T-mobile of KPN

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kamy

Re: T-mobile of KPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:43

Ik heb nog nooit een andere provider gehad (ben nog van de Orange generatie) en ook nooit geen problemen met T-mobile.....internet en berijkbaar tot in de verste uithoeken van de wereld.

uitgebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:09

Ik gebruik nu sinds 5 dagen Telfort (voorheen had ik T-Mobile) en ik kan nu gewoon internetten. Ik kan zelfs berichten delen op facebook. *\o/*
Ik gebruik dezelfde telefoon, dus daar lag het echt niet aan.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 14:30

Nou ik heb inmiddels de keuze gemaakt om over te stappen naar KPN, was zaterdag in de winkel om mijn nieuwe abonnement af te sluiten krijg ik de mededeling dat ik geregistreerd sta bij Preventel :( Ik was echt woest. Ik heb nog nooit een cent te laat betaald ergens dus snap er werkelijk niks van. Volgens de medewerker in de winkel zou het wel eens kunnen komen doordat ik een keer bezwaar heb gemaakt tegen een factuur bij T-mobile. T-mobile zegt echter dat de registratie niet van hun kan komen omdat daar geen reden voor is (dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken), maar het kan gewoon niet van iets anders zijn want heb nooit ergens anders een abonnement gehad. Ik heb nu de reden van registratie opgevraagd bij Preventel, hoop dat ik snel bericht krijg, maar als het wel van T-mobile is dan ga ik met de brief naar T-mobile en dan wil ik dat ze het per direct voor me oplossen. Vind het echt schandalig dat er zomaar zonder mededeling een melding gedaan kan worden. Ik wordt nu afgeschilderd als wanbetaler... -:(- -:(-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:53

Hi heeft gisteren mijn 3G abbonnement omgezet naar een 4G abbonnement voor maar 2,50 euro extra per maand. *\o/*

Ik ben al jaren een tevreden klant van Hi (KPN). 8-)

Ben je er al uit met je omzetting abonnement en met Preventel? :=

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:59

Wat is preventel? Soort telefoonversie van bkr?

Ik zit al jaren bij t-mobile maar twijfel ook. Ik ga per definitie niet meer beginnen aan een 2 jaar abbo. Dat is veel te lang met een telefoon. Mijn telefoon (samsung S2) was twee jaar terug heel hip, maar loopt nu alweer een jaar achter.

Daarbij zag ik bij t-mobile een abbo:
1 jaar lang 30,- per maand betalen en 359,- bijbetalen en dan heb je een samsung S4.
Terwijl die telefoon los gewoon nieuw te krijgen is voor 349,- !

Dan koop ik wel een toestel los en sluit een goedkoop sim-only abbo af.
En of dat nog bij t-mobile gaat zijn.....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:05

Ik heb nooit problemen bij t-mobile en heb mijn telefoon gratis gekregen bij een abonnement, onbeperkt alles voor iets meer dan 40 euro per maand.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:08

lieveli schreef:
Ik heb nooit problemen bij t-mobile en heb mijn telefoon gratis gekregen bij een abonnement, onbeperkt alles voor iets meer dan 40 euro per maand.

Geloof me, de telefoon krijg je er nooit "gratis" bij, is allemaal verwerkt in de abonnementskosten.

Ik heb t-mobile en ben daar tevreden over, ook qua internet.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:12

Deze site laat zien waar er precies 4G dekking is van iedere 4G provider:
http://www.4gdekking.nl/

Hangt dus heel erg vanaf waar je woont of 4G ook een meerwaarde heeft. :=

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:36

Bagheera_206 schreef:
Deze site laat zien waar er precies 4G dekking is van iedere 4G provider:
http://www.4gdekking.nl/

Hangt dus heel erg vanaf waar je woont of 4G ook een meerwaarde heeft. :=

Is deze wel helemaal up-to-date? Want ik had 2 maanden terug in mijn ouderlijk huis al 4G alleen staat dat niet aangegeven op dit kaartje :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:43

Grit schreef:
lieveli schreef:

Geloof me, de telefoon krijg je er nooit "gratis" bij, is allemaal verwerkt in de abonnementskosten.

inderdaad. Vodafone kwam ook bij mij ''oh je kan binnenkort gratis een nieuwe telefoon uitzoeken'' Ja, doei... gratis m'n hoela!

Ik heb een htc one V en een Iphone 4, die beide prima werken. Dus ben gewoon voor een sim-only abbo gegaan, betaal nu 15 euro in de maand, 300 min en 1000 mb internet.

TS, weet niet of je voor een nieuwe telefoon gaat omdat je denkt dat het gratis is? Want je betaald gewoon veel meer abbonements kosten. Ik ben zelf ziggo klant en kan dan met 50% korting een mobielabbonement afsluiten (zie hierboven) en maandelijks opzegbaar. Ik weet dat er ook nog andere (niet zulke bekende) providers zijn die qua prijs/hoeveelheid vergelijkbaar hebben als mijn abbonement.

Ik zou, zeker als je niet perse een nieuwe telefoon nodig hebt, nog even extra kijken naar eventuele sim-only abbonementen.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 10:45

@ Amaris: ja preventel is een soort bkr voor telecomproviders.

Inmiddels ben ik er achter dat ik helemaal niet geregsitreerd sta daar maar dat kpn om de een of andere reden mij geblokkeerd heeft (heb nog nooit eerder iets met kpn te maken gehad). Waarom en hoe ze het kunnen oplossen weten ze niet. Heb al meerdere keren de klantenservice gebeld, op een gegeven moment werd gezegd dat ik nu wel door de gegevenscheck kon dus ik heb toen direct telefonisch een abonnement afgesloten, dat was allemaal gelukt volgens de medewerker. Maandag zou mijn telefoon eindelijk bezorgd worden. Ik heb maandag de hele dag zitten wachten op een telefoontje of de postbode. Toen ik om 4 uur nog niets gehoord had ben ik naar de kpn winkel gegaan, hier zeiden ze na een check met de klantenservice dat er nooit een bestellin geplaatst is... Ze wouden het wel nog een keer proberen zeiden ze maar dat aanbod heb ik afgeslagen. Heb geen vertrouwen meer in KPN en heb inmiddels een abonnement afgesloten bij Vodafone waar ik wel in een keer geaccepteerd werd...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:47

T-mobile is echt kruk, met KPN had ik nooit problemen. Met mijn nieuwe abo ga ik dus weer terug.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:01

vervelend TS dat je zoveel problemen hebt gehad, vodafone is (vind ik) wel erg duur := Zelf jaren klant bij geweest. Maar gewoon vanwege de prijs zou ik het niet meer doen. Veel plezier met je nieuwe telefoon en abbonement :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:07

lieveli schreef:

Mijn principe is dat ik niet meer als 25,- (hooguit 30,-) per maand aan kosten wil betalen. En dan met een 1-jarig abbo... krijg je geen toestel voor niks. Tenminste niet als ik er qua toestel op vooruit wil gaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:09

Pfoe, met zo weinig belminuten red ik het niet := Ik had eerst rekeningen van 170 euro :')

Grit schreef:
lieveli schreef:

Tuurlijk, snap ik, maar ik heb gewoon gebeld, 3 maanden voor ik kon verlengen. Ik ben al vanaf mijn 18e klant dus ik mocht én eerder verlengen én ik hoefde niets bij te betalen. Bovendien bel ik echt ontiegelijk veel :=
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 05-06-14 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:11

Ik bel nooit, maar ik verstook data. _O- Wat testjes gedaan met speedtest en door de nieuwe Spotify 1 lijstje gedownload heb ik nu ruim 1,7GB verstookt deze maand. :+ Whoeps... Hoeveelste van de maand is het ook al weer? :o?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:13

Bagheera_206 schreef:
Ik bel nooit, maar ik verstook data. _O- Wat testjes gedaan met speedtest en door de nieuwe Spotify 1 lijstje gedownload heb ik nu ruim 1,7GB verstookt deze maand. :+ Whoeps... Hoeveelste van de maand is het ook al weer? :o?

Heb je onbeperkt internet? Of moet je anders bijbetalen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:22

Nee, ik had een datalimiet van 2GB, maar nu ze gisteren mijn abonement hebben omgezet van 3G naar 4G heb ik blijkbaar een limiet van 4GB en zie ik in de Hi app zelfs ruim 5.5GB staan. _O- Geeeeeen idee wat er nou niet klopt. :o? Ik hou dus maar 4GB aan voor de zekerheid... := Kan zijn dat ik de afgelopen jaren wat kortingen en extra databundels heb gespaard. _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:31

Maar hoe kan het dat jij je internet moest aanpassen? Want jij kreeg je S4 toch tegelijk met mij? En ik heb vanaf het begin 4G... Ik heb een limiet van 1GB en daarna is hij wat trager, ik zit er over te denken om die omhoog te gooien.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:08

Ik heb werkelijk geen idee. := Ik heb in juni 2013 mijn 2-jarig contract afgesloten met destijds 2GB limiet bij Hi. Nou ja, het was een verlenging van mijn abonnement. Met 75 belminuten. Betaal daarvoor 26,50 euro per maand. Dat was nog 3G. Gisteren is het dus omgezet naar 4G en zou als het goed is dan op 29 euro uit moeten komen tenzij er door de omzetting allerlei kortingen/extra's vanuit het verleden nu wegvallen.

Ik heb het vermoeden dat ze deze maand mijn oude bundel bij mijn nieuwe bundel hebben opgeteld waardoor ik op limiet van 5686 MB kom. Volgende maand zal het dan vast wel weer kloppen met 4GB. :)