Ik heb het vermoeden dat het houtworm is ofzo, of althans de kever ervan. Wij hebben ze ook wel eens in huis. Het is een kleine periode als het warmer wordt en daarna is het over. Kijk maar s goed in je houtwerk, dan zie je vast her en der er 1 uitkomen. Wij gaan het nog behandelen, maar je moet er in iedergeval iets aan laten doen. Ook geschilderd hout komen ze uit. Het duurt een week of 2 en dan is het over.. maar ze komen uit hout!
sanne97
Geplaatst: 19-04-14 19:44
Ik heb er eerst op mijn slaapkamer gehad. Ze vielen naar beneden en kwamen overal vandaan. Toen een kast opzij getrokken en daar lagen er super veel. Opa had daar dus een tas met paardenborstels gelegd
Goed gesprayd met iets van HG. We zijn wel een week op vakantie geweest toen en toen heeft papa daar ook nog gesprayd halverwege die week.
En drie weken later hadden we ze in een gedroogd broodje van de hamster. Gelijk buitengegooid en hoed gesprayd en daarna waren ze daar ook weg.
Yiruma
Geplaatst: 19-04-14 19:46
Volgens mij zijn dat broodkevertjes. Die zaten bij ons ook in het hondenvoer, we hebben toen het voer in een lucht dichte zak gedaan en toen stierven ze, maar dat kan niet met je huis haha. Als je foto's googeld van meelkever dan kan je misschien even vergelijken? Ik heb trouwens niet terug gelezen dus van daar als m'n antwoord overbodig is. Gr Yiruma
Tilmar
Geplaatst: 19-04-14 19:53
Tapijt kevertjes zijn gespikkeld, broodkevers bruin.
Tapijt kevertjes zitten in de slaapkamer en brood kevers in het eten. Bah! Ik heb een hekel aan al die vieze beestjes..
Julia1980
Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-14 19:53
Als ik op google zoek en mijn foto inzoom dan lijkt het zowel op een meelkever als op een meeltor. Durf niet te zeggen op welke hij meer lijkt. Als ik naar de lengte zou het de kleinste van de twee soorten zijn verwacht ik.. Ben al aan het stofzuigen en met CIF citroen alles aan het uitsoppen en t lijkt erop dat ze in ieder geval niet goed tegen de cif kunnen .
Interessant om meer ervaringen te lezen. Zat ik er dus niet naast met droog eten.
Paardensnoepjes inderdaad, dan waarschijnlijk ook mijn oude zak gebroken mais en misschien ook een geopende verpakking kruiden voor de paarden. (ja, heb voorraad voer, supplementen en kruiden op mijn kamer liggen)
Gespikkelde kevertjes (die iets groter zijn) heb ik ook wel eens gezien, zijn dat dan tapijtkevers?
Ik ben wel blij dat ik inmiddels vrijwel zeker weet dat het door het droge eten/droge kruiden komt en ik nu lekker alles kan opruimen en uitsoppen. Gelukkig dat jullie ze herkennen en wat nuttige tips hebben!
Wij hebben ze ook volgens mij sinds een paar weken, ze zijn alleen wel zwart. Ik sla ze dood maar ze komen elke keer terug, vooral in de badkamer en wc zien we ze veel..
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 20-04-14 08:23
Die van ons zien er zo uit.
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Dit lijkt mij iig geen meeltor. Ik geef m'n hamsters wel eens meelwormen en soms vergeten ze er dan 1tje op te eten. Zo'n meeltor is veel groter dan de torretjes die jij in huis hebt.
M'n ouders hebben ook wel eens kevertjes in huis gehad maar die kwamen wss uit 't hout wat ze in huis hadden liggen voor de open haard. Dus ik weet niet of je misschien iets van buiten naar binnen hebt gehaald waarin ze mee gekomen kunnen zijn?
drenterxx
Geplaatst: 20-04-14 09:57
Die heb ik ook eens gehad op m'n kamer..
jorika1986
Geplaatst: 20-04-14 10:09
Het zijn inderdaad brood kevers. Ik heb bij een tarwebloem fabriek gewerkt en daar stikte het van deze beestjes. Ze kunnen geen kwaad hoor, mits je het voedsel waar ze in zitten niet opeet. Ze houden van tarwe producten. Pasta, paardensnoepjes, bloem enz. enz. Zorg dat je tarwe producten goed afgesloten bewaard. Pasta in een bus en open zakjes met bloem goed dichtvouwen en een elastiek of wasknijper erop om het dicht te houden. Bewaar je brood in de vriezer en niet in een broodkist. Ook zijn ze gek op kattenbrokken of hondenbrokken. Dus zorg dat je die ook goed opbergt.
Wat je kunt doen tegen deze beestjes. Ruim je keukenkastjes op en maak ze goed schoon. Controleer al je producten die erin staan. Vertrouw je het niet gooi het weg. Probeer zoveel mogelijk in goed afsluitbare potten te bewaren. Hoe warmer het is hoe sneller de eitjes uitkomen. Bij grote hoeveelheden torren kun je eventueel spuiten met gif.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 20-04-14 12:30
Safiera schreef:
C_arola, ik krijg ''Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.'' dit ipv een foto?
Hm vreemd, ga ik het later op de computer proberen.
Goldenflower
Geplaatst: 23-04-14 23:38
Tip met stofzuiger voordat je hem opbergt. Voordat je je stofzuiger uitzet, even stofzuigerkop eraf halen en een paar tellen sprayen met anti-insecten spray direct in stofzuigerslang en daarna stofzuiger uitzetten. Vervolgens doe je een flinke prop keukenpapier in stofzuigerslang. Nu kun je hem veilig opbergen en verklein je een risico dat ze nog leven en eruit kunnen kruipen. Deze methode pas ik elke zomer toe als ik hoop insecten moet opzuigen
MaiNat
Geplaatst: 23-04-14 23:45
Nooit geweten dat ze uit voedingsmiddelen vandaan komen Ik dacht altijd uit de tuin. Gelukkig hier ook geen last van, maar heb ze wel eens gezien.
Hier blijken het torren te zijn. Schijnen op vocht af te komen alleen wel vreemd dat we er nu ineens last van hebben aangezien ik elke dag alles goed ventileer.