Wat doen met deze auto? Sloop of inruilen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:28

Hier echt niet zoveel geld, je mag blij zijn met n vrijwaring.

KimL86

Re: Wat doen met deze auto? Sloop of inruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:36

Oeps, dat ging snel.
Werd een beetje overdonderd.
Maar hij is verkocht. Belde iemand die 150 bood. Ik zei 200, hij zei dan 175. Toen ik zei dat ik daar even over na moest denken ging hij akkoord met 200 en komt hem vrijdag ophalen en neemt gelijk een vrijwaringsbewijs mee.

Misschien had ik er meer voor kunnen krijgen, maar nu heb ik geen gezeik, word hij thuis opgehaald en klaar. Nu wel hopen dat ik deze week een andere vind.
Maar dit maakt m'n budget weer hoger en kan ik hopelijk nog wat korting krijgen op een nieuwe.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:41

ginger18 schreef:
Oeps, dat ging snel.
Werd een beetje overdonderd.
Maar hij is verkocht. Belde iemand die 150 bood. Ik zei 200, hij zei dan 175. Toen ik zei dat ik daar even over na moest denken ging hij akkoord met 200 en komt hem vrijdag ophalen en neemt gelijk een vrijwaringsbewijs mee.

Misschien had ik er meer voor kunnen krijgen, maar nu heb ik geen gezeik, word hij thuis opgehaald en klaar. Nu wel hopen dat ik deze week een andere vind.
Maar dit maakt m'n budget weer hoger en kan ik hopelijk nog wat korting krijgen op een nieuwe.

Echt precíés zo ging het bij mijn Smart! Alleen ging ik bijna akkoord met 275 euro en werd er uiteindelijk 900 geboden. :))

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 21:43

Haha, ja dat is wel een beter bedrag maar die illusie had ik niet. Daar heb je een ka voor zonder al die mankementen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:05

Zoals je je auto beschrijft lijkt me dat inderdaad wel een redelijk bod.

Alleen een vrijwaringsbewijs meenemen, dat snap ik niet helemaal? Volgens mij moet je echt met het volledige kenteken naar een postkantoor en krijg je dan een tijdelijk papiertje en na een paar weken een nieuwe pas. Klinkt een beetje vaag... Maar ik heb mijn auto vorig jaar oktober gekocht en dat was nog voor de nieuwe kentekenbewijzen...

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:06

Het is volgens mij een bedrijf. En die kunnen dat wel geloof ik. Zag ik ook bij andere sloopbedrijven op internet staan.

https://www.nederlandenvannu.nl/verzeke ... ogle.nl%2F

Mocht ik nu donderdag een andere kopen, kan ik dan mijn verzekering gewoon overzetten? Want ka staat dan toch op een privé parkeer terrein en gaat er pas vanaf als hij niet meer van mij is. Dan hoeft hij toch niet meer verzekerd te zijn?

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:55

Autobedrijven/handelaren kunnen ter plekke een auto van naam af halen, dus die hoeven niet naar een postkantoor, sterker nog die mogen niet eens meer vrijwaren op een postkantoor, ze kunnen via internet of telefonisch de auto vrijwaren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 06:56

Bij mijn verzekering was bij het overzetten de 'oude' auto nog 30 dagen gratis meeverzekerd.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:25

Essxan schreef:
Autobedrijven/handelaren kunnen ter plekke een auto van naam af halen, dus die hoeven niet naar een postkantoor, sterker nog die mogen niet eens meer vrijwaren op een postkantoor, ze kunnen via internet of telefonisch de auto vrijwaren.

Ja dat klopt en die kunnen zelfs tot 22:00 u. vrijwaren omdat ze het online doen met een inlogcode
Er is maar 2 dingen belangrijk als ze de ka komen halen je geld en de vrijwaring zonder vrijwaring geen auto.

Super dat je de auto wel al kwijt bent.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:14

Ik heb een leuke vervanging gezien voor Kermit.
Hopelijk is ie nog niet verkocht. Morgenvroeg gelijk even bellen.
Wou eigenlijk een hatchback, maar dit is wel een hele gunstige auto. En als ik foto's van dit model zie, recht van de zijkant dan vind ik ze een stuk leuker dan op die schuin genomen foto's.

http://link.marktplaats.nl/811012498

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:18

Best hoog verbruik, voor een auto van dat gewicht en vermogen. Viel me meteen op.

Gaat maar een krappe kilometer verder op een liter dan mijn GTI. En dat vind ik al een zuipschuit met 1/13, wat ik nu bijna rij. Overigens klopt het voor mijn auto ook perfect met wat Marktplaats aangaf, en was dat met mijn Ka niet waar. Die reed net 1/14 tot 1/14,5, terwijl die volgens marktplaats 1/16,95 zou moeten lopen :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:19

Ik vind het verbruik dan juist weer meevallen. Kermit rijd namelijk maar 1 op 13. Dus eigenlijk geen verschil met deze.

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:23

Ik zou je verzekering opschorten. Dan kan je hem gewoon weer activeren als je een andere auto hebt. Scheelt ook weer (een paar dagen) premie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:24

Wow, dan was er wel echt iets goed mis :P Of je hebt natuurlijk een zware rechtervoet, dat kan ook heel goed :P

Maar ik vind het nogal veel als ik uitga van mijn eigen auto die maar iets minder weegt, een zwaardere motor heeft en bekend staat als zuipschuit.

Maar misschien denk ik wel helemaal de verkeerde kant op hoor...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:32

Oké.. Net heeeeel verhaal getyped en hoppa ineens weg. Zucht.
Als je opzoek bent naar een hatchback is een Peugeot 307 ook aan te raden deze zijn zuiniger dan de Skoda die je net liet zien. En daarbij , mocht je een diesel niet gelijk willen weigeren.. Is de 307. 2.0 hdi (90pk) ook aan te raden. Onwijs sterk blok ligt daar in. Die beginnen pas echt bij de 3 ton en zulke auto's met 5 ton op de teller zijn niet zeldzaam. Voordeel is dat ze rond de 2 tot 3 ton ook in de zelfde prijsklasse vallen als de Skoda die je liet zien.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:36

kiwiwitje schreef:
Oké.. Net heeeeel verhaal getyped en hoppa ineens weg. Zucht.
Als je opzoek bent naar een hatchback is een Peugeot 307 ook aan te raden deze zijn zuiniger dan de Skoda die je net liet zien. En daarbij , mocht je een diesel niet gelijk willen weigeren.. Is de 307. 2.0 hdi (90pk) ook aan te raden. Onwijs sterk blok ligt daar in. Die beginnen pas echt bij de 3 ton en zulke auto's met 5 ton op de teller zijn niet zeldzaam. Voordeel is dat ze rond de 2 tot 3 ton ook in de zelfde prijsklasse vallen als de Skoda die je liet zien.

Pffff, zeg dat! Mijn ouders hadden een 307SW met zo'n motor. Superfijne auto was dat!
Hebben ze weggedaan toen er meer dan 3 ton op de teller stond. Een 308 benzine auto teruggekocht...
Die heeft al voor meer dan duizend euro reparaties en onderhoud gehad... En had nog niet eens 150.000 op de teller.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:37

Mijn vriend heeft er al een stuk of 3 gehad. Alleen dan de break. En ik heb nu zelf de hatchback. Nog noooooit zo'n fijne degelijke auto gehad!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 22:45

Ik weet nog van mijn Opel Astra, oud model, 1.4 motor, dat iemand mij ooit vertelde dat als ze in verhouding een vrij lichte motor hebben tegen over het gewicht van de auto dat ze dan ook minder zuinig zijn.

Geen idee of dit klopt hoor, ik ben totaal geen auto expert.

En dat mijn ka zoveel zoop, m'n rechtervoet valt wel mee. Wel bestaat een groot deel van de route die ik meestal rij uit een 100 weg met om de 2 km een stoplicht die bijna altijd op rood staat. Ik denk dat dat ook veel extra benzine kost.
Gelukkig zijn ze die weg nu aan het verbouwen waardoor de stoplichten weg gaan.

@kiwiwitje, voor een diesel maak ik te weinig km's.

Reden dat ik voor een skoda kies is ten eerste omdat er een vw. motor in ligt, maar een stuk goedkoper is als een vw.
Daarnaast heb ik altijd een beetje koekblikjes gehad en wil ik nu graag een iets ruimere degelijkere auto.

Peugeot 307 is wel een leuke auto verder. Maar staan voor mijn budget alleen te koop met veel km's. Benzine bedoel ik dan.

Krijg net mail dat de skoda nog te koop is.
Zal morgen nog eens verder kijken op mp voor andere soortgelijke wagentjes.

Aanvulling:
Ik heb via autoverleden.nl de km stand en schade nagekeken.
Hij heeft een schade en de km stand klopt niet volgens deze site.
Maar hij heeft wel nap en volgens mp is de km stand correct. Iemand enig idee hoe dat zit dan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:19

Zo begon ik later ook te redeneren hoor. Ik ben ook geen expert hihi!!

Op mijn werk hebben de monteurs het regelmatig over auto's, en toevallig zeiden ze laatst dat je vrij weinig aan die nap hebt. Maar waarom weet ik niet meer...

Wat het verbruik van je ka betreft, vind ik het nog veel. Zo gebruikte ik de mijne ook ongeveer...

Voor jouw budget is een polo ook leuk. Niet dat model dat afgeragd wordt door jongeren, maar één slag nieuwer, zijn goede auto's en niet afgeragd. Gewoon minder populair.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:32

Vandaag wat auto's gaan kijken. Kermit is alweer een weekje weg.
Heb een renault megane bekeken, die vond ik erg leuk. Alleen hoorde ik dat die een bepaald mankement hebben wat heel duur is om te maken.

Daarna naar een skoda, maar die garage was dicht terwijl op de site stond dat ze open zouden zijn.

En daarna nog een Opel astra. Dat was op zich een prima auto. Word afgeleverd met een uitgebreide poetsbeurt waarbij ook de bekleding word gereinigd, de distributieriem word vervangen en hij krijgt een grote beurt. Zonder extra kosten.

Mijn stiefvader vind dat ik nog andere Astras moet bekijken, maar waar vind je er 1 die zo afgeleverd word zonder een paar 100 euro extra te betalen?
Dit is hem
http://link.marktplaats.nl/816955676

Wat vinden jullie er van?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:45

Bij die astra's opletten met de motor.. Ik ken er al 4 in mijn omgeving die ineens olie en koelvloeistof begonnen te zuipen.. Motorblok overleden..

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:48

Ok en was dat hetzelfde model? Of het oudere model?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:51

Ik heb ook zon Astra gehad, een 1.8 16 klepper sport. Heerlijke auto, alleen voor ons net FF te duur hier op het eiland. Maar echt, vind het nog jammer dat ie weg is. Heb er toch bijna een jaar in gereden, en nooit wat mee gehad.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:54

Ja ik heb voorheen ook een Astra gehad, maar dan het oude model. Vond het echt een heerlijke auto en heb er zeker een jaar spijt van gehad dat ik hem heb weg gedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:58

Zelfde model als die je liet zien. Zowel diesel als benzine..