Welke scooter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Welke scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:02

Zou dan wel iemand met verstand meenemen xjosee, als je gaat kijken bij de scooter.

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:03

Mijn scooter heb ik weer verkocht voor 350 omdat ie veel kilometers had gemaakt en al redelijk ''oud'' was. Maar liep en startte nog prima, had toen nog enkele maanden geleden een hele beurt gehad. Maar zoals ik net zij... Het is maar net met wie je te maken hebt...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:04

Xjosee schreef:
xLianneZorro schreef:
Waarom niet? Ik had mijn Aprillia Habana ook via marktplaats gekocht en toen ik mijn auto had ook weer via marktplaats verkocht. Natuurlijk kan het mis gaan, maar het is maar net met wie je te maken hebt.

Voornamelijk vanwege mijn budget. Is het redelijkerwijs mogelijk dat iemand een "gezonde" scooter aanbied voor dat bedrag?

Bijna niet.
Misschien eentje met veel schade maar mijn vriend handelt veel erin en als hij een hele goedkope weg doet die technisch goed is maar verder niet netjes praten we vaak toch over 450.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:06

RdLFoto schreef:
Xjosee schreef:
Ik breek even in in je topic als je het goed vindt. Ik ben aan het kijken of ik misschien weer een scooter wil (rijbewijs auto wil niet lukken). Nu had ik hiervoor een namaak vespa en daar inderdaad erg veel problemen mee. Daardoor ben ik een beetje angstig om weer een scooter te kopen, zeker omdat ik dan een klein budget heb (tot €300,00). Zouden jullie het aandurven om voor dat bedrag een scooter via marktplaats oid te kopen?

Nee foei kssh.. :')

Neehoor kom gerust binnen. :D Welk merk had jij precies?

Ik had een Santini Firenze. Kon ik met heel veel korting kopen via de Ing met rentepunten.
Afbeelding

Heel gaaf ding, jammer dat hij zo vaak ermee ophield.

@Geryon: Inderdaad slim om iemand te zoeken die er verstand van heeft.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:08

Er staat toch ook een scooter bij de Kwantum of idk wat voor'n megastore van huistuinkeuken artikelen ? Hoe zijn ze daar opgekomen dan ? :')

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:10

Vespa is echt niet het enige merk scooter dat goed is hoor. Ik heb verder alleen ervaring met Honda. Maar idd, met scooters blijf uit de buurt van Chinese merken.

Mijne (Honda SRX 50 Shadow, 2-takt) was ook tweedehands, gekocht bij fietsen/brommerdealer. Je moet er zelf ook beetje fatsoenlijk mee omgaan, regelmatig even laten checken. Mijne is 7 jaar oud geloof ik, nu bijna 15000 op de teller (waarvan 2 jaar zonder meter gelopen) en ja, na een week moet ik hem kicken en er gaat wel eens wat kapot, maar dat mag best, zijn geen robots. Daarnaast zijn onderdelen echt niet duur.

Mijn vader zegt altijd wel dat hij het jammer vindt dat het geen 4-takt is. Ik heb verder geen ervaring mee tov 4-takt, maar die blijken wat meer te lopen.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:10

Zelf heb ik het over dit model

Afbeelding

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 10:38

Heb me goed laten informeren. De buren van de dealer hadden ook een Berini van hun en die staat al 2 jaar buiten en doet het nogsteeds. :P Heel erg bedankt allemaal~!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:14

Oftewel je bent gegaan voor de Berini?

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 17:12

Jaa, ik denk het wel. Als het goed is ga ik hem volgende week bestellen !

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:17

Mja.. kan zijn dat ik dan een gelukje heb maar ik heb een grande retro.. super schattig ding. Jep made in china :D tuf er al een jaar op rond en nooit 1 x stuk geweest. Enige is, en dat is een algemeen bekend probleem bij dit merk, dat de benzine meter niet goed werkt. Blijft eeuwig vol volgens de meter :') af en toe even in de tank gluren dus. Maar verder echt ideaal.

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 17:20

PenP2014 schreef:
Mja.. kan zijn dat ik dan een gelukje heb maar ik heb een grande retro.. super schattig ding. Jep made in china :D tuf er al een jaar op rond en nooit 1 x stuk geweest. Enige is, en dat is een algemeen bekend probleem bij dit merk, dat de benzine meter niet goed werkt. Blijft eeuwig vol volgens de meter :') af en toe even in de tank gluren dus. Maar verder echt ideaal.

Daar heeft mijn collega ook last van :=

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:22

Ik heb mijn sym mio 50 op marktplaats gekocht, hij is ondertussen al 8 jaar oud, en nog steeds een heerlijk betrouwbaar ding! <3
zijn makkelijk onderdelen voor te krijgen, maar is bij mij nog niet nodig geweest :))
ik heb er een windscherm enz op, en hij is echt mooi, al zeg ik het zelf :o

je moet eens kijken naar een sym mio (50) of sym fiddle :))

die grande retro kan ik je afraden := eigenlijk alle scooters die nieuw onder de 900/1000 euro zijn. Voor datzelfde geld koop je een goeie 2e hands

edit; ik ken veel mensen die een berini hebben afgeraden :n kijk wel goed uit waar je hem besteld, je kan hem beter bij een dealer halen. (onlinescooters ofzoiets is iig al niet betrouwbaar )

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:27

Mijn vader heeft een bedrijf in scooters. Van hem heb ik een paar maand geleden een Kymco Yup gekregen. Misschien niet de mooiste scooter, maar wel heel degelijk en nog geen problemen mee gehad! Hij had me deze natuurlijk niet gegeven wanneer hij er problemen mee had verwacht. Verder heb ik er eigenlijk ook niet zo heel erg veel verstand van. Hij heeft vooral AGM en Thurbo staan volgens mij.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:10

Dan hoop ik dat je net die ene goede vind.
En is het jammer dat je niet naar de goed bedoelde adviezen hebt geluisterd ;)

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:19

Sanniej_ schreef:

Tsja, het is dat ik een vreselijke twijfelaar ben en ik eindelijk deze scooter wil hebben zonder te twijfelen haha. Vind de andere scooters niet echt mijn smaak :o

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:56

Ik heb dan liever mijn minder mooie, maar wel betrouwbare scooter ;) al vind ik die van mij totaal niet lelijk. Alleen al door de betrouwbaarheid (toen ik mijn rijbewijs nog niet had, liep ie maximaal 1 keer per week, soms minder, en gewoon meteen starten en wegrijden) die scooter die jij hebt uitgezocht zou ik nooit van m'n leven kopen, alleen al door de slechte verhalen (meeste mensen konden hem na een jaar weg doen) zoals ik al zei; je kan beter je geld uitgeven aan een 2e hands van dezelfde prijs, maar wel van een goed merk. 2e hands hoeft helemaal niet lelijk en slecht te zijn. Die van mij was helemaal krasvrij, en leek wel nieuw, terwijl ie toen al 7 was :))

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:41

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:46

Mijn vader heeft een Kymco en daar heb ik al bijna 15.000 km op gereden en eigenlijk zelden problemen gehad.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:49

RdLFoto schreef:
Sanniej_ schreef:

Tsja, het is dat ik een vreselijke twijfelaar ben en ik eindelijk deze scooter wil hebben zonder te twijfelen haha. Vind de andere scooters niet echt mijn smaak :o

Jouw persoonlijke smaak of de smaak van de kinderen waarbij je niet voor schut wilt staan met een scooter die niet op een vespa lijkt? :')

Vind het namelijk nogal apart dat je voor een namaak gaat vanwege het uiterlijk terwijl er heel veel betere scooters zijn!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:15

Zonde dat je alsnog voor de look-a-like gaat. Als je het doet, doe het dan goed en neem dan een echte vespa. Als je het voor de 'anderen' doet om te showen, dan zou ik je aanraden om dat vooral niet te doen, hier in de omgeving word je daar echt op afgebrand. Andere merken die worden genoemd zoals mio, kymco of een piaggio zijn hartstikke betrouwbaar. Chinese merken zijn echt een no go, krijg je gewoon zo veel sneller problemen mee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:28

RdLFoto schreef:
Gianti schreef:
ik heb momenteel zo'n chineese, opzich wel redelijk.. maar dingen in begin... bouten te kort van het stuur waardoor mijn stuur tijdens rijden los kwam.. het gat voor de pin van stuurslot te klein dus stuurslot deed het niet -O- %) Zou bij sym, piaggo of kymco blijven kwa merken

Mijn vader raad juist de Kymco weer af, ik haat scootermerken.. :')

Ik heb een kymco. Prima ding. Ik heb enkel problemen ermee gehad doordat ik ongeluk had gekregen maar verder top ding. Ga hem wel voor de 10.000 km weer omruilen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:35

Mijn mio heeft ondertussen alweer 13.000 km, en nog steeds niks mis mee! :+:
maar ts, ik zou het heel dom vinden als je uiterlijk voor kwaliteit kiest, ik heb al vaker hier gezegd dat je voor hetzelfde geld een 2e hands van een betrouwbaar merk kan kopen, die hoeven ook niet lelijk te zijn ;)

maar ik hoop eigenlijk stiekem dat je er over ongeveer een jaar zelf spijt van zult krijgen dat je niet naar de adviezen hier hebt geluisterd :=

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 00:45

Interessant topic. Morgen is even doorspitten.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 01:03

Toen ik 16 was heb ik een nieuwe Yamaha Neo's gekocht. Dat was helemaal hot in mijn tijd. Nu, 13 jaar en ruim 113.000 km verder, (ja hij is het klokje al een keer rond geweest), is hij nog steeds in mijn bezit en rij er nog dagelijks op. Ondanks dat ik in de loop der jaren een paar keer een schuiver heb gemaakt doet hij het nog steeds prima. Echt onverwoestbaar die dingen... <3