S3, S4 of toch iets anders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Re: S3, S4 of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:48

De S4 mini is een jaartje jonger, heeft de nodige verbeterde technieken in zich en kan rekenen op een langere software ondersteuning door Samsung. Zou deze sowieso boven de S3 mini aanbevelen.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:00

Samsung galaxy core dann, 4 GB intern geheugen 4,3 inch scherm
Trend plus schijnt ook erg goed te zijn, 4 GB intern geheugen en 4 inch scherm

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:07

Ik had ook de Samsung Galaxy Gio en werd inderdaad he-le-maal gek van dat kleine geheugen! Steeds maar zeuren dat het geheugen bijna vol was etc. terwijl alleen FB en Whatsapp op mijn telefoon stonden, waarvan FB nog op een kaartje.

Dus ik ging ook op zoek naar iets anders, en heb uiteindelijk voor een toestel gekozen dat ik nooit had verwacht: Alcatel One Touch Pop C5! Aardig maatje groter dan de samsung die je nu hebt, veel beter geheugen, en tot nu toe ben ik dik tevreden! Zou niet meer terug willen naar mijn oude samsung!

Het is heel wat anders dan waar naar je op zoek bent, maar ik had er ook nooit aan gedacht. Heb deze Alcatel nog vergeleken met de Samsung Trend Lite, Huawei G510 en Huawei Y300, maar deze had hiervan echt de beste recensies. Daarbij was (en is, tot ergens in Juni) het een super aanbieding bij de Kijkshop; 80 euro, waarvan je 20 euro cashback krijgt, 20 euro extra beltegoed, + 10 euro beltegoed... Dan laat ik de telefoon echt niet liggen voor die prijs haha :')

Misschien toch iets om te overwegen? En mocht het niet bevallen, heb je in ieder geval geen honderden euro's uitgegeven aan de telefoon ;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:51

Er is ook nog een ander belangrijk verschil tussen de 3 en de 4 mini: 4G ondersteuning. De S3 Mini heeft dat niet en die is dus niet echt toekomstvast meer. Ja 3G zal er nog jaren zijn maar 4G is gewoon de toekomst, en buiten dat inderdaad de nieuwere software :)

Overigens kan je op elk toestel je apps allemaal op SD zetten, alleen daarvoor moet je je telefoon wel eerst rooten ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 16:01

HELP, ik ben vandaag naar de winkel geweest. en heb ze beide gezien. maar ik ben nog steeds aan het twijfelen! de s4 mini is wel er lang en dun. ik zit te twijfelen over het geheugen. de s3 mini heeft het dubbele. maar misschien is dat van de s4 mini al meer als zat. omdat die blijkbaar al weet ik hoeveel meer geheugen heeft dan mijn huidige mobiel.
en de meneer van de winkel vertelde ook iets over dat er 2 soorten s4 minis waren... de orginele soort (in het wit en donkergijs) en een nieuwe soort (zwart)
kan iemand mij het verschil vertellen en is er ook verschil in uiterlijk? de zwarte was blijkbaar wel goedkoper.

en als iemand een leuk hoesje erbij weet hoor ik het graag :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:20

Zowel de s3 mini als s4 mini hebben als het goed is 8gb geheugen, de s3 heeft 16gb maar t geheugen zou gelijk moeten zijn.

Mbt de s4 mini zou hij de "duos" kunnen bedoelen maar wat het precieze verschil tussen die 2 is weet ik niet. Je zou op kieskeurig bijv de 3 mini en de 4 mini's kunnen vergelijken mbt geheugen, specificaties ed.. :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:24

Interne geheugen zou het niet veel uitmaken, je kan toch een SD kaart gebruiken. Het werkgeheugen en de processor en het scherm zijn belangrijker en dat is bij de S4 mini veel beter voor elkaar.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 19:34

Quad schreef:
Interne geheugen zou het niet veel uitmaken, je kan toch een SD kaart gebruiken. Het werkgeheugen en de processor en het scherm zijn belangrijker en dat is bij de S4 mini veel beter voor elkaar.

nee, dat kan niet met een sd kaart opgelost worden. dat heb ik al gezegd.
ik denk wel dat de s4 mini genoeg telefoon geheugen heeft en het daarom geen probleem zou zijn.

ik heb ook op kieskeurig gekeken. en ik ben er vrij zeker van dat ik voor de s4 mini ga. alleen nu zit ik een beetje met die 2 modellen waar de man in de winkel het over had. het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken.
maar als ik op kieskeurig een site aanklik waar ik hem het goedkoopst kan bestellen hebben ze maar een kleur. (misschien niet, ik heb maar even snel gekeken) ik kon zo niet vinden dat je kon kiezen voor een zwarte, witte of grijze.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:41

Mocht je uiteindelijk toch voor een iphone gaan, ik raad je heel sterk aan om 16gb te nemen en niet 8. Ik heb nogal wat fotos en screenshots, maar mijn geheugen zit echt prop en propvol.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:42

Ik heb de S3 en mijn vriend heeft de S4 mini.

Vind de S4 mini veel fijner dan mijn S3. Mijn S3 is namelijk net te groot om makkelijk en stevig vast te houden in een hand. Ook bij de eerste keer van de salontafel vallen zat er al een barst in de zijkant van het scherm. Hij is na een dag gebruik leeg. Bij een dag standby is hij half leeg. Hij wordt ook heel gauw erg heet.
De S4 is iets kleiner. Niet te klein maar precies zo dat je hem fijn in een hand kunt houden. Heeft hetzelfde prachtige scherm en maakt dezelfde goede foto's. Ik vind hem fijner.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 21:52

oke bedankt voor de reacties :j

ik heb zonet facebook van mijn mobiel af moeten gooien omdat ik whatsapp niet meer kon updaten. ik heb nu alle berichten verwijderd, en ik heb nog 1 andere app op mijn telefoongeheugen.... tijd voor een nieuwe dus. ik ga hem zsm bestellen

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:55

Ik heb een s2, super geheugen. 2 gB intern en er nog een SD kaartje van 16 GB bij.

Kijk even naar de app clean master, die ruimt al je rommel op van je mobiel
(letterlijk, als hij iets opruimt van bijv twitter staat erbij twitter rommel ;p)
word verder niks verwijdert wat je echt nodig hebt

Edit; hoop dat hij nog op je mobiel past, zie net dat hij bijna 10 mb is al

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 22:24

bedankt voor je reactie maar ik wil geen s2 :)
ik vind het geheugen ook te weinig. (ik heb zelf een kaartje van 32 GB)

ik zal die app eens zoeken maar ik denk niet dat ie er op past.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:26

S3 :D

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:28

mijn mama en papa hebben een s3. en daar zijn ze heel tevreden over! :j
bij mijn mama zit haar scherm vol met barsten, en haar scherm werkt nog heel goed!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:32

als je een 32GB hebt is er echt iets mis met je telefoon.. heb je al de apps die op je externe geheugen hebt wel daar?
even kijken op kieskeurig.nl, heel makkelijk om even te kijken welke van beide meer bij je past qua geheugen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:33

Een iPhone kan zeker wel tegen een stootje. Ik laat 'm geregeld in de slobber vallen (=vocht) en ook een val van 1,5 meter op een betonnen vloer of grind heeft 'ie overleefd terwijl 'ie op 't scherm viel. *D
iPhone werkt ook uiteraard met alleen maar telefoongeheugen dus je weet meteen waar je aan toe bent, (al heb je met een 8GB telefoon maar 6GB actually bruikbaar) al raad ik zelf een 8GB sterk af, ik luister veel muziek en heb enorm veel foto's maar het is wel echt te weinig.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:02

Piekosjj schreef:
Een iPhone kan zeker wel tegen een stootje. Ik laat 'm geregeld in de slobber vallen (=vocht) en ook een val van 1,5 meter op een betonnen vloer of grind heeft 'ie overleefd terwijl 'ie op 't scherm viel. *D
iPhone werkt ook uiteraard met alleen maar telefoongeheugen dus je weet meteen waar je aan toe bent, (al heb je met een 8GB telefoon maar 6GB actually bruikbaar) al raad ik zelf een 8GB sterk af, ik luister veel muziek en heb enorm veel foto's maar het is wel echt te weinig.

ja dat geloof ik ook wel. en elke mobiel kan natuurlijk kapot vallen. maar een iphone is gewoon niet zo mijn ding en ik heb al ervaring met een samsung dus daar voel ik meer voor. (en ik geloof dat iphones ook een stuk duurder zijn. gewoon om het merk. een samsung is dan ook goed zat)
ja dat klopt. niet al het geheugen is bruikbaar.

laraxXxemma schreef:
als je een 32GB hebt is er echt iets mis met je telefoon.. heb je al de apps die op je externe geheugen hebt wel daar?
even kijken op kieskeurig.nl, heel makkelijk om even te kijken welke van beide meer bij je past qua geheugen.

nee er is niks mis mee. Telefoon heeft gewoon weinig intern (telefoon) geheugen. dat is al vanaf dat je hem koopt. de telefoon komt steeds voller te staan en dan krijg je steeds meer problemen. Ik ben niet de enige met dit probleem.
Daar heb ik ook gekeken en ik heb al een beslissing gemaakt (bijna) het gaat natuurlijk niet alleen om geheugen.

Tja mensen, mobieltjes zijn er helaas niet op gemaakt lang mee te gaan. Ze zijn gemaakt om na gemiddeld een jaar of 2,3 goed te werken en daarna wordt alles sloom en loopt het vast zodat jij een nieuwe koopt. Een nieuw model waar een paar dingetjes beter zijn en die er net wat mooier uitziet. Stel je voor wat de mobieltjes over 10 jaar allemaal wel niet kunnen. Dat kunnen ze nu ook al makkelijk maken. Maar dat doen ze niet. Elke keer wordt er iets kleins verbeterd om geld te verdienen. Helaas niks aan te doen. Maar voor mij daarom geen mobiel van 700 euro :) (tenzij ik heul veel geld zou hebben)

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:04

Ik had een s3 mini, Op z'n zachts gezegd vrezelijk ding! Liep bij bijna alles vast wat je hem vraagde.. Heb nu een iPhone 5c, Super blij mee!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:10

Ik ben van de samsung xcover naar Sony gegaan... Geen gekloot meer met het geheugen :D

Gewoon hoesje er om heen en hij overleefd best wel wat :$ (en is waterdicht :P)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:13

Ik heb een Nokia Lumia 700.
Prima toestel, batterijduur oke.
Lekker degelijk, heeft diverse malen de vloer van dichtbij gezien.
Software is goed, weinig problemen en snel.
Helaas weinig apps (gratis) beschikbaar. Maar de belangrijkste zijn er wel. Whatsapp skype facebook o.a.

Ligt hier in de kast te verstoffen vanwege een nieuwe tel. Een Lumia 1020.
de 700 is de reserve mocht het toch fout gaan.

Het gebruik is even wennen als je wat anders gewend bent, maar dat is altijd.
Nokia (naam) komt te vervallen en veranderd binnenkort van naam. Het wordt Windows -:(-
Ze hebben nu al een grote hoeveelheid aandelen in beheer. En door de opkomst van Samsung en Apple zijn ze uit de markt geconcurreerd.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:28

Lianne86 schreef:
Ik ben van de samsung xcover naar Sony gegaan... Geen gekloot meer met het geheugen :D

sony is inderdaad goed! echt wat ik zocht. Valt uit een attractie en is nog niks aan. :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:31

janahxginger schreef:
Lianne86 schreef:

sony is inderdaad goed! echt wat ik zocht. Valt uit een attractie en is nog niks aan. :)

Hier ook echt positief verrast! Voor mij even niets anders meer :p

(alle voordelen die ik niet kwijt wilde van mijn samsung, maar ook de minpunten niet :P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:43

Ik heb de S3 mini , wat een k u t ding := . ook een ex Gio gebruiker :P , hij kan wel wat hebben maar de batterij al vervangen de oplader is stervende nee ik ben blij dat ik nog een jaar deze heb en dan wat anders :=

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:45

en nu twijfel ik weer.... :')

*gaat weer zoeken op kieskeurig naar sony*

welke sony zouden jullie dan aanraden? en zitten er ook nadelen aan ofniet? anders lijkt het me een beetje te mooi om waard te zijn :o