er 1 stoel uit dus is nu 6 pers maar de stoelen zijn er makkelijk uit en in te zetten...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:55

Wij hebben een Mitsubishi Pajero van 15 jaar oud,.....en ruim onder de 200.000 km.

7 zitter en rijd met 2 paarden stijl de berg op.