Salsa schreef:Ik zou me ten eerste niet vastklampen aan die 100000 km. De km zeggen weinig is mijn ervaring. Onderhoud en manier van gebruik is veel belangrijker. Zelf heb ik een skoda en dat is een vw in een goedkoper jasje maar wellicht nog te duur. Ben er wel super tevreden over.
Ook heb ik vaker Ford gereden. Mijn eerste auto was een ford fiesta uit 94. Top auto. 3 jaar mee rondgetuft en nooooit problemen. Zelfs nog ingeruild voor mijn tweede auto ook een Ford.
edit oja ga voor zo weinig mogelijk luxe als je goedkoop wil rijden. Hoe minder luxe hoe minder er kapot kan.

Mijn vader rijdt al heel z'n leven Ford, dus daar ben ik zeker over te spreken, hij heeft nooit wat. 
Mijn moeder rijdt overigens al jaren in Fiat Punto's, die heeft ook nooit wat, dus daar ben ik nog wel voor te porren.
En ja, ik hoef écht geen luxe. Ik hoef niet eens stuurbekrachtiging. Of airco. Of verwarming. Als er maar een CD-speler in kan. 
Renee1991 schreef:Ik heb nu twee keer een Volvo gekocht, de ene voor €500 en de ander voor €600,-.. Ze vallen enorm mee in verzekering en wegenbelasting en zijn over het algemeen niet kapot te krijgen! Het waren een V40 en een S40

Dat vind ik inderdaad ook belangrijk. Laag in de wegenbelasting en zuinig! Ik rijd nu 1 op 20 en betaal €15,- p/m wegenbelasting. 
MarlindeRooz schreef:Mijn mams heeft een toyota aygo, serieus die toyota's zijn echt niet dood te knuppelen!

En die zijn leuk.
Misschien even kijken of ik wat centjes uit pap en mam kan krijgen. 
Nee, ik moet echt binnen dat budget van €1000,- blijven.
MisticRider schreef:Wij hebben hier toevallig nog een Renault Megan staan, die mag voor een klein prijsje weg. Mocht je daar interesse in hebben stuur je maar een pb.
Renault Megan is vrij groot toch? Ik wil echt een klein autootje, minder wegenbelasting en makkelijker parkeren. Bovendien neem ik zelden iemand mee in de auto en al die ruimte zorgt alleen maar voor de mogelijkheid tot meer rommel. 
Choiix schreef:100.000 is bij een smart direct motorrevisie., motoren zijn inderdaad bagger. Ter vergelijk: mijn buurman heeft een Volvo V70 uit 1997 met 540.000 op de teller, originele benzinemotor. Loopt nog steeds perfect

benzine kan prima tot 250.000 mits correct onderhouden

Da's veel. Maar oké, dan weet ik dat! Ik weet niet hoe ik kan zien of een auto goed onderhouden is of niet, dus even kijken of ik iemand kan vinden die met me mee wil. M'n vader doet wel alsof hij zoveel verstand heeft van auto's, maar tegelijkertijd. 
Salsa schreef:Ford ka is idd bagger! Miskleun vd Ford.
Toyata is goed idf maar die aygo kan je nog geen boodschappentas in de achterklep zetten. Echt mini.
Haha, zie de OP, ik rijd nu een Smart. Die neem je ook niet voor de ruimte. 
Saaams schreef:Peugeot 107. Net een Nokia. Niet kapot te krijgen.
Ja, die vind ik ook mooi.
Maar duur!
Ik vind het ook belangrijk dat het geen 'duur' merk is. Als er iets met mijn Smart was moest ik meteen naar de Mercedes-dealer en dat is altijd ontzettend duur geweest.