Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:07

Ach, je raakt er aan gewend.. Na een tijd van elke week m'n auto uitzuigen en wassen heb ik me er inmiddels bij neergelegd :')

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 19:08

Blondie01 schreef:
Ach, je raakt er aan gewend.. Na een tijd van elke week m'n auto uitzuigen en wassen heb ik me er inmiddels bij neergelegd :')

Daar ga ik niet eens aan beginnen.. helemaal geen tijd voor ook. Zeker met een meereizende verharende witte (!) hond.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:09

Ik ga met de scooter, telt dat ook als auto schoon houden? O:)

Sjolvir

Re: Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:10

Gewoon NIET.
Heb het allang opgegeven, mensen die me kennen ook.
Zit ook nog eens een hond in en als je de ramen open laat al het stof van het erf.

Ach... hij rijdt en daar gaat het om.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:11

Niet... En verder, vooral 's winters je automatten vervangen door dezelfde van rubber. En er zit sowieso vanwege mijn werk altijd een Wurth hoes over mijn stoel. Als ik echt heel gemotiveerd ben dan verwissel ik mijn schoenen en jas, maar dat houd ik meestal maar een week vol. Gewoon iedere week ook even met de stofzuiger er door als je de auto gaat wassen! :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:11

Een deken in de koffer. Een boodschappen kist met laarzen, vesten, ed. Extra schoenen voor in de auto. Schoenen wisselen, en meteen je vieze spullen in de kist. Neem nu ook een extra vestje mee ivm de haren. Heb een tinker en je wil niet weten hoeveel haar daar vanaf komt.

Maar helemaal schoon blijft het niet. Alle beetjes helpen vind ik altijd maar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:12

Elke dag je auto uitstofzuigen (of toch elke keer als er een zadel mee is geweest of je met je rijlaarzen bent ingestapt)
Maar ik heb die discipline niet en roep dus heel hard dat we wel de ander zijn auto pakken :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:12

Kruimeldief :)* om effe het ergste weg te zuigen! Dat geen idee?
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 30-03-14 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:13

Wisselen van schoenen werkt erg goed. Ik doe het ook scheelt een slok op een borrel!
In de kofferbak heb ik een plastic bak gezet. hier gaan mijn stal schoenen in als ik mijn goede schoenen aan heb.
Ben ik op stal gooi ik mijn goede schoenen in de kofferbak, dus niet in de plastic bak!!!
En doe ik mijn stalschoenen aan.
Ga ik naar huis, zet ik mijn stalschoenen weer in de plastic bak en trek ik mijn goede schoenen weer aan.
Ook heb ik een rol met vuilnis zakken in mijn auto.
Moet ik een zadeldek meenemen of een deken doe ik het in een vuilniszak.
Heb ik zonder zadel gereden leg ik een vuilniszak op mijn zitting. De haartjes steken namelijk anders in de bekleding.
Ja en voor de rest... kun je er niet veel aan doen.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 19:14

Magrathea schreef:
Kruimeldief :)* om effe het ergste weg te zuigen! Dat geen idee?

_/-\o_

Ik ga mijn afgetrapte sneakers aan doen, laarzen en jodphurs kunnen wel op stal blijven inderdaad.

Dies_7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:19

Gewoon niet :o
maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet eens meer probeer :+

en als anderen zich eraan storen, mogen zij m'n auto wel opruimen/schoonmaken :D
bij mij zeggen ze er al niets meer van hoor!! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:23

Niet... inderdaad. Tot afgrijzen van manlief. Heb nu een zeil in de kofferbak en ik wissel mijn schoenen idd. maar ja haren en strooitjes enzo.. die komen er wel in. Buitenkant wordt ook vrij stoffig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:30

Ja, of je hebt hem net door de carwash gedaan en je komt even vast te zitten op een blubberig concoursterrein... weg werk! Dat had ik eind vorige zomer een keer :=

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:39

Gatverdamme .. Heb ik nou echt geen last van :(
Ik draag altijd schone schoenen naar stal toe, en mijn kleding zit nooit onder het haar/stro/zand etc..
Onze auto is altijd netjes.. En indien je een keer beetje vuil bent hebben wij handdoeken om op te zitten. :j
En tijdens wedstrijd worden spullen dat onder het zand zitten altijd afgeborsteld met een zachte borstel voor ze de auto ingaan. En deze spullen gaan op een schoon kleed. stinkende dekens gaan in een vuilniszak mee
Laatst bijgewerkt door iloonaa__ op 30-03-14 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:41

Ik heb zo'n hondendeken voor de achterbank gekocht. Nu bij de action voor 4,99. Werkt perfect! Nog waterdicht ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:42

iloonaa__ schreef:
Gatverdamme .. Heb ik nou echt geen last van :(
Ik draag altijd schone schoenen naar stal toe, en mijn kleding zit nooit onder het haar/stro/zand etc..
Onze auto is altijd netjes.. En indien je een keer beetje vuil bent hebben wij handdoeken om op te zitten. :j

Ik ben jaloers. Ik heb de paarden aan huis, en ik presteer het altijd om 'nog even een schep brok erin te gooien' en dan onder de haren, hooi, stro, houtkrullen, snot, kwijl of wat dan ook te komen.
Vandaag ook op wedstrijd: even hoofdstel aandoen en hallee, heel mijn schone zwarte rijjas VOL met witte haren |o
Maar goed, de kinderen maken ook een zootje ervan, vreselijk.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:43

Tja nee ik hou mijn auto ook niet echt schoon :+

Misschien is schoenen wisselen en veel stofzuigen een optie :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:47

Niet :') Ben er al van jongsaf aan aan gewend...doe ook geen moeite meer om 'm te stofzuigen :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:48

niet, ik doe mijn best, maar het lukt niet.
Ik sleep de bak met de auto met een sleep of eg erachter en dan moet ik er tig x uit en weer in (hekken open/dicht, sleep/eg goed leggen..... dus zand en modder in de auto
zak wortels achterin, brok.....

Als ik een auto inruil, gaat ie altijd "de handel" in, dat betekent dat ie naar Afrika o.i.d. gaat.
Ik heb nu een poepiesjieke auto, ik heb hem anderhalve maand, als de verkoper hem nu zou zien, zou ie in tranen uitbarsten :') :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:49

De auto blijft redelijk schoon door de rubber matten op de vloeren en doordat de paardenspullen, vooral de vieze, alleen in de achterbak mogen. Maar die stallucht .... die gaat er volgens mij nooit meer uit.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:52

Hmm niet zoveel last van, doe het gros met de fiets aangezien ik geen eigen auto heb, maar ik vond nog steeds wat brokjes in de kofferbak van de week terwijl ik MAANDEN geleden een zak brokken heb vervoerd.. Hmm :P
Aangezien de auto van mijn ouders is moet die wel schoon blijven. Heb dan schone schoenen bij me die in aandoe zodra ik in de auto stap, die raken dus echt alleen de meter die ik afleg van de ene deur naar de andere deur :P
Af en toe hoopt zich toch wat zand, modder en stro op en dan stofzuig ik hem maar weer haha.

Edit: Stallucht is helaas ook een probleem nadat ik mijn vieze winterdeken meegenomen had maar vergeten was die eruit te halen en er twee dagen later pas achter kwam. Oepsie :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:57

Niet...
Ik heb 3 kids, 1 langharige poolhond, 2 paarden (+ nog meer dieren) en we wonen buitenaf.
Ik probeer het wel, maar helemaal als het nat (modderig) weer is, is het een hopeloze zaak.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:01

Wij wassen de auto 1 a 2 x per jaar en met wat geluk stofzuigen hem ook, verder zijn wij de strijd gestaakt,
Met 2 honden op de achterbank en allebei een paard is het geen doen om de boel netjes te houden in de auto, die energie steken we in het netjes houden van ons huis

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:03

Lukt mij ook niet. :o
Zand, stro, hooi, modder,... Als de auto dan gepoetst is, dan is hij na een week weer helemaal vies.
En het hooi is bij mij nog erg hardnekkig om er met de stofzuiger uit te krijgen (vloerbekleding en kofferbak)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:04

Mijn vriend heeft rubberen matten gekocht speciaal voor mn aygootje, omdat hij vindt dat ik mn auto te vies heb altijd :+ Tja, zand gaat nou eenmaal goed diep in die matten zitten :D