MacBook Air of Pro?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: MacBook Air of Pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:37

Ja precies, en als je een 17-jarige bent die door school en stage geen tijd heeft voor een baan, dan wordt dat geld ophoesten toch een stuk minder leuk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:38

Jahoor :j ik heb er meerdere harde schijven aanhangen. Je moet alleen opletten hoe je harde schijf geformatteerd is. NTSF (Windows Only) draait alleen op Mac als je er een programmaatje opzet.

FAT32 werkt gewoon, alleen heb je een kopieerbeveiliging van maximaal 4 GB per bestandje / mapje.

je hebt ook mac only schijven maar die kan je dan niet uitwisselen met windows.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:39

Mijn beide macbooks komen overigens bij officiele resellers vandaan (iFactors & Apple zelf). ik zou niet anders willen.

Met een nieuwe macbook doe je gegarandeerd minimaal 6 jaar (kijk maar naar mijn macje uit 2008). Met een tweedehands refurbished (link vind ik dat altijd) mac, weet je dat gewoon niet..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:40

Ik heb 2 weken geleden een Macbook pro gekocht bij leapp.nl. Dit zijn gereviseerde modellen, maar dat scheelt wel aanzienlijk in de prijs en gewoon met een jaar garantie (en mogelijkheid tot verlenging tot 2 jaar garantie)

Overigens doet mijn externe hardeschijf het ook gewoon :j
Laatst bijgewerkt door SplashIsLief op 22-05-14 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:43

Jans schreef:
Mijn beide macbooks komen overigens bij officiele resellers vandaan (iFactors & Apple zelf). ik zou niet anders willen.

Met een nieuwe macbook doe je gegarandeerd minimaal 6 jaar (kijk maar naar mijn macje uit 2008). Met een tweedehands refurbished (link vind ik dat altijd) mac, weet je dat gewoon niet..

Uiteraard, maar net als gezegd, je hebt bij Leapp wel mogelijkheid tot 2 jaar garantie en mijn Samsung heeft zijn eerste jaar niet eens overleefd. Ik heb nu drie jaar achter elkaar ieder jaar een nieuwe laptop gekocht van mijn verjaardagsgeld terwijl ik daar leuke dingen mee wilde gaan doen, maar dit kon gewoon niet anders vanwege school, waar ik een laptop voor nodig had. Het ding is echt niet agressief behandeld en hij is uit het niets overleden, net als de andere twee. Daardoor ben ik toch wel een beetje klaar met een nieuwe dure laptop van 600 euro kopen, die op windows draait en het jaar niet rond kan. Dan maar een technisch-gezien goedkopere laptop (gezien de kwaliteit van een mac betaal ik liever 849 dan 600 aan een slechte windows).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:44

Barbabientje schreef:
Ja dat snap ik! Hier ook student, maar een hele leuke teruggave van de belasting O:)

Heb nu deze op t oog:

http://www.dixons.nl/laptops/macbooks/m ... 33hjIF_uSo

(is 8 gb)

Jans: Volgens bol.com is mijne compatible met mac, dus dat zou mooi uitkomen :D

Ik ben van school af als ik recht heb op StuFi, ben volgens Apple geen student ivm. leeftijd en opleiding, het zit niet mee -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:44

Verlenging van de garantie (tegen betaling) is onzin én gegarandeerd afzetterij. Je hebt sowieso bij wet gezien al meer dan dat ene jaar garantie. Volgens mij op nieuw apple spul (bij officiele resellers, zoals Dixons) al 3 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:45

Jans schreef:
Verlenging van de garantie (tegen betaling) is onzin én gegarandeerd afzetterij. Je hebt sowieso bij wet gezien al meer dan dat ene jaar garantie. Volgens mij op nieuw apple spul (bij officiele resellers, zoals Dixons) al 3 jaar.

Is dat zo? Ook met tweedehands Apple producten?

Anoniem

Nee met tweedehands heb jij officieel geen garantie maar de originele eigenaar. Garantie is niet overdraagbaar. Volgens mij zelfs niet met 'garantie' kopen. Met dat kopen van garantie moet je ook heel goed de kleine lettertjes lezen want vaak is er nog minder vergoed dan bij echte garantie.

SplashIsLief

Jans, maar het gaat hier niet om nieuwe computers. (bij Leapp dan waar ik het over had)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:46

Ze zijn inderdaad niet nieuw. Wel (zoals zij beweren) de kwaliteit van nieuw.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:47

Doanique; dan heb jij ook pech gehad met je laptops :O
Ik dus nu met mijn Packard Hell al minstens sinds 2007 :')

Ik denk dat ik voor de MacBook Pro ret van 4 gb ga, lijkt me wel goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:48

Zeker pech gehad, daarom vraag ik me af of de Mac wel tegen een stootje kan, aangezien die vorige drie mijn rugzak dus niet leuk vinden. En nogmaals, ze zijn echt wel een keer of twee, drie gevallen maar niet fataal. Ze zijn zelfs gemaakt na dat vallen en daarna hebben ze het nog even gedaan voordat ze de geest gaven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:49

Mijne zeul ik overal mee naar toe. Mac van 2008 is van de trap gelazerd, heeft helemaal niks.

Dat ze de geest gegeven hebben kan heel goed wel van het vallen komen: er hoeft op het eerste gezicht niets kapot te zijn / kan iets kapot zijn maar niet gemaakt omdat het niet zichtbaar kapot is. harde schijven zijn heel gevoelig voor vallen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:51

Oke, ik twijfel nog steeds :')

4 of 8 gb _O-

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:52

Als je het budget hebt zou ik zeker voor een nieuwe gaan, tweedehands weet je het nooit...

Anoniem

Altijd voor de hogere gaan als je twijfelt. In de Retina kan je dit later namelijk niet meer verhogen.

Ik heb ook zelf net even op Leapp gekeken, maar wat je daar voor mijn laptop (de 2012) betaalt vind ik ontzettend duur nog. Dan kan je beter een nieuwe kopen :=

Anoniem

Pfieuw.

En; ja dat zou best van het vallen kunnen zijn, maar ik heb ze laten maken bij de winkel waar ik ze gekocht heb (mediamarkt) en daarna is er nooit meer wat mee gebeurd, en toch... -O-

8 Barbabientje, als je het geld hebt gewoon doen!

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:54

Ik vraag me echt af waarom je zo'n dure laptop wil kopen als je toch niet echt iets bijzonders er mee doet? Of heb ik dat nu over het hoofd gezien? Moet je overigens helemaal zelf weten, maar zie de meerwaarde er niet zo van in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:57

Rena100 schreef:
Ik vraag me echt af waarom je zo'n dure laptop wil kopen als je toch niet echt iets bijzonders er mee doet? Of heb ik dat nu over het hoofd gezien? Moet je overigens helemaal zelf weten, maar zie de meerwaarde er niet zo van in...

Ik quote mezelf even;

Doanique schreef:
Uiteraard, maar net als gezegd, je hebt bij Leapp wel mogelijkheid tot 2 jaar garantie en mijn Samsung heeft zijn eerste jaar niet eens overleefd. Ik heb nu drie jaar achter elkaar ieder jaar een nieuwe laptop gekocht van mijn verjaardagsgeld terwijl ik daar leuke dingen mee wilde gaan doen, maar dit kon gewoon niet anders vanwege school, waar ik een laptop voor nodig had. Het ding is echt niet agressief behandeld en hij is uit het niets overleden, net als de andere twee. Daardoor ben ik toch wel een beetje klaar met een nieuwe dure laptop van 600 euro kopen, die op windows draait en het jaar niet rond kan. Dan maar een technisch-gezien goedkopere laptop (gezien de kwaliteit van een mac betaal ik liever 849 dan 600 aan een slechte windows).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 13:57

Ik heb ook alleen maar ellende gehad met laptops van de mediamarkt. Er is mij daar net te vaak een product (hardware) wat overkomt alsof het 'van de vrachtwagen' is gevallen :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 13:58

Nou, ik wil gewoon een laptop die nog minstens 5 jaar mee gaat.. Nu heb ik goede ervaringen met Apple, en betaal ik liever éénmalig iets meer dan dat ik om de zovele jaar iets nieuws moet kopen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:00

Bij mij de software ook hoor Jans, ik ging naar de klantenservice om 2 dingen te laten repareren, een software en een hardware probleem en ze hebben dat software probleem gewoon niet op kunnen lossen. Alles geprobeerd. Heb je het topic gezien van de simpele boktlayout op iemands telefoon? Net geopend, dat had ik op mijn laptop. Kon drie keer de pagina verversen voor ie het is deed, lekker met concertkaarten bestellen etc...

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:02

Ik zat in hetzelfde schuitje en koos voor de pro. De man van de Apple Store zei alleen dat het geen reet uitmaakte.. Ik doe een grafische studie btw. Zou als ik jou was lekker de air nemen, scheelt met sjouwen! Tenzij je heel graag een dvdtje wilt kunnen afspelen of zo.