Hij wil niet meer opstarten, nadat hij vastliep bij het overzetten van de bestanden. Nog geen blauw scherm gehad, maar ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren.
Vrees toch dat m'n harde schijf kapot is
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sneller dan ooit en geen enkel probleem meer gehad.
(en duurder) http://www.mycom.nl/catalog/search/?q=ssdQuad schreef:Een SSD heb je nu al voor 120GB á €60 en 240GB á €95! Maar dat is zonder gein het snelste component van je computer en de HDD is over het algemeen de traagste.
Je hebt minder opslag, maar oudere systemen kunnen zonder problemen zo langer mee! Dus duurzamer en verdiend zich terug.

Quad schreef:Mag hopen dat het geen 250/300 kost.
Nieuwe harde schijf = 55€. het installeren en overzetten van data €45,-.
Misschien datarecovery maar dat is dan wel weer prijsafhankelijk.
Vermoed een poedersuiker harde schijf.

Quad schreef:Licentie niet aanwezig bij deze laptop? (Windows 8 zit ingebakken in het systeem), bij Windows 7 meestal middels een sticker onderop.
En data is altijd aanwezig, tenzij de harde schijf volledig naar zijn grootje is.
Janine1990 schreef:Oké, maar wat ik ben vergeten te vragen aan hem is... Hoe kan zoiets gebeuren?
Kan dat iets zijn waar ik zelf verantwoordelijk voor ben? Direct of indirect?
Citaat:Hij wilde eerst weten wat ik wilde. Dus heb meteen gekozen voor een nieuwe schijf én officiële windows licentie ivm internetbankieren. Schijnen ze sinds dit jaar januari heel moeilijk over te doen. Geen zin in problemen.

Quad schreef:Mijn bank heeft mij nog altijd niet gebeld.
Nee, jouw fout lijkt me onwaarschijnlijk, mits het een hardware defect is of tenzij je hem op de grond hebt laten kletteren.

Ben wel GANZ blij dat ik dropbox al had geïnstalleerd.
CrazyCat schreef:Uit ervaring durf ik wel te zeggen dat dit typisch het gedarg is van beschadigde sectoren op de harde schijf. Als er geen data meer over te zetten is, magde reparatie eigenlijk niet veel meer als 100 euro kosten. (inclusief nieuwe schijf).
De windows licentie hangt aan je laptop vast niet aan je harde schijf. Je kunt dus gewoon op de nieuwe harde schijf weer windows installeren met het licentienummer dat waarschijnlijk onder je laptop geplakt zit.
Zit er niet onder geplakt