huis verkopen, wat is jullie eerste indruk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:29

Eerlijk gezegd is naar mijn idee de prijs aan de hoge kant. Het is een mooi ruim en relatief nieuw huis maar dus ook 'nieuwbouw' waar er meer van te koop staat. Het perceeloppervlak is ruim maar niet zo groot als je zou kunnen verwachten bij een dergelijke vraagprijs. Ook denk ik dat bepaalde ruimtes wat verouderd zijn. Oftewel: de prijs is wat aan de hoge kant en het is niet kant en klaar. Ik zou zakken met de prijs... Overigens echt wel een leuk stekkie!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:32

Volgens mij is het probleem niet direct de inrichting en afwerking. Het is niet zò extreem naar mijn menig dat je compleet vertekend. Echter in vergelijk met wat er in Nuland verder te koop is, is het vrij duur. Als ik m2 woonoppervlak vergelijk. Dit is 199m2, voor 50/m minder heb je 170m2 en zelfde aantal kamers. De tuin is lijkt mij de reden voor het prijsverschil. Daar moet je maar net voor willen betalen en afgaande op wat TS schrijft wil men dat nu niet.

edit; misschien de tuin meer benadrukken in de advertentie? Dat moet het lokkertje zijn. En de ligging aan het natuurgebied (dat blijvend vrij uitzicht biedt?).
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 29-04-14 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:38

Ik vind het (persoonlijk) ook een boel geld, ook als je kijkt wat de prijzen van andere huizen in de buurt zijn.
In die prijsklasse willen mensen dat een huis veel meer aansluit bij hun persoonlijke wensen en willen vaak geen concessies doen op bepaalde dingen.
Het is bekend dat deze huizen veel langer te koop staan dan de standaard rijtjes huizen.

Ik persoonlijk zou zo'n huis met meer functionaliteiten aanprijzen.
(edit: wat turtletito ook al aangeeft).

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:39

Yep.... Wat gezegd wordt: keuken een lik verf en ook die blauwe slaapkamer in een neutrale kleur verven. En aan de andere kant maakt dat geen f*k uit, want een koper sloopt gelijk die keuken, badkamer en slaapkamers eruit (als je heel reëel bent, want dat is aan vervanging toe). Kleur is echt geen No Go heb ik gemerkt.

Mijn ervaring (meer dan 3 jaar m'n huis te koop gehad): de prijs doet heel veel. Vraag je eens af of die prijs reëel is? Kijk in de buurt/buurplaatsen naar vergelijkbare huizen en zet dat af tegen jouw huis. Soms moet je verlies incasseren om verder te kunnen... De markt trekt aan, maar er wordt nog steeds niet grof betaald. En voor dat geld zou ik een boerderijtje met een stuk land willen (maar ik woon in het noorden en dat is onvergelijkbaar).

Mijn huis is uiteindelijk verkocht voor rúim een halve ton minder dan mijn hypotheek was.... En ik zat in een heel, heel andere prijsklasse (oorspronkelijke vraagprijs: 169.000 en zelfs dát was al lager dan m'n hypotheek).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:39

Ik vind het er mooi uitzien, en kan me niet voorstellen dat mensen met ongeveer de wensen van zo'n huis het zouden overslaan vanwege de foto's / inrichting, want het ziet er gewoon goed uit. Cremewit hier en daar kan misschien helpen maar zal toch niet de doorslaggevende factor zijn denk ik.

Het is gewoon niet makkelijk. Het is een schitterend huis, maar er is in het duurdere segment veel aanbod, en de prijs lijkt (ook als je naar de omgeving kijkt) toch vrij hoog.

Het benadrukken van de mogelijkheden tot een kantoor aan huis is misschien wel een idee. Omdat het gelijkvloers zoveel ruimte heeft is dat wel echt iets wat meerwaarde heeft boven huizen in de omgeving met vergelijkbare inhoud.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: huis verkopen, wat is jullie eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:44

Mooi huis, heb alleen wel het idee dat de makelaar met name in het huis af en toe de groothoeklens heeft gebruikt.
Prachtige tuin ook, maar de prijs is voor die omgeving idd aan de hoge kant. Zag dat ze ook al flink gezakt zijn. Pfff, moeilijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:51

caroline_max schreef:
Persoonlijk (maar dat is dus ook echt heel persoonlijk) haak ik af bij de wat rommelig ogende tuin (op de foto's dan), de rode banken en het niet echt matchende meubulair.

Jeetje. Je weet van tevoren toch dat je naar een huis gaat kijken, niet naar meubilair :?
Ik vind het altijd zo verwonderlijk dat mensen niet even door een simpel stel banken heen kunnen kijken.

TS, ik vind het huis fantastisch, het leeft, het is mooi, het is ruim. Ik zou er niets aan veranderen, het is prima.
Qua prijs kan ik niets zeggen, ben niet bekend met huizenprijzen in deze categorie en regio.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:52

Ik zeg, vééls te duur, niet iedereen kan even bijna 500.000 euro van de bank krijgen.

Maar ik ben sowieso snel geschokt over de huizenprijzen in Nederland. Voor 50.000 euro minder heb je hier letterlijk een Hof met een vrij nieuwe rijhal, kantine, 2 stalgebouwen, meerdere schuren en garages, 2 woningen, enorme tuin en terrassen bij de woningen en ca. 12.000 m2 grond (weilanden). http://www.immowelt.de/immobilien/immod ... 579300#s=2

En ik zou het boven wat moderniseren voor de foto's.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:54

Wow de oorspronkelijk vraagprijs 560.000,- :x
De huidige vraagprijs lijkt mij in combinatie met het nodige pimpwerk om de woning een beetje modern te krijgen nog veel te hoog.
Maar goed ik kom niet uit die regio....

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:57

Ik vind het een mooi huis!

De tips van meubilair wisselen vind ik een beetje raar. Het is toch ieders eigen smaak. Als ik ergens naar een huis ga kijken let ik op hoe de ruimtes gesneden zijn en naar de vloeren en afwerking. De rest gaat er toch uit of is te verven naar smaak.

Ik zou persoonlijk die kamer waar die plinten aan de muur zitten een ander bed of een andere kamer van maken. Met het 2-persoonsbed lijkt het enorm klein en opgesloten. Terwijl het bijv met een bureau erin ofso wel een grote kamer zou lijken.

Verder ben ikzelf ook niet zo fan van de gordijnen en de vloerbedekking in de slaapkamers maar dat is smaak en in principe moet je daar doorheen kunnen kijken.

Het enige echte probleem is denk ik de prijs. Het is eigenlijk niet te vel in mijn ogen maar ik vrees voor deze tijd wel te veel voor de meeste mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:58