Mb's gaan heel snel op.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 10:59

Mjetterd schreef:
300 MB in 3 dagen is echt heel erg veel! Dat kan bijna niet.

Nee dat was dus ook wat ik dacht, dacht zelfs dat ze een fout gemaakt hadden.. Maar ik weet ook echt niet wat nou zoveel Mb's verbruikt want ik zit niet heel veel op 3g..
-O-

Marit

Re: Mb's gaan heel snel op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:12

Bij mij vriendin bleek dat de wifi in huis heel vaak haperde en ze dus zonder dat ze het doorhad heel erg vaak op 3G zat, hele youtube filmpjes had ze erop gekeken, waardoor ze een gigantisch bedrag moest betalen. Misschien eens kijken of dat bij jou ook het geval is?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:15

Marit schreef:
Bij mij vriendin bleek dat de wifi in huis heel vaak haperde en ze dus zonder dat ze het doorhad heel erg vaak op 3G zat, hele youtube filmpjes had ze erop gekeken, waardoor ze een gigantisch bedrag moest betalen. Misschien eens kijken of dat bij jou ook het geval is?

Dat is zuur ja.. Daarom heb ik dus ook ingesteld dat ik bij die App alleen de wifi kan gebruiken en het anders niet doet..

Ik heb soms ook ineens veel mb's verbruikt terwijl ik altijd wel dezelfde dingen doe. Als je facebook hebt kun je bijvoorbeeld ook de optie om de filmpjes gelijk af te spelen aanvinken om dit alleen op wifi te doen.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 16:40

Marit schreef:

Dat kan het ook niet zijn, want als ik thuis ben zet ik de wifi aan en gewoon mijn mobiel netwerk uit, zodat ik niet op 3g kan..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:09

Hang je wel eens je telefoon aan je laptop? Ik heb die fout namelijk gemaakt met mij iphone maand geleden, aan laptop hangen om op te laden maar perongeluk hotspot op telefoon aan. Gevolg: mijn laptop gebruikte de hotspot van mijn telefoon als wifi. Ik had dat helaas pas door nadat tele2 mij afgesloten had omdat ik een rekening van meer dan 250 euro had bereikt in slechts 20 minuten...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:12

Heb je het automatisch afspelen van filmpjes op facebook wel uit staan? Weet niet of het al genoemd is maar dat schijnt ook mb's te vreten.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:14

Als er bij mij 300 MB zou afgaan op een dag zou ik ook meteen aan een fout denken :') Ik kan me niet direct een App bedenken die zoveel data gebruikt. Ik gebruik volop facebook (met filmpjes), snapchat en bokt op mijn iPhone en ik kom zelfs nooit in de buurt van mijn 1GB mobiel internet.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:19

Ik gebruik rustig 1800 mb per maand dus vind 500 mb ook wel heel weinig. Zit je niet toevallig op bokt oid veel?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 17:23

ilaan schreef:
Ik gebruik rustig 1800 mb per maand dus vind 500 mb ook wel heel weinig. Zit je niet toevallig op bokt oid veel?

Nee, ik zit eigenlijk op de meeste apps die veel mb's verbruiken zoals bokt en fb thuis op de laptop en soms op m'n telefoon..
Ik heb wel alles gedaan wat er hier verteld werd, maar ineens stond m'n vpn aan :\ , dus ik geprobeerd om uit te zetten.
maar elke keer als ik hem net uit had deed die zichzelf weer aan :?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:10

Mag ik vragen of je een nieuwe provider hebt nu?

Sinds ik overstapte op Hollands Nieuwe merkte ik ook verschil, zij roden alles naar boven af namelijk.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:19

Ik heb gewoon van hollands nieuwe zelf, volgensmij is dat gelinkt aan vodafone (maar weet niet zeker).

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:29

Mijn mb's gaan de laatste tijd ook supersnel op. Ik heb 500 mb en toen ik m'n abonnement net had gebruikte ik rond de 300 mb per maand. Nu ben ik na twee weken al door m'n tegoed heen. Ik zet altijd mijn 3G uit als ik Wifi heb, en probeer heel zuinig aan te doen. Ik heb overigens ook Hollands nieuwe, enige voordeel is dat als je mobiele data op is, het van je beltegoed af gaat en ik de maand meestal wel rondkom daardoor.

Ik heb trouwens geen iPhone maar een Nokia Lumia.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:31

Ik heb Hollands Nieuwe en ik kom ruim rond met mijn sim only 550 abbo :j

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 19:32

Ik ga ze van de week wel even opbellen hierover..
Snap er niks meer van haha..

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:19

Hallo allemaal

Ik heb sinds maandag een samsung galaxy s5
En ik heb 1gb internet.
Nu heb ik nog maar 360 mb over.
Ik zit thuis gewoon op wifi.
Heb gister best wat muziek gedownload en apps die ik wou hebben.
Maar ik dacht ik zit op wifi dan kan het geen kwaad.
Nu heb ik een of andere Cloud erop die zet alles steeds op back up automatische ik heb dat nu geloof ik uitgezet want dat koste dus ruim 500 mb tot nu toe.
Zit nu zo in de stress dat ik over mijn abbenoment heen ga.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:22

Viktor238 schreef:
Buitenshuis mobiele gegevens knop uitzetten. (Staat in de bovenste balk bij een Samsung, geen idee waar 't staan bij een IPhone.) Nadeel; Je ontvangt alleen je WhatsApp berichten wanneer je Mobiele gegevens inschakelt. Voordeel; Behoudt van je Mbs

Dit.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:22

Misschien is dit al wel eerder genoemd hoor maar heb niet alle reacties terug gelezen :=

Je kunt bij je instellingen zien welke apps allemaal internet verbruiken, een hele hoop hiervan kun je gewoon uitzetten omdat je ze toch nooit gebruikt (dingen als pasbook en kompas enzo). Deze apps gebruiken vaak toch aardig wat internet mocht je ze toch een keer aangezet hebben, ze blijven namelijk op de achtergrond vaak lang aan staan.

Ook goed oppassen met locatievoorziening! Dat verbruikt altijd super veel internet, gewoon lekker uit zetten zou ik zeggen dus ;).

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:24

iEmmaaa schreef:
Misschien is dit al wel eerder genoemd hoor maar heb niet alle reacties terug gelezen :=

Je kunt bij je instellingen zien welke apps allemaal internet verbruiken, een hele hoop hiervan kun je gewoon uitzetten omdat je ze toch nooit gebruikt (dingen als pasbook en kompas enzo). Deze apps gebruiken vaak toch aardig wat internet mocht je ze toch een keer aangezet hebben, ze blijven namelijk op de achtergrond vaak lang aan staan.

Ook goed oppassen met locatievoorziening! Dat verbruikt altijd super veel internet, gewoon lekker uit zetten zou ik zeggen dus ;).

Hoe kan je dat precies uitzetten want heb gezocht maar kan het niet vinden :P

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-14 20:24

iEmmaaa schreef:

Ja klopt! dat had m'n broer al voor me gedaan ja!
Maar op de een of andere manier blijft er maar zoveel internet afgaan..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:43

AfricanLady schreef:
iEmmaaa schreef:

Hoe kan je dat precies uitzetten want heb gezocht maar kan het niet vinden :P

Instellingen > Algemeen > Ververs apps op achtergrond
(Hiermee zet je dus uit dat hij apps automatisch gaat updaten ook al open je ze niet)

Instellingen > Mobiel netwerk, dan even naar beneden scrollen.
(Hier staat een complete lijst van apps die toegang willen naar internet, hier kun je er ook een heleboel uitzetten die je nooit gebruikt, zoals kompas ofzo wat ik al zei :) )

Dit is trouwens wel allemaal voor iPhone hoor haha := aangezien ts het daar over had

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:48

Ik heb nu alle apps volgens mij uitgezet op de achtergrond.
Kijk eerst even hoe dit zo gaat en anders kan ik het nog helemaal uitzetten dat ik alleen internet heb bij wifi.

@ iEmmaaa wat jij bedoelt kan ik zo niet vinden dat hij de apps uitzet ik heb wel via playstore alle apps uitgzeten op automatisch updaten

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:52

Zit je op fb? Op fb is nieuw dat hij de filmpjes op je tijdlijn automatisch afspeelt dit eet ontzettend veel mb's. Dit kan je uitzetten bij de instellingen van fb

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:57

Zo ook gedaan :+

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:03

Ik heb een beetje t zelfde probleem: thuis, bij mijn vriend en op de universiteit heb ik altijd wifi, alleen tussendoor dus niet. Tóch is mijn 1 GB bundel na een dag of 8 op altijd...

Ik heb haast het idee dat er wel zon wifi teken bovenin staat, maar dat ie t toch via mijn bundel doet?

Ik heb nu gelukkig t mobile, waar je na je bundel alleen langzamer internet hebt. Vroeger bij Vodafone betaalde ik per maand gemiddeld 10 euro extra omdat ik over m'n GB zat.

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:04

Daarom heb ik 14.000 MB :D
Misschien met je provider over hebben, misschien klopt er wel iets niet...