Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:21

jilleroo schreef:
volgens mij kun je ook regelen dat je de pas ophaalt bij de bank ipv thuis gestuurd, maar om er echt antwoord op te krijgen kun je beter even langs de bank gaan.
Als je nu een collega kunt vertrouwen met de telefoon om bij je paard langs te gaan moet dat ook kunnen met de bank lijkt mij ? kun je allicht eens informeren. Of Bel met je vriend zijn telefoon even naar de bank als je bij hem bent?

Dat is allemaal na 5uur 's avonds ;)

@muntdrop, een sociaalleven mag ik niet hebben van haar. Heeft zij immers ook niet en is totaal onnodig vindt ze ik moet me maar op school concentreren. Uiteraard heb ik het wel, al is het heeeeeel beperkt omdat ik me ervoor in allerlei bochten moet wringen
Laatst bijgewerkt door livia123 op 05-03-14 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:22

je kunt ook even een mailtje sturen naar de ABN :) antwoorden ze ook wel op terug :) als dat het makkelijker maakt.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:23

Je kunt een adreswijziging via internetbankieren doorgeven. Jouw verhaal is alleen wat complexer aangezien je er een rekening naast wil openen.

Neem aan dat je moeder ook bij de ABN AMRO zit en dat jouw betaalrekening gekoppeld is aan haar rekening? (Dus dat zij via haar internetbankieren kan zien wat er op jouw rekening gebeurd?)

[edit] Als jij via internetbankieren je rekening wijzigt, verander je dat dus voor al je rekeningnummers.
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 05-03-14 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:24

Even heel anders... Is het niet makkelijker als je je verhuizing geregeld hebt, je jouw gedeelte van het geld van de rekening haalt en dan vanaf je nieuwe adres een nieuwe rekening opent??
Want als je nu een andere rekening hebt, kun je toch niet je geld overschrijven, want dat zien ze meteen?!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:24

Kun je anders niet eerst je paard weghalen, en het geld overmaken naar een familielid, vriend die je echt vertrouwd? En vervolgens bij iemand overnachten tot alles geregeld is?

Je zit in ieder geval in een super vervelende situatie, veel sterkte joh!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:27

Wellicht met je werk afspreken dat je een uurtje later komt/eerder weggaat maar thuis niks doorgeven om dan die zaken te regelen? Aan je vriend vragen of je daarvoor zijn adres/telefoon(nummer) mag gebruiken?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:28

Bij diverse banken kun je digitaal een bankrekening openen. Velen hebben niet eens meer een kantoor. Alleen zal er op je ID wel je adres moeten staan, vermoed ik.

TS, wat een enorm lastige situatie. Ik wil je veel sterkte toewensen. Hopelijk vind je snel een goede uitweg.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:28

Ts, je moet jezelf sowieso legitimeren op kantoor bij alle banken die ik weet. Ik reageer later uitgebreider .

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:31

Legitimeren zijn de banken verplicht, anders mogen ze geen bankrekening openen.

Op je ID kaart staat geen adres, Senna. In geval van TS heeft het geen nut om digitaal een rekening te openen. Opent zij, naast haar andere rekening, een nieuwe rekening.. komt haar post nog steeds op het adres waar ze nu woont.

Enige optie die je in principe hebt, is om een hele nieuwe rekening te openen. Dit kan dus door langs een bankkantoor te gaan.

Echt heel vervelend, TS.. Wens je ook sterkte toe.

DRESSAGEFAN

Re: Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:36

Ben je zeker dat je moeder niet kan meelezen wat je schrijft op bokt en je mails/internetgeschiedenis niet checkt?

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:38

Ts, wat een rotsituatie. De enige oplossing die ik nu zo even zie, is in je lunchpauze een bezoekje aan een andere bank als waar je nu zit brengen, op jouw naam een nieuwe rekening openen met het adres van je vriend, zodat daar de post binnenkomt. Zo komen je ouders nergens achter, wat dit betreft. Laat je salaris op die nieuwe rekening storten.
Ga wel eens een goed gesprek met een derde partij erbij, aan, en maak duidelijk dat je hier niet meer mee akkoord gaat, en dat je per ...datum het huis uit zal gaan. Zoiets.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:40

DRESSAGEFAN schreef:
Ben je zeker dat je moeder niet kan meelezen wat je schrijft op bokt en je mails/internetgeschiedenis niet checkt?

Laptop is afgesloten met wachtwoorden. Is mijn eigen laptop, waarvan ik overigens ook de batterij meeneem als ik van huis weg ben.

Telefoon is ook met wachtwoorden afgesloten en gebruik ik alleen via 3g omdat mijn broertje via wifi whatsappgesprekken kan onderscheppen.

Tablet ligt al bij mijn vriend. Dus denk niet dat ik nog voorzichtiger kan zijn :)

Kleinvosje, die is helaas maar een halfuur, en ik werk midden op een industrieterrein hahah :P Maar bedankt voor het meedenken!

Iedereen ontzettend bedankt tot dusver !

Ik denk dat het het handigst is om iets in de trant van een doktersafspraak te verzinnen en dan maar richting een bankkantoor om alles te regelen. Maar is het dan handiger om ook bij de ABN te gaan of is dan het risico te groot dat ze toch iets naar je huis sturen?

Een gesprek ga ik niet meer aan. Ze kunnen beiden een brief krijgen en de rest lekker stoppen waar de zon niet schijnt. Ben het inmiddels een beetje spuugzat om behandeld te worden als een kind van 12 :r

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:46

Zou je eventueel het adres van je vriend niet kunnen gebruiken, en eventueel zelfs met zijn telefoon of je werktelefoon de bank bellen? Dan omzeil je je thuisadres/telefoonrekening ook.

Los daarvan wel een ongelofelijk ellendige situatie. :(:) Goed van je dat je toch probeert om je hier van los te maken, dit is voor niemand gezond.

livia123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:48

Hanmar schreef:
Zou je eventueel het adres van je vriend niet kunnen gebruiken, en eventueel zelfs met zijn telefoon of je werktelefoon de bank bellen? Dan omzeil je je thuisadres/telefoonrekening ook.

Los daarvan wel een ongelofelijk ellendige situatie. :(:) Goed van je dat je toch probeert om je hier van los te maken, dit is voor niemand gezond.

Ja ik mag zijn adres gebruiken, maar de vraag was ook of dat dat uberhaupt mogelijk is als je er (nog) niet woonachtig bent en bij een andere bank al een gedeelde rekening hebt op een ander adres.:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:49

TS, ik denk dat jij heel iets anders nodig hebt dan een nieuwe bankrekening... dit is gewoon ziek voor een 20 jarige.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:50

Studentenrekening aanvragen
1 Een Studentenrekening aanvragen
2 Persoonlijke gegevens
3 Controleren en verzenden
Ben je 16 jaar of ouder en ga je na je eindexamen verder studeren? Of studeer je al wat langer?

Dan kun je nu een gratis Studentenrekening van de ING aanvragen. En profiteer je van de speciale voordelen voor studenten als SaldoSMS of een aantrekkelijke rente op je spaarrekening. Of bijvoorbeeld korting op de Studentenverzekering en de Studenten Creditcard. Met dit formulier regel je jouw Studentenrekening makkelijk en snel.

Goed om te weten: vergeet niet om je studiefinanciering op deze Studentenrekening te laten storten zodra je start met studeren. Studeer je maar ontvang je geen Studiefinanciering meer? Je hebt dan een Bewijs van Inschrijving van een Nederlandse mbo-, hbo- of universitaire onderwijsinstelling nodig.
Een Studentenrekening aanvragen
Heb je al een rekening bij de ING?
Ja
Nee

Naar Persoonlijke gegevens

Bij ing kan je dus gewoon een rekening via internet afsluiten

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:50

Je moet je legitimeren, maar daar staat toch geen adres op? Er zullen genoeg mensen zijn die de post elders laten bezorgen als waar ze (tijdelijk) wonen. Wat je bij de ene bank al aan rekeningen hebt, gaat een andere bank geen reet aan. Gewoon elders openen dus, met het adres van je vriend.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:51

Zit dit echt met open mond te lezen.

Volgens mij is je moeder echt ziek in haar hoofd. Dit is echt absurd.
Maar wat denk je ervan om een bankrekening op het adres van je vriend te openen?
En kunnen je collega's onder werktijd je niet alsnog indekken als je dan even naar de bank gaat.
Of bel vanuit je werk.
Al eens met je leidinggevende hierover gesproken?

Terecht dat je je vertrek voorbereid. Ik zou dit dus ook niet pikken.

Sterkte met je situatie :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:51

Ja cam, maar dan moet je je op kantoor legitimeren..

Ik start zo de laptop even op om je uitgebreider te antwoorden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:52

Een Studentenrekening openen?
Het aanvragen van een Studentenrekening is zo geregeld. Wil je direct bankieren? Ga dan langs bij een ING-kantoor. Je opent daar direct je rekening en je ontvangt binnen 20 minuten je Betaalpas, pincode en toegang tot internetbankieren. Vergeet niet een geldig identiteitsbewijs mee te nemen. Natuurlijk kun je ook online jouw rekening aanvragen. Hier zie je hoe dat werkt:
Stap 1 Online aanvragen
Vul online het formulier Studentenrekening aanvragen in en verzend dit.
Stap 2 Contract en welkomstcadeau
Als je aanvraag is goedgekeurd, worden je contract en je Betaalpas binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. Voor de pincode van je (Mijn) Betaalpas ontvang je apart een afhaalbericht per post. Met dit afhaalbericht kun je op een ING-kantoor je pincode afhalen. CJP stuurt je je CJP-pas per post.
Stap 3 Mijn ING
Na ontvangst van je rekeningnummer en je (Mijn) Betaalpas kun je Mijn ING (internetbankieren) aanvragen.
Stap 4 Contract inleveren en pincode afhalen
Bij het dichtstbijzijnde ING-kantoor dat in het afhaalbericht voor je pincode staat, kun je direct je ondertekende contract inleveren en je pincode afhalen. Ook kun je het wachtwoord voor internetbankieren afhalen. Niet vergeten een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitsbewijs) en de afhaalberichten mee te nemen.
Stap 5 Studentenrekening gebruiken
Binnen 5 werkdagen kun je je nieuwe (Mijn) Betaalpas en je Studentenrekening gebruiken

Thats_Me

Re: Nieuwe bankrekening openen ander adres?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:53

Jeetje wat een situatie! Ik zou haast zeggen schakel steunpunt huiselijk geweld in om je te helpen. Je wordt gewoon mentaal gevangen gehouden.

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen om hieruit te komen.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:54

Qua telefoon, kun je een vriend niet een prepay toestel laten kopen?

Een bankrekening, ik zou juist niet bij de ABN gaan, gewoon voor de zekerheid. Als je moeder een keer belt met de ABN en vraagt naar alle rekeningen op jouw naam, wie weet vertellen ze dan dat je nog een rekening hebt, ik denk je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.

Stel je gaat uit huis, kun je dan wel rond komen? Of ga je dan meer werken? Kun je wel je studie afmaken?

Staat je paard op jouw naam? Hoe zijn andere dingen geregeld? Zorgverzekering, heb je een auto? Staat deze op je naam?

Zet alles op een rijtje van wat je wil meenemen qua kosten, en vergeet niet, materiaal is vervangbaar!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:56

Zo, ik kan ook even uitgebreider reageren.

Voor zover ik op de hoogte ben, moet je je bij elke bank voor een rekening legitimeren.
Een studentenrekening openen kan, maar dan moet je een bewijs van inschrijving kunnen overleggen.

Mijn advies: Open een rekening bij een willekeurige bank (behalve degene waar je een en/of hebt met je moeder) een studentenrekening op het adres van je vriend. Sowieso bij de ING kan dat.
Dit kun je ook online regelen, dan wordt er een rekening voor je gereserveerd en kun je die rekening af gaan halen op een tijdstip dat jou dat schikt (+ jezelf legitimeren) Dan wordt er een pasje verstuurd naar het adres van je vriend.

Wat betreft de thuissituatie.. zelf heb ik ook in een soortgelijke situatie gezeten dus wat dat betreft pb ik je even om te proberen je te helpen.
Succes met de hele situatie!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 20:57

@Cam: Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer. Je moet je legitimeren, ook als je online een rekening opent.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:00

Dit is gewoon geestelijke mishandeling hoor.
En ook je moeder heeft niet het recht je zoiets aan te doen.

Stalking van een ex is ook strafbaar dus lijkt me dat dit ook niet door de beugel kan.