Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ik heb 1 spaar rekening die ik gebruik voor mijn langere termijndoel en de andere is mocht mijn koelkast kapot gaat of als ik echt speciale dingen ga doen.
geen handige hobby trouwens. Ik ben altijd aan het kijken wat we zouden kunnen krijgen. Terwijl mijn vriend liever gewoon nog 3 jaar hier blijft wonen en dan wel weer zal zien. We wonen hier ook vlakbij allemaal villa's en vind het heerlijk om met de hond hier door de wijk te lopen om te genieten van wat mensen hebben. Ik kijk ook wel elke dag even op funda of woningnet. 

Maar voor de rest. Alexandra_ schreef:Ik durf ons inkomen hier niet eens te noemen hoor !
Wij huren particulier een studio wat echt een hoop geld kost, 600.
Dan hebben we nog mn paard die minstens 300(stalling) kost en dan hebben we nog hoefsmid(32,50) inentingen(dit jaar á 105) en we eten voor 300 PM. We zijn allebei 19 jaar.
en uhm dan hebben we ook nog de beestjes, 3 ratten en een kater( inentingen á 149, eten e.d. variabel tussen de 35-60)
KimD schreef:Alexandra_ schreef:Ik durf ons inkomen hier niet eens te noemen hoor !
Wij huren particulier een studio wat echt een hoop geld kost, 600.
Dan hebben we nog mn paard die minstens 300(stalling) kost en dan hebben we nog hoefsmid(32,50) inentingen(dit jaar á 105) en we eten voor 300 PM. We zijn allebei 19 jaar.
en uhm dan hebben we ook nog de beestjes, 3 ratten en een kater( inentingen á 149, eten e.d. variabel tussen de 35-60)
Wij zijn ook met zijn tweeen en eten per maand voor zo'n €150,- en dat is dan ruim genomen. Dan vraag ik me af wat jullie eten in een maand?![]()
Studio huren is trouwens echt griebelig duur, echt belachelijk! Kom ze ook steeds op MP tegen.
moonsparkle schreef:300 euro voor 2 personen boodschappen? Wij letten wel echt op aanbiedingen en zijn meestal tussen de 150 a 200 kwijt.
Omdat we met zn 2en huren krijgen we wel bijna 100 aan huurtoeslag dat scheelt. Ik verdien nu rond de 25000 per jaar. Met zn tweeën is het maximale wat je mag verdienen om te huren volgens mij 28000. Dit speelt ook nog mee van zullen we nu groter huren alvoor we gaan kopen of niet. Straks vervalt de optie om via de woningbouw te huren.
Toch ben ik stiekem wel benieuwd wat je verdient alexandra. Dit omdat we anders voor rond de 600 willen gaan huren dus dan heb je een vergelijking.
Loesss schreef:Cayenne, wij gaan bewust voor een hypotheek op iets meer dan 1 salaris. Om geen risico te lopen.
Moonsparkle, ik weet niet of ik in deze periode zelf zou durven kiezen voor een appartement of flatje. Zou bang zijn dat ik er mee zou blijven zitten.
Ooh ik krijg echt een helderder beeld door dit topic. Fijn!
) en ons gezamelijk inkomen per maand is netto 5600.
Diaana schreef:Ik verbaasde me ook over die 150,- euro aan boodschappen![]()
Wij zijn per maand ook al gauw 300,- euro kwijt.. al letten we dan niet heel erg op de aanbiedingen en doen we ook vaak per dag boodschappen.
Over vaste lasten e.d. kan ik niet echt meepraten, we zijn beide nog student en hebben een appartement/studio van 800,- incl. (middenin centrum)
Hierbij komen dan nog internet en tv, wat we gezamenlijk delen. De kosten van zorgverzekering en studie komen hier ook nog bij, maar dan ieder voor eigen rekening. Omdat er meerdere "kamers" op het huisnummer wonen hebben we geen recht op huurtoeslag, gelukkig nog wel zorgtoeslag
Loesss schreef:StalNollie schreef:met het bedrag zou je rond de 230.000 kunnen lenen wil je nog wat ruim kunnen leven even globaal gezegd.
hotchocolat 185 euro per maand kinderbijslag? dit is per 3 maanden
Thanks! Dat noemde de adviseur ook. We gaan echter maar +- de helft hiervan gebruiken.
Maar ik ben vooral aan t puzzelen. Ik vind dan nog dat we niet heel ruim kunnen leven. Maar misschien ben ik ook te voorzichtig.
Ik ben natuurlijk maar alleen, maar ik zou het wel weten hoor met zulke mooie salarissen haha. Ik heb 150 p.m. aangehouden voor mezelf aan boodschappen. Ik let heel erg op aanbiedingen voor mijn vaste boodschappen maar mijn kast puilt op dit moment ook echt uit en ben best geneigd de laatste tijd om te eten waar ik zin in heb. Dus eigenlijk moet ik toch wat op gaan maken