'Nieuwe' auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:41

En ik kom hier even de Nissan Micra promoten :D Mijn eerste kocht ik met 15 jaar en 180.000 km, bijna 4 jaar zonder al te veel problemen in rondgekacheld en nu onlangs overleden. Heeft me destijds 1000 euro gekost in aanschaf. Nu weer een andere, precies dezelfde maar iets gepimpt voor 1400 euro. Maar goed, die heeft dan ook pas 80.000 op de teller. Ik zou me inderdaad ook niet teveel vastpinnen op die 100.000 km als ik jou was.

Choiix

Re: 'Nieuwe' auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:45

100.000 is bij een smart direct motorrevisie., motoren zijn inderdaad bagger. Ter vergelijk: mijn buurman heeft een Volvo V70 uit 1997 met 540.000 op de teller, originele benzinemotor. Loopt nog steeds perfect :) benzine kan prima tot 250.000 mits correct onderhouden :)

SalsaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:01

Ford ka is idd bagger! Miskleun vd Ford.

Toyata is goed idf maar die aygo kan je nog geen boodschappentas in de achterklep zetten. Echt mini.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:06

Peugeot 107. Net een Nokia. Niet kapot te krijgen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:17

Ik ben erg tevreden met mijn Opel crotje uit 2001
Vele opel corsa's die je tegen komt van rond dat jaar zitten tussen de 150 en 350 duizend km.

Mijne is dan een uitzondering ( gekocht in 2009 met nog geen 32.000 op de teller :') inmiddels issie ook al over de 100.000 heen). Op een paar "corsa" kwaaltjes na geen problemen gehad :)
Ja, lampjes die kapot gaan (iets met snel kapot gaan als je ze niet goed erin doet O:) ) maar ach, die kan je gemakkelijk zelf vervangen :+ (maar als je niet zeker weet hoe, laat het ff checken :') )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:25

Hier in het gezin ook iemand met een Corsa, dat ding is een nachtmerrie op vier wielen. Ik raad het iedereen af _O-

Ik zag van de week een leuke Ford Puma in DH te koop staan, 850 euro. Geen idee of het wat is qua binnenkant, maar het ziet er leuk uit, haha. :D
Ik ga alleen niet het risico lopen helemaal uit Zeeland naar daar te reizen voor een auto om erachter te komen dat het toch niks is.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:26

Hoezo?
Ik heb nu een corsa. Mn eerste auto. Stond vorige week al stil. Lang leven anwb.
Dashboard hield ermee op, stekker los dus starten ging niet. Maar is nu weer gemaakt!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:27

Alles wat stuk kan aan een auto is stuk geweest en vervangen en nog steeds rijdt het kreng vaker niet dan wel. Natuurlijk, pech kun je altijd hebben, maar dit is wel heeeel veel pech, dus na dit van dichtbij te hebben meegemaakt zou ik zelf nooit een Corsa kopen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:29

Dat is wel balen ja..ik denk een pechauto xd

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:42

Salsa schreef:
Ik zou me ten eerste niet vastklampen aan die 100000 km. De km zeggen weinig is mijn ervaring. Onderhoud en manier van gebruik is veel belangrijker. Zelf heb ik een skoda en dat is een vw in een goedkoper jasje maar wellicht nog te duur. Ben er wel super tevreden over.

Ook heb ik vaker Ford gereden. Mijn eerste auto was een ford fiesta uit 94. Top auto. 3 jaar mee rondgetuft en nooooit problemen. Zelfs nog ingeruild voor mijn tweede auto ook een Ford.

edit oja ga voor zo weinig mogelijk luxe als je goedkoop wil rijden. Hoe minder luxe hoe minder er kapot kan. ;)

Mijn vader rijdt al heel z'n leven Ford, dus daar ben ik zeker over te spreken, hij heeft nooit wat. :')
Mijn moeder rijdt overigens al jaren in Fiat Punto's, die heeft ook nooit wat, dus daar ben ik nog wel voor te porren.

En ja, ik hoef écht geen luxe. Ik hoef niet eens stuurbekrachtiging. Of airco. Of verwarming. Als er maar een CD-speler in kan. :Y)

Renee1991 schreef:
Ik heb nu twee keer een Volvo gekocht, de ene voor €500 en de ander voor €600,-.. Ze vallen enorm mee in verzekering en wegenbelasting en zijn over het algemeen niet kapot te krijgen! Het waren een V40 en een S40 :j

Dat vind ik inderdaad ook belangrijk. Laag in de wegenbelasting en zuinig! Ik rijd nu 1 op 20 en betaal €15,- p/m wegenbelasting. :)

MarlindeRooz schreef:
Mijn mams heeft een toyota aygo, serieus die toyota's zijn echt niet dood te knuppelen! :P

En die zijn leuk. :+: Misschien even kijken of ik wat centjes uit pap en mam kan krijgen. :))
Nee, ik moet echt binnen dat budget van €1000,- blijven.

MisticRider schreef:
Wij hebben hier toevallig nog een Renault Megan staan, die mag voor een klein prijsje weg. Mocht je daar interesse in hebben stuur je maar een pb.

Renault Megan is vrij groot toch? Ik wil echt een klein autootje, minder wegenbelasting en makkelijker parkeren. Bovendien neem ik zelden iemand mee in de auto en al die ruimte zorgt alleen maar voor de mogelijkheid tot meer rommel. :')

Choiix schreef:
100.000 is bij een smart direct motorrevisie., motoren zijn inderdaad bagger. Ter vergelijk: mijn buurman heeft een Volvo V70 uit 1997 met 540.000 op de teller, originele benzinemotor. Loopt nog steeds perfect :) benzine kan prima tot 250.000 mits correct onderhouden :)

:oo Da's veel. Maar oké, dan weet ik dat! Ik weet niet hoe ik kan zien of een auto goed onderhouden is of niet, dus even kijken of ik iemand kan vinden die met me mee wil. M'n vader doet wel alsof hij zoveel verstand heeft van auto's, maar tegelijkertijd. :')

Salsa schreef:
Ford ka is idd bagger! Miskleun vd Ford.

Toyata is goed idf maar die aygo kan je nog geen boodschappentas in de achterklep zetten. Echt mini.

Haha, zie de OP, ik rijd nu een Smart. Die neem je ook niet voor de ruimte. :))

Saaams schreef:
Peugeot 107. Net een Nokia. Niet kapot te krijgen.

Ja, die vind ik ook mooi. :+: Maar duur!

Ik vind het ook belangrijk dat het geen 'duur' merk is. Als er iets met mijn Smart was moest ik meteen naar de Mercedes-dealer en dat is altijd ontzettend duur geweest. :\

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:35

Ik geloof dat ik dan voor een Japanse auto gaan.
Kijk ook eens naar de Daihatsu Cuore en de Subaru Vivio.
Laatstgenoemde heb ik lange tijd probleemloos gereden.
Licht in gewicht, heel zuinig (1 op 23 is echt haalbaar) , wendbaar en hartstikke betrouwbaar.
Op www.autoweek.nl kun je van alle merken/typen de tests en de reviews van gebruikers lezen, erg handig!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 00:36

Ja, ik geloof dat ik niet zo heel veel keus heb qua merken. Onder de duizend euro kom je al gauw uit bij de 'goedkopere' auto's. Suzuki Alto's enz. :\

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:39

Cuore en Vivio vind je ook wel voor die prijs..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 00:41

Ik ga morgen weer verder zoeken. :) Ik moet er asap één hebben, maar ik wil ook geen overhaaste/verkeerde beslissing maken..
Thanks voor het meedenken!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:45

Saskiaatje schreef:
Renee1991 schreef:
Ik heb nu twee keer een Volvo gekocht, de ene voor €500 en de ander voor €600,-.. Ze vallen enorm mee in verzekering en wegenbelasting en zijn over het algemeen niet kapot te krijgen! Het waren een V40 en een S40 :j

Dat vind ik inderdaad ook belangrijk. Laag in de wegenbelasting en zuinig! Ik rijd nu 1 op 20 en betaal €15,- p/m wegenbelasting. :)
\

Aan die eisen voldoen Volvo's bij lange na niet. Ik betaal voor mijn V40 benzine €50 per maand wegenbelasting en hij rijdt 1 op 11...

Pech kan je met elk merk auto hebben. Ik heb 6 jaar probleemloos in mijn V40 gereden en daarna steeds weer ellende. Maar... Zou er zo weer één kopen, superfijne auto's.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 00:57

Wat voor merk je ook koopt, je moet er een zakje geluk bij krijgen in de prijsklasse.

Ik heb een Nissan Mircra gehad, het model van ca. 1992 -2000, daarbij moet je goed op de dorpels letten, vooraan tegen de wielkast hebben die de nijging tot roesten. Spiegeltje mee en je kan het eenvoudig zelf checken nog voordat de verkoper de auto op een brug heeft gezet. Ook op blazen in de lak letten, dat is roest die nog niet doorgebroken is.

Verder nagaan of de distributieriem vervangen is, dat moet afhankelijk van het merk ca. 1x per 60.000 tot 100.000 km. Duur stukje onderhoud maar wel essentieel, als die knapt kan je je auto meteen naar de sloopbrengen, de hele motor loopt in de soep.
Ik heb liever een auto met iets meer km en een nieuwe distributieriem, dan een auto die er bijna aantoe is.
Voor mijn Subaru kostte dat 600 euro.

Ook even informeren hoe het zit met onderhoud en reparaties, dat kan per merk enorm schelen. Subaru is bijna nooit kapot, maar heb je iets dan kan je flink je beurs trekken. (De mijne is nu 15 jaar oud en dit jaar voor 70 euro door de APK, niks kapot alleen een paar lampjes en ruitenwissers.)
Suzuki is een stuk goedkoper in onderhoud bijvoorbeeld.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 01:10

Distributieriem is idd om de zoveel-duizend kilometer of om de 5 jaar, afhankelijk van wat je het eerst tegen komt. Heeft de Micra geen distributie-ketting?

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 01:28

Fiat seicento :)
Let wel even op of de benzinetank al vervangen is evt is een foutje bij de productie geweest van de tanken.
Gaan naar verloop van tijd lekken en is bij vervanging over want die zijn wel goed!
Als je meer info wilt PB gerust rij al 3 jaar in 1 en vriendlief is monteur dus kan je er veel over vertellen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:21

Een Cinq en Sei moet je als het geen Sporting is (en dus een 900 CC) mijden als de pest ivm koppakkingen die er gegarandeerd uit gaan vliegen.

Ik hoorde hier Opel Corsa, is vanaf bouwjaar 1997 prima te doen (vanaf dat jaar zijn de bodems gegalvaniseerd en dus veel minder roest). Ford Ka is volgens mij ook vanaf een bepaald bouwjaar roestarm, maar daar durf ik niets over te zeggen.

De Franse auto's uit die tijd (Twingo, Clio, 106, 205, 206, Saxo (is in feite een 106) zijn ook prima betrouwbaar te noemen. De franse auto's hebben hun naam van electronica problemen voornamelijk te danken aan de periode 2001-2005, hiervoor en hierna is er weinig aan de hand.

En voor de rest kan je eens kijken naar een Starlet, Cuore, Alto, Polo, Golf (alhoewel de laatste twee waarschijnlijk afgeragd zijn) etc :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:40

Japanse auto s zij. Top.
Mitsubishi colt ook nog een idee
Alleen zou idd niet zo op km stand eisen.
Kijk boekje na wanneer hij zijn beurten gehad heeft en of de snaren vervangen zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 07:58

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:12

gabyfedde schreef:
Aan die eisen voldoen Volvo's bij lange na niet. Ik betaal voor mijn V40 benzine €50 per maand wegenbelasting en hij rijdt 1 op 11...

Pech kan je met elk merk auto hebben. Ik heb 6 jaar probleemloos in mijn V40 gereden en daarna steeds weer ellende. Maar... Zou er zo weer één kopen, superfijne auto's.

Ligt er aan hoe zuinig je rijstijl is. Ik haar er makkelijk 1 op 15 uit :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:40

Corsa vind ik zelf ook een aanrader
wij hebben er nu twee :+
als tweede autootje is er hier anderhalf jaar terug een corsaatje uit 99 gekomen met iets over de ton op de teller, ding heeft een distributieketting ipv riem
rijd 1 op 15 en ik betaal 18 euro nog wat aan wegenbelasting.
vorig jaar met de keuring had hij nieuwe voorbandjes nodig en er moest nog iets vervangen worden, dit jaar is de krukas sensor vervangen (afgelopen week)
maar verder rijd dat ding als een trein

vriend heeft vorig jaar de nette wagen ingeruild voor een nieuwer model corsa(die is nu dik twee jaar oud)

tis gewoon een kwestie van geluk hebben ,als je een ouder tootje koopt , koopt je naast de auto, ook de hoeveelheid onderhoud die het autootje door de jaren heeft gehad er bij, tis altijd een beetje afwachten of dat goed of slecht uit pakt.